Torchwood

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav brat » sön jul 26, 2009 0:31

205 - Bra avsnitt med Adam som skapat falska minnen. Jag trodde att Gwens fästman skulle komma med svaret på gåtan, men nåja, roligt att han är med mer ändå. Sedan tyckte jag att Jack var störande när han lät Adam visa honom barndomsminnet, typisk korkad tv-figur. :) Men roligt att få veta mer om honom, han är från år 5200 då eller något sånt. :)

206 - Gillar Martha Jones, avsnittet var också rätt underhållande. Och sedan pang bom dog Owen... men nu är den här serien som pojken som ropade varg så jag tror inte på dem. Det måste väl finnas något sätt...

207 - Väldigt skeptisk. Kändes som ett extremt billigt sätt att återanvända en död karaktär, ganska klumpigt avsnitt allt som allt... även om det var lite läskigt ibland. :P Och vad nu då, ska de använda Owen som levande lik i '30 år... eller 30 minuter'??? Skeptisk.
Senast redigerad av brat mån aug 03, 2009 3:26, redigerad totalt 1 gång.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav AKS » sön jul 26, 2009 5:05

Allmänt Torchwood S1+S2: Jag irriterade mig också enormt på Gwen-Jack-grejen. Jag har egentligen ingenting att tillägga förutom att jag håller med.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » tis jul 28, 2009 0:14

3.02: Detta avsnitt var faktiskt rejält mycket bättre än det första avsnittet och då var inte det direkt dåligt heller.

Gwen. Jag gillar henne! Men varför börjar alla i filmer och tv-serier planera framtiden som självklar så snart de får veta att de är gravida... i tredje veckan. Jag menar, då blir många graviditeter missfall som man ibland inte ens märker. Ja, ja... Det var ju ett litet klagomål som inte har med Torchwood i sig att göra.

Usch, vilken behandling Jack fick utstå i detta avsnitt. Det var så grymt med cementen, men naturligtvis fattade man att de skulle göra något åt det hållet. Skönt dock att han redan nu är fri.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » tis jul 28, 2009 15:22

3.03: Först tänkte jag att detta nog var det minst bra avsnittet hittills, men ju längre avsnittet pågick desto bättre blev det.

(spoiler 3.03 + allmänt om säsongen för de mycket spoilerkänsliga) Nu kom det ju inte direkt som en överraskning att det var barnen som skulle bli gåvan. Innan ens the 456 bett om en gåva så hade jag listat ut att de ville ha barnen. Säsongens omtalade mörker och det faktum att den heter Children of the Earth gjorde att jag drog den slutsatsen under förra avsnittet. Iofs trodde jag då att de ville ha alla ungar och funderade på vad jag skulle arbeta med under de 12 år det skulle ta innan vi hade högstadieelever igen. :D

Det som jag nu funderar över mörkret i säsongen... kommer det att sluta med att barnen faktiskt måste offras? Det skulle verkligen vara mörker. Nåväl, qui vivra verra...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » tis jul 28, 2009 22:51

3.04: Well, att säga att S3 är en förbättring jämfört med S2 skulle vara en av årets underdrifter. Serien är förbaskat bra just nu. Och så fick jag gråta lite över Ianto där på slutet och då är jag inget Ianto-fan eller en Jack/Ianto-shipper heller. Men sorgligt var det.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » ons jul 29, 2009 0:09

S3: Damn, vilken säsong! Allt fungerade i dessa avsnitt. Riktigt starkt. Gah, blev förstörd då den där mannen blev tvungen att döda hela sin familj och sen sig själv. Jag förstår hans val och det var ju ändå sorgligare att han gjorde det i onödan.

Och Jacks offer... Fy fan. Finns inte så mycket mer att säga än det.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Nyx » ons jul 29, 2009 23:01

Ja, Torchwood passade riktigt bra som miniserie! Sorgligt som attan, men ändå med utrymme för en hel del humor, personliga relationer och samhällskritik. Gwens make Rhys fortsatte att växa och fylla en riktig funktion i serien! Jag har tidigare inte varit Iantos största fan men här var han bra. Instämmer med AKS om att det var lätt att förstå hur Frobisher resonerade och tycker det är intressant att jag faktiskt sympatiserade trots att han mördade hela sin familj. Vad skulle man gjort i ett sådant läge? Sälja sina barn som slavar till knarkande utomjordingar? Tror inte det. Håller med om att Jacks slutliga besegrande av de vidriga 456 gick lite för lätt rent tekniskt men detta uppvägdes ju mer än väl av hur oerhört komplicerat det var ur etiskt och känslomässigt perspektiv.

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav brat » tor jul 30, 2009 0:15

AKS - Roligt att du gör mig så peppad på säsong 3! Har ju bara sex avsnitt kvar av säsong 2 nu. :D
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav AKS » tor jul 30, 2009 0:25

Varsågod! :D Hoppas du också kommer att gilla S3!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Coldshark » tor jul 30, 2009 13:24

Nu fick jag äntligen sett färdigt S3!
Det verkar ju som att den har varit en stor succé i både UK och USA och att den fjärde säsongen är påväg att bli av - skall bli spännande att se om det blir en "event"-säsong såsom S3 eller om det blir en full säsong.
Tobias Fünke: Ah, yes. The "Bob Loblaw Law Blog". You, sir, are a mouthful.
Good night; keep fucking that chicken!
Användarvisningsbild
Coldshark
Minion
 
Inlägg: 179
Blev medlem: 08 jul 2009
Ort: HG

Inläggav noike » tor jul 30, 2009 13:25

Jag hoppas verkligen på att det blir en till miniserie. Det formatet fungerade så jävla mycket bättre.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Peak » fre jul 31, 2009 16:39

Enligt rykten så börjar säsong 4 filmas i februari.

Info om hur en sådan skulle te sig och andra Doctor Who-aktiga svar från RTD hittas här:

http://io9.com/5324964/we-asked-russell ... o-question

Spoilers för DW och Torchwood för de som inte sett avsnitten, givetvis.
//Peak
Sci-Fi Nytt / Sci-Fi Nytts Forum

Jayne: "Ten percent of nuthin' is...let me do the math here...nuthin' into nuthin'...carry the nuthin'..."
Peak
Minion
 
Inlägg: 392
Blev medlem: 14 sep 2003
Ort: Ludvika

Inläggav adolvsson » fre jul 31, 2009 16:45

Peak skrev:Info om hur en sådan skulle te sig

But he did say he felt the show had "found its tone," so future outings would definitely be one continuous story - possibly five episodes, possibly longer. But definitely, there'll be no return to "monster of the week" type stories.

Näst bästa nyheten hela vecka, tror jag, det där känns väldigt trevligt att läsa.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav sfinx » fre jul 31, 2009 20:29

Gillar det där. Mycket.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav noike » fre jul 31, 2009 20:33

Väldigt trevligt faktiskt. Torchwood blir mer som Dr Who var tidigare :)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Coldshark » fre jul 31, 2009 21:02

Underbart ju, tycker det nya formatet passade väldigt bra.

Gillade speciellt att de introducerade en "ny Owen" och sen sköt honom :>
Tobias Fünke: Ah, yes. The "Bob Loblaw Law Blog". You, sir, are a mouthful.
Good night; keep fucking that chicken!
Användarvisningsbild
Coldshark
Minion
 
Inlägg: 179
Blev medlem: 08 jul 2009
Ort: HG

Inläggav lilith » lör aug 01, 2009 13:10

Fantastiska nyheter! :extas:
Har jag sagt hur mycket jag gillade s3? Väldigt mycket. En ny sån säsong låter verkligen som helt rätt väg att gå för Torchwood. Det formatet passade bättre än jag kunnat drömma om.

Coldshark skrev:Gillade speciellt att de introducerade en "ny Owen" och sen sköt honom :>

Jag var så säker på att han skulle vara det. Men när de sköt honom var jag så nöjd så nöjd ändå. Perfekt twist verkligen.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav brat » lör aug 01, 2009 15:31

208 - Bra avsnitt! Trodde inte att vi skulle få två avsnitt på rad som fokuserade på död-Owen, så det var en överraskning - och en bra sådan. Gillade det lite mer ovanliga upplägget av avsnittet, dessutom gjorde killen som spelar Owen hans dödslängtan riktigt bra. Extra plus för hon som spelade den självmordsbenägna tjejen på hustaket, det är inte alltid Torchwood har bra gästskådisar. Däremot är jag fortfarande skeptisk till att ha Owen som en död karaktär, är ett konstigt val.

209 - Hugaligen så dåligt! Det var nog sämre än cyborg-flickvännen i första säsongen. Jag gillade inte att avsnittet var så förutsägbart och inte det minsta originellt och riktigt fånigt. Och jag verkligen avskyr allt Jack/Gwen-tjafs!!! Om de nu är så förbaskat kära i varandra så har jag inte fått se varför ännu, och det finns ingen anledning att de inte skulle vara tillsammans så allt deras drama är bara löjligt. Men mest irriterad blir jag ju för Iantos och Gwens killes skull som får stå ut med mycket skit. Gwen är riktigt pinsam när hon dräglar över Jack framför sin snälle kille, jag fick ta fram kudden och gömma mig bakom. Dessutom var Gwen riktigt irriterande i sin "vi ska gifta oss idag"-besatthet. Vem som helst kan räkna ut att det inte går att bortförklara en graviditet för släkten, att man inte bör utsätta alla man bryr sig om för sådan fara och att ifall det nu inte handlade om pengarna utan att få gifta sig den dagen så hade de kunnat gå till stadshuset och sluppit alla problem. Gah!
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav brat » mån aug 03, 2009 1:10

210 - Helt okej avsnitt, veckans story med teaterfolk som kliver ur filmduken riskerar lätt att bli löjlig men de höll det på rätt sida genom de snygga karaktärerna och den läskiga stämningen. Sättet att besegra dem genom att filma dem var däremot över gränsen för löjligt. Och för att slutscenen ska fungera (då de konstaterar att the night travellers kan slå till när som helst igen och man får höra musiken) så hade det behövt vara en riktigt stark story, inte en sån här uppenbar filler. Jag saknar alien/rift-storys.

211 - Bra idé med att saker inte bara kommer ur the rift utan försvinner bort i den också (även om jag från början antog att det var uppenbart och ingen ny upptäckt...) men det är också allt positivt jag har att säga om den här skiten. :D Nu till det irriterande:
- Gwen. Jag skulle ville mosa henne som man mosar en irriterande mygga.
- Efter Jack, Owen och Rhys är det effektivaste sättet att få mig att gilla Gwen ännu mindre att dessutom göra Andy hopplöst förälskad i henne. Guuuud. Bella i Twilight much? :P Och jag som verkligen gillade Gwen i första avsnittet, men nu blir jag galen varje gång hon säger "I'm sorry". (Och det vill inte säga sällan. ;) )
- Gwen/Jack/Ianto måste få en egen punkt på min lista. Det är verkligen helt galet irriterande. "Always room for one more", säger Jack, vilket så klart retar gallfeber på mig. Jag vill lära känna karaktärerna i en serie. Jag vill veta om Ianto är förälskad i Jack, om Ianto blir avundsjuk på Gwen, om Jack egentligen bryr sig om Ianto eller Gwen, vad som gör att Gwen tror sig vara kär i Jack. Men inget av det här får vi veta vilket gör att serien känns ytlig. Och om jag inte ska bry mig om någon kärlekshistoria så vill jag veta att det är avsikten så jag slipper huvudvärk.
- Jacks ologiska ovilja att inte förklara ön med alla rift-rejects för Gwen. De försökte inte ens motivera det med ett "jag ville bespara dig smärtan av vetskapen" eller något. Patetiskt.
- Det faktum att de låst in dessa skadade underbara små människor i en övergiven septisk tank, ensamma i små rostiga celler. Det ska hjälpa mot problemen eller?
- Gwen. Igen. Hur kan hon inte ta reda på något mer om Jonah eller övriga på ön innan hon tar dit mamman? Har hon ingen hjärna? Några tips, börja med att ta reda på så mycket du kan om Jonah, ta även ett foto av honom, förklara allt detta för mamman och låt henne genomleva chocken någon annanstans än framför sin skadade son. Förslagsvis kan man också välja att ta dit besökare under patientens friska timmar.
- Nästa störande sak är att de bara gav upp på Jonah. Med tanke på hur lite de vet om hela problemet är det väldigt förhastat att anta att han inte skulle kunna bli bättre bara för att han inte blivit det på sju månader, att hans mammas närvaro kanske skulle kunna hjälpa (eller för den delen om han får bo på ett rent och mjukt ställe och inte i en asbest-källare).
- De drogar folk till höger och vänster så att de tappar minnet men mamman som önskar att hon fick förlora sitt minne får ha kvar det?? Logik.
Jag avskyr korkade karaktärer. :)

Det kan eventuellt vara så att jag tog ut all min uppbyggda irritation på det här oskyldiga avsnittet, bara så ni vet. ;)
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav lilith » mån aug 03, 2009 1:45

brat skrev:210 - Sättet att besegra dem genom att filma dem var däremot över gränsen för löjligt.

Men det är ju så roligt! En gammal super8 kamera (var det väl) dessutom. Det var väl det jag menade med att det är charmigt. Jag gillar de grejerna.

Annars håller jag med om det mesta du skriver om 211.... Gwen var ett hatobjekt här också. Men Captain Jack är jag så vansinnigt förtjust i att han kommer undan med i stort sett allt. :)
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav brat » mån aug 03, 2009 3:21

212 - Äntligen får man lite bakgrund till karaktärerna. Toshs var bäst, hon var en betydligt mer intressant karaktär i sin korta flashback än hon varit i hela serien sammanlagt hittills. Iantos var också söt tillsammans med Jack, även om han vad jag förstår bara ville få en plats i Torchwood eftersom han så hopplöst gärna ville rädda sin cyborg-flickvän, bra scen när han går ifrån Jack med tårar i ögonen (vilket skillnad från hur man såg honom i det faktiska cyborg-avsnittet!) Owen däremot gjorde mig förvirrad, jag kan inte minnas några hintar (speciellt inte från 1vecka-kärleksperioden) som antydde att han någon gång förlorat en person han älskat på ett så grymt sätt. Och sedan slutet med James och Grey! :D Den här serien har som regel allt för kort minne för min smak, stora saker nämns aldrig igen, så det här känns lovande!

213 - Vilken bergochdalbana! Dels blir det riktigt roligt när James är med av någon anledning, och sedan var det så klart drama på hög nivå. Ett mycket bra avsnitt (bortsett från hur fantastiskt svag motivering jag tyckte att Grey hade för att skylla på sin bror...) Vilken skillnad mot förra säsongens megamonster och tillbakaspolning av tiden! Men... den här serien har helt förstört min tro på att karaktärer dör, så jag lyckades inte bli berörd av slutet, även om jag tyckte att det var väldigt fint gjort. Inte förrän man fick se Tosh tal började det kännas som att det kanske var på riktigt trots allt. Om det verkligen bara är de där tre kvar så känns det trist, inte minst eftersom Tosh aldrig fick en chans att utvecklas, och för att jag börjat gilla Owen i den här säsongen.

Nu har inte jag säsong 3. Galet jobbigt. Speciellt efter jag såg en trailer för säsong 3 som var hysteriskt bra!
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav brat » mån aug 03, 2009 3:30

brat skrev:
Tam skrev:
Tam skrev:Säsong 1 var något av en besvikelse, gillade bara ca 4 avsnitt. Men ser ändå massor fram emot s2. Räknar med att tycka om åtminstone 8 avsnitt där.

Det visade sig att jag tyckte om 11 säsong 2-avsnitt, och nu är jag helt galen i Torchwood.

Jag gillade nog... två avsnitt av säsong 1 får jag säga. Så det blir spännande att se hur många av säsong 2 jag gillar, hittills är det två av två! :D

Jag får nog säga att slutställningen blev att jag tyckte om 8 avsnitt i säsong 2. En klar förbättring från säsong 1 alltså! ;)
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav brat » mån aug 03, 2009 17:32

301 - Det där var WICKED bra!!! :D Tokspännande rakt igenom och jättemånga bra scener! Trots att det var en timme långt kändes det som max en kvart. Haha, jag gjorde konstiga panikslagna andljud när avsnittet var slut. Vill ha fortsättningen NU! Det är två timmar kvar på överföringen av andra avsnittet. Gah!
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav brat » mån aug 03, 2009 18:58

Ja, vad ska man göra. Jag väntar fortfarande på 302 och här var det så dåligt kommenterat att jag inte hade något underhållande att läsa heller så... jag såg avsnittet igen, och här kommer mer detaljerade kommentarer. Haha :D

SPOILER 301
+ snyggt intro med den vita sidan (även om jag saknade det viskade Torchwood lite)
+ läskiga och effektfulla barn
+ Iantos alla "couple"-hintar, gulligt! Uppskattar att Jack verkar bry sig, t.ex. i kyssen innan explosionen, och att de inte körde det vanliga kärleks-kräket till Gwen när han skickade ut henne ur lokalen innan smällen.
+ "We need a child" :D Vilket ledde till mer personliga scener med Jack och hans dotter, och Ianto och hans syster, än jag sett i hela serien tidigare.
+ Gubben i menaltsjukhuset, bra!
+ Bomben i slutet, det var en rejäl avslutning på bara första avsnittet!
Mest uppskattade jag hur allt kändes genomtänkt och välarbetat!

Saknar Owen och Tosh, Torchwood känns väldigt amputerat utan dem. Och om de nu ska spränga själva lokalen också, då blir det riktigt tungt.

? Vad har Storbritannien gjort som de vill dölja? Vad är 456? Varför är de ute efter Torchwood?


Och nu är 302 klart! :D
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav brat » mån aug 03, 2009 20:21

302 - Varför är avsnitten så korta! Jag får fysiska smärtor när det tar slut! :P Det var ett till riktigt intensivt avsnitt. Stackars söta Ianto som blev så ensam, mycket nöjd när han räddade Jack som hade utsatts för en så fruktansvärd tortyr. Gwen var också bra, usch så stressigt och jobbigt allt var, satt med hjärtat i halsgropen.
Har inte fått svar på några frågor ännu, även om jag får lite 4400-vibbar (var det inte något avsnitt då Summer Glau var med och de skulle bygga något för utomjordingarna?). Ja, i vilket fall har jag svårt att förstå varför de så blint lyder instruktionerna, men det visar sig väl.
Det här formatet fungerar hittills väldigt bra då saker som hände i förra avsnittet direkt får betydelse i det här avsnittet, ingen serie med kort minne längre. :D Men gud vad jag saknar Owen och Tosh, de behövs.


En och en halv timme kvar av överföringen av avsnitt 3. Zzzzzz
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Tam » mån aug 03, 2009 21:40

brat skrev:302 - Gwen var också bra

Visst var hon? Jag har gillat de andra karaktärerna förutom en del svackor (huvudsakligen då Ianto i och just efter Cyberwoman och Owen de tre sista säsong 1). Gwen har dock avskytts, på samma sätt som du så fint beskrivit. (Det började i 106 - Countrycide och sen har det bara ökat. De två avsnitten jag ogillar i säsong 2 är de gwenocentriska #9 och #11.)
Jag gillade då verkligen i 301 den där dialogen om den kristna kvinnan som tagit livet av sig eftersom livet var meningslöst om vetenskapen hade rätt och Gwen på ett rätt coolt sätt konstaterade "I went through that". Hon har kanske lärt sig nåt vettigt tillslut, gluggan.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav brat » mån aug 03, 2009 23:13

303 - Teh pain! Nu måste jag vänta i två timmar igen. Suck. Ett till bra avsnitt men faktiskt det sämsta av de tre hittills. Jag är väl lite skeptisk till att de så lättvindigt blev tjuvar, och rånade vanliga människor, även om jag förstår att nöden inte har någon lag och deras uppgift är viktig nog att rättfärdiga det på något sätt. Dessutom var det lite för mycket politik för min smak. Det är faktiskt bristen hittills, att Torchwood är rätt betydelselösa och handlingen utspelar sig någon annanstans. Men det finns ju alla chanser att det förändras. Jag är också intresserad av att få veta vad som gjorde att man lydde 456:s krav första gången, och varför man inlett det här besöket med att vara så ovillkorligt tillmötesgående. Och för den delen, varför man trodde att de som gick med på att göra så hemska handlingar förra gången skulle vara en fara den här gången. Styrkan med säsongen är att allt är så personligt, när Torchwood inte styr och ställer med alla utan själva är offren så blir det mycket effektivare känslomässigt. Tragiskt bara hur vi är utan Owen, Tosh, bilen och Torchwood. Och avsnittet, som inte var dåligt men ändå svagare än de två första, slutade på en bra nivå med 456:s krav på 10% av barnen och avslöjandet om Jack (som man gissat sedan gubben som luktar allt (funny!) pratat om "the man" första gången).
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav brat » tis aug 04, 2009 2:16

304 - Varför skulle jag vilja fortsätta se den här serien om alla bara ska dö? Om Ianto inte ska vara med? Nä.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Nyx » fre nov 27, 2009 23:55

Ikväll kom jag hem efter god middag och slog på tv4 Science fiction. Det var säsongsfinalen av säsong 2 av Torchwood. Självklart var jag tvungen att titta som jag är när James Marsters är i rutan. Nu har jag hämtat mig igen och torkat bort sminket som rann längs kinderna. Jag som trodde att jag var immun den här gången. Icke, det är fortfarande lika sorgligt när Tosh och Owen dör på varsitt håll men ändå tillsammans via radion. Nedra bra serie det har blivit. Är det någon som vet om det blir mer Torchwood efter s3?

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Peak » lör nov 28, 2009 7:08

Det "arbetas på det", sägs det.

Jag gissar på att det kommer en ny säsong framöver. Dock inte förrän tidigast hösten nästa år eller så, antagligen.

*vill ha TV 4 SF*....

:(
//Peak
Sci-Fi Nytt / Sci-Fi Nytts Forum

Jayne: "Ten percent of nuthin' is...let me do the math here...nuthin' into nuthin'...carry the nuthin'..."
Peak
Minion
 
Inlägg: 392
Blev medlem: 14 sep 2003
Ort: Ludvika

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron