Tam skrev:Är 15 avsnitt in i amerikanska Queer as Folk. Den är inte dum. Första avsnittet tyckte jag var helt värdelöst. Allt som en anglofil skulle förvänta var det, en c-kopia av orginalet. Men serien blev rätt snabbt väldigt underhållande. Lätt-sedd serie. Nä, inte dum, inte dum alls.
Ai skrev:Tam skrev:Är 15 avsnitt in i amerikanska Queer as Folk. Den är inte dum. Första avsnittet tyckte jag var helt värdelöst. Allt som en anglofil skulle förvänta var det, en c-kopia av orginalet. Men serien blev rätt snabbt väldigt underhållande. Lätt-sedd serie. Nä, inte dum, inte dum alls.
Told ya'!![]()
Den blir bättre i kommande säsonger dessutom. När UK-ver bara är ett minne blott.
Tinwiel skrev:Edit: Vart får man tag på gamla säsonger av Queer as folk tro?
Ai skrev:Tam:
Få se om du hänger med på den rätt så tydliga Cagney och Lacey referensen som kommer att dyka upp. Sparkade mig själv hårt för att jag inte hade nån att dela det ögonblicket med när jag såg det. Man ville liksom armbåga till nån och utropa: Hörde du? Men icke... jag satt här mol alena och katten var inte ett dugg intresserad....
Tinwiel skrev:4 avsnitt sedda av Queer as folk (US).
Jag gillar det hittills, lite dekadens är aldrig fel. Och lillgrabben är lagomt irriterande. Michael är hemskt söt, på det där hundvalpsaktiga sättet. Om jag vore bög (vilket jag konstigt nog har "beskyllts" för att vara) så skulle jag limma på Michael istället för Brian. Och är dom olyckligt kära i varann hela bunten (förutom Emmet)? Mikey i Brian, och Ted i Mikey.. oj oj, vilken soppa.
Tinwiel skrev:Vackra pojkar som hånglar, kan det bli bättre?
Tinwiel skrev:
AKS: Clark och Lex? Mmm... Definitely NOT a scary visual place..![]()
Det är ju en helt underbar idé, Clark kan glömma tråkiga Lana, och Lois kan han ju vänta med. Ett litet Lex-äventyr skulle inte vara helt fel..
Tinwiel skrev:1x22 Queer as folk Oj oj, vilken säsongsavslutning!
Snacka om smörigt hollywood ending tänkte jag när Justin och Brian dansade på balen. Men jag kan vara en riktig sucker för såna saker så jag var helt i extas. Underbart! Loved it! Och några minuter senare så grinar jag ögonen ur mig...Hårda, kalla Brian som gråter på sjukhuset, och Mikey bredvid honom. Men Justin kan väl inte vara allvarligt skadad?! Sorgligt var det i alla fall.
Tinwiel skrev:QAF 2x02
Gud så fin sista scenen var.(smileyn för att jag grinar när jag ser såna fina scener..). Brian och Justin tillsammans, återigen magiskt. Dom har verkligen kemi ihop, dom två.
Ai skrev:Tinwiel skrev:QAF 2x02
Gud så fin sista scenen var.(smileyn för att jag grinar när jag ser såna fina scener..). Brian och Justin tillsammans, återigen magiskt. Dom har verkligen kemi ihop, dom två.
Det är nog bäst du köper ett ekonomipack med Kleenex om du ska fortsätta bli så rörd!
Tinwiel skrev:Av ditt svar att döma kanske det är lika bra att jag köper Kleenex ändå... ;)
noike skrev:Tinwiel skrev:Av ditt svar att döma kanske det är lika bra att jag köper Kleenex ändå...
Kleenex -- du betalar bara för tillverkarnamnet. Ta en bal med toalettpapper istället.
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare