Andra serier...

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav caffeineaddict » ons apr 20, 2005 12:05

Fast å den andra sidan (Warning! Negativity Boy speaking!) var ju den senaste Levinson/Fontana-produktionen The Jury en rätt ordentlig flopp som lades ner efter tio avsnitt (FOX-serie, inte helt oväntat). Men den gången kunde jag ju faktiskt se varför. Kvalitetsserie, men helt och hållet standalone-avsnitt. Extremt standalone. Fick CSI att verka arcig. Hoppas på att det här kan bli bättre.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav dizzy » ons apr 20, 2005 13:43

LWes skrev:När vi ändå är på "andra serier": Har någon annan här sett Revelations 1x01? Jag tyckte det var grymt. Riktigt bra!


Såg den häromdan och håller med om att den verkar lovande. Hoppas de vågar, och får, ta ut svängarna lite så det inte blir för snällt och politically correct.
Användarvisningsbild
dizzy
Scooby
 
Inlägg: 542
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Glorificus » ons apr 20, 2005 13:55

LWes skrev:När vi ändå är på "andra serier": Har någon annan här sett Revelations 1x01? Jag tyckte det var grymt. Riktigt bra!


Blev nyfiken av tvtome-beskrivningen, så nu har jag sett det. Och håller med, det är riktigt bra.

Spoilers Revelations 1x01
Förhoppningsvis blir fortsättningen lika bra eller bättre. Det här första avsnittet kändes ganska ytligt känslomässigt, även om det bara blev bättre och bättre... när det var slut tänkte jag "Men... är det inte mer?", så jag antar att ramhandlingen och avsnittshandlingarna är en och samma sak i den här serien - dvs. inga stand-alones.
Jag retade mig lite på en del saker. Till exempel hon som spelar nunnan... hon passar i en roll som den hon hade i Solaris, men här har hon inte lyckats ge sin karaktär mycket liv... hon kändes extremt one-note.
Tyvärr har man dessutom stirrat sig lite blinda på att få avsnittet att gå ihop - allting, inklusive karaktärerna, är bara verktyg för att berätta en historia. Jag saknade mer äkta känsla... det enda som vägde upp där var Bill Pullmans karaktärs sorg över dottern - något som nästan förstördes av den andre mannens och alla andras totala brist på känslor över den andra lilla flickans död (hon som blev träffad av blixten).
Bill Pullman är suveränt bra. Likaså han som spelar dotterns mördare... Starka scener med de två tillsammans!
Ser fram emot fortsättningen! När kommer avsnitt två? ;)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav LWes » ons apr 20, 2005 14:13

Glorificus skrev:
LWes skrev:När vi ändå är på "andra serier": Har någon annan här sett Revelations 1x01? Jag tyckte det var grymt. Riktigt bra!


Blev nyfiken av tvtome-beskrivningen, så nu har jag sett det. Och håller med, det är riktigt bra.

Spoilers Revelations 1x01
Förhoppningsvis blir fortsättningen lika bra eller bättre. Det här första avsnittet kändes ganska ytligt känslomässigt, även om det bara blev bättre och bättre... när det var slut tänkte jag "Men... är det inte mer?", så jag antar att ramhandlingen och avsnittshandlingarna är en och samma sak i den här serien - dvs. inga stand-alones.
Jag retade mig lite på en del saker. Till exempel hon som spelar nunnan... hon passar i en roll som den hon hade i Solaris, men här har hon inte lyckats ge sin karaktär mycket liv... hon kändes extremt one-note.
Tyvärr har man dessutom stirrat sig lite blinda på att få avsnittet att gå ihop - allting, inklusive karaktärerna, är bara verktyg för att berätta en historia. Jag saknade mer äkta känsla... det enda som vägde upp där var Bill Pullmans karaktärs sorg över dottern - något som nästan förstördes av den andre mannens och alla andras totala brist på känslor över den andra lilla flickans död (hon som blev träffad av blixten).
Bill Pullman är suveränt bra. Likaså han som spelar dotterns mördare... Starka scener med de två tillsammans!
Ser fram emot fortsättningen! När kommer avsnitt två? ;)


Nästa avsnitt går idag så vi kan ladda hem det imorgon.
Sen om det du skrev om att " ramhandlingen och avsnittshandlingarna är en och samma sak i den här serien - dvs. inga stand-alones" har ju att göra med att serien inte är en vanlig serie som t.ex. Buffy, Lost m.m. utan det är ju en limited-series på 8 avsnitt.
Sen utesluter det ju inte att dom gör en till säsong om den första går bra.
Men jag tycker det känns bra för dom kör liksom igång allt med en gång till skillnad från vanliga serier där dom först i flera avsnitt liksom vill presentera karaktärerna och vänja en vid miljön o.s.v.
Hon som spelar nunnan var med på Jay Leno förra veckan (svensk tidräkning) hon verkar snäll.
Den galna satanisten är fantastisk och läskig.

När vi ändå är inne på "andra serier":
Håller på att se Blind Justice 1x06 just nu och det är minsann en riktigt bra serie. Ingen annan som följer den? Den är riktigt skön.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Glorificus » ons apr 20, 2005 15:03

LWes skrev:Nästa avsnitt går idag så vi kan ladda hem det imorgon.
Sen om det du skrev om att " ramhandlingen och avsnittshandlingarna är en och samma sak i den här serien - dvs. inga stand-alones" har ju att göra med att serien inte är en vanlig serie som t.ex. Buffy, Lost m.m. utan det är ju en limited-series på 8 avsnitt.


Yay, nytt avsnitt så snart, det var ju tur det!

Mm, just för att det är en limited-series var jag först lite tveksam - efter att ha sett t.ex. The 4400. Plus att jag när första avsnittet slutade undrade om jag missat att det skulle vara längre, som limited-series-avsnitt ofta är... men det här verkar ju fungera bra. Det är ju inte direkt ett ämne man kan dra ut på hur länge som helst heller. ;)

Vad gäller skådespelerskan.. hm, måste ta reda på namnet.. Natascha McElhone. Ja, just det, nu kommer jag ihåg var jag sett henne efter Solaris... hon spelar Olga i Ladies in Lavender. I den filmen var hon också väldigt ensidig... pratar i samma röstläge och har samma ansiktsuttryck hela tiden. Hon har kanske fastnat i sin Solaris-karaktär, hehe. Men jag tror säkert att hon är en trevlig människa.
Hm, bäst att spoilermarkera.. Revelations 1x01: Får väl se om hennes karaktär i Revelations utvecklas i nästa avsnitt.

Haha, jag gick in på imdb och läste lite taglines. Herregud, kan de inte vara lite mer originella? Fast den här var rätt kul: This April, heroes will rise to fight evil.
:D
Synd att de översatt "Omnium finis imminet." så tråkigt: "The end is here." De kunde ha översatt det: "The end of the world begins." Eller: "The end of everything begins." Tvtome-affischen med det latinska var i alla fall snyggare än den på imdb.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav noike » ons apr 20, 2005 15:57

Glorificus skrev:Mm, just för att det är en limited-series var jag först lite tveksam - efter att ha sett t.ex. The 4400.


Nu ahr jag inte sett Revelations än, men den kan fortfarande bli som the 4400 som trots allt ahde ett bra och lovande första avsnitt. Synd bara att resten blev så tråkigt och uselt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Zaxx » ons apr 20, 2005 22:30

Kan fortfarande inte släppa detta med att ni säger att "Lost" inte är ngt speciellt.. men mina "andra" vänner säger att den är sjukt bra...
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav caffeineaddict » ons apr 20, 2005 22:35

Lost är bra, bara inte SÅ bra. Men jag håller med, det är sjukt vilket genomslag den har fått i kompiskretsen via TV4.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » ons apr 20, 2005 22:54

Zaxx: låt oss säga så här: ser dina "andra vänner" många andra tv-serier med säsongs-arcar och karaktärsfokus?

Lost kan vara bra, riktiga bra ibland, men oftast är det inget speciellt och på sina håll rätt taffligt utfört där manusförfattarna inte verkar hänga med hur händelser påverkar karaktärerna mellan avsnitten.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Illyria » ons apr 20, 2005 23:00

Jag gillar Lost starkt, bästa nya serien tillsammans med Veronica Mars. Hoppas s2 för båda serierna kommer fortsätta i samma stil.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav LWes » ons apr 20, 2005 23:03

Zaxx skrev:Kan fortfarande inte släppa detta med att ni säger att "Lost" inte är ngt speciellt.. men mina "andra" vänner säger att den är sjukt bra...


Jag har sagt i nästan ett år hur fantastisk serien är (ända från innan jag sett den, till jag såg pilotavsnittet och sen när serien började.)
Jag tycker att det är den bästa serien på tv. Lätt. Utan något som helst motstånd (om inte Survivor räknas såklart :P).
En av dom bästa sakerna med serien är att det är så många karaktärer och dom är alla huvudpersoner. Hur kul är det med serier som fokuserar på en karaktär och dens kompisar.
Lost är en riktigt härlig serie.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav CheeseGuy » tor apr 21, 2005 0:35

Angående...

...Lost: Nu tycker jag själv väldigt mycket om serien, men även om alla här inte gör det så måste det ändå vara bra att "vanligt" folk faktiskt har börjat se på en serie med arcs och starka karaktärer. Finns det något annat med tittarsiffror i den klassen som är så bra?

...Revelations: Är inte den typ... religiös? Nej, tack, i så fall. I alla fall om den innehåller en massa äckliga budskap.

...The Unit: Visst är inte den korta beskrivningen särskilt upphetsande, men alla här borde veta att det betyder absolut ingenting. Just nu låter det som den mest upphetsande serien den här hösten, efter The Inside. Men det beror visserligen, i båda fallen, på att det är folk som jag vet att jag tycker väldigt mycket om både framför och bakom kameran (jag litar på att Shawn Ryan är lika duktig som ni säger), och det är ju absolut inget krav för att en serie ska bli bra.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav noike » tor apr 21, 2005 1:20

CheeseGuy skrev:...Revelations: Är inte den typ... religiös? Nej, tack, i så fall. I alla fall om den innehåller en massa äckliga budskap.


Det är samma manusförfattare som till Omen och en av regissörerna hade det jobbet på Angel ("Are you or have you ever been?") Det behöver inte betyda att det ska vara bra, men jag tror inte att det blir något 7th Heaven-blaj.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav qarlsson » tor apr 21, 2005 10:52

Jag såg 1x01 av Revelations igår. Inget exceptionellt men helt klart hyfsat för att vara första avsnittet. Lite väl flådigt till och från men hey, religion. Andra avsnittet släpps väl idag? Det blir till att åtminstone se det också.
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby
 
Inlägg: 575
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav poser » lör apr 23, 2005 17:02

Family Guy is back, and I love it!

Louis: Peter, there's a prostitute in our bed.
Peter: Louis, stand perfeclty still, there vision is based on movement
Prostitute: Where did you go?

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav Tob » lör apr 23, 2005 19:27

Såg trailer på Tv4 för Numb3rs. En serie som jag började tanka i februari men som har blivit liggandes på hårdsiken. Det som främst gjorde mig intresserad var hur man blandar in matematiken som ett verkyg för att lösa brottsfall. Blev riktigt förvånad när jag såg trailern på Tv4 och hade ingen aning om att dem hade köpt in serien. Skall börja nästa fredag, 29 April.

Någon som har sett den och kan fälle en kommentar?
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Illyria » lör apr 23, 2005 19:41

Såg också trailern för Numb3rs och jag ska kolla in serien tror jag. Hade tänkt göra det tidigare och ladda hem men det har inte blivit av.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav adolvsson » lör apr 23, 2005 19:55

Jag såg precis CSI 5x20.
Inte säsongens bästa, men fortfarande ett väldigt bra och framför allt, jag repeterar; framför allt, Brass-centrerat avsnitt. Såpass centrerat att det överhuvudtaget bara är tre av de andra reguljära CSI-arna som ens syns i avsnittet. Jag säger er, kamrater, att om producenterna får för sig att skapa en spin-off med eget existensberättigande, som bara inte är tråkiga kopiar av originalet, så vore en Jim Brass the Series den rätta vägen att gå. I do like the Brass, the Brass is the man.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav LWes » lör apr 23, 2005 21:52

Tob skrev:Såg trailer på Tv4 för Numb3rs. En serie som jag började tanka i februari men som har blivit liggandes på hårdsiken. Det som främst gjorde mig intresserad var hur man blandar in matematiken som ett verkyg för att lösa brottsfall. Blev riktigt förvånad när jag såg trailern på Tv4 och hade ingen aning om att dem hade köpt in serien. Skall börja nästa fredag, 29 April.

Någon som har sett den och kan fälle en kommentar?


Jag! och jag tycker att den är mycket bra! Fast precis som CSI är det helt fristående avsnitt vilket är tråkigt, men för övrigt är den bra.

adolvsson skrev:Jag såg precis CSI 5x20.
Inte säsongens bästa, men fortfarande ett väldigt bra och framför allt, jag repeterar; framför allt, Brass-centrerat avsnitt. Såpass centrerat att det överhuvudtaget bara är tre av de andra reguljära CSI-arna som ens syns i avsnittet. Jag säger er, kamrater, att om producenterna får för sig att skapa en spin-off med eget existensberättigande, som bara inte är tråkiga kopiar av originalet, så vore en Jim Brass the Series den rätta vägen att gå. I do like the Brass, the Brass is the man.


Jag håller inte med, för jag tycker att det var det bästa avsnittet av säsongen (av vad jag kommer ihåg i alla fall)
Helt fantastiskt att dom andra inte ens var med.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav dizzy » lör apr 23, 2005 22:43

Tob skrev:Såg trailer på Tv4 för Numb3rs. En serie som jag började tanka i februari men som har blivit liggandes på hårdsiken. Det som främst gjorde mig intresserad var hur man blandar in matematiken som ett verkyg för att lösa brottsfall. Blev riktigt förvånad när jag såg trailern på Tv4 och hade ingen aning om att dem hade köpt in serien. Skall börja nästa fredag, 29 April.

Någon som har sett den och kan fälle en kommentar?


Tycker också om Numb3rs, trevlig polis-serie med lite annorlunda vinkling. Lite A Beautiful Mind över den. Men som sagt fristående avsnitt och kanske inget man engagerar sig så mycket i.

Gillar familjescenerna med bröderna och deras pappa som bryter av polisarbetet emellanåt.
Och så har ju Navi Rawat en återkommande liten biroll (för de som vill ha en Buffyverse koppling).

Tillägg: Konstigt förresten att TV4 börjar visa den redan när det bara sänts 10 avsnitt i USA. Ibland är de snabba. Den går väl visserligen rätt så bra.
Användarvisningsbild
dizzy
Scooby
 
Inlägg: 542
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav CheeseGuy » lör apr 23, 2005 23:20

Numb3rs verkar faktiskt intressant, trots att det bara är fristående avsnitt. Jag tänker ge den en chans nästa vecka i alla fall.

dizzy skrev:Och så har ju Navi Rawat en återkommande liten biroll (för de som vill ha en Buffyverse koppling).


Jag ser även att David Krumholtz har en stor roll (verkar det som) i serien. Han spelar "Mr. Universe" (vem det nu är) i Serenity.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav LWes » lör apr 23, 2005 23:22

CheeseGuy skrev:Jag ser även att David Krumholtz har en stor roll (verkar det som) i serien.


Ja, det är nog han det handlar mest om. Han är bäst i serien.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav LWes » lör apr 23, 2005 23:55

Ok, låt oss diskutera alla nya komediserier:

The Office. Att ingen skrivit om denna serie förvånar mig. Den är riktigt bra och rolig. Inte lika rolig som Arrested Development, men den är väldigt bra.
Jag har inte sett den engelska versionen så jag kan inte säga vilken som är bäst...
5 avsnitt av 6 har gått.

Life on a Stick. Jag tyckte att den här serien känndes väldigt bekant under första avsnittet tills jag insåg att jag redan sett piloten i sommras under titeln "Related by Family".
Jag tycker att den här serien är mycket trevlig och bra.
Killen som spelar Fred är antingen helt brilliant, eller den sämsta skådisen på prime time-tv. I vilket fall som helst är han riktigt rolig.
Jag hoppas verkligen att serien får en till säsong!
Det har gått 4 avsnitt av 13.


Cuts. Den här serien tycker jag också är bra och trevlig och jag hoppas att den också får en till säsong.
5 avsnitt av 9 har visats.

Living With Fran. Vem kunnde ana att denna serie skulle vara så bra? Inte jag i alla fall, men ändå gillar jag den väldigt mycket. Jag tycker att den är bra i alla fall och jag bryr mig inte om vad någon säger om det!
4 av 13 avsnitt har gått.

Jake in Progress. Alla 13 avsnitt har redan visats. Jag vet inte riktigt vad jag tyckte. Visst var den rolig ibland, men inte så jättebra.

Vad mer för nya komediserier? Stacked har jag inte hunnit se ännu.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav qarlsson » sön apr 24, 2005 0:05

LWes skrev:The Office. Att ingen skrivit om denna serie förvånar mig.

Vad jag har förstått är många väldigt negg till den här i och med att det är en remake av ett nästintill "heligt" verk. Kanske därför, jag vet inte. Själv inte sett den så jag kan inte uttala mig om dess faktiska värde.
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby
 
Inlägg: 575
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tob » sön apr 24, 2005 13:49

LWes skrev:Jag! och jag tycker att den är mycket bra! Fast precis som CSI är det helt fristående avsnitt vilket är tråkigt, men för övrigt är den bra.


Har inga förhoppningar om långa maffiga storyarcs under en första säsong för den saken, hoppas bara det är välskrivit och en del intresssanta karaktärer. Det verkar som den har gått ganska bra i USA och en andra säsong verkar inte helt omöjligt. Hoppas jag verkligen kommer tycka den är bra då jag har saknat en serie att verkligen följa på TV.

Sen att jag blir helt salig när jag ser matematiska formler och dylikt i filmer och serien kommer att hjälpa till ordentligt ;)
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav sus@n » sön apr 24, 2005 16:51

För tillfället så är det Alias som är störst (om man räknar bort Buffy & Angel) dock får jag vänta med säsong 4 tills den kommer på DVD.

Min kära mamma nappade också på ett erbjudande om VÄNNER och det är en riktig rolig serie.

På fredag ska jag köpa 3 första säsongerna av Dawsons Creek (Förbannade smak att se allt på DVD! Men det är värt det!)

Will & Grace och 70 show (i bland förhäxad) är allt jag ser utan DVD nu för tiden :D

EDIT: SJÄLVKLART SER JAG LOST OCKSÅ! :oops:
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav bumbi » sön apr 24, 2005 18:25

LWes skrev:Ok, låt oss diskutera alla nya komediserier:

The Office. Att ingen skrivit om denna serie förvånar mig. Den är riktigt bra och rolig. Inte lika rolig som Arrested Development, men den är väldigt bra.
Jag har inte sett den engelska versionen så jag kan inte säga vilken som är bäst...
5 avsnitt av 6 har gått.

Life on a Stick. Jag tyckte att den här serien känndes väldigt bekant under första avsnittet tills jag insåg att jag redan sett piloten i sommras under titeln "Related by Family".
Jag tycker att den här serien är mycket trevlig och bra.
Killen som spelar Fred är antingen helt brilliant, eller den sämsta skådisen på prime time-tv. I vilket fall som helst är han riktigt rolig.
Jag hoppas verkligen att serien får en till säsong!
Det har gått 4 avsnitt av 13.


Cuts. Den här serien tycker jag också är bra och trevlig och jag hoppas att den också får en till säsong.
5 avsnitt av 9 har visats.

Living With Fran. Vem kunnde ana att denna serie skulle vara så bra? Inte jag i alla fall, men ändå gillar jag den väldigt mycket. Jag tycker att den är bra i alla fall och jag bryr mig inte om vad någon säger om det!
4 av 13 avsnitt har gått.

Jake in Progress. Alla 13 avsnitt har redan visats. Jag vet inte riktigt vad jag tyckte. Visst var den rolig ibland, men inte så jättebra.

Vad mer för nya komediserier? Stacked har jag inte hunnit se ännu.

ingen av dom 5 var speciellt bra :p tanka the office engelska versionen, är mkt bättre... mkt
bumbi
Demon Fodder
 
Inlägg: 22
Blev medlem: 26 jan 2005

Inläggav noike » sön apr 24, 2005 18:36

bumbi skrev:ingen av dom 5 var speciellt bra :p tanka the office engelska versionen, är mkt bättre... mkt


Pffft! Av det jag har sett så är Us-versionen faktiskt roligare. Den brittiska är till större delen grådassig pinsamhetsdriven tragikomedi fast utan det komiska. It's horseshit.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav LWes » sön apr 24, 2005 18:45

noike skrev:
bumbi skrev:tanka the office engelska versionen, är mkt bättre... mkt


Den brittiska är till större delen grådassig pinsamhetsdriven tragikomedi fast utan det komiska. It's horseshit.


Det är så alltså? Jag misstänker starkt att det även är min åsikt. Brittisk komedi har aldrig varit något jag uppskattat.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav noike » sön apr 24, 2005 18:50

LWes skrev:
noike skrev:
bumbi skrev:tanka the office engelska versionen, är mkt bättre... mkt


Den brittiska är till större delen grådassig pinsamhetsdriven tragikomedi fast utan det komiska. It's horseshit.


Det är så alltså? Jag misstänker starkt att det även är min åsikt. Brittisk komedi har aldrig varit något jag uppskattat.


Jag avgudar brittiska komedier i övrigt. (Och Ricky Gervais ståuppkomik är riktigt bra, men the Office fungerar bara inte för mig.)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Google [Bot]

cron