av Illyria » tor dec 08, 2005 16:29
2.10 Jämfört med förra årets sista avsnitt innan juluppehållet var detta inte alls i samma klass.
Yay, Wallace! How I have missed you. Det var klart det bästa med avsnittet, som jag i övrigt var lite besviken på.
Jury duty var mestadels tråkigt, även om Veronica gjorde ett bra jobb. Fallet med Keith och de stulna banden var bättre, även om det var något enkelt. Gillade scenerna med Keith och Logan och Logan och Leos inblandning, även om jag inte exakt direkt gillar vad de gjorde, men alla är ju lite noir. Jag förstår varför Logan valde att förstöra banden, även om det var långt från det smartaste. Kanske han delvis kommer kunna lämna detta bakom sig nu, noterade hur han kallade Lilly "love of his life", trots allt hon gjorde mot honom. Han behövde konfrontera det, kanske att han nu kan släppa det också.
Kändes också väldigt typiskt att Meg dog, det var väl tydligt gjort när hon pratade med Veronica i början... Och Veronica som i det närmaste är totallugn när det gäller Duncan och hans hemligheter och allt som pågår. Arrgh. Förra året hade skällt ut honom rejält...
Även om avsnittet som vanligt lyckades med den där underbara Neptune-känslan så kändes alldeles för mycket typiskt. De stereotypiska medlemmarna i juryn, hon som pratade med V om college, att Leo var skyldig, Meg som dog, barnet som överlevde och är Duncans och som nu är i fara från de onda föräldrarna... Men det finns bra underliggande toner också. Hur Veronica nu säkert kommer få mer problem med 09:orna efter den fällande dommen, ännu mer spänning mellan rika och fattiga, fortsatta problem med Duncan (hoppas jag)... Synd att avsnittet som helhet inte var bättre nu när det är juluppehåll. Scenen i lägenheten på slutet var dock guld, först med Keith och sen när Wallace knackar på dörren. Yay Wallace!