Torchwood

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Glorificus » ons jul 08, 2009 23:24

3x01
Åååh, så bra!! :lovebunnier:

Iiiiiiiihhhh! Ska se 3x02 nu och hoppas det inte slutar med en cliffhanger. Yeah, okej, vad är oddsen för att varje avsnitt inte slutar med en cliffhanger? ;)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav sfinx » tor jul 09, 2009 1:16

På söndag på söndag på söndag... :x
Jag kan vänta, jag kan vänta. :roadkill:
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav noike » tor jul 09, 2009 1:24

Gnnnn. På lördag! I must.... wait.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Coldshark » tor jul 09, 2009 19:16

We want a gift
Tobias Fünke: Ah, yes. The "Bob Loblaw Law Blog". You, sir, are a mouthful.
Good night; keep fucking that chicken!
Användarvisningsbild
Coldshark
Minion
 
Inlägg: 179
Blev medlem: 08 jul 2009
Ort: HG

Inläggav Peak » lör jul 11, 2009 23:32

Inga kommentarer? Chockades alla så mycket av dag 4 och 5.. :p

För övrigt bästa Torchwoodsäsongen någonsin! Hoppas nån slags fortsättning kommer.
//Peak
Sci-Fi Nytt / Sci-Fi Nytts Forum

Jayne: "Ten percent of nuthin' is...let me do the math here...nuthin' into nuthin'...carry the nuthin'..."
Peak
Minion
 
Inlägg: 392
Blev medlem: 14 sep 2003
Ort: Ludvika

Inläggav Coldshark » sön jul 12, 2009 18:30

Jag kan inte titta på dem än för ankh har inte sett så långt :( Grrrrr!
Tobias Fünke: Ah, yes. The "Bob Loblaw Law Blog". You, sir, are a mouthful.
Good night; keep fucking that chicken!
Användarvisningsbild
Coldshark
Minion
 
Inlägg: 179
Blev medlem: 08 jul 2009
Ort: HG

Inläggav A bear » sön jul 12, 2009 22:05

(spoiler s3 och hela Doctor Who) Woah.

Torchwood växte upp och dog, för det kan knappast bli något mer efter det där. Men det tog slut with a bang, och till och med en bang som till stora delar bygger på det som ibland (eller OK, rätt ofta) irriterade om s1-s2; amatörmässigheten, snabblösningarna, Jacks omänsklighet. När Torchwood här (speciellt i dag 4) verkligen måste rycka in och rädda dagen så går det åt helvete. Och till slut kommer det ta Jack fem miljarder år att finna frid igen. You are not alone, är hans sista ord till mannen som offrade sin hemplanet...

Det finns problem i "Children of Earth", rejäla plot holes här och där (en helt nyanställd tjej får sitta med på möten på högsta nivå? Hela dag 2 försöker The Government skjuta ihjäl Gwen; när de väl har henne inträngd i ett hörn är det "drop your weapon" som gäller? Och vi flyr från en tungt beväpnad militärstyrka i en GRÄVSKOPA?!? Och vi löser hela sändningsproblemet ännu enklare än Jeff Goldblum i Independence Day?), men det får man ta när det gäller RTD. Viktigare är att han för en gångs skull inte backade undan, att han inte tryckte på den där stora resetknappen och lät alla leva, och att han insåg att ibland kan en död kännas värre än 10 miljoner. Visst är hela den där onda regerings-grejen lite uttjatad, men den görs ganska snyggt här, och sällan har väl en tv-skurk känts så hemsk som premiärministern gör när han kallt börjar diskutera hur man väljer ut 10% av landets barn.

Och så då seriens store antihjälte. Det är inte Jack Harkness, utan byråkraten John Frobisher. JÄVLAR vilken insats av både skådisen (han har växt upp en jävla massa sen Local Hero) och manuset där.

Ianto Jones. Han var trist i s1, växte som fan under s2, och fick några rejält fina ögonblick här också (bilstölden, hehe. Ögonblicken med Jack, buhu.) Skulle nog lägga in en gråtsmiley här om den inte vore så spoilrig.

Fadervädel, Torchwood. Du blev aldrig en perfekt TV-serie, men som miniserie funkade du riktigt bra.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav sfinx » mån jul 13, 2009 0:56

Fuck. Nu är jag deprimerad.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav noike » mån jul 13, 2009 1:08

A bear skrev: (spoiler s3 och hela Doctor Who) Woah.
Torchwood växte upp och dog, för det kan knappast bli något mer efter det där. .

Jag är inte helt säker. Tematiskt för Captain Jack så saknas att han faktiskt lär sig det Gwen säger i slutet: du kan inte bara fly från allt. Eftersom han hoppar både i tid och rymd så tror jag inte det är något problem att få in honom där han tvingas tillbaks och knuffas in på vägen att bli Boh, det behövs en brygga där emellan ifall allt ska lämnas.

Och möjligtvis har vi en ny miniserie där Torchwood byggs upp igen och faktiskt blir vad de påstod utan amatörmässigheten. Om de tar in Agent Johnson som medlem till exempel så kan det bli bli en rejält mörk och kall sak som bygger vidare på det som hänt. För det där utan reset-knapp, det måste hedras IMO, och miniserie-formatet passade serien utmärkt.


Och så då seriens store antihjälte. Det är inte Jack Harkness, utan byråkraten John Frobisher. JÄVLAR vilken insats av både skådisen (han har växt upp en jävla massa sen Local Hero) och manuset där.

Ja för fan. Moraliskt svag och som gör allt som de ber honom om tills hans eget pris blir för högt. Sådana karaktärer brukar oftast glömmas bort och aldrig riktigt få det djup de förtjänar men här fick han det. Vi fick se honom göra val på middlemanagment nivå och göra så att PM Green kunde göra vad han ville för egen vinnings skull. Hopplösheten hos Frobisher och hans offer, fan vad det kändes.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav sfinx » mån jul 13, 2009 13:19

Spoiler Torchwood s4:
http://jamesmoran.blogspot.com/2009/07/ ... -back.html
http://www.petitionspot.com/petitions/jamesmoranislove/

Visserligen blir jag väldigt engagerad när jag tittar på sånt jag verkligen tycker om, men måste hålla med.
Och jag var förkrossad igår, är fortfarande men det beror ju på att någon har skrivit något riktigt bra.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav lilith » fre jul 17, 2009 14:21

s3: Mycket bra. Nu är jag lite depp. Fan vad mörkt.

Jag har lyckats hålla mig helt ospoilad sen jag spoilade mig själv med ryktet (ursprungsidén?) att det skulle bli mer "barnvänligt" (usch!). Men jag blev inte besviken, no such thing. Bra drama och riktigt spännande också. En hel del humor med. De små plot holes som nämnts här kan jag köpa. De känns helt ovidkommande faktiskt. Hela Torchwoods existens är ju ett stort plot hole, om man ser det så. Man får tänja på reglerna och lagarna lite granna lagom för att få ihop det.

Gwen har aldrig någonsin varit en favorit. Hon och Rhys har känts rätt störiga åtminstone fram till bröllopet i s2. Men nu var hon mer än ok. Som om hon fått nåt chill pill. Och Rhys tillförde mycket i form av utomstående men helt införstådd. Ianto blev ju fantastiskt rolig redan i s2 och fick fortsätta lite så. Skön familj han hade. Som jag skrattade när Torchwood-bilen blev stulen och alla kastade tegelstenar på den. Nice neighbourhood.
Jag hade väntat mig ett annat slut. En folkets revolt som skulle starta där i förorten med Iantos familj och sprida sig över hela världen. Och att man på nåt sätt skulle utnyttja att alien var en knarkare med (troligen) abstinensbesvär. Det här var bara för mörkt! (Jaja, när jag har smält det hela kommer jag säkert att tycka det var jättebra, men nu är jag bitter och sorgsen.)


(spoiler Doctor Who s3) Efter första avsnittet och explosionen tänkte jag att Captain Jack redan nu skulle bli ett huvud bara, och därmed mer The Face of Boe. Men inte än!
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav brat » tis jul 21, 2009 22:50

Kanske någon Torchwoodare som har tråkigt i avsnittsbrist och vill läsa vad jag tycker och tänker om de första avsnitten, och om det inte finns någon sådan person så kommer jag med all sannolikhet skriva ändå - det verkar vara någon slags sjukdom jag har. :D
Glory lyckades hur som helst övertala mig att se Torchwood efter mycket Torchwood-prat (och knappt något Doctor Who-prat vill jag påpeka!)

101 - Gillade första avsnittet mycket. Tyckte att de fick till en riktigt bra och sympatisk presentation av Gwen som var lätt att fastna för, inte lika bra av Torchwood men den fungerade den också. Glory jämförde med Angel och den liknelsen ser jag helt klart, speciellt med Jacks kommentar om att de skulle kunna göra mer för att hjälpa till. Tyckte dessutom att hela känslan på serien, kulisserna och karaktären Jack påminde om Firefly. Gillar att Jack är odödlig och att han jobbar med ett team som inte vet om det.

102 - Oy vey. Varför ska alltid nya scifi-serier ha en "sex sells"-story som andra avsnitt? (Igen är liknelsen till Angel nära, men även Dollhouse... där bar-hud-avsnittet var det tredje.) Det känns bara billigt. Jag förstod inte riktigt vad de ville med Jacks magiska kyss, och att man inte fick se övriga teamet reagera mer än de gjorde.

103 - En alien-playstation-kontroll som spelar upp känslor. Jag gillar avsnittet, men det var förutsägbart och stundtals löjligt när de pratade lite väl mycket om mänskliga känslor... jag undrar vad de sa när de pitchade den här storyn. Inte märkvärdigt alltså.

104 - Cyborg-flickvän!? Grååååt. Men vi börjar med det positiva: Tycker att det är en fantastisk idé att ha en praktiskt taget stum och osynlig karaktär i tre avsnitt och sedan gå honom ett helt eget avsnitt, det kan bli ett sånt ögonöppnade, haktappande avsnitt om man har en tillräckligt bra story. Och jag förväntade mig en bra story för Glory nämnde Ianto som sin favoritkaraktär. Men det var inte en bra story, det var en cyborg-flickvän. Iantos snoriga, megatåriga uppträdande genom 75% av avsnittet blev för mycket. Jag förstod aldrig honom och brydde mig inte, inte ett bra resultat. Less is more. ;) Kanske hade jag gillat det lite mer om hon inte sett så vanvettigt larvig ut, det enda jag gillade var hjärntransplantationen.
De här problemet gjorde att jag var mycket mer benägen att börja störa mig på små fånigheter i övriga karaktärer också. Som att Jack använder sin "hårda röst" på tok för mycket. Som att Gwen plötsligt inte alls är cool utan oroar sig för den odödliges liv och ständigt kladdar på honom och säger "Jack" som att hon har någon speciellt makt över honom, någon rätt över huvud taget att anta att han ska göra vad hon tycker. Jag är faktiskt emot Jack/Gwen. Nog är det bra mycket mer intressant om den ENDA karaktären med ett förhållande och ett privatliv kämpar för att behålla det. Men jag förstår henne, han är bra snygg den där Jack. :) Och igen med sina speciella kyssar, var den här (med Ianto) rent livgivande eller bara en törnrosa-variant?


Jag har på inga sätt gett upp serien. Jag gillar kärnan, tror bara att de får putsa på skalet lite mer. Börjar känna en likhet med med Buffy säsong 1 också, jag gillar känslan men de har inte hittat sin stil, handlingarna är allt för löjliga.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav lilith » tis jul 21, 2009 23:12

Ge inte upp, Brat! Det blir faktiskt mycket bättre. (spoiler 1.04) Cyborg-flickvännen funkar nog bättre om man kan bakgrundshistorien från Doctor Who (som nämns i avsnittet, så det är ingen spoiler). Men nej, jag gillar den inte heller så mycket trots det (man å andra sidan gillade jag det inte i DW heller...).
Fortsätt skriva! :)
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav brat » ons jul 22, 2009 0:32

???
105 - Älvor. Störde mig att avsnittet var så klumpigt skrivet. Ärligt talat hade jag väntat mig en serie som möjligen skulle vara för svår för mig kreativt, inte svår på grund av dåligt skrivande. Övertydliga repliker och överdrivna (gäst)skådespelare och typiska (bi)karaktärer i det här avsnittet tyvärr. Och i slutet spårade det helt ur, jag undrade rent av om jag somnat och missat en kvart eller så. Jag förstår inte slutet. Förstår inte varför Jack ska hålla kvar ungen, förstår inte varför Jack släpper ungen, förstår inte varför resten av gänget blir sura på Jack, förstår inte varför mamman blev psyko och tyckte att det var Jacks fel att ungen försvann. Orkar inte se om slutet heller för så intressant var det inte, så om någon vill förklara så vore jag tacksam. ;) Jag gillar alien-tekno-bitarna bättre, älvor-från-innan-tidernas-begynnelse kan någon annan serie göra.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav brat » ons jul 22, 2009 15:12

106 – Kanibaler. Konstigt att göra två avsnitt på rad som inte handlar om aliens. Inte speciellt troligt att ett medelålders par kan överlista ett specialteam, sedan tyckte jag också att mannen var överdrivet-äcklig inte läskigt-äcklig.

107 – Tankeläsning. Bra att Tosh fick ett eget avsnitt men jag förstår inte den korkade trenden att alla i Torchwood ska bli oresonligt kära i en omänsklig mördare. Ianto hade iaf en bakgrundshistoria som försökte förklara, Tosh blev nästan lika upprörd över att de mördare hennes alien trots att hon bara hade ett avsnitt på sig att motivera det. Om de inte gjorde alla känslor så stora hela tiden så skulle jag kanske känna mer.

108 – Suzie. Fortfarande inte så bra som jag förväntar mig men ett steg i rätt riktning. Gwen fortsätter Iantos och Tosh stil att hjälpa mördare, men det var i alla fall bättre gjort den här gången.

109 – Alien-eye. Lite tråkigt att det bara handlade om Gwen och pojken med ögat, men det var ändå en fungerade story.

Allmänt om avsnitt 101-109
Tycker fortfarande att allt känns klumpigt gjort. Avsnittshandlingarna är sådana man sett många gånger förr, och inte gjorda med någon ny spännande twist. Dessutom är det någon detalj typ var femte minut som jag stör mig på, en dåligt koreograferad fight eller en dumförklarade replik, osv. Tycker varken att manus eller skådespelare framställs speciellt bra, men jag är benägen att skylla på regissören – han måste väl ändå se när något inte fungerar.

Gwen kysser alla hon träffar, samtidigt som hon har en sambo som man aldrig få se längre, kastar lystna blickar efter Jack men är nu intresserad av Owen, vilket visst också Tosh är. Jack tittar mycket på Gwen, mycket mer än han någonsin tittar på Tosh, men samtidigt har han tittat på Ianto sedan första avsnittet och vad var det för lösryckt flirtscen de hade? Mycket kärleksdrama på bara några få avsnitt, och bara några få karaktärer.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav lilith » ons jul 22, 2009 19:53

brat skrev:???
105 - Älvor. Störde mig att avsnittet var så klumpigt skrivet. Ärligt talat hade jag väntat mig en serie som möjligen skulle vara för svår för mig kreativt, inte svår på grund av dåligt skrivande. Övertydliga repliker och överdrivna (gäst)skådespelare och typiska (bi)karaktärer i det här avsnittet tyvärr. Och i slutet spårade det helt ur, jag undrade rent av om jag somnat och missat en kvart eller så. Jag förstår inte slutet. Förstår inte varför Jack ska hålla kvar ungen, förstår inte varför Jack släpper ungen, förstår inte varför resten av gänget blir sura på Jack, förstår inte varför mamman blev psyko och tyckte att det var Jacks fel att ungen försvann. Orkar inte se om slutet heller för så intressant var det inte, så om någon vill förklara så vore jag tacksam. ;) Jag gillar alien-tekno-bitarna bättre, älvor-från-innan-tidernas-begynnelse kan någon annan serie göra.


Jag gillar det här avsnittet. Ett av de få dittills som skrämt mig det minsta. Hela grejen med något som inte kan ses, bara skymtas i ögonvrån är riktigt kuslig. När de sen visar sig kan de vara vackra och förföriska om de vill. Det tycker jag de skulle varit hela tiden. Gillar inte alls monster-formen man får se (mest) på slutet. Tramsigt. Tyckte också det var roligt att få lite mer tillbakablickar från Jacks förflutna.
Nå, en förklaring av slutet. Ska göra så gott jag kan. Jack vill rädda ungen undan de han vet är onda varelser, och tänker kanske också på hennes familj. Men älvorna är för mäktiga och han ger upp barnet för att rädda världen. Barnet själv vill gärna leva med älvorna/monsterna för evigt. På slutet ser man också barnets ansikte i ett av de där gamla fotona av älvor som gamla damen tagit. Hon finns alltså nu i alla tider. Jag gillar det. Mammans reaktion minns jag inte så tydligt, men man kan väl utgå från att hon förväntat sig att Jack och kompani skulle rädda hennes barn men misslyckades. Kanske tror hon också att det är han som offrar henne och inte hon själv som blivit utvald för länge sen. Det är nog svårt att vara rationell när man förlorar ett barn.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav brat » ons jul 22, 2009 20:24

105
Ja, det sista stämmer garanterat, svårt att vara rationell i den situationen. Men jag hann hitta många störande saker ändå. :)
- Jag undrar ifall festdeltagarna kunde se de hemska älvorna när de attackerade i slutet, ifall de skulle vara "osynliga" som tidigare scener så hade jag behövt åtminstone ett klipp där man fick se dem stirra på inget, och mannen slåss mot inget. Nu var det en extremt ful fight-scen ifall han faktiskt såg vad han kämpade emot. Jag tyckte att det var oklart.
- Sedan förstår jag inte varför Jack försöker rädda flickan, eller varför gänget förebrår honom när han inte gör det, då hon inte är en flicka. Hon är ju ett ont litet monster, precis som sina älvkompisar, hon har redan gjort sitt val. Han hade inget makt att förändra det så jag tycker att övriga reagerade orättvist.
- I slutet hoppar flickan iväg med sina älvkompisar och blir sedan osynlig framför sin mammas ögon. Mamman blir inte chockad över det, hon springer inte heller fram och söker flickan, nej, hon springer rakt till Jack och börjar slå honom, som att hon på något sätt vet att han var där för att rädda flickan (vilket de aldrig sagt), eller som att hon på något sätt förstått att det var han som lät flickan gå (vilket hon inte såg), eller som att hon på något sätt tror att han gjorde henne osynlig (vilket är mer än irrationellt). Jag blev förvirrad.
+ Men på plussidan, det är det enda avnsitt i säsong 1 som lyckats skrämma mig det minsta också. :)
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav brat » ons jul 22, 2009 20:26

110 – Besök från 50-talet. Lite snarlikt förra avsnittet då några utomstående är fokus. Owen har sex med allt som rör sig men blir nu också obeskrivligt kär efter en veckas förhållande, yeah right. Då var gubben som tog livet av sig mer intressant.

111 – Weevil-fightclub. Owen kan inte komma över sitt veckolånga förhållande, så han tänkte att han skulle ta och dö. Jack som är odödlig tycker att det är lite jobbigt att slåss mot en weevil så när han slumpmässigt stöter på Gwen+sambo kräver han att hon ska hjälpa till samtidigt som han säger att hon inte får prioritera bort sambon, check. Gwen är en skit och vill de ändå att jag ska tycka synd om henne eller tycka att hennes sambo gjort något fel? Inte mycket som intresserade här.

112 – Hotel time rift. Bra avsnitt! :) Skoj att få lära sig mer om Jack. Har fortfarande problem med Owen som inte kan komma över sitt veckoförhållande och är så korkad.

113 – Det började lite överdrivet tyckte jag… och sedan kom megamonstret… var det meningen att jag skulle skratta då? :D Känns inte allt bara så billigt?

Säsong 1 imponerar inte på mig, hur kan man förbise alla brister?
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav lilith » ons jul 22, 2009 21:52

brat skrev:110 – Besök från 50-talet. Lite snarlikt förra avsnittet då några utomstående är fokus. Owen har sex med allt som rör sig men blir nu också obeskrivligt kär efter en veckas förhållande, yeah right. Då var gubben som tog livet av sig mer intressant.

Just gubben tyckte jag var den stora behållningen i avsnittet. De hade gjort honom så bra! Sättet han förde sig på, hur han tog på hatten etc, kändes väldigt tidstypiskt alltihop. Bra skådespelare. Det var också väldigt rörande och jag grät en skvätt när han dog.
Säsong 1 imponerar inte på mig, hur kan man förbise alla brister?

Det är charmigt? :)
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav brat » ons jul 22, 2009 23:05

lilith skrev:
brat skrev:Säsong 1 imponerar inte på mig, hur kan man förbise alla brister?

Det är charmigt? :)


Hah! Det är ju rätt svar! :D Jag ställde frågan efter jag klurat själv men inte kunnat komma fram till något, och förväntade mig inte att någon skulle kunna övertyga mig. Men det var ju inte svårare än så. Charmigt. Nu blev jag sugen på att se säsong 2 också. :)
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav AKS » tor jul 23, 2009 0:03

Jag måste verkligen se Torchwood med början imorgon. (Ja, S3 menar jag då. Resten av serien har jag ju sett.) Imorgon är också första dan på... lääänge som jag bara ska vara hemma och inte träffa nån kompis så tid borde finnas.

Just nu blev jag inspirerad av Matt Roushs RAVE review. TV event of the year eller nåt åt det hållet kallar han det. De första tre styckena i recensionen är helt spoilerfria. Sen läste jag stycke fyra som tog upp den grundhandling jag redan visste om och efter det tordes jag inte läsa mer. Ja, ja... he seems to love it though. Precis som de flesta andra som sett den verkar det som.

http://www.tvguidemagazine.com/matt-rou ... -1741.html
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tam » tor jul 23, 2009 17:15

brat: Kul att läsa dina kommentarer och jag håller med om mycket. Vet inte om "charmigt" var vad jag tyckte det var, men det fanns potential. Det var lite frustrerande hur den inte riktigt levdes upp till. En gång i tiden skrev jag:
Tam skrev:Säsong 1 var något av en besvikelse, gillade bara ca 4 avsnitt. Men ser ändå massor fram emot s2. Räknar med att tycka om åtminstone 8 avsnitt där.

Det visade sig att jag tyckte om 11 säsong 2-avsnitt, och nu är jag helt galen i Torchwood.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav MissKittyFantastico » tor jul 23, 2009 18:10

Jag tyckte att Torchwodd s1 var sådär, men det tog sig efter hand och jag gillade 1x09 jättemycket för att sedan ogilla resten av säsongen. Nu håller jag på och tar mig igenom säsong två men jag känner mig inte så engagerad mest irriterad. All min irritation från säsong ett har blossat upp igen. Jag trodde det skulle bli bättre om jag lät bli serien ett tag, men det funkade visst inte. Jag vill så oerhört gärna gilla den här serien men jag verkar inte kapabel. Jack är bara så... så irriterande. Jag kommer inte på något bättre ord. Den ende som jag faktiskt tycker om är Rhys. Jag tycker att han ska få en spin off, The Most Adventurous Adventures of Rhys, där han träffar snälla aliens och är kompis med Dr Who.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav AKS » tor jul 23, 2009 21:45

3.01: Riktigt bra avsnitt. Inte för att Face of Boe kommer att dö naturligtvis, men det ska bli kul att se hur han överlever. Och halvt spooky med barnen. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav brat » tor jul 23, 2009 23:31

201 - Vilken skillnad! Bättre än hela säsong 1.Dels riktigt roligt, sedan spännande handling rakt igenom, men mest eftersom det inte var fullt av sånt slarv som störde mig i hela säsong 1. Men vilken gubbe James blivit! :D Vet inte varför, men när han skulle kyssa Jack första gången fick jag lov att gömma mig bakom en kudde, det blev fel på något sätt.
Det enda störande: Jack säger "I came back for you" riktat både till Ianto och Gwen. Ifall han nu ska hålla på flirta med Ianto och bjuda ut honom (sööööt kontorscen! :D) så tycker jag inte att han ska hålla på med sin brood-dryga-kärlek till Gwen och sucka över hennes förlovningsring. Jag förstår att de har en annan syn på förhållanden och sexualitet i den här serien, men så här splittrade signaler är bara störande, önskar att hans kärlek till Gwen kunde vara mer uppenbart broderlig eller något.


202 - Ännu ett jättebra avsnitt!! Ännu mer spännande handling, det hände så mycket att avsnittet kändes som en långfilm och gästkaraktären (sleeper-alien) var riktigt sympatisk.
Det enda störande: Gwens sista ord i livet skulle vara "Tell Jack...". Inget med sin fästman, nej nej, hon var tvungen att säga något till Jack!? I så fall tycker inte jag att hon ska vara förlovad min sin snälle kille.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav brat » tor jul 23, 2009 23:38

Tam skrev:
Tam skrev:Säsong 1 var något av en besvikelse, gillade bara ca 4 avsnitt. Men ser ändå massor fram emot s2. Räknar med att tycka om åtminstone 8 avsnitt där.

Det visade sig att jag tyckte om 11 säsong 2-avsnitt, och nu är jag helt galen i Torchwood.

Jag gillade nog... två avsnitt av säsong 1 får jag säga. Så det blir spännande att se hur många av säsong 2 jag gillar, hittills är det två av två! :D
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav A bear » fre jul 24, 2009 16:59

Ausiello intervjuar RTD om slutet av s3 och framtiden. Jättespoilers för s3, förstås. Så spoilrigt att till och med urlen är shorlad.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav AKS » fre jul 24, 2009 17:02

Ojdå, måste komma mig för att se 3.02 snart innan jag råkar bli spoilad. Gah!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav brat » lör jul 25, 2009 21:58

203 - Killen som de fryst sedan 1918 var bra, hela avsnittet var bra (även om de fortsätter sin fåniga trend att bli dökära efter fyra dagar :P ). Var tyvärr några små detaljer jag störde mig på nu igen men det tog inte över hela avsnittet iaf.

204 - Blärgh. Alien-meat var äckligt. Och det var så väldigt mycket Jack/Gwen, vilket också är äckligt. Om de nu är så himla besatta av varandra så att de måste stirra på varandra med fem centimeters avstånd och slicka sig om läpparna, jamen då tycker inte jag att Gwen ska gifta sig med en annan kille, och inte att Jack ska lura med Ianto på något förhållande.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav MissKittyFantastico » lör jul 25, 2009 22:27

Precis!
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare