Life on Mars / Ashes to Ashes

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Bender » tis feb 07, 2006 10:43

Wee kul! Ska se avsnitt 4 och 5 ikväll!

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby
 
Inlägg: 804
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Sthlm-> Umeå -> Sthlm

Inläggav Bender » tis feb 07, 2006 18:09

För att återgå till ämnet! *pik Lwes*

avsnitt4: Riktigt bra igen!
Kul att han äntligen kollade upp sitt eget förflutna, fick dock lite Futuramavibbar(från avsnittet Roswell That Ends Well där Fry blir sin egen far när han date:ar sin egen mamma när han reser tillbaka i tiden. :) )

Historien med nattklubben och danserskan var väldigt bra, kanske lite tråkigt att allt skulle lösa sig i samma avsnitt.

Nu blir det femman ikväll!

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby
 
Inlägg: 804
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Sthlm-> Umeå -> Sthlm

Inläggav AKS » tis feb 07, 2006 19:59

Den här serien rocks my socks! Och det trots att 1.5 inte var lika bra som 1.3 och (i synnerhet) 1.4 .

Tyckte inte att fallet var lika engagerande som de två senaste, men vi fick trots det en hel del fantastiska karaktärsscener. Gillar verkligen samspelet mellan Sam och "guv".

Ryyys! Då Sam såg sig själv som liten. Vad jag har väntat på det!! Om detta har något med verkligheten att göra så betyder det att Sam såg sig själv som vuxen då han var liten. My head spins... :)


Bara tre avsnitt kvar... :( Om det blir en fortsättning så lär det väl tidigast bli vinter/våren 2007 som gäller. Gah!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Bender » tis feb 07, 2006 22:14

5
Ja det var bra som vanligt, bra koppling till dagens fotbollskultur.
Riktigt roligt när "chefen" skulle knocka den där brottslingen hela tiden...
Kul att han såg sig själv också, nästa vecka verkar riktigt spännande angående år 2006 av det lilla jag såg av "nästa vecka"-trailern. Stängde av så att man inte fick veta för mycket.

Och ja.. om det inte kommer nya avsnitt efter dom här 8:a förrän 2007 känns det lite småpurket...

Och just ja.. signaturmelodin är härligt 70-talsserieaktig a la the Saint
Senast redigerad av Bender tis feb 07, 2006 22:16, redigerad totalt 1 gång.

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby
 
Inlägg: 804
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Sthlm-> Umeå -> Sthlm

Inläggav noike » tis feb 07, 2006 22:15

AKS skrev:1.5.
Ryyys! Då Sam såg sig själv som liten. Vad jag har väntat på det!! Om detta har något med verkligheten att göra så betyder det att Sam såg sig själv som vuxen då han var liten. My head spins... :)

För min del kändes det här bättre än med mamman förra veckan -- att det inte var något han aktivt gjorde utan han såg sig själv av en slump. Och biljakten i början måste man bara gilla:

"You're under arrest for stealing a car, resisting arrest and driving like a dick!"


Tre avsnitt kvar. TRE! Jag kommer inte överleva sedan.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav gaspode » tor feb 09, 2006 17:00

Sett två avsnitt till, inte mycket att tillägga efter vad ni sagt.
Jag håller nog första avsnittet som bäst hittills, men de är väldigt jämna alla tre! Ser fram emot att se avsnitt 4 efter att läst era omdömen!

- 1x03
Håller såklart med om att det vore ett rejält antiklimax om det bara var en dröm, men det ser inte ut att vara troligt iaf..
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav gaspode » mån feb 13, 2006 23:39

1x04: Klart bäst hittills

Nu är man nästan ikapp, och halvvägs igenom redan :(

Har inte så mycket att säga om avsnittet dock, vet inte vad det beror på..
Vet bara att jag vill se mer :)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav AKS » tis feb 14, 2006 0:06

gaspode skrev:Vet bara att jag vill se mer :)


Det är det enda vi behöver höra! (Ja, fast det hade ju varit kul med en 200-ords recension av avsnittet också... :))
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » tis feb 14, 2006 13:40

Jag är så kär i den här serien att det är smärtsamt att veta att det bara är två veckor kvar innan den lämnar mig... :(

1.6 Bättre än förra avsnittet, men inte lika bra som 1.4.

Vad är det med skogen?! Vi har fått se den i alla avsnitt hittills. Det enda, så vitt jag vet, som återkommit på detta vis. T.ex. flickan i TV:n var ju inte med i detta avsnitt. Är det ett minne? En metafor? Är det nyckeln till allt?

Saom sagt, detta avsnitt gillade jag verkligen, men en sak som tog bort lite av förtjusningen: då de gjort sig fria och slagit till brottslingen och sparkat undan hans pistol så springer poliserna *också*. hallå? Stanna till de två sekunder det tar att plocka upp pistolen så hade allt varit löst sen. Det hade nästan varit bättre om den scenen inte hade varit med, faktiskt. Fast rent tempomässigt så behövdes det väl nåt där...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Bender » tis feb 14, 2006 23:11

avsnitt 6: Väldigt bra som vanligt!
aks: Ja det var en väldigt dum scen när dom försökte fly. Varför springa ifrån personen dom vill gripa?
När det gäller skogen så fick man väl höra en liten pojke säga typ "Where are you?" och han har finskor på sig! *humma*

2 avsnitt kvar.. Det är smått ofattbart att det tar slut snart.

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby
 
Inlägg: 804
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Sthlm-> Umeå -> Sthlm

Inläggav noike » ons feb 15, 2006 0:37

1.6Håller med. Oerhört dum scen när de springer. Hade de kastat sig på honom istället så hade han ju inte fått tag på pistolen igen. Undrar exakt hur många fickplunto Guv' har egentligen. Men bra avsnitt. Jag undrar om skogen har något med hans pappa att göra.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » ons feb 15, 2006 7:46

1.6

Ang. skogen... Ja, det kan nog ha nåt med pappan att göra. Förresten så vet vi väl inte något om pappan i nutid? Det är ju bara mamman som har vakat vid hans sida vad vi har hört.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tinwiel » sön feb 19, 2006 17:30

Japp, nu har jag sett 5 avsnitt av Life on Mars, och jag tycker att det är riktigt bra.
1-5
Delarna när han träffar sin mamma och ser sig själv var riktigt spännande. Jag sitter hela tiden och tänker "du får inte ändra framtiden", för det har jag sett i andra "resa i tiden"-filmer att det ska man inte göra.. Men han har ju redan ändrat på massa saker, genom att vara där och lösa fall, som kanske hade fått en annan utgång annars.

Dialogen mellan honom och hans chef, "guv", är riktigt rolig, speciellt i senaste avsnittet (5e), även om själva fotbollshistorien kanske inte var så engagerande.

Så det är väl ingen som säga att man inte kan vara ute och resa lite i tiden samtidigt som man ligger i koma i "nuet"? Vi håller ju oss ändå inte till "reglerna" här. Men visst, jag ser med spänning fram emot sista avsnittet, då vi kanske få veta. Tänk om han kunde leta upp Annie eller Guv och säga "heeello, miss me?" :)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav noike » sön feb 19, 2006 17:42

Tin: one of us! One of us! One of us!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Tinwiel » sön feb 19, 2006 18:50

noike skrev:Tin: one of us! One of us! One of us!


Jippie! :D *dansar en liten dans*
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav AKS » tis feb 21, 2006 23:03

1.7: Nej! Det får inte bara vara ett avsnitt kvar nu! Det får inte! Det var så hemskt att höra speakerrösten under sluttexterna: "And the final episode of Life on Mars..." :(

Detta avsnitt var så jävla bra! Verkligen engagerande och bara så bra... Det bästa eller näst bästa avsnittet i serien. Just nu känns det helt klart som det bästa.

Ny utveckling i skog-scenerna (i alla fall tror jag att det är nytt): en tjej springer i röd klänning... *Vad* är detta? Kommer vi att få veta eller har skaparna antagit att de får en S2?
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » tis feb 21, 2006 23:09

1.7 Jag hoppas på en s2. Kudos har bra samarbete med BBC tidigare och det har lett till nya säsonger varje år för Spooks och Hustle. Life On Mars förtjänar fortsättning.

Men jo, riktigt bra avsnitt. "I didn't know! What do I know about drugs?" Bra att det inte bara var en som var skyldig till offrets död utan att det var något som faktiskt verkade få konsekvenser längre fram.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav gaspode » tis feb 21, 2006 23:44

sett till och med 1x06 nu, och den här serien är skitbra!

1x06:
Storskratt precis efter riktigt allvar i scenen när DCI Hunt blir skjuten, älskar det! "What are the odds?" (...) "Quite good actually" :D

Och hur sjukt är det inte att vänta till nästa vinter på nya avsnitt efter de två som jag har kvar nu?! :(:(
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Bender » ons feb 22, 2006 17:17

avsnitt 7
Väldigt bra avsnitt! Det bästa hittills som det känns nu men det kan vara för att man verkligen växt in i serien nu. Riktigt skrämmande hur en så allvarlig händelse kan sopas under mattan och att alla håller varandra om ryggen.
Gillar Anne förresten.. det behövs en sån karaktär bland alla män på stationen. Saknade skogen, som bara skymtades lite, men det var en riktigt bra scen när "Toxic" spelades och sen när han nämde Pulp (Min gamla favoritgrupp) på den indiska restaurangen.
Ett avsnitt kvar... och inget direkt besked om det ska fortsätta eller ej.. Speakerrösten på slutet sa typ: "the Last Episode next week" så det kan lika gärna vara det sista som visas någonsin. Det blir säkert fantastiskt hur som helst...


edit:
AKS: När fick man se barnet med röda klänningen i skogen?

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby
 
Inlägg: 804
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Sthlm-> Umeå -> Sthlm

Inläggav AKS » ons feb 22, 2006 18:07

Bender:

1.7
Det var i den enda skogs-scenen i avsnittet. I en snabb flash fick man se en röd kappa eller röd klänning, nåt åt det hållet... Inget ansikte dock, vad jag kan minnas nu.

EDIT: Har nu kollat exakt var den scenen är...

Ca 28.05 in i avsnittet alldeles sist in den korta flashen. Ser ut som att personen håller i en handväska också. Det är över på en sekund.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Bender » ons feb 22, 2006 18:40

AKS: Tack!
x7
Har tittat igenom det och gjort en loop av sekvensen men det enda man ser är en kvinna med röda kläder och handväska. Pappan kanske blev mördad, Sam som barn skriker och mamman springer till honom? Vilda spekulationer.. 8) Hoppas man får reda på svaret i nästa avsnitt!

edit: Nu såg jag att det var en vuxen mans hand som flyttar på träden/buskarna. Stämmer inte så bra med skorna(kanske inte är barnskor?) och skriket...

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby
 
Inlägg: 804
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Sthlm-> Umeå -> Sthlm

Inläggav Tinwiel » ons feb 22, 2006 20:23

1x06
Shit, det här var spännande! Scenen när Sam var på väg att få hjärnan sönderskjuten och han log, den var cool. "Guv" var jätterolig som vanligt. Planen: Skruva upp värmen så att gisslanstagaren skulle öppna fönstret.. :D

avsnitt 7 lär jag väl se om en vecka eller nåt.. mina Life on Mars-torrents går alltid skitsakta..
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav adolvsson » ons feb 22, 2006 20:55

Tinwiel skrev:mina Life on Mars-torrents går alltid skitsakta..

Pain!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Tinwiel » ons feb 22, 2006 22:48

adolvsson skrev:
Tinwiel skrev:mina Life on Mars-torrents går alltid skitsakta..

Pain!


Skojaru. Det är hur jobbigt som helst. Men jag har haft mycket strul med mina bittorrentprogram på sistone. Nu går American Idol i 5 kb/s också.. snart åker datorn ut genom fönstret..
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav gaspode » tor feb 23, 2006 0:29

Tinwiel skrev:
adolvsson skrev:
Tinwiel skrev:mina Life on Mars-torrents går alltid skitsakta..

Pain!


Skojaru. Det är hur jobbigt som helst. Men jag har haft mycket strul med mina bittorrentprogram på sistone. Nu går American Idol i 5 kb/s också.. snart åker datorn ut genom fönstret..

Don't!
Fick inte du konto på min ftp? I blandat-mappen ligger LoM avsnitt 7. Feel free!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Tinwiel » tor feb 23, 2006 0:48

gaspode skrev:
Tinwiel skrev:
adolvsson skrev:
Tinwiel skrev:mina Life on Mars-torrents går alltid skitsakta..

Pain!


Skojaru. Det är hur jobbigt som helst. Men jag har haft mycket strul med mina bittorrentprogram på sistone. Nu går American Idol i 5 kb/s också.. snart åker datorn ut genom fönstret..

Don't!
Fick inte du konto på min ftp? I blandat-mappen ligger LoM avsnitt 7. Feel free!


Ähum.. mitt ftp-program tycker att jag ska betala för mig så jag får inte använda det längre... jag ska fixa nytt men har inte orkat.. imorrn kanske då. Jag ska ominstallera hela skiten. :)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav AKS » lör feb 25, 2006 10:41

Det kommer en DVD-utgåva av serien: http://www.bbcshop.com/invt/ctd10365&source=2072.

Men 2/10/06? Betyder det att den redan släppts? I den ordningen brukar ju amerikanska datum stå, eller menar de 2 oktober? Lite förvirrande. Jag måste i alla fall köpa den förr eller senare.

Bild
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Bender » lör feb 25, 2006 12:38

Den var fin! Det verkar vara 2 oktober den släpps, står samma sak på play.com. Skönt att det står "the complete season 1" på den också.

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby
 
Inlägg: 804
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Sthlm-> Umeå -> Sthlm

Inläggav adolvsson » lör feb 25, 2006 13:01

AKS skrev:Det kommer en DVD-utgåva av serien: http://www.bbcshop.com/invt/ctd10365&source=2072.

Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeds!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav noike » lör feb 25, 2006 13:35

Oktoooooober! 4 skivor också, så det blir säkert lite kvalitativt extramaterial också.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare