Life on Mars / Ashes to Ashes

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav adolvsson » tis jul 25, 2006 13:35

AKS skrev: :eek: Spöstraff är det enda raka!

Småstraff med blyhagel och arsenik!!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav A bear » sön aug 27, 2006 16:35

(spoiler 1.1) Gillar detta. Den där osäkerheten om det är en dröm eller verklighet, skillnaden i attityd, väldigt välgjort, rätt kul när Sam försöker tackla skillnaden mellan 1973 och 2006...

"Neil's my ex!" :D

Hoppas bara att det inte blir alltför mycket en gimmick med komaprylen à la Lost; det måste på något vis leda någonstans.

Mycket bra musik också. Nä, det blir nog att följa den här korta lilla säsongen.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav A bear » mån aug 28, 2006 0:53

(spoiler 1.2) - The wizard'll so' i' out. Becus o' the wonderful things he dus.

Gillar rastamannen.

Och gillar polischefen skarpt.

Och mer dubbeltydigheter om exakt var och när och vad han är. Vad är grejen med den där skogen han vandrar i när han är mittemellan?

Ledmotiv för avsnittet: "Live and let die". Hmmm?
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav AKS » mån aug 28, 2006 15:18

Kul att du bröjat se denna fantastiska serie, A bear! Om 5-6 månader lär S2 köra igång!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Glorificus » mån aug 28, 2006 16:05

Kikade just runt på SVT:s hemsida för att se vad som börjar där i höst, och ser att Life on Mars är en inköpt serie. :)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav A bear » lör sep 02, 2006 1:56

1.4 Scenerna med morsan var mycket fina. Men vad hände sedan? Flyttade de? Och i så fall, skulle de ha gjort det om han inte grep in? Ändrade han precis sitt eget liv? Hur som helst är det bra att han faktiskt aktivt försöker jobba sig ur sin situation. Serien är bra, men den är inte så bra att den kan hålla den här gimmicken hur länge som helst utan att vidareutveckla den. Han måste på något vis komma någonstans i hela dröm/galenskap/koma/tidsresebiten.

Kommissarie Hunt gör mig glad. Scenen i frysen... :D

"En TV? I en PUB?!?"

"Mean Streets" eller "Carry On Girls". Jisses, Airstrip One var lite efterblivet inom filmen på 70-talet... men inte inom musiken. Räddade Sam precis livet på Marc Bolan?

Mera skog i drömmarna. Hmmmmmm.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav A bear » sön sep 03, 2006 20:00

(spoiler 1.8) Me likey. Avslutningen med hans far och alltihop är jävligt bra uppsatt, och knyter snyggt an till korruptionsavsnittet i 1.7...

Samtidigt känns det lite som om mycket av det där med komagrejen inte är utforskat. Det blir liksom lite av en gimmick som knyts an till snyggt i de olika avsnitten, men inte så mycket mer än en gimmick heller. Att han INTE vaknar i det här avsnittet känns, på så vis, lite som en feglösning. Visst, det innebär att det blir en s2, så jag gnäller inte för jag gillar den här serien... men ändå. Det känns som om det borde ha gått att göra mer av det.


(spoiler Sopranos s6) Jfr t ex Tonys komadrömmar i början av Sopranos s6. Visst, de är inte ute efter att göra samma sak, men hur mycket jag än gillar LoMs 70-talsrealism känns den lite FÖR perfekt, trots enstaka inbrott från den lilla flickan i TV:n och sportrapporter i radio om Sams hälsa...

Nåja. Inget gnäll. Jag gillar detta och det var en väldigt trevlig första säsong. Men de får gärna vrida till det ännu lite mer till nästa.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Illyria » sön sep 03, 2006 20:41

Det du beskriver tycker jag är det som saknas mest i serien, jag vill se mer av koma-delen och jag hoppas den får större utrymme i säsong 2.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav CheeseGuy » fre sep 08, 2006 21:54

Nu har jag sett säsong 1. Riktigt bra serie.

Tror ni verkligen att det handlar om en koma? Alltså, det verkar ju som det när Sam han hör röster och sånt, men det är alldeles för realistiskt för att bara vara en dröm, vilket han till och med påpekade i första avsnittet. Det skulle förstås kunna vara någon fantasy- eller science-fiction-grej, att han ligger i koma och de använder magi eller högteknologi för att försöka väcka honom, vilket ger en bieffekt i form av en helt realistiskt dröm (eller något i den stilen), men det känns som att något sådant skulle komma från ingenstans. Jag hoppas att manusförfattarna vet vad de håller på med, och att den historien kan utvecklas mer utan att han vaknar upp, kommer tillbaka eller vad det nu går ut på. Hur som helst tycker jag att det har fungerat bra hittils.

Hunt rockar! (Jag har väldigt orginella åsikter ibland, jag.)


Nu blir det poliser i Baltimore istället.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav noike » fre sep 08, 2006 22:03

(spoiler serien) Klart det är en koma. Däremot tror jag att det är det konventionella fantasyknepet med att koman flyttar över honom själsligt till en annan dimension -- fast här tid. Om han vaknar upp så kan det innebära att bryggan mellan tiderna inte stängs och han måste tillbaka.

Någon vanlig koma med detaljerad dröm känns lite för... Billigt och B. Det är sådant som får folk att bli sura, så jag hoppas verkligen att det inte är något så enkelt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » fre okt 20, 2006 23:29

Det blir bara två säsonger av Life on Mars. Både glädjande och ledsamt. Mest ledsamt. Tre säsonger (men inte mer) hade jag nog velat ha. Men nu är det ju 99.99% chans att det blir en högkvalitativ serie från början till slut med ett riktigt och genomtänkt slut. Men jag kommer att sakna den förbaskat mycket då det är över...

http://news.bbc.co.uk/1/hi/entertainment/6033735.stm
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » fre okt 20, 2006 23:33

AKS skrev:Det blir bara två säsonger av Life on Mars. Både glädjande och ledsamt. Mest ledsamt. Tre säsonger (men inte mer) hade jag nog velat ha. Men nu är det ju 99.99% chans att det blir en högkvalitativ serie från början till slut med ett riktigt och genomtänkt slut. Men jag kommer att sakna den förbaskat mycket då det är över...


Håller med till fullo. Men samtidigt verkar det vara skaperna beslut och inte BBCs.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » fre okt 20, 2006 23:35

Och det är fantastiskt bra. Men tre säsonger hade de väl kunnat ha? Fast iofs... hellre två högkvalitativa säsonger än en högkvalitativ och två bra.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » fre okt 20, 2006 23:53

Om det är skaparnas beslut så får vi ju hoppas de gjort ett bra slut på s2 då också, så allt är upplöst.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav A bear » fre okt 20, 2006 23:59

AKS skrev:Det blir bara två säsonger av Life on Mars. Både glädjande och ledsamt. Mest ledsamt. Tre säsonger (men inte mer) hade jag nog velat ha. Men nu är det ju 99.99% chans att det blir en högkvalitativ serie från början till slut med ett riktigt och genomtänkt slut. Men jag kommer att sakna den förbaskat mycket då det är över...

Bra. Är ärligt talat osäker på om det hade hållit i tre säsonger. Nu får vi som sagt förhoppningsvis en sjuhelvetes s2 med alla trådar ihopknutna.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav caffeineaddict » lör okt 21, 2006 0:04

När börjar S2? Nu blev det ju nästan så att man väntar tills serien är färdig och ser hela då. Har inte sett ett avsnitt ännu.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » lör okt 21, 2006 0:05

caffe: tidigt 2007 tror jag.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Illyria » lör okt 21, 2006 0:05

Januari börjar s2.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav noike » lör okt 21, 2006 0:07

Illyria skrev:Januari börjar s2.

Oj. Så tidigt? Då finns det risk att det krockar mer the Shield s6.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Illyria » lör okt 21, 2006 0:19

Manchester Evening News skrev:The second, and final, series of Life On Mars – filmed in Manchester and Stockport – is due on screen in January.

By the end, viewers will finally learn how modern day detective Sam Tyler, played by John Simm, ended up stranded in 1973.

But his fate, along with that of seventies cop Det Chief Insp Gene Hunt, played by Philip Glenister, is in the balance in what is promised to be a “natural and explosive climax”.

Det pratas också om en spin-off.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav adolvsson » lör okt 21, 2006 0:23

A bear skrev:Bra. Är ärligt talat osäker på om det hade hållit i tre säsonger. Nu får vi som sagt förhoppningsvis en sjuhelvetes s2 med alla trådar ihopknutna.

Jag är med björnen på den här.

Och jag tillhör dom (finns det förresten fler) som inte var helt nöjda med hur S1 avslutades. Jag ser fram emot hopknytandet.

Illyria skrev:Det pratas också om en spin-off.

Låter lovande.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav noike » lör okt 21, 2006 0:31

adolvsson skrev:Och jag tillhör dom (finns det förresten fler) som inte var helt nöjda med hur S1 avslutades. Jag ser fram emot hopknytandet.


Vissa skillnader kunde de gjort, men på det hela taget så hade den varit tvungen att sluta på det viset om de skulle göra en säsong två -- om de inte hade valt att göra det mer uttalat fantasy och en massa mer komplicerat.

I varje fall om de skulle ha någon som helst trovärdighet och kvalitet i s2. Bokserier som bygger på sådana här tidsreseprinciper som LoM och förklarar allt i del ett lyckas oerhört sällan att producera en uppföljare som är bättre än dasspapper. (Och då är jag snäll.)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav adolvsson » lör okt 21, 2006 1:47

noike skrev:Vissa skillnader kunde de gjort, men på det hela taget så hade den varit tvungen att sluta på det viset om de skulle göra en säsong två

Och jag håller med dig.

Med det sagt - hur mycket jag än älskade S1, kom jag på mig själv med att efter avslutningen önska att det bara blivit en säsong. Jag är tacksam för tvåan och ser fram emot den nåt alldeles förskräckligt, missförstå mig inte, men en snyggt ihopbunden ensamt stående säsong hade också passat mig.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav noike » lör okt 21, 2006 1:58

(spoiler s1) Jo, men då hade de fått ändra på den radikalt, och inte bara ett annat slut. Säsong ett går ut på att få honom att acceptera 70-talsvärlden, och det genomsyrar allt. Först när han gjort det kan han allvarligt börja fundera på att ta sig hem. Jag tror att om det bara hade varit en säsong så hade det mesta känts för lättköpt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav adolvsson » lör okt 21, 2006 2:09

noike skrev: (spoiler s1) Jo, men då hade de fått ändra på den radikalt, och inte bara ett annat slut. Säsong ett går ut på att få honom att acceptera 70-talsvärlden, och det genomsyrar allt. Först när han gjort det kan han allvarligt börja fundera på att ta sig hem. Jag tror att om det bara hade varit en säsong så hade det mesta känts för lättköpt.

Poäng tagen.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Djehuti » tis dec 12, 2006 18:03

Har hört mycket bra om denna serie, men det som fick mig att överväga om Life on Mars skulle kunna bli nästa serie att följa helhjärtat var när en person berättade att Pulps Disco 2000 hörs i bakgrunden på avsnitt sju. En sådan liten detalj men det är detaljerna som förgyller helheten. Det finns fan inget bättre än att höra en riktigt bra låt i en TV-serie eller dylikt. :)


Serien ska väl för övrigt utspelas år 1973? Men det är bara roligt med anakronismer.
Remember, always be yourself. Unless you suck.
Djehuti
Minion
 
Inlägg: 321
Blev medlem: 06 jan 2005
Ort: 314

Inläggav AKS » tis dec 12, 2006 19:22

Hehe, ja särskilt då hela grundkonceptet centrerar kring en anakronism. Riktigt bra serie, hoppas du gillar den.

Och nu är det snart dags för första avsnittet av sista säsongen! Jag läste en artikel i SFX och det låter mycket lovande.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Bender » tis dec 12, 2006 21:59

Djehuti skrev:Har hört mycket bra om denna serie, men det som fick mig att överväga om Life on Mars skulle kunna bli nästa serie att följa helhjärtat var när en person berättade att Pulps Disco 2000 hörs i bakgrunden på avsnitt sju. En sådan liten detalj men det är detaljerna som förgyller helheten. Det finns fan inget bättre än att höra en riktigt bra låt i en TV-serie eller dylikt. :)


Vilken god smak du har! :) Jag blev lyrisk när sången spelades under ett av avsnitten! Serien rekommenderas verkligen! Började min omtitt i helgen och ska ge serien i julklapp åt min syster.


AKS: läste också artikeln.. verkar positivt, härligt att dom är så kvalitetsinriktade framför kvantitet.

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby
 
Inlägg: 804
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Sthlm-> Umeå -> Sthlm

Inläggav Djehuti » lör dec 16, 2006 10:53

Sett första avsnittet nu, spännande! Och jävla bra musik, Bowie, The Who, Cream...

Sätter igång avsnitt två direkt, som ni sagt är ännu bättre än första. :)
Remember, always be yourself. Unless you suck.
Djehuti
Minion
 
Inlägg: 321
Blev medlem: 06 jan 2005
Ort: 314

Inläggav A bear » ons dec 20, 2006 11:01

"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron