Har precis sett filmen Silent Hill, och är förstummad....
Tyckte den var klockren! (och nu kommer jag antagligen då massa hatsvar tillbaka)
Kanske beror det på att jag som nyutflugen student satt hemma en kväll, framför mig hade jag en TV, ett Playstation och ett spel som jag inhandlat samma dag... Ni gissade det, det var Silent Hill....
Jag satt uppe hela natten och spelade, på så hög volym att jag var tvungen att byta högtalare (okej inte riktigt, men ni fattar galoppen). Efterföljande vecka skolkade jag för att klara spelet på alla olika sätt som fanns att tillgå, har för mig att det var sju olika slut allt som allt. Kort sagt, jag var trollbunden.
Allt eftersom kom det nya Silent Hill-spel, tvåan var riktigt bra, men efter trean tappade jag intresset helt, då det inte längre hade det... hmm ja "det" som gjorde att jag villle spela om och om och om igen.
Men när jag sålde mitt PS2 för något år sedan, för att köpa ett XBOX istället så föll nästan en tår då jag sålde med mina Silent Hill-spel (framför allt det första) men det fanns liksom ingen mening att ha kvar det längre....
Hur som helst, så infann sig ikväll den där stämningen i min kropp, som jag upplevde som äldre tonåring, och jag älskade det.
Filmen var så spelet kan man säga, och jag skulle vilja veta vad ni andra tycker... framför allt såna som aldrig spelat spelet (finns de?) men även andra SH-spelare, kanske tycker ni inte alls som jag...