Eureka!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav noike » fre sep 01, 2006 16:37

Langtry skrev:Har börjat epsa Eureka och jag tycker den verkar ha stor potential.


Något av det jag ser fram emot nya avsnitt av mest just nu faktiskt. Ohejdlöst underhållande serie. Nästan så att man borde skämmas för det, men bara nästan.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Glorificus » tor sep 07, 2006 4:53

Eureka 1x08
Yay, vilket bra avsnitt! Ett av de bästa hittills... (Dr. Nobel är också högt upp på min lista).
Jag gillade att veckans fall integrerades med huvudkaraktärerna (Starks faderskärlek till Callister, som speglade Carter/Zoe). Och jag gillade verkligen Callister Raynes (namnet var ett stort plus, jag älskar karaktärsnamn som låter så bra när man säger både för- och efternamn!)... Det var ju bäst för avsnittets historia att han dog, men han hade varit trevlig att ha som regular i serien. Någon som både stadens invånare och vi tittare kan bry oss om och vill skydda från militären och resten av världen. Jag kan känna att det saknas ett fokus för serien ibland, en arc för säsongen. Section 5 kanske ska föreställa det, men den linjen har vi sett så lite av att det inte känns så.

Nu reflekterade jag dessutom över Allison som karaktär, hon kunde gärna få ha lite mer djup eller vara lite mer intressant... även om magnetstängsel-scenen var hur rolig som helst så har jag svårt att känna någon kemi mellan henne och Carter.

Plus: Fargo! Mer Fargo, tack!
:)

Eureka har verkligen visat sig vara en mycket positiv överraskning. Någon som läst/hört någon specifik orsak till att de kastar om avsnittsordningen? Förmodligen är det väl för att ge bättre balans mellan typen av avsnitt från vecka till vecka, men det är ju lite irriterande när man måste undra om det förstör något att se säsongen i fel ordning...
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Ruccola » tor sep 07, 2006 7:53

Eureka 1x08:

Jag tyckte också det var ett underbart avsnitt. Och Zoe var ju jättesöt i sitt röda hår! Mycket humor i kvällens episod, och stängselscenen var görskoj. Det här är en serie jag blir på gott humör av.

De har ju rätt många trådar att göra arcs av, men jag gissar att de vill få folk att fastna först innan de drar igång för mycket.
Användarvisningsbild
Ruccola
Minion
 
Inlägg: 291
Blev medlem: 21 feb 2006
Ort: Sundbyberg

Inläggav noike » tor sep 07, 2006 11:50

Glorificus skrev:Eureka 1x08
Nu reflekterade jag dessutom över Allison som karaktär, hon kunde gärna få ha lite mer djup eller vara lite mer intressant... även om magnetstängsel-scenen var hur rolig som helst så har jag svårt att känna någon kemi mellan henne och Carter. :)

Eureka har verkligen visat sig vara en mycket positiv överraskning. Någon som läst/hört någon specifik orsak till att de kastar om avsnittsordningen? Förmodligen är det väl för att ge bättre balans mellan typen av avsnitt från vecka till vecka, men det är ju lite irriterande när man måste undra om det förstör något att se säsongen i fel ordning...

Skådespelarna håller med om kemibiten, de försöker men helst hade de velat att manusförfattarna skulle väntat lite och se var kemin uppstår i nnan de börjar skriva saker i den riktningen.

Inte hört något om varför, inte mer än att de sista avsnitten ska vara i ordning och att det är en bra sak. Ser fram emot att se varför.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Illyria » tor sep 07, 2006 11:57

Hur många avsnitt är det för Eureka, bara 12?

Serien har verkligen varit en positiv överraskning, efter att ha sett promos tänkte jag inte ens kolla på den, men serien visade sig sedan vara något helt annat. Tur det.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav noike » tor sep 07, 2006 12:02

Illyria skrev:Hur många avsnitt är det för Eureka, bara 12?

Ja. Men den har gått så bra för dem att det nästan verkar självklart med en s2 med mer avsnitt i. Kan man tycka.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Illyria » tor sep 07, 2006 12:10

Bra tittarsiffror?

Jag tycker såklart en säsong 2 är en självklarhet och helst med många fler avsnitt. Det skulle vara kul med någon bakomliggande arc då också, plus veckans... IotW, Invention of the Week?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav caffeineaddict » tor sep 07, 2006 12:14

Jag tar Eureka när säsongen är klar ifall det bara handlar om 12 avsnitt. Allt ert prat har lockat mig.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav LWes » tor sep 07, 2006 13:11

caffeineaddict skrev:Jag tar Eureka när säsongen är klar ifall det bara handlar om 12 avsnitt. Allt ert prat har lockat mig.

Samma här, trots att jag tyckte att första avsnittet var... obra.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav noike » tor sep 07, 2006 13:29

Första avsnittet är väldigt mycket setup. Serien tar ett skutt uppåt direkt efteråt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Illyria » tor sep 07, 2006 13:32

Jag tyckte piloten var riktigt bra och fungerar utmärkt som riktmärke för hur serien är. Klart det är mycket setup men du får en bra känsla av serien direkt.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav gaspode » tor sep 07, 2006 14:45

jag gillade också piloten, och kan inte påstå att jag tycker att serien förändrats så mycket sen dess egentligen, även om den såklart var en del setup och långt ifrån nåt av seriens bästa avsnitt hittills..

bara 12 avsnitt?! naj!

känns också som det vore på sin plats med en egen tråd! men vem orkar klippa ut alla eureka-postningar från den här tråden? :)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav noike » tor sep 07, 2006 15:08

gaspode skrev:jag gillade också piloten, och kan inte påstå att jag tycker att serien förändrats så mycket sen dess egentligen, även om den såklart var en del setup och långt ifrån nåt av seriens bästa avsnitt hittills..

bara 12 avsnitt?! naj!

känns också som det vore på sin plats med en egen tråd! men vem orkar klippa ut alla eureka-postningar från den här tråden? :)


Förändrats, kanske inte. Men innehållet i de där 90 minutrarna i piloten var samma mängd som finns i ett vanligt 45-minutersavsnitt.

Om vi hade gjort adolvsson till moderator så hade han kunnat göra det när han sitter uttråkad hos arbetsförmedlingen.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav caffeineaddict » tor sep 07, 2006 15:53

noike skrev:
gaspode skrev:känns också som det vore på sin plats med en egen tråd! men vem orkar klippa ut alla eureka-postningar från den här tråden? :)


Om vi hade gjort adolvsson till moderator så hade han kunnat göra det när han sitter uttråkad hos arbetsförmedlingen.


Jag har ju redan gjort det med typ West Wing och Shield, så nästa gång jag blir så uttråkad så...


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Illyria » tor sep 07, 2006 21:23

Eureka webisodes, jag har missat dem ivarjefall:

Prolog: youtube.com
01: youtube.com
02: youtube.com
03: youtube.com
04: youtube.com
05: youtube.com
06: youtube.com

Fortfarande to be continued så det kommer väl fler.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Ruccola » ons sep 13, 2006 22:28

Eureka 1x09

Mycket humor i första delen av avsnittet, vilket jag gillar. Kul Buffyreferens också ;)

Men fan vad de retas med Allison och Jack! Här fick äntligen Jack säga vad han kände, och så går hon tillbaka till Stark!? Buuu! Men vad vet jag, det kanske är bra för dynamiken i serien att de inte får varandra ännu.

Medelavsnitt skulle jag säga.
Användarvisningsbild
Ruccola
Minion
 
Inlägg: 291
Blev medlem: 21 feb 2006
Ort: Sundbyberg

Inläggav Glorificus » ons sep 13, 2006 22:43

Ruccola skrev:Eureka 1x09
Mycket humor i första delen av avsnittet, vilket jag gillar. Kul Buffyreferens också ;)

Ja, det var kul! Börjar bli en del nu... SMG nämndes väl i förra avsnittet? Om jag inte minns helt fel. Och det har väl hänt förut också... Jo, just det, när Sarah-huset först introducerades ville väl Fargo helst ha SMG's röst till det. (Duh! Jag insåg precis att det är kanske därför huset heter Sarah...) Förmodligen står det i Fargos karaktärsbeskrivning "closeted Buffy fan". :D

Ruccola skrev:Medelavsnitt skulle jag säga.

Ja, det här kändes väldigt medel. Man fick lära känna Taggart lite mer, men det var väldigt tråkigt skrivet... han brukar annars vara en av mina favoriter.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav noike » ons sep 13, 2006 22:46

Ruccola skrev:Eureka 1x09

Men fan vad de retas med Allison och Jack! Här fick äntligen Jack säga vad han kände, och så går hon tillbaka till Stark!? Buuu! Men vad vet jag, det kanske är bra för dynamiken i serien att de inte får varandra ännu.


Bra säger jag. Jack/Allison har ingen kemi alls. Deras "attraktion"" har känts tvingad hela säsongen. Nej. Fram med Jack/Jo eller något om de nu bestämt ska ha något förhållandeliknande i serien. Där finns ju något att bygga på.

Däremot tycker jag att vi behöver en sidekick/science-partner till Fargo. Stark är alldeles för normal och uppstoppad för det.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav adolvsson » ons sep 13, 2006 22:47

Glorificus skrev:Förmodligen står det i Fargos karaktärsbeskrivning "closeted Buffy fan".

Greenwalt kanaliserar sig själv genom Fargo? Eeeller nåt sånt...

Och jag håller med. Lite medel. Inte dåligt, det fanns en hel del guldkorn, och karaktärsrelationsgrejer som var ack så bra, men det här kan nog ha varit seriens sämsta hittils. Fast det var bra.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav gaspode » ons sep 13, 2006 22:48

(spoiler Eureka 1x09) ja, det var väl nästan lite förutsägbart att Stark och Alyson skulle få till det mot slutet, jag fick den känslan redan när Alyson gav honom skilsmässopapprena, och när Jack och Alyson kysstes kändes det klassiskt som att det skulle bli så. Jag tycker väl inte att Jack och Alyson funkar så grymt bra ihop ändå...
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Ruccola » ons sep 13, 2006 22:52

noike skrev:Bra säger jag. Jack/Allison har ingen kemi alls. Deras "attraktion"" har känts tvingad hela säsongen. Nej. Fram med Jack/Jo eller något om de nu bestämt ska ha något förhållandeliknande i serien. Där finns ju något att bygga på.


Hmm, jag tycker nog det finns nånting där iaf. Däremot inte med Jo, de känns helt klart som kollegor.

Men jag håller med om att de verkligen skulle kunna göra mer av attraktionen.
Användarvisningsbild
Ruccola
Minion
 
Inlägg: 291
Blev medlem: 21 feb 2006
Ort: Sundbyberg

Inläggav noike » ons sep 13, 2006 23:02

Ruccola skrev:Hmm, jag tycker nog det finns nånting där iaf. Däremot inte med Jo, de känns helt klart som kollegor.

Men jag håller med om att de verkligen skulle kunna göra mer av attraktionen.


Riktigt bra skådespelare kan fejka det ett litet tag, men i längden och med ett stressat tv-schema går det inte, det måste finnas något mellan skådespelarna som kan omvandlas i on screen-attraktion. Mellan Colin och Vad-hon-nu-heter-som-spelar-Allison finns inte det.

Det finns mellan Colin och Erica vilket gör att Jack och Jo fungerar riktigt bra som arbetskamrater. De fungerar naturligt. Precis som Jack och Zoê fungerar naturligt ihop. Allison och Jack fungerar inte alls, det är "hello, we are the puppet people!" över deras "vi är intresserade av varandra"-scener.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Ruccola » ons sep 20, 2006 23:36

Eureka 1x10

Det här avsnittet gillade jag. Skön stämning, och det var ju faktiskt ganska roligt ibland också :) Ni som efterfrågat mer Fargo fick iaf mer än vanligt, och lade ni märke till att hans fisk heter Lorne? Kan det vara ännu en referens till buffyverse?

Mera strul med Allison och sheriffen. Fan vad snygg hon är förresten :) Jag tror att det är det att han håller tillbaka så mycket som gör att folk tycker att kemin saknas. Jag tycker det stämmer in ganska bra på hans karaktär, så mig gör det inget.

Och ska nu Henry sticka från stan!? Hoppas inte det.
Användarvisningsbild
Ruccola
Minion
 
Inlägg: 291
Blev medlem: 21 feb 2006
Ort: Sundbyberg

Inläggav Glorificus » fre sep 22, 2006 20:52

Eureka 1x10
Usch, jag skulle vilja påstå att det här var det sämsta avsnittet hittills. Möjligtvis det första dåliga. Delvis för att storyn hade passat bättre mycket längre fram i serien... efter att mer hänt med karaktärerna och man hunnit lära känna dem bättre genom olika förändringar. De situationer som uppstod nu var dessutom inte alls särskilt originella eller underhållande. Snarare klichéiga och oengagerande.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav noike » tor sep 28, 2006 0:43

Så. Egen tråd lagom till säsongsavslutningen.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Illyria » tor sep 28, 2006 1:00

Hoppas det blir en säsong 2, annars vore det synd med en egen tråd. ;)

Senaste avsnittet var väldigt underhållande! :D
Men nu är det bara ett avsnitt kvar, önskar de kunde tillkänna ge om serien får fler avsnitt eller ej.

Förövrigt heter väl serien inte Eureka! med ett !.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav noike » tor sep 28, 2006 1:09

Illyria skrev:Hoppas det blir en säsong 2, annars vore det synd med en egen tråd. ;)

Senaste avsnittet var väldigt underhållande! :D
Men nu är det bara ett avsnitt kvar, önskar de kunde tillkänna ge om serien får fler avsnitt eller ej.

Förövrigt heter väl serien inte Eureka! med ett !.


De har haft bra tittarsiffor, riktigt bra dessutom så en säsong två borde inte vara helt taget ur luften.

Nej, det tror jag itne men det känns bara fel att ha det ensamt i en mening utan utropstecknet.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Ruccola » tor sep 28, 2006 10:41

1x11

Ännu ett helt ok avsnitt tyckte jag. Kul när Jack var tvungen att sätta sig när han hade stått och myst med Allison ;)
Skönt att Henry blir kvar.
Användarvisningsbild
Ruccola
Minion
 
Inlägg: 291
Blev medlem: 21 feb 2006
Ort: Sundbyberg

Inläggav Glorificus » tor sep 28, 2006 23:39

Eureka 1x11
Underbart avsnitt!! :D
Jag har alltid gillat hela idén med Sarah.
Sarah till Carter: "Since you won't shower, should I mist you with vanilla?"
*ASG*

Ännu en Buffy-referens från Fargo? "When I'm stressed, my subtext comes out as text..." ;)

Carter: "What is that?!"
Brad: "I. Am. Brad."
:D Så bra.


Edit: Aha, det var därför jag hade problem med att hitta tidigare Eureka-kommentarer i serietråden. Duh.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Off » tis okt 03, 2006 18:24

1x11 Would you like to play a game? Riktigt roligt avsnitt.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron