Andra serier...

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav monkeyboy » sön apr 24, 2005 19:07

Har inte sett någon av versionerna men Steve Carell som spelar huvudrollen i Us-versionen är före detta Daily Show "korrespondent", och det är ungefär så bra referens som det går att hitta...
Vinnare av buffyforums halmbocksbränningsgissningstävling 2004
Användarvisningsbild
monkeyboy
Big Bad
 
Inlägg: 1290
Blev medlem: 16 apr 2004

Inläggav bumbi » sön apr 24, 2005 19:16

beror på vad man ser först, såg första avsnittet av the office US sen tankade jag the office engelska, först tyckte jag engelska verkade va skräp men när jag tog mig tid och såg ett helt avsnitt så började jag titta mer, nu tycker jag US e skräp :p
bumbi
Demon Fodder
 
Inlägg: 22
Blev medlem: 26 jan 2005

Inläggav caffeineaddict » sön apr 24, 2005 20:18

noike skrev:
bumbi skrev:ingen av dom 5 var speciellt bra :p tanka the office engelska versionen, är mkt bättre... mkt


Pffft! Av det jag har sett så är Us-versionen faktiskt roligare. Den brittiska är till större delen grådassig pinsamhetsdriven tragikomedi fast utan det komiska. It's horseshit.


Insanity! Pure insanity! Hur mycket har du sett av den egentligen?

Kan någon som faktiskt tycker om brittiska The Office kommentera US-versionen? Jag behöver verkligen överbevisas om dess kvaliteer för att ge den en chans.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » sön apr 24, 2005 20:59

caffeineaddict skrev:
noike skrev:Pffft! Av det jag har sett så är Us-versionen faktiskt roligare. Den brittiska är till större delen grådassig pinsamhetsdriven tragikomedi fast utan det komiska. It's horseshit.

Insanity! Pure insanity! Hur mycket har du sett av den egentligen?


Tre och ett halvt avsnitt + julspecial av the Office. Tre avsnitt av the Office US.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav caffeineaddict » sön apr 24, 2005 22:06

noike skrev:
caffeineaddict skrev:
noike skrev:Pffft! Av det jag har sett så är Us-versionen faktiskt roligare. Den brittiska är till större delen grådassig pinsamhetsdriven tragikomedi fast utan det komiska. It's horseshit.

Insanity! Pure insanity! Hur mycket har du sett av den egentligen?


Tre och ett halvt avsnitt + julspecial av the Office. Tre avsnitt av the Office US.


*skakar på huvudet i vilt oförstående...*


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav poser » sön apr 24, 2005 22:10

caffeineaddict skrev:Kan någon som faktiskt tycker om brittiska The Office kommentera US-versionen? Jag behöver verkligen överbevisas om dess kvaliteer för att ge den en chans.


US versionen är bra, grym casting.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav LWes » sön apr 24, 2005 22:11

LWes skrev:Stacked har jag inte hunnit se ännu.


Nu har jag sett första avsnittet och jag tycker att det var ok. Inte så roligt, men trevligt. Trevliga komediserier är något jag gillar just nu.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav LWes » sön apr 24, 2005 22:58

Vad tror ni om denna sida: internettvstation.com?
Den säger sig kunna ge sina kunnder tillgång till över 850 tv-kanaler och obegränsad tillgång till att ladda hem tv-serier och filmer.
Dom får det att låta väldigt otroligt och fantastiskt, men det kostar $35 för 2 års medlemskap och $50 för en hel livstids!
På något sätt verkar det ganska skumt och otrovärdigt.

Någon som läst något om det eller så?
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav LWes » tor apr 28, 2005 0:05

UNTITLED STAR WARS PROJECTS (New!) - "Star Wars" creator George Lucas told fans at the "Celebration III" fan convention in Indianapolis over the weekend (his first appearance at such an event in 18 years) that Lucasfilm is developing two new TV series set in the popular science fiction universe. The first is an animated 3-D half hour series that expands upon "Clone Wars," Genndy Tartakovsky's well-received animated series for Cartoon Network. The other is a live action spin-off that would focus on some supporting characters who've been introduced in the movies. Both series would be set in the years between "Episode III" ("Revenge of the Sith") and "Episode IV" ("A New Hope"). Lucas has reportedly been speaking with "Aeon Flux" creator Peter Chung about heading up for the former project, which will likely take advantage of the new CGI animation facility Lucasfilm is building in Singapore. As for the live action offering, Lucas told the fans: "We're probably not going to start that for about a year. Like on 'The Young Indiana Jones Chronicles,' we want to write all the stories for the entire first season all at once. I'm going to get it started and hire the showrunners and all of that, then I'll probably step away." In addition, despite the assumed ties to Cartoon Network and FOX - no networks are currently attached to either project.


Aj vad fantastiskt det är.
Många snackar skit om George Lucas men jag tycker ändå att han är ganska fantastisk.
Någon kommer säkert säga att han säkert bara gör det för att få pengar, men jag bryr mig inte ett squat.
Den otecknade serien kommer att bli min favoritserie, no question about it.
Men kommer den bli min favoritserie över Buffy och Angel? Nja, det är väl tveksammt, men å andra sidan är jag en sån jävla Star Wars-nörd.
Jag undrar vem serien kommer handla om. Hoppas Boba Fett. Alla älskar honom. Han är deffinitionen av cool.
Fast en ung Han Solo & Chewbacca hade också funkat väl tror jag. Å! Då kunnde Lando varit med ibland! och så skulle det varit med massa Hutter!!!
Eller kanske serien kan handla om... Vem finns det mer?
Damn vad fantastiskt.

Jag är inte så övertygad om 3D animation, för det får mig att tänka på den där dåliga barnserien som gick på tv3 förut.
Men dom har ju massvis av pengar att utveckla nya tekniker och sånt med.
Undra vad den serien kommer handla om...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » tor apr 28, 2005 0:31

Jag har nu sett tre avsnitt av Grey's Anatomy och den var faktiskt över förväntan, lagom underhållande och jag kommer fortsätta titta. Callum Blue var dessutom med i det tredje avsnittet, damn you Showtime! Hoppas han kan hitta någon annan serie att vara regular i.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav LWes » tor apr 28, 2005 0:45

Illyria skrev:Jag har nu sett tre avsnitt av Grey's Anatomy och den var faktiskt över förväntan, lagom underhållande och jag kommer fortsätta titta. Callum Blue var dessutom med i det tredje avsnittet, damn you Showtime! Hoppas han kan hitta någon annan serie att vara regular i.


Jo den är bra. Inte "längtar till nästa avsnitt"-bra, men bra.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » tor apr 28, 2005 0:54

Kanske inte längtar till nästa avsnitt men jag har de två senaste avsnitten på nerladdning nu och jag ser faktiskt fram emot att få titta på dem :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Illyria » tor apr 28, 2005 14:23

Ingen som sett dokumentärserien Long Way Round? Ewan McGregor och hans kompis kör motorcyklar världen runt? Galet underhållande serie faktiskt, den rekommenderas verkligen.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Tob » tor apr 28, 2005 15:44

Spoiler American Idol Ep33

Jag är chockad som tusan. Satt med öppen mun och repeterade för mig själv, detta måste vara ett skämt, ett skämt, ett skämt. Men Ryan sade aldrig att det var ett skämt. I säkert 3-4 omgångar har jag tyckt att Scott är den som borde åka ut. Jag hejade en hel del på honom innan bara för att han bryter mot så många ideal för hur en pop stjärna skall vara. Efter förra avsnittet så sade jag för mig själv att åker inte Scott ut nu så är det något allvarligt fel.

Gissa om jag blev förvånad då Constantine hade valt fel grupp och inte Scott. Constantine i bottom three. Och Scott i top three. Det känndes helt absurt. Ok....då blir det Anthony som åker. Även om Anthony var riktigt bra sist så känns han ändå långtifrån många av dem andra och speciellt Constatine. Vem åker....Constatine! Makalöst.

Fast reaktionen på publiken var rolig att se och framförallt Paual som mer eller mindre bröt ihop.


Frågan är om jag får någon respons på detta, få som följer Ai här (fördomsfull som jag är). Men ett par stycken vet jag.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav LWes » tor apr 28, 2005 17:13

Tob skrev:Frågan är om jag får någon respons på detta, få som följer Ai här.


American Idol, Canadian Idol, Australian Idol. Jag följer det!

Damn, från början av den här säsongen var Anwar, Constantine och Carrie mina favoriter.
Anwar tycker jag borde ha vunnit utan tvekan. Jag blev riktigt chockad att han åkte ut förra veckan eftersom han var den bästa sångaren.
Constantine var inte bra den här veckan, MEN för guds skull, Scott förtjänar verkligen inte att vara kvar.
När det var top 20 tyckte jag att det var dags för Scott att dra, men han är fortfarande kvar!
Jag tror verkligen att det ligger något i det du skrev om att "Jag hejade en hel del på honom innan bara för att han bryter mot så många ideal för hur en pop stjärna skall vara." och jag tror att många känner just så.
Men speciellt efter det avslöjades att han arresterats för några år sedan för att han misshandlat sin flickvän (eller nåt sånt) gillade jag honom ännu minndre.
Han har varit dålig i flera veckor nu, jag kan inte komma ihåg senaste gången jag inte kännt att "det här är veckan Scott åker ut." Nästa vecka så kommer det hända, det måste det!.
Anthony var dålig ett tag, men dom senaste två veckorna har han varit bra. Men Scott och Anthony har jag hela tiden sett som att dom ska vara glada för att dom kommit så här långt för dom borde åka ut när som helst.
Carrie eller Bo hoppas jag vinner. Vonzell gillar jag men inte så att jag tycker att hon ska vinna.
Ingen Idol-säsong som jag har sett har någon som verkligen inte förtjänar att vinna (typ som Scott) vunnit, även om jag ibland hejjat på den som kom 2:a eller så.

jag trodde att det här skulle bli den bästa Idol-säsongen någonsin med Anwar, Carrie och Constantine i top three (ganska exakt kopia av Canadian Idol 2: Kalan, Theresa och Jacob) men damn det hände inte och nu när Constantine är ute är jag orolig att Det kommer bli typ Scott eller nån som vinner. Det skulle suga.

Ja ja, som Paula säger förtjänar dom alla skivkontrakt, så jag hoppas att Anwar och Constantine börjar jobba på varsin skiva så fort deras förbindelser till American Idol (Idol-turnén och så) tar slut.

Så visst, Constantine var inte så bra igår (förrgår kanske är mer korrekt?) men den stora chocken för mig var att Scott inte ens var i bottom three.
Det är det som gör mig orolig, för Vonzell var asbra igår och Anthony var ju klart bättre än Scott han med.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav LWes » tor apr 28, 2005 20:17

http://www.tvshowsondvd.com/newsitem.cfm?NewsID=3328

Fantastiskt. När jag var liten såg jag början av seiren, men av någon anledning slutade jag mitt i.
På senare år har mitt begär att se resten blivit stort och räkna med att jag köper dvd:n så fort den släpps.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tob » tor apr 28, 2005 20:33

LWes skrev:American Idol, Canadian Idol, Australian Idol. Jag följer det!


Jag visste väl att jag kunde lita på dig LWes.

För övrigt håller jag med dig om mycket av det du skrev.

Att Scott inte har åkt ut ännu är helt befängt och absurt. Har aldrig haft Anvar som någon favorit men sjunga kunde han minst sagt göra. Däremot har jag haft både Carrie och Constantine som favoriter ett bra tag. Är fortfarande chockad över att Constatine är ute. Scott på top three.....han har ju varit i bottom three i flera veckor. Är helt oförstående.

Nä...nu blir det att heja på Carrie för fulla muggar. Bo har stigit också.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav AKS » fre apr 29, 2005 17:45

AI ep 33
Eftersom Tob skrivit här om AI så förstod att jag att nåt oväntat skulle hända. Därför trodde jag att mina absoluta favorit, Vonzell, skulle åka ut då det visade sig att hon var i bottom 3. Det kändes dock *ännu* mer underligt att Constantine åkte ut. What the fuck happened? Alltså, Anthony är skittråkig, men eftersom han faktiskt kan sjunga kan jag acceptera att han slår C (även om jag absolut inte håller med), Men Scott?! Visst, han sjunger bättre än mig och många andra, men för att vara topp 5? Eller ens topp 12 i denna tävling?! Absolut inte så bra. Helt sanslöst.

Kommer att bli lite tråkigare nu när inte C är med. Han var ju alltid underhållande på scenen om inte annat.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav malavel » lör apr 30, 2005 0:11

Såg första avsnittet av numb3rs. Blev positivt överraskad. Ska helt klart fortsätta kolla. Hade varit kul med ingående förklaringar av matematiken. Men då hade nog serien floppat rätt fort.
OK, technically, never. Touché. But I'm like Vader in the last 5 minutes of Jedi with redemptive powers minus a redemptive struggle of epic redemption which chronicles... These ropes itch.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad
 
Inlägg: 2063
Blev medlem: 15 feb 2004
Ort: Stockholm

Inläggav LWes » lör apr 30, 2005 21:09

Jag har just bokat in 35 st säsongsavslutningar i Maj! Awsome!
Det är roligt att den sista av avslutningarna är 25:e Maj då LOST och AMERICAN IDOL och Alias har sina finaler. Det blir finalernas final!
Veronica Mars är den 10:e. Tur att finalerna börjar så tidigt och efter den 10:e är det nästan någon final (för mig i alla fall) varje dag till den 25:e.
Under Maj har jag också en hel del coola serietidningar inplanerade så det kommer att bli en helt grym månad, underhållningsvis.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » lör apr 30, 2005 21:25

malavel skrev:Såg första avsnittet av numb3rs. Blev positivt överraskad. Ska helt klart fortsätta kolla.

Seriens första avsnitt var verkligen inte övertygande för min del, tyckte det var rätt platt och tråkigt, både karaktärerna och storyn. Ett pilotavsnitt måste ha något mer än så här för att jag ska vilja se ytterligare avsnitt, mycket tveksamt om jag kommer fortsätta titta, troligen inte.

Dessutom så har jag lagt till Grey's Anatomy på min lista över serier jag vill följa, det blir bara fler och fler, och nånstans måste gränsen gå. Svårt att hinna med som det är nu.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav malavel » sön maj 01, 2005 10:14

Illyria skrev:Seriens första avsnitt var verkligen inte övertygande för min del, tyckte det var rätt platt och tråkigt, både karaktärerna och storyn. Ett pilotavsnitt måste ha något mer än så här för att jag ska vilja se ytterligare avsnitt, mycket tveksamt om jag kommer fortsätta titta, troligen inte.

Den hade ju matte! Räcker inte det? :)
OK, technically, never. Touché. But I'm like Vader in the last 5 minutes of Jedi with redemptive powers minus a redemptive struggle of epic redemption which chronicles... These ropes itch.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad
 
Inlägg: 2063
Blev medlem: 15 feb 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tob » sön maj 01, 2005 12:30

Numb3rs var väl helt ok. Klart sevärt. Bra tempo och konceptet tycker jag är intressant, det räcker gott och väl än så länge. Som sagt, matematik är alltid roligt, och jag tycker dem balanserade det på ett bra sätt. Det hade lätt kunnat bli patetiskt.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Bender » mån maj 02, 2005 22:05

Såg andra avsnittet av American Dad. Är än så länge inte riktigt vad jag hoppades på när jag såg previewklippet från i somras. Hoppas det tar sig. Det finns roliga karaktärer att bygga vidare på så än har jag inte gett upp.

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby
 
Inlägg: 804
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Sthlm-> Umeå -> Sthlm

Inläggav Illyria » mån maj 02, 2005 22:15

malavel skrev:Den hade ju matte! Räcker inte det? :)

Det var rätt lite, eller lagom, men matte. I hate math ;)

Såg precis senaste Grey's Anatomy. Bra, lagom underhållande serie.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Peppe » mån maj 02, 2005 23:18

nytt avsnitt av family guy idag, fan va bra det var :D family guy äger..
american dad är bara ok hitills, får hoppas att det blir bättre
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby
 
Inlägg: 518
Blev medlem: 27 apr 2005
Ort: Uppsala

Inläggav Bender » tis maj 03, 2005 14:35

Ja Family Guy var helt ok.. Det var som om det aldrig haft paus.. En naturlig fortsättning bara. Förutom rabblandet av FOX-serier som gått i graven sen dess.. (Firefly bland andra :? )

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby
 
Inlägg: 804
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Sthlm-> Umeå -> Sthlm

Inläggav LWes » tor maj 05, 2005 0:35

Jag har tänkt mycket på senaste tiden om jag fick välja karaktärer från alla tv-serier för att sätta ihop ett ultimat lag, vilka jag skulle ha med.
Luffy från One Piece skulle jag välja före alla andra i hela världen att ha i mitt lag. Han och jag skulle vara bästa kompisar.
House från House är också en klar vinnare. Horatio Caine från CSI Miami är också solklar.

Några som jag är lite osäker på om dom platsar är: Jack Bauer, Alan Shore, Faith, Johnny Smith (Dead Zone), Lois Lane, Veronica Mars och Special Agent Dale Cooper.

Om jag tar alla dom blir det 10 st. Med mig blir det 11. Luffy's mål är att få 10 st nakama! Vi kan vara hans nakama!
Yay! Vilken fantastisk besättning!

Vad skulle ni ta för några?

Edit: Tänk att para ihop Dale Cooper och Alan Shore! Dom är så lika! Eller Lois och Veronica, dom hade passat perfekt ihop.
Eller Horatio och Faith. Dom hade varit ett bra team.
och om någon av mina nakama skulle dö så tar jag in Gunn som reserv. Jag behöver honom!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » tor maj 05, 2005 2:43

Dale och Alan Shore lika? Håller med om att de skulle vara ett roligt team på sätt och vis, men Alan ger uttryck av att vara genomcynisk (även om han inte är det) medans Dale bär hjärtat på utsidan mer eller mindre och för det mesta säger precis vad han tycker utan att dölja vad han egentligen tänker och tycker. Då är House och Alan Shore bra mycket mer lika.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav LWes » tor maj 05, 2005 10:47

HERREGUD!!!!
BLADE (Spike TV, New!) - A small-screen version of the successful Wesley Snipes-led film franchise - about a half-vampire, half-human vampire slayer - will reportedly be the network's first scripted drama since making the transition from TNN to Spike TV. Full details however weren't specified during Spike's upfront presentation this week, however neither Snipes nor writer/director David Goyer is expected to be involved.


HERREGUD! Jag visste att en Blade-tv-serie har varit på gång ett tag men om jag ska vara ärlig trodde jag inte att det faktiskt skulle bli av!!!!
Sorry Buffy och Angel. Om Blade blir så bra som den kan bli kommer det möjligtvis att bli min favoritserie. Förutsatt att den får hålla på i flera säsonger.
Herregud! Vem ska spela Blade? Hoppas dom tar någon bättre än Wesley Snipes, jag var aldrig helt övertygad om att han var den bästa möjliga Blade. Blade ska vara maffigare, och inte så kall.
Tänk vad fantastiskt det kommer bli!!!!!!!!

Spike TV president Doug Herzog announced the network will adapt the theatrical franchise "Blade" as a series for early next year. New Line Television and Marvel Studios will produce the project, with David Goyer, writer-director of "Blade: Trinity," executive producing. Goyer is not expected to write the pilot.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron