The Office US

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav AKS » ons sep 27, 2006 16:28

Tack för påminnelsen! Fick ju löning i dag och kan beställa. Yay! :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » tor sep 28, 2006 20:34

Jag beställde från CDWOW, det gick snabbt att få boxen.

Nytt avsnitt imorgon! Äntligen. Det är svårt att behöva vänta en vecka, speciellt som jag såg s1 och 2 på en vecka i somras.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav AKS » tor sep 28, 2006 21:29

The Office US rockar nåt så rejält. Min box är skickad från Axel i dag = jag har den måndag eller tisdag antar jag. Hoppas det i alla fall.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » lör sep 30, 2006 0:18

3.02 rockade vidare, The Office äger fredagarna. Vad sorgligt det är att se Jim och Pam i två ändar av en telefon och de båda inser det. Tortyr.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav The Buffster » lör sep 30, 2006 0:48

Illyria skrev:The Office äger fredagarna.

Definitivt! 3.02 var hysteriskt roligt, precis som vanligt alltså. Jag gillade verkligen att Jim var så snäll med Michael, det kan han behöva.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav AKS » lör sep 30, 2006 0:52

Illyria har så rätt, så rätt... The Office äger verkligen fredagarna! Och jag håller med The Buffster också. (spoiler 3.02) Michael menar inget illa så att Jim är snäll mot honom i den situationen är fint. Det var nästan smärtsamt (men roligt också, naturligtvis) det där med Michaels "fest".
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav poser » lör sep 30, 2006 2:16

3x02
Även om Jim gör det han gör för att vara snäll mot Michael så känns det som det sträcker sig längre än så, han tycker verligen om honom även om de är två väldigt olika människor. Det gör the office us så underbart, speciellt vad det gäller kemin mellan Jim och Pam, det är som en dramaserie fast man brinner verkligen för hur mycket man vill se dem ihop. Jag älskar serien, tyvär verkar det som om många inte förstår charmen i den. Det som är bra är att många jänkare verkar hålla med om mina prisningar för seiren så vi får nog minst en säsong till i alla fall.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav AKS » lör sep 30, 2006 2:21

The Office verkar vara rätt populär på andra sidan ankdammen. Så det känns tryggt.

(spoiler Allmänt om karaktärer knappt en spoiler) Jag tror också att Jim gillar Michael på det där "jag kan inte fatta det, men på det viset är det"-sättet. Michael, Michael... snacka om clueless.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav poser » lör sep 30, 2006 2:25

AKS skrev:The Office verkar vara rätt populär på andra sidan ankdammen. Så det känns tryggt.

(spoiler Allmänt om karaktärer knappt en spoiler) Jag tror också att Jim gillar Michael på det där "jag kan inte fatta det, men på det viset är det"-sättet. Michael, Michael... snacka om clueless.


Det som är så underbart. Det påminner lite om en äldre bror som känner sig lite överraskad över att "vafan, någon bråkar med min lillebror och det är inte jag, jag måste hjälpa honom." Fast nu är det inte åldern som avgör utan just det att Jim är den han är och Michael, hur ignorant han än är, är en snäll människa som vill de han tycker om väl. Jag älskar verkligen the office us.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav noike » lör sep 30, 2006 2:28

Dags att ta tag i den här igen nu när jag har en del dödtid. Nu ska jag bara hitta var jag slutade.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Illyria » lör sep 30, 2006 2:46

Angående att Michael är clueless: Kanske inte två avsnitt är en trend, men både i säsongspremiären och idag så tyckte jag vi fick se Michael mer övergiven/uppgiven än tidigare, och att han själv märker det? Lite ivarjefall. Han är fortfarande clueless, men vi har ändå fått mer reaktion i slutet nu?

Normalt gillar jag inte komediserier, men det här är verkligen inte en renodlad komedi, som den egentligen promotas som, därför tog det lång tid för mig att upptäcka den men nu är jag riktigt fast. UK-versionen såg jag inte alls samma sorts hjärta i och kunde inte fastna för den.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav AKS » lör sep 30, 2006 10:38

Jag håller med om allt i era senaste inlägg, poser och Illyria.

Hm, vilket intressant inlägg detta blev. :)

Snygg avatar, Illyria! Samm, men ändå inte...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav The Buffster » lör sep 30, 2006 10:44

Illyria skrev:Angående att Michael är clueless: Kanske inte två avsnitt är en trend, men både i säsongspremiären och idag så tyckte jag vi fick se Michael mer övergiven/uppgiven än tidigare, och att han själv märker det? Lite ivarjefall. Han är fortfarande clueless, men vi har ändå fått mer reaktion i slutet nu?

Jag håller verkligen med dig där, hade tänkte skriva det faktiskt. Verkligen bra att Michael ibland känns lite mer medveten än tidigare, karaktärsutveckling, sånt gillas alltid såklart.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav Illyria » tor okt 05, 2006 22:26

Äntligen ett nytt avsnitt imorgon!
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav poser » tor okt 05, 2006 22:27

Illyria skrev:Äntligen ett nytt avsnitt imorgon!


Haha, sa exakt samma sak till en kompis precis. The office gör mig glad. :)

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav LWes » fre okt 06, 2006 0:08

poser skrev:The office gör mig glad. :)

Mig med!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » fre okt 06, 2006 7:16

Mig också!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav poser » fre okt 06, 2006 7:45

Avsnittet var dunderbart.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav AKS » fre okt 06, 2006 15:30

Jepp, det var helkul. Jag älskade detta avsnitt! Så jäkla roligt.

(spoiler 3.03) Hug it out, bitch. :D

Överlag ett väldigt roligt avsnitt tycker jag och jag har inget emot att Jim är på ett annat ställe. Att han kommer tillbaks förstår man ju, men under tiden uppskattar jag verkligen de scenerna också. Call of Duty-scenen då Jim säger att han skulle använda ett sniper rifle var hysterisk.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav The Buffster » fre okt 06, 2006 23:26

(spoiler 3.03) "And you can hug it out bitch", BÄST! :lovebunny:

"With the exception of an episode of Entourage which Michael made us watch six times." :D
Fick mig att sakna Entourage, och framförallt Ari hur mycket som helst.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav LWes » fre okt 06, 2006 23:59

The Buffster skrev: (spoiler 3.03) "With the exception of an episode of Entourage which Michael made us watch six times." :D

Det var det bästa! Helt knasigt roligt.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » fre okt 13, 2006 18:07

3.04 var väldigt bra och roligt. Fast det är synd att de skyfflar undan Jim på det där andra kontoret, han kommer inte riktigt till sin rätt där, även om det kändes lite bättre än tidigare med hans jakt på chipsen. Och ännu en gång fick vi se Michael riktigt ta till sig av hur ensam han är.
Mest skrattade jag åt när Pam bad om extra tillbehör till kaffet efter Michael krypt ut till köket och sen hennes "döda moster". :D
Dwight blir allt mer morbid, var det hans morfar han pratade om som han försökte trycka ned i något när han var död?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav AKS » fre okt 13, 2006 21:23

The Office 3.04: Säsongen fortsätter starkt. Hehe, Dwight körde verkligen på i kväll... Först det där med tvillingen (parafras: I now have the strength of a grown man and a baby. :D) sedan det med morfadern som de begravde i nån sorts tunna eller hur det var.

Jim på andra kontoret fortsätter att fungera utmärkt för mig. Förra veckan var dock bäst med det där datorspelet, men i dag var det också kul. Gillar att tjejen har samma humor som jim. Undras när och hur han kommer tillbaka till Scranton? Lär dröja några avsnitt just eftersom de inte nämnts att han inte trivs. I dag verkade han riktigt nöjd.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav The Buffster » fre okt 13, 2006 22:02

(spoiler 3.04) Jag var nästan mest imponerad över att Pam var så snäll med Michael och faktiskt ansträngde sig med begravningen. Det hon sa om att när man vaknar på morgonen så vet man aldrig vad som kommer att hända gillade jag också, det kändes som att hon kanske trivs i alla fall. Tycker att det var fint. En gråtande Michael på begravningen, jag ville bara krama om honom. Däremot var det ingen som sa hug it out bitch vilket med automatik gör det sämre än förra veckan ;) .

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav LWes » fre okt 13, 2006 22:05

3x04
On the Wings of Love - :o :o :o Jag blev förvånad. Jag visste inte att folk känner till den låten så där.
Jeffrey Osborne är Mycket bra!

Avsnittet var också bra. och roligt som vanligt. jag gillar att Jim är på det andra stället.


Lägg märke till att den här smileyn: :o ser ut som min avatar. Det gillar jag. :o
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » ons okt 18, 2006 20:23

Håller just nu på att se The Office S2 på DVD. Helt suverän DVD-utgåva! hur många outtakes som helst. Kommentarspår på kommentarspår och hur mycket klippta scener som helst. Hittills har varje avsnitt haft 4-12 minuter av bortklippt material som håller hög kvalitet och är underhållande att se. Alldeles underbart att först se ett riktigt bra avsnitt av serien (som håller mycket bra för omtitt) och sedan åtta minuter av material man inte sett tidigare.

The Office är verkligen helt suveränt!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav poser » ons okt 18, 2006 20:24

AKS skrev:Håller just nu på att se The Office S2 på DVD. Helt suverän DVD-utgåva! hur många outtakes som helst. Kommentarspår på kommentarspår och hur mycket klippta scener som helst. Hittills har varje avsnitt haft 4-12 minuter av bortklippt material som håller hög kvalitet och är underhållande att se. Alldeles underbart att först se ett riktigt bra avsnitt av serien (som håller mycket bra för omtitt) och sedan åtta minuter av material man inte sett tidigare.

The Office är verkligen helt suveränt!


Sluta retas!

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav AKS » ons okt 18, 2006 20:26

Neener-neener! :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » fre okt 27, 2006 0:25

Imorgon är det fredag!

Jag har svårt för det här med ett avsnitt i veckan när jag tittade på s1-2 på en vecka, har precis sett om s1 nu och ska börja på s2. Need. More. Office.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav poser » fre okt 27, 2006 7:16

Illyria skrev:Imorgon är det fredag!

Jag har svårt för det här med ett avsnitt i veckan när jag tittade på s1-2 på en vecka, har precis sett om s1 nu och ska börja på s2. Need. More. Office.


Vad synd jag tycker om dig som inte vet att det inte kommer ett nytt avsnitt idag. :(

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Majestic-12 [Bot]

cron