The Office US

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Illyria » tis nov 07, 2006 2:28

Jag tolkar det inte som det är precis efter avsnittet som materialet finns, utan från och med då och framåt. Sen är det alltid folk som rippar, men det brukar gå att se på NBC:s hemsida, de har bortklippta scener från avsnitten där nu.

Jag köpte dvd-boxen från CD-WOW.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav AKS » tis nov 07, 2006 13:03

Jag hoppas på en rip för de lär spärra det för icke-amerikaner ändå (antar jag). Eller ja just det ja, precis som du sa, Illyria, så kan man ju se deleted scenes och så så förhoppningsvis detta också.

Ang. supersized-avsnittet så är detta starttiderna för serierna den dagen (om ett par veckor var det va?):

According to tvguide.com, the start times for NBC on November 16 are: My Name Is Earl, 7:00 (CST); The Office, 7:36 (CST); 30 Rock, 8:20 (CST); and ER, 9:01 (CST).


Kör de en extra lång reklam mellan The Office och 30 Rock eller får The Office-avsnittet fyra minuter extra? Det skulle inte jag säga nej tack till i alla fall med tanke på alla The Office-avsnitt som enligt kommentarspåren haft en första cut på 40 minuter.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » tis nov 07, 2006 15:22

NBC blockerar inte, de har inte gjort det tidigare ivarjefall, exempelvis kunde vi titta på ovisade avsnitt av The Book of Daniel, och andra sidor brukar ju tom blockera webisodes och sånt. Därför har jag förhoppningar om att det inte kommer vara blockerat.

Jag nämnde de där startiderna tidigare, det borde ju vara med reklmavbrott, antingen har The Office mer reklam eller så är avsnittet längre än de andra.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav AKS » tis nov 07, 2006 23:29

Har precis sett om Gay Witch Hunt och The Convention och de avsnitten är verkligen en stark inledning på säsongen. Michael är guld i båda avsnitten.

Snoggar på stackars Oscar. Är avundsjuk på Josh. Men jag tycker om hur de i t ex The Client och The Convention visar oss att Michael vet vad han håller på med. I The Client så lyckas han ju få en svår deal och så också i The Convention. Go, Michael! :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » ons nov 08, 2006 19:09

Den längre versionen av BC kommer att finnas online i en vecka:
http://www.zap2it.com/tv/news/zap-offic ... -headlines
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » ons nov 08, 2006 21:18

Som jag misstänkte, då blir det ju verkligen inga problem att se den! Undra hur mycket mer vi får se, vissa avsnitt har ju väldigt många och bra bortklippta scener, misstänker att det finns väldigt mycket att visa från en sånt här avsnitt.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav AKS » ons nov 08, 2006 23:05

Ja, det måste vara en hel del. Jag blir alldeles till mig vid bara tanken.

Har nu sett The Initiation i omtitten av S3 och det är nog det avsnitt jag gillar minst av att The Office-avsnitt. Jag gillar det, men tycker inte om Ryan och Dwights storyline i avsnittet.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » fre nov 10, 2006 23:02

Man kan inte se den längre versionen av BC på NBC. :( Ja, ja... är ju bara en tidsfråga innan det kommer på YouTube.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » lör nov 11, 2006 0:03

Det är blockerat för alla utanför USA, men även efter jag tog mig runt blockaden fick jag det inte att fungera. Det finns på iTunes, kan ju hoppas på bättre källa än YouTube då också.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav AKS » sön nov 12, 2006 12:40

Från Greg Daniels live blog (NBC.com):


November 09, 09:27 PM
British cast

We tried to get Mackenzie Crook (Gareth) to be in the paper convention episode but we couldn't work it out timing-wise.


Damn! Han hade passat utmärkt i det avsnittet! Jag antar att han då hade spelat Gareth i avsnittet.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » ons nov 15, 2006 18:20

Den här serien är min "nya" fixering (har t.o.m. gått förbi PB). Den bara växer för varje gång jag ser om ett avsnitt. (Jag satte "nya" inom citattecken för jag har ju älskat serien i ca ett år nu, det är bara det att den de senaste veckorna blivit än mer älskad. :))

Detta kan i alla fall vara en intressant nyhet, jag har hört rykten tidigare, men nu verkar det vara sant:

Question: Any truth to the rumors of J.J. Abrams directing an episode of The Office?— Kathleen Hughes
Ausiello: It's 100 percent true. The episode shoots in February and, well, that's all I know at this point.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » ons nov 15, 2006 18:30

Intressant, det borde vara mot slutet av säsongen det visas då.

Jag har äntligen hittat producer's cut av BC, men inte hunnit se det ännu.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav AKS » ons nov 15, 2006 18:57

Gah!!! Var hittade du den?!?!?!

(Överanvändning av ? och ! är godkänt i detta fall. Hee.)





Klipp från avsnitt 3.8 (tror jag, TM i alla fall):
http://www.tvguide.com/tvshows/office/191831

Jesus! Michael, Michael, Michael... jag älskar hans reaktion då han säger såna där idiotsaker. Han inser vad han sagt och inser att han inget kan göra. Snabb huvudskakning. Jag älskar Michael!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » ons nov 15, 2006 19:37

Illyria, don't leave me hanging. Jag har letat men inte hittat och jag har typ massor av tid då det gäller The Office... :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » ons nov 15, 2006 19:48

Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav AKS » ons nov 15, 2006 20:00

Yay! :lovebunny:
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » ons nov 15, 2006 21:35

Tänk om alla The Office-avsnitt fick vara så här långa... Det skulle vara underbart. Kul att det blir supersize redan i morgon. Den längre versionen var väl egentligen inte bättre än den korta, men det blev ju desto mer av det roliga så det gör väl egentligen att det var bättre. :)

3.7 Producer's Cut
Härligt med lite extra Toby-hat. Jag gillar det. "Oh my god, you walk so slowly." Inget Toby gör är bra för Michael.

Kul att få se Ryan kommentera det faktum att han fortfarande är ihop med Kelly. Han verkar helt klart ha kvar lite känslor. Mer Pam-Roy var också trevligt, men Merediths storyline kändes lite så där.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » tis nov 21, 2006 22:56

Kanal 5 är igång med Office igen nu, 22:25 idag är det Michael's Birthday, dvs nästan slut på s2, kommer de fortsätta med s3 direkt?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav AKS » ons nov 29, 2006 18:12

Som om jag inte såg fram emot veckans avsnitt tillräckligt mycket redan tidigare. Recension från NY Post (jag har aldrig läst den blaskan förut så jag vet inte om tjejen brukar gilla samma saker som jag):

November 29, 2006 -- EVER think that bad taste can leave a good taste in your mouth?

Tomorrow night, NBC has put together a two-hour comedy block of sitcoms that are so funny they might even remind you of the good old days - you know, before cable was your first choice for over-the-edge entertainment.

Now, while they are all exceptionally good new episodes of "My Name Is Earl," "Scrubs" and "30 Rock," "The Office" is the one that actually comes close to "Borat"-funny.

In other words, it's throw-your-back-out-funny in that hugely embarrassing, please-don't-go-there sort of way.

And there's good reason. The episode was written by Ricky Gervais and Stephen Merchant, long-time collaborators, who created "The Office" in the U.K. before allowing their baby to go away to school on this side of the Atlantic.


Fortsättning, SPOILERVARNING, här:
http://www.nypost.com/seven/11292006/tv ... _stasi.htm
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » ons nov 29, 2006 18:16

Jag tänker inte läsa spoilerdelen, men varför jämför hon med Borat? Det gör mig orolig.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav AKS » ons nov 29, 2006 19:23

Jag tror inte hon jämför humorn (förutom pinsamhetsfaktorn kanske, men det är ju typiskt The Office) utan mer att hon skrattade lika mycket som då hon såg Borat. Sen om det säger nåt om hennes humor... well, jag gillade i alla fall Borat då han startade för några år sen så det gör mig inget. Men som sagt, tror inte att humorn helt plötsligt är Borat utan mer lika roligt, som sagt.

Spoilerdelen avslöjar en hel del så du gör rätt i att hålla dig borta.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » ons nov 29, 2006 19:37

Får hoppas det är "lika roligt som Borat" fast med Office-humor, men kommentaren gör mig som sagt orolig, hoppas dock på det bästa.

Tråkigt att det inte går att posta videos direkt i inlägget här, som på TVL, postade två musikvideos i tråden där, Diwali och Lazy Scranton. Too funny. :D
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav AKS » ons nov 29, 2006 19:56

Hehe, ja det är synd... Men jag postade en länk till Lazy Scranton i humortråden så jag hoppas nån såg den med nöje. Michael Scott goes 'hood! :D
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » ons nov 29, 2006 20:24

Den här fanvideon är rolig också: Scranton Party (Don't Stop) - Extended Version

Ain't no party like a Scranton party! Och Michael som dansar. :D
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav AKS » ons nov 29, 2006 20:28

Åh gud, den var kul!! :D

Jag älskar Michael Scott!!!! :lovebunny:
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav LWes » tor nov 30, 2006 0:07

Jag älskar deras komediblock. The Office och Scrubs är ju helt fantastiska och My Name is Earl och 30 Rock är riktigt bra dom också!!! :D :) :) :)
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » tor nov 30, 2006 18:43

Ja, de har inget att skänmmas för där direkt. (Inte för att jag sett 30 Rock nån gång...)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » tor nov 30, 2006 19:35

Skönt med lite halvnegativa åsikter för efter två veckors väntan är jag helt uppe i varv över nytt avsnitt i morgon och det känns bra att tas ner lite. Slutmeningen visar dessutom att personen som skriver kanske inte är helt positiv till the Office över huvud taget:

The pearl of an "Earl" episode is followed by an uneven episode of "The Office" at 8:30> It is written by Ricky Gervais and Stephen Merchant, the creators of the British version of the program that inspired the workplace series about a clueless boss. Titled "The Convict," it revolves around Michael's (Steve Carell) attempt to be supportive to an employee who is discovered to have had a past as a white collar criminal.

It leads to some politically incorrect speculation that highlight Michael's (Steve Carell) awkwardness as a boss. He gets even more awkward when the staff sees obvious similarities between prison and working in their cubicles at the paper company.

A secondary plot in which Jim (John Krasinski) gives a potential suitor for Pam (Jenna Fischer) some misinformation is more amusing.
But this routine episode helps you understand why "The Office" hasn't ridden its Emmy victory to bigger ratings. It's an acquired taste.


http://www.buffalonews.com/editorial/20 ... 071809.asp
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » fre dec 01, 2006 19:23

Det var visst inget att oroa sig över, men sen tyckte jag hellre inte det var ett sådär extremt bra eller roligt avsnitt heller. Mer bra än roligt, för det var mer drama, men vissa små roligheter också.

3.09 Det hade ju kunnat göras mycket mer av convict-grejen, speciellt med lite pinsam humor från Michael, men det kändes rätt ljummet. De bästa och roligaste delarna var med Jim och Pam, älskade delen när Jim inte ville att Karen skulle lägga sig i hans pranks med Pam. Jam! Och ytterligare en låt på slutet, den var rolig, men de kan ju inte göra så hela tiden.

Jag tror det är bättre om US håller sig till US.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav LWes » fre dec 01, 2006 22:48

Jag tyckte avsnittet var precis som alla andra avsnitt på alla sätt och vis. Riktigt bra och roligt.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron