America's Next Top Model

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Illyria » fre dec 09, 2005 8:33

AKS skrev:ANTM S5 finalavsnittet

Jag tror detta är första gången "fel" person vinner för mig.

Jag gillar verkligen INTE Eva, det var en felvinst för mig. Nicole var okej.

Att Nik skulle gå vidare var helt självklart och vilken lättnad det var när hemskheten sen fick åka hem (YES!), med Bre kvar hade det varit ett riktigt störningsmoment. När sen Nicole hade en bättre walk trodde jag hon skulle vinna, plus att hon väl är yngre, tror hon vann på det också. Det var ett bra val, hon kan verkligen växa in i rollen tror jag.

Tur det inte är helt slut nu också med en reunion nästa vecka, men säsong 6 ska den spelas nu snart? För jag läste detta om en sjunde säsong på E!Online:

Producers for the show are currently casting for the seventh cycle, which is scheduled to shoot over the summer of 2006.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav AKS » fre dec 09, 2005 9:37

De måste nästan ha spelat in cycle 6 redan (om de inte skrivit fel och menade cycle 6 alltså) och efterlysning efter denna veckas avsnitt kanske gällde cycle 7 i så fall? Konstigt. Men då tycks det ju vara en stor chans att en ny cycle sätter igång efter jul nån gång.

Vem var det som stod emot Eva i finalen i cycle 3?
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » fre dec 09, 2005 9:46

Jag hoppas det är rätt med säsong 7, för då har vi en omgång att se fram emot under våren.

I finalen var det väl Eva, Yaya och Amanda, om jag minns rätt. Vem som av de andra två hade varit bättre, jag gillade verkligen inte Eva. Diva på ett dåligt sätt.Och det vi har sett av henne i denna omgången var inte bättre.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav AKS » fre dec 09, 2005 10:51

Undras om jag inte höll på Yaya? Kan inte komma ihåg. Inte Amande i alla fall. Nu då du nämner Yaya så känns det underligt om jag skulle ha hållit på Eva.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav carre » fre dec 09, 2005 14:37

ANTM s5e13
jag gråter (nej det gör jag inte, men mitt hjärta blöder lite iaf) som ni vet tycker jag såklart att Bree skulle vunnit. för hon tog snygga foton, hade personlihet och jävlar vad hon var bra på att strutta. Nik och Nicole tog mer snygga foton, men på catwalken hade Bree ägt dem båda så jävla hårt. jaja, nicole var väl duktig hon med men jag störde mig på henne som fan.

skavise vilka jag hållt på...
cycle 1: elyse, helt klart, så jävla snyggt det olje-diamant-nakenfotot var.
cycle 2: yoanna, mest för att hon var så jefla snygg
cycle 3: yaya, jobbig personlighet, men hawt
cycle 4: kayle, vilka foton den bruden tog
cycle 5: bree, mmm <3
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.
 
Inlägg: 16010
Blev medlem: 11 nov 2004
Ort: malmö

Inläggav Illyria » fre dec 09, 2005 14:54

Någon Kayle minns jag inte, däremot Kahlen. Hon var en favorit.

Elyse från första säsongen skulle vunnit. Jag vet inte hur det gick för Adrienne, men Elyse modellar. Hon har en livejournal som hon uppdaterar med foton och sånt:

http://www.livejournal.com/users/elysesewell
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav AKS » fre dec 09, 2005 15:00

Hm, jag har tydligen inget bra minne för jag höll på Elyse i första säsongen. Detta betyder att de oftast haft fel då, mao. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav carre » fre dec 09, 2005 16:08

Illyria skrev:Någon Kayle minns jag inte, däremot Kahlen. Hon var en favorit.


hrm, huvudet fullt av firefly kanske? kahlen ska det stå, ofc.

AKS: jag har också oftast fel, men det är bara för att jag har ett speciellt "modellöga" som INGEN i juryn besitter. det är vad jag säger till mig själv när min favorit inte vinner.
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.
 
Inlägg: 16010
Blev medlem: 11 nov 2004
Ort: malmö

Inläggav Tinwiel » lör dec 10, 2005 0:14

Ok, alla säsonger av ANTM, vilka jag har hållit på.

Cycle 1: Höll jag nog inte på nån speciell, jag var nöjd bara inte Robin (den kristna bitchen from hell) vann.

Cycle 2: Var jag nöjd med båda finalisterna. Yoanna hade ett oerhört vackert ansikte men den andra tjejen hade smilgropar, och hur charmigt är inte det då!

Cycle 3: Jag var inte helt missnöjd med Eva, men jag höll på Yaya. Hon var jävligt snobbig men överjordiskt vacker. Amanda var också vacker men Yaya slog dom alla.

Cycle 4: Naima var favorit redan från början, sen även Kahlen, så jag var helnöjd med att dom kom till final båda två.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Illyria » ons dec 14, 2005 21:37

Jag tycker ANTM borde få en egen tråd också, den kommenteras ju rätt flitigt.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav noike » ons dec 14, 2005 21:42

Illyria skrev:Jag tycker ANTM borde få en egen tråd också, den kommenteras ju rätt flitigt.

Är inte säsongen slut? För i sådna fall är det bättre att någon skapar tråden när nästa säsong drar igång.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Illyria » ons dec 14, 2005 21:58

Den har precis börjat gå på Tv3 nu också och det är ett avsnitt kvar i USA.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav carre » ons dec 14, 2005 22:00

oh, juste! reunion och grejor! can't wait.
ANTM <3
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.
 
Inlägg: 16010
Blev medlem: 11 nov 2004
Ort: malmö

Inläggav noike » ons dec 14, 2005 22:07

Okej då, men bara för att jag har en tenta nästa vecka.

Edit: ANTM-tråd finns här.
Senast redigerad av noike ons dec 14, 2005 22:11, redigerad totalt 2 gånger.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Illyria » ons dec 14, 2005 22:08

Avsnitten på Tv3 nu är lite som en reunion också, underhållande att titta på de gamla avsnitten nu när du vet allt som hänt, speciellt före allas make-overs. Och damn vad de skriker åt allt nytt, tur sånt lugnas ner sen.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav noike » ons dec 14, 2005 22:29

AKS skrev:ANTM S6: Enligt denna intervju med Tyra så höll S6 på att spelas in i början av december. Vi kan nog få se S6 i början av nästa år tror jag. Är det nån som kommer ihåg när S4 startade? Januari? Februari? Ännu senare?

När jag har gett er en tråd så postar ni inte i den?! ÄR DETTA TACKEN?!




SKULLFUCK PÅ ER ALLIHOP!


Eller tja, kanske inte så allvarligt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » ons dec 14, 2005 22:31

Sweetness, var har du lagt den för jag kan inte hitta den? Testforumet?

EDIT: Ah, den hamnade så långt ner! Oki.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » ons dec 14, 2005 22:32

ANTM S6: Enligt denna intervju med Tyra så höll S6 på att spelas in i början av december. Vi kan nog få se S6 i början av nästa år tror jag. Är det nån som kommer ihåg när S4 startade? Januari? Februari? Ännu senare?
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » ons dec 14, 2005 22:42

AKS skrev: Är det nån som kommer ihåg när S4 startade? Januari? Februari? Ännu senare?

En avsnittsguide säger 2 mars, kan ju hoppas det blir mars nästa år då också. Att säsongen skulle börja redan i januari eller februari känns lite tidigt när sista avsnittet är idag.

Jag hade hoppats på att det var avsnittet med make-overs idag på Tv3, men det var det ju inte.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav carre » ons dec 14, 2005 22:52

fan vad sjyst med säsong 6 & 7 klara, och så nära inpå.
shiny.

och vi har en egen ANTM tråd. we did it!
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.
 
Inlägg: 16010
Blev medlem: 11 nov 2004
Ort: malmö

Inläggav Tinwiel » ons dec 14, 2005 23:58

ey skrev:och vi har en egen ANTM tråd. we did it!


Fan vad vi är bra.

Blir ännu roligare att läsa inläggen nu när ANTM har en egen tråd. :)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Illyria » tor dec 15, 2005 1:55

Kort intervju med vinnaren säsongen 5

Calgary Sun skrev:What does a 20-year-old do when she wins a $100,000 US modelling contract? Goes on a shopping spree of course.

Nicole Linkletter, who was crowned America's Next Top Model last week, says she's looking forward to shopping and perhaps taking a trip to Italy.

"And I'll pay off some student loans," says the marketing student.

Linkletter was actually told she won the popular reality show during the summer, but had to keep it a secret until last week.

"I went back to school and had a normal life for a while.

"I'm so glad I can stop lying now. It was really hard, but I didn't tell one person.

"People would try to trick me, but it didn't work."

Now, the North Dakota gal is looking forward to kicking her career into high gear and moving to either L.A. or New York.

"I think school is important and I definitely want to finish, but now, I just want to take some time off and work."

And work she will.

During this phone interview with the Sun, Linkletter was multi-tasking by having her makeup applied for a photo shoot with her fellow ANTM contests to promote jeans.

And that after a day which started at 5 a.m. and didn't end until 8 p.m.

"If you love what you do it doesn't matter."

When told Canada was currently casting for Canada's Next Top Model, she offers the hopefuls some advice: "Be your self and stay out of the drama -- don't be all about the drama.

"Watching yourself on national TV fighting with someone ... is tacky," says Linkletter, who ended up in a heated battle with Bre over snacks on the series.

The ANTM reunion show airs Wednesday on Citytv.


Tv-ripparna brukar ofta vara från Citytv väl? Visste inte de var från kanadensisk tv.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav AKS » tor dec 15, 2005 7:52

Ja, CTV känner jag igen. Men ofta har jag ju sett Veronica Mars-reklam (skyltar) under sändningen och det känns ju inte som Canada. (Att de i Canada sänder VM direkt efter ANTM precis som UPN alltså...)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » tor dec 15, 2005 8:03

Det är ju inte alltid samma som cappar avsnitten heller. Dagens avsnitt är förövrigt redan ute på flera torrentsidor.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Tinwiel » tor dec 15, 2005 20:21

Cycle 5 -Reunion

Ok avsnitt, men det kom inte fram så mycket mer än det vi redan visste. Alla var så trevliga med varann, och alla konflikter hade löst sig, bla bla bla. Men men, kul att se allihop ändå tycker jag. Dom får gärna göra en uppföljning sen för att kolla vilka som har gått vidare till att bli modeller.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav AKS » tor dec 15, 2005 21:35

Ska försöka se reunion-avsnittet nu, men det är grymt svårt att slita sig från Marys nya skiva. Fast jag är ju nyfiken på om det kommer fram nåt nytt...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » fre dec 16, 2005 17:10

Reunion-avsnittet: Tyckte det var sådär, hade velat se lite mer nytt, fått reda på mer vad alla håller på med, om de modellar osv. Ärligt talat, vem bryr sig om Ashleys fästman? Haha. Bra av Diane att rakt ut säga att ingen plusmodell skulle kunna vinna, även om hon valdes ut att vara med.
Foton från Reunion, inte programmet utan nån arrival och inte bara deltagare från säsong 5: http://www.livejournal.com/community/to ... tml#cutid1

Notera vad som står om Canada's Next Top Model: "Tricia Helfer, host of Canada's Next Top Model", mer känd som Six i Battlestar Galactica. Skulle helt klart vilja se hur den versionen av serien ser ut.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav carre » fre dec 16, 2005 17:34

ANTM 05x14 reunion
äe, alltså, vafan. jag har redan sett programmet, jag ville se något nytt.
det skulle vara mycket roligar att få se den där "galan" som fanns på bilderna som Illyria länkade. miss J är ashäftig i sin... klänning? och jag saknar Janice!!! hoppas hon är dommare nästa cycel.
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.
 
Inlägg: 16010
Blev medlem: 11 nov 2004
Ort: malmö

Inläggav AKS » fre dec 16, 2005 17:57

Ang. fotona som Illyria länkade till:
Fan, Nicole gjorde sig inte bra på de bilderna! Hon var sminkad så att hon såg ut som en holländsk bondmora i motvind. Uäck! Scary.

Reunion-avsnittet:
Jag tycks ha uppskattat avsnittet mest. Tyckte det var småintressant att se dem så här efteråt och Cassandra passade jävligt bra i sin nya frisyr. Tydligen räckte det ganska bra att hennes hår inte bara hängde rätt ner som en gardin.

ey: Hur hade du kunnat se avsnittet tidigare?
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav carre » fre dec 16, 2005 17:58

AKS skrev:ey: Hur hade du kunnat se avsnittet tidigare?


jaha, näe. inte så. men de visade en MASSA klipp från programmets gång och det kändes lite drygt.
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.
 
Inlägg: 16010
Blev medlem: 11 nov 2004
Ort: malmö

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron