The L Word

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav poser » sön jan 29, 2006 16:44

3x04-3x05

04 var något av ett mellanavsnitt som byggde upp lite för det som skulle komma i 05. Här var det full on action, vampyrer, canceroperationer, Shane och Sherry, Moira som ska vara man etc. Vändpunkten för säsongen? Jag tror det iaf.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav The Buffster » sön jan 29, 2006 17:10

ZTV visade första avsnittet av L Word igår och eftersom jag alltid ångrat att jag inte såg serien när den började sändas tog givetvis chansen nu (ibland kan det vara lite svårt att ta sig för att ladda ner en serie). Hade verkligen inte väntat mig att det skulle vara så bra som det var. Kände direkt att jag knappast kunde vänta en vecka tills nästa avsnitt så jag började ladda ner serien istället. Har nu sett t o m avsnitt 4 och jävlar vad bra det är.

Min favorit hittills är lätt Shane. Hottest. Woman. Ever. Eller någonting sånt. Gillar Dana också hon är så söt.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav Tob » sön jan 29, 2006 17:21

The Buffster skrev:ZTV visade första avsnittet av L Word igår och eftersom jag alltid ångrat att jag inte såg serien när den började sändas tog givetvis chansen nu (ibland kan det vara lite svårt att ta sig för att ladda ner en serie).


Men då. Fan. Jag tänkte ju följa det på ZTV, tänkte jag för några veckor sedan då jag läste att dem skulle visa det. Dår nog bli att försöka få dra hem serien istället.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav brat » mån jan 30, 2006 0:04

Tob, du har ju bara missat ett avsnitt så än har du väl chansen att haka på. Men att ladda hem fungerar ju också... för åtminstone jag tycker att 23-tiden på lördagar är en helt hopplös tid!

Men igår till reprispremiären såg jag iaf till att sitta bänkad. Det var jätteskoj att se om allra första avsnittet. Men det resulterade i att hela min söndag blev en reprismaratontittning av säsong 2... känns som att jag kunde ha gjort något mer produktivt med min dag. Men å andra sidan hade jag väldigt trevligt. Undrar om jag drömmer om Shane i natt. ;)

Förresten tänkte jag bara påpeka för någon eventuell ny tittare att första avsnittet egentligen är ett dubbelavsnitt. ZTV visade bara första halvan igår så det kanske verkade lite klippt och konstigt. Nu vet ni varför. :)
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Tob » mån jan 30, 2006 0:26

brat skrev:Tob, du har ju bara missat ett avsnitt så än har du väl chansen att haka på. Men att ladda hem fungerar ju också... för åtminstone jag tycker att 23-tiden på lördagar är en helt hopplös tid!


Japp, det är en hopplös tid, och jag är hopplös på att följa serier på tvn överhuvudtaget numera. Dessvärre. Försöker få hem serien istället så kan jag kika i den takt jag vill också.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Noam » tis jan 31, 2006 14:27

3x04ååh, jag älskar verkligen L Word.. njuter av varenda avsnitt och nästan varenda scen känns rakt in i hjärtat. Gillar starkt Bette/Tina-storyn.. den är väldigt stark! Och självklart älskade jag hela storyn när Bette åker till Washington och totaläger en inskränkt senator!! Guld för min politiska ådra :)
3x05
var fick ni tag på denna? nån pre-release? in på hubben och dela!!
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby
 
Inlägg: 833
Blev medlem: 26 sep 2004
Ort: Norrköping

Inläggav poser » tis jan 31, 2006 14:32

Noam skrev:3x05
var fick ni tag på denna? nån pre-release? in på hubben och dela!!


Jag såg 4 och 5 i pre-release, har 6 också, fast inte hunnit se.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav The Buffster » tis jan 31, 2006 22:45

Har nu ett t o m 1.10 och det enda jag kan säga är att jag älskar The L Word. Det var en väldigt glad överraskning. Tidigare har jag sett delar av avsnitt på tv och då har serien verkat okej men kanske inte så mycket mer. Jag är kär i Shane. Hon är utan tvekan den mest intressanta karaktären och jag hade gärna sett att hon fick större utrymme. Känns som om det ges allra mest utrymme till Tina och Bette och det är nog dom som jag tycker känns minst intressanta. Fast gängets "intervention" mot deras tråkighet var alldeles underbart rolig, "slender against cats". Även Jenny ges rätt mycket utrymme och jag gillar väl henne ganska så bra. Men det känns som om hon är lite utanför resten av serien fast det kommer kanske att ändras sen? Och om hennes och Tims förhållande är över på riktigt, vilket det verkligen känns som att det är, så gör det då inget för mig om han försvinner ur serien. Förutom Shane så är, som jag skrev tidigare, Dana också väldigt bra. Hon är så söt i sin osäkerhet. Hennes story känns intressant också.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav poser » tis jan 31, 2006 22:58

3x06

Oj, det ryckte lite i tårkanalerna när Alice stod där lite gömd i Danas rum och utbrast "I'm here".

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav Tinwiel » ons feb 01, 2006 0:08

3x04-05
Bette har uppenbara problem med att bli försörj, och det är inte lite ego av henne att förvänta sig att Tina ska sluta sitt jobb om Bette får jobbet i NY. Alan Cummings rollfigur kanske är lite klyschig ibland, men det kan behövas en respektlös, flamboyant typ som han, för att röra om i grytan lite. Kit och The Manny är jättegulliga tillsammans. Go for it, Kit!

3x05 var ett riktigt bra avsnitt och The L word börjar hitta formen igen, efter att ha varit lite segt hittills under s 3. Bette upptäcker Tinas lilla äventyr på nätet, och till slut erkänner Tina att hon har haft sin funderingar angående män.. skönt, så kanske det kan hända nåt på den fronten, så att dom bara inte fortsätter i samma spår i 5 avsnitt till. Det är rätt så tröttsamt.

Bisexual speed dating. Roligt.
Alice: I'm a little low on sperm tonight.
:D
Alice och vampyren var underhållande, och vampyren var rätt så het dessutom. Äntligen fick Alice nåt annat att göra än att älta Dana..

Mä.. ska det ta slut mellan Shane och Carmen nu? :(
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Noam » ons feb 01, 2006 4:37

3x05
Det ABSOLUT bästa i det här avsnittet: gamla Alice börjar så smått titta fram igen!! :D Hoppas hon får en lite flört med den där vampyrtjejen och dejtar ett tag så hon kommer över Dana. Vore dock nice som ett avslut på besattheten att hon besöker och stödjer Dana på sjukhuset...

Bette/Tina.. lite lustigt det där som sagt att Bette antar att Tina ska dumpa sitt jobb (och alla vänner) och bara flytta till New York.. Bette måste väl förstå att det som känns gigantiskt i hennes konst-värld inte prioriteras lika högt av Tina.. *de é knas*

Shane/Carmen.. wtf håller Shane på med? Glider iväg till den där jävla bitchen! >_< Inge bra asså.. ser ingen bra utväg ur det här.. antingen säger hon inget till Carmen och allt glider på som vanligt.. och lögnen om vänstringen gnager i fogarna på deras förhållande. Eller så får Carmen reda på det och allt skiter sig :( fan fan fan fan!!

Moira tejpar över brösten och ska kanske då låtsas vara man på nästa intervju eller? Kan man göra det? Syns inte personens kön på typ deras personnummer eller nåt? Känns lite lustigt..

Dana.. usch.. *hata bröstcancer*.. min mamma har haft bröstcancer. :/ Får en obehaglig känsla i hela kroppen när jag ser Dana sådär ledsen.. *brrrr*
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby
 
Inlägg: 833
Blev medlem: 26 sep 2004
Ort: Norrköping

Inläggav brat » ons feb 01, 2006 12:31

Spoiler 1x01-1x10
The Buffster skrev:Jag är kär i Shane. Hon är utan tvekan den mest intressanta karaktären och jag hade gärna sett att hon fick större utrymme. Känns som om det ges allra mest utrymme till Tina och Bette och det är nog dom som jag tycker känns minst intressanta. Fast gängets "intervention" mot deras tråkighet var alldeles underbart rolig, "slender against cats". Även Jenny ges rätt mycket utrymme och jag gillar väl henne ganska så bra. Men det känns som om hon är lite utanför resten av serien fast det kommer kanske att ändras sen? Och om hennes och Tims förhållande är över på riktigt, vilket det verkligen känns som att det är, så gör det då inget för mig om han försvinner ur serien. Förutom Shane så är, som jag skrev tidigare, Dana också väldigt bra. Hon är så söt i sin osäkerhet. Hennes story känns intressant också.

Håller med dig helt och hållet! :D Så med tanke på att vi har så lika smak om s1 gissar jag att du kommer att tycka om s2 lika mycket som jag gör! Enligt mig försvann allt dåligt (nästan) och allt bra blev ännu bättre!
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav The Buffster » ons feb 01, 2006 22:22

brat skrev:Håller med dig helt och hållet! :D Så med tanke på att vi har så lika smak om s1 gissar jag att du kommer att tycka om s2 lika mycket som jag gör! Enligt mig försvann allt dåligt (nästan) och allt bra blev ännu bättre!

Det låter ju väldigt, väldigt bra. Och jag kan alltså hoppas på mer Shane? Het räcker knappt för att beskriva henne.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav Noam » tor feb 02, 2006 1:18

poser skrev:3x06
Oj, det ryckte lite i tårkanalerna när Alice stod där lite gömd i Danas rum och utbrast "I'm here".
Verkligen! fan också, Dana som är så cool :cry:
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby
 
Inlägg: 833
Blev medlem: 26 sep 2004
Ort: Norrköping

Inläggav Tinwiel » tor feb 02, 2006 17:12

3x06 Det här var riktigt bra! Ännu ett L word i högform.
Shanes och Carmens bråk, damn, nu blir det lite drag i serien, och Carmen sprutar brandsläckarskum på Shane. Haha.. det hade hon förtjänat.. Alltså Shane och Carmen.. måste vara det hetaste paret på länge, dom är så himla snygga båda två. 8)

Danas cancer har spridit sig. Men hur allvarligt är det egentligen? Går det att fixa med cellgifter osv, eller är det kört? Känslosamt blev det i alla fall. :(
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav The Buffster » fre feb 03, 2006 22:09

Nu har jag sett klart första säsongen. Just nu så känner jag väl mest att jag vill skrika "jag älskar Shane" så att alla kan höra det. Nä men allvarligt, Shane är mer än underbar. Gillar resten enormt mycket också, L Word är den gladaste överraskningen på länge.
Alice och Dana känns som om det kan bli väldigt bra, får se vad som händer när jag tar itu med nästa säsong imorrn.

JAG ÄLSKAR SHANE!!!

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav brat » fre feb 03, 2006 23:03

The Buffster skrev:JAG ÄLSKAR SHANE!!!

Stämmer in i kören! :D

Ser fram emot att höra dina åsikter om s2. Jag hade s2-maraton omtitt i söndags så jag har allt färskt i minnet. :D
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav The Buffster » lör feb 04, 2006 2:46

brat skrev:Ser fram emot att höra dina åsikter om s2. Jag hade s2-maraton omtitt i söndags så jag har allt färskt i minnet. :D

Ska se så många avsnitt jag hinner imorrn (längtar!!) och lovar att kommentera.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav Noam » lör feb 04, 2006 4:49

Fan, slog mig precis att jag inte får ett nytt L Word på söndag, utan får vänta hela 2 veckor till på ett nytt avsnitt! :( NEDRANS DVD-SCREENERS!!
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby
 
Inlägg: 833
Blev medlem: 26 sep 2004
Ort: Norrköping

Inläggav The Buffster » lör feb 04, 2006 17:33

Har nu sett dom fyra första avsnitten på säsong 2. För tillfället är jag helt besatt av The L Word och har egentligen inte lust att se nåt annat. Så mina vanliga serier får helt enkelt vänta. Känns redan som om det är något mindre fokus på Bette och Tina, vilket är bra. Och att det handlar endel om dom gör ju absolut ingenting.

Danas fickvän är mer än hemsk och hon MÅSTE dumpa henne för Alice snarast.

Och Shane... känns som om Shane har fått lite mer plats nu, vilket är underbart. Gillar att hon och Jenny bor tillsammans. Den nya rumskompisen, Mark?, känns också bra. Lite mer tveksam är jag till Carmen, men vi får se hur det blir.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav brat » lör feb 04, 2006 22:57

Spoiler 2x01-2x04
The Buffster skrev:Och Shane... känns som om Shane har fått lite mer plats nu, vilket är underbart. Gillar att hon och Jenny bor tillsammans. Den nya rumskompisen, Mark?, känns också bra. Lite mer tveksam är jag till Carmen, men vi får se hur det blir.

Visst får Shane lite mer tid i säsong 2. Till viss del kanske just tack vare att hon flyttar ihop med Jenny och därmed får ännu fler kopplingar till gänget och hamnar mer i centrum. Tycker att det gjorde bra saker för Jennys karaktär också. (Tyckte aldrig det minsta om Marina.) Jag gillar både Mark och Carmen, skarpt!

Du kommenterade visst andra saker också men av någon anledning fokuserade jag på det som rörde Shane. ;)

Snart är det 1x02 på tv, jag ska självklart se! :)
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav The Buffster » sön feb 05, 2006 3:04

Har nu sett t o m 2.07 och jag är helt enkelt kär...

Bild

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav brat » sön feb 05, 2006 16:41

Det finns en anledning till varför jag undviker LWord-forum; för många Kate-bilder gör mig sjuk! Var jag än tittat här på buffyforum ser jag din avatar och nu även detta! (Där "Var jag än tittar" betyder "I the L Word tråden") I vilket fall... du gör inte abstinensen lätt... ;)
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav The Buffster » sön feb 05, 2006 16:59

brat: Haha, nej jag vet men jag kan inte låta bli. Kate är... jag blir alldeles yr bara av att titta på henne. Och att Shane sen är en så underbar karaktär också, och hennes röst...

Såg alldeles nyss 2.10 och slutet när Shane började gråta när hon fick reda på att Mark hade videofilmat henne. Vilken scen!

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav Noam » sön feb 05, 2006 17:01

The Buffster skrev:Såg alldeles nyss 2.10 och slutet när Shane började gråta när hon fick reda på att Mark hade videofilmat henne. Vilken scen!

Det är såna scener som gör hela L Word! Det är underbart! :)
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby
 
Inlägg: 833
Blev medlem: 26 sep 2004
Ort: Norrköping

Inläggav Noam » mån feb 06, 2006 0:47

WOHOOO!! The L Word Renewed for a Fourth Season

Citing "a ratings explosion in season 3", Showtime announced today that it has ordered a fourth season of The L Word, the lesbian drama created by Ilene Chaiken.

"The L Word is without a doubt is one of Showtime's true signature series," said Showtime President Robert Greenblatt in a press release announcing the news.


:D
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby
 
Inlägg: 833
Blev medlem: 26 sep 2004
Ort: Norrköping

Inläggav brat » mån feb 06, 2006 2:03

Hurra hurra hurra hurra! :D Älskar att man slipper tvivla på om serien får ytterligare en säsong eller inte. Den går så bra att det blir det ena rekordtidiga beslutet efter det andra!

The Buffster - Jag blir så rädd att du ser serien så fort. (Rädd för att jag inte vill att du ska se om mig så klart. :P)
Hittills har jag lyckats hålla mig från att ladda ned s3 men snart börjar det bli omöjligt. Grejen är jag att jag inte har tid att maratonse det som visats av s3 och jag är helt säker på att om jag väl började så skulle jag inte kunna sluta.
Nästa vecka kanske jag har mer tid över. Lever på hoppet. :)
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav The Buffster » mån feb 06, 2006 10:39

brat: Det är onekligen svårt att sluta se när man väl har börjat. Det är därför jag har sett så fort. Hade egentligen tänkt följa det på tv, man ja det gick inte så bra med den planen. Har bara två avsnitt kvar på säsong 2 och sen börjar jag med säsong 3 direkt. Egentligen har jag nog inte heller riktigt tid, men det struntar jag i.

Väldigt kul också med en fjärde säsong.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav The Buffster » tis feb 07, 2006 0:45

Då var säsong 2 slut, och WOW säger jag bara. Sista avsnittet var helt fantastiskt. Scenerna mellan Shane och Carmen var fantastiska. Fina men samtidigt hemska då det känns som om man kan vara säker på att någon av dom kommer att bli sårad. Och Shane sa till Carmen att hon älskade henne, usch jag klarar inte att Shane blir sårad igen.

Och sen scenen med Jenny. Jävlar vad jag grät. Jenny är väl ingen favorit eller så men jag har så mycket medkänsla med henne. Usch, så hemsk (men underbar) scen. Och Shane var så jävla underbar när hon tröstade, bara ytterligare en anledning till att älska henne.

Stora förväntningar har jag på säsong 3. Ser gärna att det blir mer Mark, jag gillar honom. Och jag gillar att han gillar Shane.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav Tob » tis feb 07, 2006 15:53

Första säsongen sedd. Och oja. The L Word är bra. Rejält bra.

Framförallt känns serien väldigt jordnära och ärlig till sitt utförande. Det är sanslöst lätt att engagera sig och leva sig in i all dialog. Bra. Bra karaktärsbas. Tycker om allihopa i princip.

Favoriter är Alice och delvis Shane (surprise :rolleyes: ). Alice är så jäkla mysig, och jag blir alltid lite gladare under hennes scener. Shane är ju Shane, kommentarer överflödiga, gillar framförallt henne under slutet av säsongen.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron