The L Word

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav brat » tis feb 07, 2006 21:39

Spoiler säsong 2
The Buffster skrev:Då var säsong 2 slut, och WOW säger jag bara. Sista avsnittet var helt fantastiskt. Scenerna mellan Shane och Carmen var fantastiska. Fina men samtidigt hemska då det känns som om man kan vara säker på att någon av dom kommer att bli sårad. Och Shane sa till Carmen att hon älskade henne, usch jag klarar inte att Shane blir sårad igen.

Verkar som att du gillar säsong 2 lika mycket som jag gör! :) Allt med Shane är så fint. Jag tycker att hennes karaktär får mycket mer utrymme att utvecklas i andra säsongen. Man får lite mer inblickar i hur hennes liv var tidigare och hon öppnar äntligen upp sig för en annan människa.
Spontan topp 3 Shane + Carmen scener:

3. Shane och Carmen erkänner sina känslor för varandra efter Shane klippt Marks hår. (2x09)
2. Carmen skäller ut Shane då hon struntar i galna Veronica. När Carmen gått börjar Shane gråta. (2x07) :cry:
1. Shane och Carmen är äntligen tillsammans, och Shane säger att hon älskar Carmen. (2x13)

Fast det finns många andra bra scener också. Typ var enda gång de två är i bild samtidigt är det något underbart. Inte för att Carmen är så speciell. Utan för att Shane tycker att hon är så speciell! :)

Nu längtar jag bara tills nästa vecka då jag har tid att ladda hem och se säsong 3! :D

Tob - härligt att du gillar det! :D Nu är vi ett helt gäng L Word tittare! (Och vänta bara tills du ser säsong 2! ;) )
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav The Buffster » tis feb 07, 2006 22:38

brat skrev:Fast det finns många andra bra scener också. Typ var enda gång de två är i bild samtidigt är det något underbart. Inte för att Carmen är så speciell. Utan för att Shane tycker att hon är så speciell! :)

Du kunde inte ha mer rätt. Exakt så känner jag också.

Har sett 3.01 idag och The L Word fortsätter att vara underbart bra. Shane är så fruktansvärt söt när man märker hur kär hon är i Carmen. Och när hon provade klänningen, trodde inte att jag kunde bli mer kär men tydligen. Nu är det bara det att jag hela tiden är så extremt rädd för att hon ska bli sårad.

Stackars, stackars Alice är väl också på sin plats att säga. När hon pratade om Dana i radion, då rann det en och annan tår faktiskt.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav The Buffster » ons feb 08, 2006 0:59

3.02 SHANE!! (Jag vet jag börjar bli lite för besatt, men det kan inte hjälpas). Hur underbar var hon inte i klänning, högklackat och långt hår. Så gulligt obekväm. Och senare i bara linne och trosor och sitt vanliga snygga hår...

Men nog om Shane nu (inte för att man kan få nog av Shane, men andå). Håller med er om att det inte känns riktigt bra det dom har gjort med Alice. Jag tycker så fruktansvärt synd om henne hela tiden och jag hoppas verkligen att hon kommer över Dana snart. Fast hon och Helena känns inte som en så bra idé.

EDIT: Förresten, var är Mark?? Jag gillar ju honom.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav Noam » ons feb 08, 2006 2:20

brat skrev:Tob - härligt att du gillar det! :D Nu är vi ett helt gäng L Word tittare! (Och vänta bara tills du ser säsong 2! ;) )

hihi, massa L Word -fans nu :D
Känns inte som det finns något som slår L Word i känsloyttringar och drama på den här nivån. Det är så himla äkta, det liksom rör en ända in i själen på nåt vis. Det känns verkligen som att man är med mitt i händelsernas centrum. Skrattar när dom skrattar och gråter när dom gråter, gömmer mig under täcket när det är pinsamt.. :)

ÄLSKAR L WORD!! :lovebunny:
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby
 
Inlägg: 833
Blev medlem: 26 sep 2004
Ort: Norrköping

Inläggav Tob » tor feb 09, 2006 16:08

Noam skrev:Känns inte som det finns något som slår L Word i känsloyttringar och drama på den här nivån. Det är så himla äkta, det liksom rör en ända in i själen på nåt vis. Det känns verkligen som att man är med mitt i händelsernas centrum. Skrattar när dom skrattar och gråter när dom gråter, gömmer mig under täcket när det är pinsamt.. :)


Jag är inte golvad av serien. Men jag håller med om det du skriver, framförallt biten om att det känns så äkta. Jag tar precis allt på allvar i serien, allt, och då är det grymt lätt att leva sig in i serien. Har inte sett längre än 2.05 ännu, och det är möjligt att serien höjer sig....eller jag räknar med att den skall göra det. För...

2.05 Var ett av det bästa avsnitten hittills :-)

Spoiler, mest 2.05, men lite allmänt också.
Att Shane och Jenny bor tillsammans tycker jag är bra. Både Shane och framförallt Jenny vinner på det som karaktärer. Gillar också deras nya rumskamrat, Mark, fast ja...dolda kameror kan bara gå åt skogen i sista ändan. Jenny med långt hår kan mycket väl vara bland det sötaste som finns, Jenny med kort hår är inte alls lika söt.

Sen gillar jag att Tina har flyttat tillbaka till Bettys hus. Tycker deras relation har känns lite tafatt under de fyra första avsnitten. Men detta kan nog bli bra.

Sen triangeln Dana/Alice/Tanya. Tanya tycker jag inte om något vidare. Alice är ju lite av en favorit hos mig och nu känns det bara som kaos efter festen inför bröllopet och allt i avsnitt 5.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav The Buffster » tor feb 09, 2006 23:29

3.03 Jag är hittills väldigt tveksam till Moria. Egentligen vet jag inte riktigt varför. I det här avsnittet så tyckte jag nog att det var allt för jobbigt hur hon verkligen inte passade in. Självklart är det tänkt att det ska vara så men jag tyckte att det var så jobbigt att jag nästa ville blunda. Så nej, jag hoppas att hon ändrar lite på sig eller att hon kanske inte kommer att vara med så mycket.

Tina och Bette och deras gräl börjar bli lite tröttande.

Torts att det var endel saker som jag inte riktigt gillade så gillade jag ändå avsnittet. Jag blir helt lycklig av att titta på L Word. Shane gör så att jag älskar henne ännu mer genom att vara den som hanterar Moira situationen allra bäst. ÄLSKAR henne!

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav Noam » fre feb 10, 2006 0:15

The Buffster skrev:I det här avsnittet så tyckte jag nog att det var allt för jobbigt hur hon verkligen inte passade in. Självklart är det tänkt att det ska vara så men jag tyckte att det var så jobbigt att jag nästa ville blunda.

Oooh, precis.. jag vet precis hur du känner.. jag hade täcket upp till näsan i nästan varenda Moira-scen, så himla jobbigt att titta på samtidigt som jag älskar det.
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby
 
Inlägg: 833
Blev medlem: 26 sep 2004
Ort: Norrköping

Inläggav The Buffster » sön feb 12, 2006 16:07

3.04 - 3-05 L Word fortsätter att vara en av mina favoritserier för tillfället. Två bra avsnitt, särskilt då 3.05. Shane och Carmen har varit så himla sockersöta ända sen dom blev tillsammans och därför har jag hela tiden suttit och väntat på att något hemskt ska hända. Och det gör det givetvis också. Shane har sex med Cherie och det är hemskt, men smärta gör en serie så enormt mycket bättre så samtidigt gillar jag det. Och Shane är så het att den enda som jag kommer på som kan mäta sig med henne är Spike. Och när det kommer från mig så är det det bästa betyg man kan få.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav Tob » sön feb 12, 2006 20:52

2.10
Slutscenen....omg. Det var rejält jävla bra.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav The Buffster » mån feb 13, 2006 22:24

3.06 Riktigt, riktigt bra... igen. Jätteskönt att Alice nu äntligen verkar börja komma över Dana. Hon känns mycket mer som sitt riktiga jag nu och det var så fint att hon kunde vara där för Dana som definitivt behöver henne nu. Usch, jag tycker verkligen att hela cancer grejen känns jättetung. Dana är alltid så söt och glad, extra jobbigt att se henne så.

Att Shane hade sex med Cherie verkade ju Carmen förlåta rätt snabbt, men det kan ju hända att det inte riktigt är löst ändå och kommer att komma upp igen.

Moira gillar jag väl inte riktigt ännu, men hela grejen mellan henne och Billy är ändå rätt intressant. Alan Cumming gillar jag.

Och tillsist så måste jag bara tillägga att Kitt och Angus är himla söta tillsammans.

Och så undrar jag var som hände med Mark, dom har ju inte nämnt honom alls. Jag saknar honom.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav Tob » mån feb 13, 2006 23:42

Säsong 2

Serien fortsätter i samma stil. Jag kan inte säga att jag tycker första eller andra säsongen är bäst. Jag gillar båda två. Förhoppningar och förväntningar på säsong 3 finns, minst sagt.

Mest gillar jag Shane/Jenny(/Mark) scenerna. Jag är alltid jättespänd under deras scener. Jennys karaktär är ju så tragisk. Jag får inget riktigt grepp om henne, jag får heller inget riktigt grepp om varför hon är så trasig. Men jag gillar det, det gör jag, skarpt dessutom.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Noam » tis feb 14, 2006 0:00

En intressant artikelAfterEllen: The L Word's Brush with "Latino Culture"

Varning för spoilers för er som inte sett fram till säsong 3.
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby
 
Inlägg: 833
Blev medlem: 26 sep 2004
Ort: Norrköping

Inläggav Noam » tis feb 14, 2006 0:04

The Buffster skrev:Och så undrar jag var som hände med Mark, dom har ju inte nämnt honom alls. Jag saknar honom.
Mark fick ju nåt filmjobb och åkte iväg på turné (?) med nåt folk..
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby
 
Inlägg: 833
Blev medlem: 26 sep 2004
Ort: Norrköping

Inläggav The Buffster » tis feb 14, 2006 10:30

Noam skrev:Mark fick ju nåt filmjobb och åkte iväg på turné (?) med nåt folk..

Jaha då är det kanske jag som har varit ouppmärksam. Synd som sagt, jag gillade honom skarpt.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav Tob » tor feb 16, 2006 2:22

3.01-3.04

The L Word fortsätter i samma stil. Det är bra, intressant och bitvis väldigt underhållande. Alice, jag tycker så synd om henne, hon är nog den karaktären som påverkar mig mest i serien, ush.

Moria. Hmm. Jag tror det kan bli bra. Jag saknar däremot litegrann av Jenny/Shane scenerna från säsong 2. Eller jag saknar dem rejält rättare sagt. Det är lite synd.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Tob » fre feb 17, 2006 14:06

3.05-3.06

Nu är jag ikapp :-)

Två jättebra avsnitt. Alice är på fötterna, lite mer iaf, igen. Även om det i varje scen lyser igenom rätt kraftigt att hon fortfarande älskar Dana. Vampyr-historien var ganska underhållande.

Shane går upp och ner för mig. Men när hon glimmar till blir det ofta bra, som när hon tvingas erkänna för sig själv att hon faktiskt älskar Carmen och är villig att iaf försöka anpassa sig. Bra scener!

Danas cancer beandlas väl. Om det inte är tragiskt nog redan nu så känns det som att det kan bli rejält tragiskt framöver.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Tob » mån feb 20, 2006 20:39

3.07 Bra!

Danas cancer är ju sinnesjukt bra skildrat. Känns väldigt träffsäkert och äkta.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav The Buffster » mån feb 20, 2006 22:01

3.07 Håller med Tob, det känns verkligen som om Danas cancer, och framförallt hennes reaktion skildras väldigt realistiskt. Och jävlar vad jobbigt det är, när hon gick ensam längs gatan på slutet, då rann det några tårar kan jag säga.

Var det här det sista vi såg av Billy? Synd i sånna fall för jag gillar honom riktigt mycket. Men fint farväl i alla fall.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav Noam » ons mar 01, 2006 6:00

3x08 - Bra som alltid! Längtar efter nästa avsnitt direkt, som alltid.
Danas cancer tycker jag är skitjobbig. Får obehagskänslor i varenda scen. Carmen och Shane är inte så jätteintressanta just nu imo, dom liksom bara driver runt lite. Jenny är intressant och djup men Moira gillar jag inte alls, usch, bort!

Jag har två favorit-storylines just nu:
1. Bette + Tina, här händer det saker.. osäker framtid.
2. Helena + Dylan, *puh* hot hot hot! Lätt hetaste scenen jag sett i en tv-serie, god damn! :lovebunny:

Go L Word, Go!
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby
 
Inlägg: 833
Blev medlem: 26 sep 2004
Ort: Norrköping

Inläggav The Buffster » ons mar 01, 2006 9:35

3.08 Alltid bra! Men det finns ändå endel saker som jag stör mig på. Bette och Tina har bråkat så jäääääävla länge nu, kan dom inte få vara lyckliga några avsnitt åtminstone. Sen så är jag så arg på Bette också. Jag menar själv har hon varit otrogen men hon blir ändå så arg på Tina bara för att hon har känslor för en man att dom inte kan sova i samma rum. Jag förstår att det är annorlunda för att det är en man, men det borde inte vara annorlunda. Skulle Bette inte kunna acceptera ifall Tina var bisexuell? Verkar inte så.

Shane och Carmen är lite småtrista för tillfället, trodde att det skulle göras någonting lite mer intressant av Cherie grejen men tydligen inte. Fast det kanske kommer senare.

Moria och Jenny är väl på ett sätt bra, men å andra sidan är i princip varenda scen med Moria fysiskt plågsam. Fast nej nu ska jag inte vara för negativ, hennes scen med Dana var faktiskt riktigt fin. "It's not for you it's för them." Bara för det gillar jag nog ändå Moira lite. Eller Max kanske jag ska säga nu.

När det gäller Helena så älskar jag att dom har gjort henne till en riktig karaktär. I början kändes hon mer som någon elak bitch som bara var där för att förstöra mellan Bette och Tina men hon har verklig utvecklats. Just nu är hon en av mina favoriter.

Det behöver nog knappast tilläggas men jag tycker så djävulskt synd om Dana. Att sen henne utan hår och utan bh. Man bara gråter.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav poser » ons mar 01, 2006 9:46

3.08

En av seriens roligaste scener, Dana och Shane med ninjafrisyrer som spelar Halo och svär. "Kill that fucker"

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav The Buffster » tis mar 07, 2006 20:58

3.09 Få serier får mig att känna lika mycket som The L Word. När tredje säsongen började hade ju Alice och Dana redan gjort slut och då kändes det mest väldigt plötsligt. Det är först nu när man får se scenerna som det gör riktigt, riktigt ont. Eller ja, vissa av scenerna med Alice tidigare har framkallat en och annan tår. Nu lutar ju allt mot att dom kommer att bli tillsammans igen vilket känns skönt. Dom är så fina tillsammans.

Stackars, stackars Helena. Usch, fattar verkligen inte hur Dylan kunde göra så. Visst man märkte att det var jävligt jobbigt för henne också men ändå. Nej, det såg jag verkligen inte komma. Trodde typ bara att Dylan inte skulle lämna sin pojkvän eller liknande.

Jag tycker att det verkar som om Bette och Tina inte kommer att kunna lösa det här. På ett sätt tycker jag kanske att det är lika bra. Men jag tyckte väldigt synd om Bette under telefonsamtalet. En av många scener i avsnittet som framkallade tårar i mina ögon.

En annan sån scen var den mellan Shane och Carmen. Shanes (love, love, love her) blick när Carmen sa ”what do you know about family?”, aj.

Moria och Jenny är bara jobbiga. Egentligen mest Moria. Jag vet att det är meningen men jag pallar inte riktigt att allting känns så jobbigt och obekvämt. Nu när hon dessutom har börjat bete sig riktigt illa så är det ännu värre.

Kit och Agnus är hur söta som helst. Gillar att det åtminstone finns några som inte bara bråkar och tjafsar hela tiden. Dom ärliga mot varandra också, och åtminstone i tv-världen så är det alltid bäst.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav Tob » tis mar 07, 2006 22:01

3.9 (lite allmäna svar på Buffsters spoiler)

Jag gillar verkligen upplägget man har gjort under säsong 3 vad det gäller Dana och Alice. Att när säsong 3 börjar så har dem redan brytit upp och under säsongen gång berättar man hur det gick till genom flashbacks som man trycker in vid lämpliga tillfällen.

Sen har jag sagt det innan att skildringen av Danas cancer är så jälva briljant att jag ryser bara jag tänker på det. Det känns så jävla ärligt.

Jag vet inte riktigt vad jag tycker om Moria och Jenny. Gillar iderna bakom det som driver Moria i hennes förvandling, att hon är född i fel kropp osv. Men jag tror att det stora felet är att hon har nyss kommit in i serien, som tittare har man inte riktigt lärt känna henne, och helt plöstligt så inleder man en storyline som handlar om att inte känna sig hemma i sin kropp, vilket är rätt tungt, och när man inte bryr sig om karaktären riktigt kan det kanske bli lite...over the top.

Shane och Carmen tycker jag är tråkiga nu. Scenen på middagen när Carmen stod upp var rätt bra ifs, och som du sade, "what do you know about family?" kändes...ouch, ja.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Noam » ons mar 08, 2006 7:32

Ni vet att hon heter Moira va? Moria är den underjordiska staden i Sagan om Ringen.. ;)
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby
 
Inlägg: 833
Blev medlem: 26 sep 2004
Ort: Norrköping

Inläggav The Buffster » ons mar 08, 2006 9:12

Noam: Jo det vet jag såklart, ändå lyckades jag skriva fel flera gånger i samma inlägg :oops: .

Tob: Jag gillar också det upplägget kring Alice och Dana. Det gör att nu när man får se hur det gick till så känns det nästan ännu jobbigare. För man hade nästan hunnit acceptera det.

Håller också helt med dig angående Moira, egentligen en bra story men det fungerar inte riktigt.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav Tob » tis mar 14, 2006 17:24

3.10 Fruktansvärt bra

Klockan som tickade under avsnittets gång. Det hängde liksom i luften att något illa skulle hända, en nedräkning till något, och den där känslan av att veta att något inte är bra men att man inte riktigt vet vad ligger som en hinna över hela avsnittet.

Hela avsnittet var bra. Men sista minutrarna....gud. Alice har lite av samma förmåga som Willow har i Buffy hos mig, Alice är den karaktär jag lättast lever mig in i och påverkas av. Så att se Alice bryta samman fullständigt i sjukhus korriodoren var påfrestande....och sen blomman hon hade köpt....som går igång när hon tappar den i golvet. :cry: :(
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav The Buffster » tis mar 14, 2006 21:25

3.11 NEJ. Jag går helt enkelt inte med på det. Dom får inte ta död på Dana. Jävla helvete vad jobbigt. Scenen med Alice i sjukhuskorridoren var helt fantastisk. Så smärtsam. Tårarna rann kan jag säga. Rätt okontrollerat samtidigt som jag kände mig helt chockad. Precis som Tob nämnde så kändes klockan som en indikation på att någonting hemskt skulle hända men jag trodde fan inte att någon skulle dö. Faaaaaaaaaaaaan. Jag som gillade Dana så himla mycket. Troligen min favorit efter Shane. Och hon Alice som var så fina tillsammans. :cry: :cry: :cry:

Jag kommer knappt ihåg någonting annat från avsnittet. Förutom att det var bra. Shanes min när Carmen berättade att hon hade varit otrogen befäste hennes plats som en av mina favoritkaraktärer någonsin.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav Tob » mån mar 20, 2006 23:57

Jag tycker säsong 3 av the l word succesivt har blivit bättre och bättre och iom att förra avsnitt var rejält jävla snorbra så var förväntningarna på uppföljningen rätt stora.

3.11
Kanske inte riktigt lika bra men likväl förbaskat bra och the L word är en av de bästa serierna jag följer nu.

Previously delen var givetvis smärtsam, likaså kollaget ihop med förtexterna, pain! begravningen likså. Ush. Gillar annars upplägget på avsnitt rejält mycket, att man faktiskt inte fokuserade så mycket på att smärta och tårar utan på själva bearbetningen. Som tittare gav det också en hel del att få se flashbacks om Dana och samtidigt lyssna på karaktärernas reflektioner av det hela.

Shane är den enda som egentligen inte klarar av att hantera sorgen, Shane! Trots att Laura nämndes efter någon kvart in i avsnittet så hade jag glömt av henne och när hon satt på trappan när Alice kom hem så led jag bara med henne men framförallt Alice.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav The Buffster » tis mar 21, 2006 21:10

3.11 :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: , har egentligen massa mer att säga men jag orkar inte med det just nu. Jävligt bra avsnitt hur som helst.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav Tob » tis mar 21, 2006 21:49

The Buffster skrev:3.11 :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: , har egentligen massa mer att säga men jag orkar inte med det just nu. Jävligt bra avsnitt hur som helst.


Men nej, skriv mer, älskar dina avsnittkommentarer. Har ju väntat på dem ända sedan jag skriv mitt.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare