Eureka!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav gaspode » ons okt 04, 2006 16:21

1x12:
Mja?

Inget dåligt avsnitt, men det var inte den höjdare man kanske hade förhoppningar om. Lite för lite humor, samtidigt som jag aldrig riktigt kände att storyn grep tag i mig heller.. De kunde ha jobbat mer på att få oss att känna med Henry, och mer med att få oss att känna Jacks dilemma när han måste radera bort sitt perfekta liv som han fått.
Och vadå, har Jack alla minnen från de fyra närmaste åren kvar?
Galet!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav adolvsson » ons okt 04, 2006 21:20

gaspode skrev:1x12:
Mja?

Jo!

Inget dåligt avsnitt, men det var inte den höjdare man kanske hade förhoppningar om. Lite för lite humor, samtidigt som jag aldrig riktigt kände att storyn grep tag i mig heller..

Icke medhåll, broder. Jag kände mig alldeles umärkt gripen, jag. Mitt största problem var att det kändes lite tamt för en säsongsavslutning, att det saknade det rätta schwunget. Sedan upptäckte jag att det är ett avsnitt till... Möjligtvis att vi borde ha fått se mer av Kim under säsongen, fast det har jag tänkt fler gånger, annars har jag inga större klagomål. Jag greps som förloraren i en omgång Tjuv & Polis.

Och vadå, har Jack alla minnen från de fyra närmaste åren kvar?
Galet!

Jag hoppas det, och att det kommer ha inverkan på hans karaktär i fortsättningen (och på säsongsavslutningen). För det skulle rocka galet hårt.

Magasin Fredrik! ger det här avsnittet stora tummen upp.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav gaspode » ons okt 04, 2006 21:45

ett avsnitt till?! jag trodde detta var det sista för säsongen!
wohoo!

Tyckte fortfarande inte att det var ett kanonavsnitt, men mitt Mja var riktat mot en säsongsavslutning, så nu kan det kanske uppgraderas till ett mjo åtminstone..

Som du så hade jag problem med att Kim och Henry inte etablerats mer än vid ett ynka tillfälle, Henry skulle t.o.m. sticka från Eureka alldeles nyss.

Jag vet inte hur jag ställer mig till minnena. Det måste vara lite sjukt att återuppleva fyra år sådär iaf, jag undrar om de inte kommer låta minnena försvinna på nåt sätt.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav adolvsson » ons okt 04, 2006 22:00

gaspode skrev:ett avsnitt till?! jag trodde detta var det sista för säsongen!
wohoo!

Om både du och jag trodde samma hade vi kanske rätt från början? Fan vet. Jag kommer inte ihåg, TVRage skriver 13 beställda avsnitt men har bara listat 12 än i episodlistan. Spännande, det här.

Som du så hade jag problem med att Kim och Henry inte etablerats mer än vid ett ynka tillfälle, Henry skulle t.o.m. sticka från Eureka alldeles nyss.

Henrys tänkta flytt och kvarstannande behandlades bra, tyckte jag, fick tid och jag köpte hans beslut åt båda hållen. Men vart var Kim under den tiden? Det är väl egentligen främst under de två förra avsnitten som jag faktiskt saknat henne. Jag gillade henne och hade hoppats på mer i största allmänhet, men hon borde verkligen varit med i de två föregående.

Jag vet inte hur jag ställer mig till minnena. Det måste vara lite sjukt att återuppleva fyra år sådär iaf, jag undrar om de inte kommer låta minnena försvinna på nåt sätt.

Jag tror det finns en risk att dom gör så, och hoppas verkligen inte. Även om Jack verkade må liiite bättre i slutet av avsnitten blir det naturligtvis inte lätt att leva med en sådan sak och som jag sa förut - att låta honom ha minnena kvar kan ge upphov till mycket intressant. Att bara låta honom glömma utan minsta kvarleva, å andra sidan, känns rätt fegt.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav gaspode » ons okt 04, 2006 22:12

här litar man på dig och tror på ett avsnitt till och så kommer det fram att det var en säsongsavslutning trots allt? 13 avsnitt syftar säkert till att piloten var i två delar.
http://www.tv.com/eureka-2006/show/5844 ... sodes;more
I guess we're back to mja. :D


Och jag är med dig när det gäller Henrys flytt, den storyn hade jag inget emot så länge man helt bortser från att den totalt ignorerar Kim.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav adolvsson » ons okt 04, 2006 22:31

gaspode skrev:13 avsnitt syftar säkert till att piloten var i två delar.

Tänkte inte på det...

I guess we're back to mja. :D

Mjao.

Så, summa summering: Bra avsnitt, men felplacerat. Sjuttsingen.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » ons okt 04, 2006 22:35

Hur skulle säsongen avslutats då, tycker ni?

Jag tycker det var intressant och Jack kommer ha kvar minnena, det är en bra start på säsong 2. Och så har vi slutet med att hon (psykologen) nu har något på gång, dvs nu kommer framtiden se helt annorlunda ut.

Hade gärna sett lite mer uppbyggnad med Kim.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav adolvsson » ons okt 04, 2006 22:54

Illyria skrev:Hur skulle säsongen avslutats då, tycker ni?

Bra fråga. Jag håller dessutom fullständigt med det du skriver under spoilermarkeringen. Men jag tyckte något saknades.

Kanske hade det räckt med mer uppbyggnad. Inte bara av Kim. Artefakten har nämnts genom hela säsongen, men sällan varit en riktig faktor. Dom tre sista avsnitten kändes inte så sammanbunda som dom borde ha gjort. Visst, i 1x12 fanns ingredienser för en ordentligt avslutning - karaktärsbitar och på många sätt fallet i sig - men det kändes också, för mig, lite väl mycket som ett vanligt fall. Även om olyckan var större, skilde det sig inte tillräckligt från de flesta andra fall den här säsongen. Ja, där har vi det, där satte jag nog pekfingret på skrubbsåret som retat mig sen början av avsnittet. Det borde ha varit mer unikt. Då tycker jag att förra veckan hade passat orhört mycket bättre som avslut.

Okej, hur tycker Fredrik Adolvsson att säsongen borde avslutats? Att det här fallet hade stått som nummer 10 och att 10:an & 11:an uppgraderats till avslutande episoder. Så tycker Fredrik Adolvsson.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Tob » tor okt 05, 2006 8:00

Tar serien några nya vändningar efter, kanske, avsnitt 6-7?

Jag gillade serien skarpt i början men sen längtade jag allt mindre efter nya avsnitt vilket gjorde att jag inte såg något avsnitt och därefter laddade jag inte ens hem det. Men blir serien ny förnyad och allt så vore det roligt att se ikapp de sista avsnitten.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav adolvsson » tor okt 05, 2006 9:29

Tob: Njee, inga nya vändningar direkt, jag tycker serien har varit om inte perfekt så i alla fall stabil och på väldigt hög nivå hela säsongen. Och ja, du har nu en anledning till att se ikapp. Det var därför klickade mig in på den här tråden nu, för att komma bärandes med lite goda nyheter:
SCI FI Channel has ordered a 13-episode second season of its hit original series Eureka, which aired its first-season finale on Oct. 3, the network announced. Eureka will begin production on its second season in Vancouver, B.C., this spring and will return to the air in summer 2007.

Vilket är väldigt härligt men knappast helt oväntat (bortsett från att TV-kanaler ibland arbetar på jävligt mystiska sätt), med tanke på Eurekas tittarsiffror. Dom nämns också i den korta artikeln.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » tor okt 05, 2006 9:33

Yay! Men en lång väntan.

Eureka för mig är charmen, och den tycker jag infinner sig direkt. Gillar du inte serien efter 7 avsnitt så tror jag inte du kommer gilla den mer efter det.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Ruccola » ons apr 18, 2007 9:13

Yay, nya avsnitt kommer i år :)
Användarvisningsbild
Ruccola
Minion
 
Inlägg: 291
Blev medlem: 21 feb 2006
Ort: Sundbyberg

Inläggav Glorificus » ons apr 18, 2007 14:59

Ja, 17 juli enligt MyEpisodes, så om tre månader då.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav adolvsson » tor jul 12, 2007 1:07

2x01
Jodå, riktigt bra. Eller i alla fall så bra man kan förvänta sig, om man tyckte förra säsongen var riktigt bra, och det gjorde ju jag.

Okej, det fanns en hel hög med exempel under avsnittet som visade möjligheterna med att Jack fick behålla minnet av de fyra åren, vilket gjorde mig riktigt besviken när Henry började prata om minnesraderaren och faktiskt använde den. Det var synd. Att han däremot inte använde den på sig själv? Där har vi nåt. Det kanske kan bli nåt av det hela ändå. Relationen mellan Jack och Henry måste ju ändras, och det faktum att det finns någon som minns, gör att hela historien kan explodera igen på en handfull olika sätt. Det, kombinerat med de andra ändringarna, Ally som chef och vad som hände med hennes unge, gör mig ändå hoppfull.

Det kan naturligtvis likaväl gå fel, det är jag medveten om, men ändå - jag har positiva aningar om den här säsongen.

Kändes det förresten inte som om det här avsnittet hade mer mörker i sig än något i förra säsongen? Jag kan lura mig själv, ha glömt saker. Fast lite mörkare, så tyckte jag det kändes.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav noike » tor jul 12, 2007 19:46

2.1 Mycket bättre än s1-avslutningen.

Att Henry fortfarande vill hindra olyckan på ett eller annat sätt är tydligt, och att han övertygade Jack att ge upp sina minnen? Genidrag. Dels blir vi av med att huvudpersonen som vi följer hela tiden vet framtiden, och dels har vi Henry som inte har någon som vet vad det är han arbetar för att genomföra.

Regeringsstyrd infiltration i Eureka om artefakten? Jag hoppas verkligen att det handlar om annat än militära syften.


Ja, det var mörkare. Något melankoliskt över avsnittet i helhet.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Illyria » lör jul 14, 2007 2:01

Bra start på säsongen, även om jag blev aningens besviken på vissa saker. Började titta på avsnittet och insåg att jag glömt en hel del detaljer från s1-av slutningen och fick se om delar av det innan jag kunde fortsätta.

2.01 Överlag tyckte jag det var en bra och lovande start på säsongen. Det jag mest ställer mig frågande till är att Allisons unge ska spela en större roll, det vet jag inte om jag vill se, hellre att the artefact gör det isåfall och han bara är en person av många den kan ha påverkat. Sen blev jag väldigt besviken på att Henry raderade Jacks minnen sådär, det var underhållande när Jack var förvirrad över tidslinjen och råkade försäga sig, det kunde vi väl fått ha kvar några avsnitt till ivarjefall. Och Jack var ju tveksam och sen gjorde Henry det bara. Såklart han ännu en gång är ute efter att ända saker, men jag tror Jack sakta takt, i fragment, kan börja få tillbaka sina minnen och på det sättet kommer Henry tillslut avslöjas. Det är väl en del av den stora ploten som kommer spänna över hela säsongen gissar jag.

Eureka är underhållande, se fram emot resten av säsongen och hittills verkar den lovande. Inte samma sorts start som säsong 2 av Kyle XY som jag mest tycker tappat all luft. Här finns det mycket kvar att ta av och göra intressant. Blandad med de vanliga Eureka-roligheterna!
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav noike » lör jul 14, 2007 2:18

2.1 Jag pratade om det här med adolvsson privat, passar bra att ta det här också

(spoiler gtalk-log om Eureka 2.1) adolvsson: Är inte radera minnet lite väl mycket återställningsknapp för dig? Eventuell karaktärsutveckling nollställs. Det som har hänt betyder ingenting (vilket inte stämmer här, eftersom Henry minns, men jag pratar allmänt). Fast å andra sidan var inte du så förtjust i avslutningen, det är ju en skillnad.

Jag: Jo, men här var det karaktärsutveckling vi aldrig fått se, vilket gjorde hela "jag kommer ihåg fyra år" riktigt billigt.

tillägg nu: Och en del av den billigheten är att göra självklara skämt om hur nuet och framtiden avviker och om saker som ännu inte har hänt. Jag är inte så glad i sådana i vanliga fall när vi fått se tidslinjen inträffa, och här, där de refererade till något nytt som bara huvudpersonen och inte tittarna visste? Urk. Billigare än en prostituerad med charterrabatt, och med en massa könssjukdomar.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav adolvsson » ons jul 18, 2007 22:14

2x02
- But you did turn it on?
- Eh... yeah.
- Why?
- Because it's what I do?


Fargo!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Off » ons jul 18, 2007 22:22

Tyckte om de två öppningsavsnitten precis som jag tyckte om de flesta s01-avsnitten. Bra underhållning. Perfekt för att slippa använda huvudet.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Glorificus » mån aug 06, 2007 3:51

2x04
Carter: "Sarah, what are you doing?"
S.A.R.A.H: "That was such a beautiful moment, I thought musical accompaniment seemed appropriate."
:D
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav adolvsson » mån aug 06, 2007 7:21

Glorificus skrev:2x04
Carter: "Sarah, what are you doing?"
S.A.R.A.H: "That was such a beautiful moment, I thought musical accompaniment seemed appropriate."
:D

Metahumor! Jag vek mig av glädje och skratt.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » tor aug 09, 2007 0:28

2x05
Bra bitar, sämre helhet. Ett av dom svagaste avsnitten hittills. Alldeles för splittrat.

Men jag är inte orolig, en liten svacka har ingen dött av, dom kommer tillbaka nästa vecka igen.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » ons aug 15, 2007 21:42

2x06
adolvsson skrev:Men jag är inte orolig, en liten svacka har ingen dött av, dom kommer tillbaka nästa vecka igen.

Vad var det jag sa? Sablans korrekt. Boomshakkalakk!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav The Buffster » ons aug 15, 2007 22:20

adolvsson skrev:2x06
adolvsson skrev:Men jag är inte orolig, en liten svacka har ingen dött av, dom kommer tillbaka nästa vecka igen.

Vad var det jag sa? Sablans korrekt. Boomshakkalakk!

Åh, det låter lovande. Fast jag gillade förra veckans avsnitt också i och för sig. Jag är så kär i den här serien att jag är totalt blind för alla brister.

Nu ska jag se 2.06!

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav The Buffster » ons aug 15, 2007 23:21

2.06 Ja, det här var ju ännu bättre än förra veckan. Åh, vad jag tyckte om det! Eureka gör mig så glad.

Jag har sen början av säsongen varit livrädd att Nathan ska försvinna ur serien. Det har känts lite så, nu när han inte längre är chef. Men nu tror jag ändå att han stannar. Jag hoppas i alla fall det. För jag gillar honom. Mycket. Och inte bara för att han är så snygg att jag inte vet vad (inte min typ egentligen, men... oj).

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav Glorificus » tor aug 16, 2007 14:45

The Buffster skrev:Fast jag gillade förra veckans avsnitt också i och för sig. Jag är så kär i den här serien att jag är totalt blind för alla brister.

Samma här. En del av Eurekas charm är att det är lite cheesy, så även de mindre jättebra avsnitten ger ändå den där Eureka-feelgood-känslan. :)

2x06
Vid det här laget skrattar jag högt och klappar händerna bara jag ser Fargo i bild. Han med sin lilla hund i början. Och hela mexikanska drömmen!! "El otro hombre." 8) :D
Det här avsnittet var helt fantastiskt! :lovebunnier:
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Illyria » fre aug 17, 2007 23:53

adolvsson skrev:2x05
Alldeles för splittrat.

Håller helt med, de försökte få in för mycket i storyn, introducera för mycket nytt i ett ganska ointressant fall, och dessutom kändes Carter OOC. Speciellt i början.

2.06 var däremot mycket bättre och roligare, vek mig av skratt av Jos dröm! :D
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav adolvsson » ons aug 29, 2007 20:40

2x07
Ockå lite av en svacka. Väldigt intressant idé som inte riktigt visste vart den skulle ta vägen. Jag hade dessutom gjärna sett att gammel-Fargo fått förbli ung och stannat kvar, om inte som fast, så gärna återkommande.

Fast sen kom ju...

2x08
Hey, I'm smart. I'm plenty smart!

HAHA! Roligt, spännande och intressant injektion av arcen, när Henry omedvetet droppar info. Ett av problemen från förra avsnitt, det under förra spoilerblocket, får sin upprättelse här eftersom Nye Killen faktiskt stannar kvar i stan. Vare sig vi får se honom igen eller inte, och det tycker jag vore trevligt om vi fick, så är han där. Fint.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Glorificus » tor aug 30, 2007 8:36

adolvsson skrev:2x08
Hey, I'm smart. I'm plenty smart!

HAHA! Roligt, spännande och intressant injektion av arcen, när Henry omedvetet droppar info. Ett av problemen från förra avsnitt, det under förra spoilerblocket, får sin upprättelse här eftersom Nye Killen faktiskt stannar kvar i stan. Vare sig vi får se honom igen eller inte, och det tycker jag vore trevligt om vi fick, så är han där. Fint.

Så sant.
"This may be my favorite conversation of all time."

Jag gillade veterinärkvinnan också, hoppas hon kommer tillbaka. Både hon och Nye Killen hade bra kemi med Carter.

Jag skrattade mycket åt Stupid Stark och hur han pratade i scenen med Allison när de var ensamma kvar i lobbyn.
Allison: "Are you okay?"
Stark: "Not even." ... "Car's busted." :D

Fint och underhållande med Zoes mini-arc för avsnittet också.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav adolvsson » tor aug 30, 2007 8:59

Glorificus skrev:Jag gillade veterinärkvinnan också, hoppas hon kommer tillbaka. Både hon och Nye Killen hade bra kemi med Carter.

Ja. Jag hade inga problem med romanserandet mellan Carter och what's-her-face under förra säsongen, men nu kommer jag på mig själv med att hoppas på henne och Nathan igen, och ett nytt kärleksintresse för Carter. Lite mer intressant så, mindre det-har-gjorts-förut-faktor. Veterinären skulle vara en bra kandidat.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron