Studio 60 on the Sunset Strip

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav gaspode » tor sep 21, 2006 18:09

jag förstår inte varför jag skulle komma på att den här serien gick igår, isätllet för att komma på det på måndag så jag bara behövde vänta en dag på nästa avsnitt.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav caffeineaddict » tor sep 21, 2006 18:13

gaspode skrev:jag förstår inte varför jag skulle komma på att den här serien gick igår, isätllet för att komma på det på måndag så jag bara behövde vänta en dag på nästa avsnitt.


Because sometimes wishing makes it so. I måndags undrade jag varför jag redan hade slösat bort veckans The Wire-avsnitt nu när jag behövde vänta en hel vecka på nästa, men vips så dök ett nytt upp idag!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tob » sön sep 24, 2006 13:01

Jag kände mig allmänt oengagerad under hela första avsnittet. Så jag är skeptisk till att fortsätta.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav AKS » sön sep 24, 2006 13:38

Precis så kände jag också. Fast iofs tyckte jag att hela piloten var värdelös och jag kände en distans till vissa rolltolkningar och manus. Inte min kopp te, detta.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav adolvsson » sön sep 24, 2006 13:43

Så olika vi tolkar. Själv sitter jag här och småstudsar av förväntning inför nästa avsnitt. Wheee!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » sön sep 24, 2006 13:45

Jag är ju sådan Sorkin-knarkare att så fort jag hör hans ord i talangfulla munnar så blir jag löjligt lycklig. Piloten var därmed Pure Joy för mig om än inte så bra som många av hans WW-avsnitt. Men nu när situationen och karaktärerna etablerats lär det ju finnas mer tid to bring the funny. Det var mycket som behövde göras på kort tid i den piloten.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » sön sep 24, 2006 13:54

Jag är en sådan dialogslampa att det inte är sant, så jag håller med caffe.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Ruccola » sön sep 24, 2006 15:26

Jag tyckte också detta var jättebra, och kommer få ÄNNU en serie att följa i höst. Jag kommer bli tvungen att säga upp mig så jag får tid att kolla på serier :)
Användarvisningsbild
Ruccola
Minion
 
Inlägg: 291
Blev medlem: 21 feb 2006
Ort: Sundbyberg

Inläggav Bender » sön sep 24, 2006 22:05

Jag gillade vad jag såg och ser fram emot fortsättningen...

Måste vara svårt att skriva alla skämt för programmet i programmet som visas i tvserien sen i framtiden. De måste ju vara bra sketcher om det ska kännas trovärdigt.

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby
 
Inlägg: 804
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Sthlm-> Umeå -> Sthlm

Inläggav caffeineaddict » sön sep 24, 2006 22:19

Bender skrev:Jag gillade vad jag såg och ser fram emot fortsättningen...

Måste vara svårt att skriva alla skämt för programmet i programmet som visas i tvserien sen i framtiden. De måste ju vara bra sketcher om det ska kännas trovärdigt.


Fast om du ser på serier som SNL så lyckas långt ifrån alla (och ibland knappt några) sketcher, vilket är precis de problem som Studio 60 ska ha haft. Det faktum att inget sketchprogram kan vara roligt hela tiden lär vara ett pågående problem för karaktärerna och därför kommer heller inte alla sketcher vara det. Samtidigt har jag ingen tvekan om att Sorkin är skilled nog att veta när han lyckats skriva nånting riktigt roligt och då spela det som ett av programmets i seriens succé-sketcher.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav gaspode » mån sep 25, 2006 0:15

alltså. ska det bara komma 6 avsnitt den här säsongen?!?
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav adolvsson » mån sep 25, 2006 0:24

gaspode skrev:alltså. ska det bara komma 6 avsnitt den här säsongen?!?

Say what now again what what?! o_O
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav gaspode » mån sep 25, 2006 0:26

adolvsson skrev:
gaspode skrev:alltså. ska det bara komma 6 avsnitt den här säsongen?!?

Say what now again what what?! o_O

La precis in den på myepisodes, och de hade bara sex avsnitt listade, vilket ju i sig inte behöver betyda så mycket, men det sjätte hette "The Wrap Party" vilket gjorde mig orolig!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav gaspode » mån sep 25, 2006 0:29

tv.com har listat episode 7 och 8 också, men utan namn, så det var nog falskt larm. sorry :D
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav adolvsson » mån sep 25, 2006 0:40

gaspode skrev:tv.com har listat episode 7 och 8 också, men utan namn, så det var nog falskt larm. sorry :D

Pheeew. Jag snubblade raskt till tvrage.com, där det var samma sak som med myepisodes. Vilket gav mig precis samma reaktion som du, att jag inte hade varit orolig om det inte vore för sista avsnittstiteln.

Men nu är jag trygg och säker i mig själv och Studio 60 igen. Hallelujah!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » mån sep 25, 2006 10:47

Som en underbar måndagsmorgonöverraskning fanns redan 1.02 utlagt när jag vaknade. Det kommer säkert dyka upp på t.ex. mininova och eztvefnet inom kort också, men om inte eller om ni inte orkar vänta så är det bara att hugga tag i mig på ICQ/MSN och skrika.

EDIT: Jodå, mininova hade det redan.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav adolvsson » mån sep 25, 2006 11:14

caffeineaddict skrev:Som en underbar måndagsmorgonöverraskning fanns redan 1.02 utlagt när jag vaknade. Det kommer säkert dyka upp på t.ex. mininova och eztvefnet inom kort också, men om inte eller om ni inte orkar vänta så är det bara att hugga tag i mig på ICQ/MSN och skrika.

EDIT: Jodå, mininova hade det redan.

Men! Och så lämnade jag datorn avslagen både inatt och under dagen för jag trodde det inte var något jätteviktigt idag. Jobbigt!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » mån sep 25, 2006 11:29

(spoiler 1.02) They brought the funny! :D

Ett antal ordentliga gapskratt, och redan en väldigt bekväm och mysig stämning (onekligen känns det så bekant för att det trots allt är så mycket Sports Night och West Wing i grunden). Tyckte Sarah Paulson ryckte upp sig ett par snäpp, hon är inte en traditionell Sorkin-skådis, men kanske just därför fungerar hon på ett annat sätt, dock inte dåligt IMHO.

Och samspelet Perry/Whitford är så bra och walk'n'talksen så påminnande om WW:s glory days att jag inte på något sätt kan bedöma det objektivt. Det är som att komma hem dit det är varmt och skönt efter en lång fjällvandring.

Samtidigt hade Salon en artikel kring varför Studio 60 aldrig kommer vara West Wing som var läsvärd trots att jag inte håller med om det som står: http://www.salon.com/ent/tv/iltw/2006/09/24/studio_60/


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav adolvsson » mån sep 25, 2006 11:34

Och din spoilerfria åsikt? Säger den ensamma synliga smileyn allt? Damnit, man, I need my fix! DUDE!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » mån sep 25, 2006 11:43

adolvsson skrev:Och din spoilerfria åsikt? Säger den ensamma synliga smileyn allt? Damnit, man, I need my fix! DUDE!


När jag tittar på det där inlägget inser jag att jag faktiskt inte alls kommenterar händelserna i avsnittet utan mest bara vad/vilka som funkar. Så faktum är nog att du vågar markera det.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav adolvsson » mån sep 25, 2006 11:47

caffeineaddict skrev:När jag tittar på det där inlägget inser jag att jag faktiskt inte alls kommenterar händelserna i avsnittet utan mest bara vad/vilka som funkar. Så faktum är nog att du vågar markera det.

Reading that made me warm and tingly all over.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav gaspode » mån sep 25, 2006 12:28

oooh, redan idag? 37 minuter kvar nu...
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav gaspode » mån sep 25, 2006 14:01

I love it!

"- So it always knows..." :D
Jag tycker väl att Amanda Peet inte är hundra än i sin roll, men jag skall inte döma ut henne för fort...
Jag tycker det mesta annat funkar skitbra, och tänker skaffa en sån där klocka som räknar ner till nästa Studio 60 ;)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav CheeseGuy » mån sep 25, 2006 14:17

1x02: helt underbart! Jag gillade piloten ganska mycket, men det här var betydligt bättre. Skådespelarna övertygade mer den här gången, och det fanns dessutom (som caffe skrev) säger en mysig stämning som jag inte riktigt hade räknat med. Jag hoppas att de som inte gillade piloten så mycket ger serien en chans till.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav caffeineaddict » mån sep 25, 2006 14:25

(spoiler 1.02) Smådetaljer som jag reflekterade över: som om det inte redan nog var tydligt att Matt är Sorkin och Danny är Tommy Schlamme så nämner de i avsnittet att filmen som de hade tänkt göra handlade om Nikola Tesla, men så kom drogtestet och "Studio 60" emellan. Tesla var en vetenskapsman och uppfinnare som spelade stor roll i att förstå hur elektricitet kunde tämjas och göras användbar för människans ändamål. Vissa har även creditat honom med att uppfinna radion.

I verkligheten hade Sorkin och Schlamme tänkt göra filmen "The Farnsworth Invention" om TV:ns verkliga uppfinnare, men "Studio 60" kom emellan (huruvida det sedan är ett rykte eller inte att Tommy Schlamme fuckade ett drogtest för ett tag sedan.... :rolleyes: ).

En ytterligare rolig men menlös detalj är ju att White Stripes, som spelade en icke-roll i avsnittet, förekommer i en scen i Jim Jarmuschs Coffee and Cigarettes där de diskuterar... Nikola Tesla.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tob » mån sep 25, 2006 14:39

CheeseGuy skrev:1x02: helt underbart! Jag gillade piloten ganska mycket, men det här var betydligt bättre. Skådespelarna övertygade mer den här gången, och det fanns dessutom (som caffe skrev) säger en mysig stämning som jag inte riktigt hade räknat med. Jag hoppas att de som inte gillade piloten så mycket ger serien en chans till.


Nooo...det hade varit mycket enklare om ni bara bestämt hade hävdat att det var sämre än piloten. Jag tankar hem det och lägger i ta-tag-i.... mappen.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav noike » mån sep 25, 2006 16:19

(spoiler 1.02) "It's just a clock" Och sättet Danny mjukar upp Matts skrivargäng. Underbart!

Walk-n-talks!

Amanda Peet känns fortfarande svag, men hon är lite bättre än i piloten. "I will not be told what to put on the air by amatures of any stripe." Fuck. Den repliken ensamt fick mitt hjärta att slå lite snabbare.

Andra gången Jack Rudolph sa "I hate spunk" och drak ur flaskan så var han dessutom mer mänsklig och det var något oroligt över honom. Som om han var rädd att allt skulle braka samman. Och det bara från ett ansiktsuttryck.


Jag är övertygad om att det är så här himlen är.


Jag håller inte heller med författaren till Salon-artikeln. Alls. Det känns som om vi lever i olika världar helt och hållet faktiskt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav adolvsson » mån sep 25, 2006 20:30

1x02:
noike skrev:Amanda Peet känns fortfarande svag, men hon är lite bättre än i piloten. "I will not be told what to put on the air by amatures of any stripe." Fuck. Den repliken ensamt fick mitt hjärta att slå lite snabbare.

Precis den repliken jag tänkte citera, följt av en kommentar om hur hon tittade på Steven Weber när hon sa det sista.

Jag tyckte dessutom Amanda Peet var klart bättre än i piloten, även om ja, det är en bit kvar. Ungefär samma sak med Sarah Paulson, fast hon har ännu längre kvar. Weber, som jag vanligtvis har svårt för, gjorde bra ifrån sig här. Perry och Whitford var (föga förvånande) helt jävla underbara, både tillsammans och isär.

På nåt sätt tyckte jag att avsnitt två hade en lite annorlunda känsla än piloten. Inte mycket, men det var som om... om Studio 60 känns som en korsning mellan West Wing och Sports Night, så var SN mer närvarande i pilotavsnittet, medans WW vägde över i 1x02. Är ni med på vad jag menar? Och det senare funkar mycket bättre.

Inte perfekt, men på god väg. Jag är förälskad.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav noike » mån sep 25, 2006 20:38

Jag hade inget problem alls med Sarah Paulson i avsnitt två.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav gaspode » mån sep 25, 2006 20:41

Jag tänkte precis säga som noike, Sarah Paulson störde mig inte det minsta.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron