Andra serier 2: Son of Andra Serier

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav adolvsson » tis jul 31, 2007 11:31

Tinwiel skrev:Det var nåt som hade en koppling till honom och Boyce i sängen i alla fall.

Gladporr!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Rombat » tis jul 31, 2007 12:06

Alan och Boyce! :lovebunnier:

GUD! vad jag saknar Green Wing. :(

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav wyndham » tis jul 31, 2007 16:40

Idag såg jag klart Bob & Rose, miniserie av Russel T. Davis i sex delar. Bra, men inte mästerligt. Många trevliga karaktärer och leenden, men inga gapskratt eller tårar. Ungefär samma nivå som Mine All Mine och Second Coming, men inte i samma division som Casanova, Doctor Who och QaF UK.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav adolvsson » tis jul 31, 2007 16:59

wyndham skrev:Bra, men inte mästerligt.

Jag skulle vilja höja till ett skitbra. Fast inte mästerligt, nej. Det bästa han har gjort är QaF, tätt tätt följt av DW.

Då har jag varken sett Second Coming eller Casanova. Eller Mine All Mine. Skäms på mig.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav wyndham » tis jul 31, 2007 17:42

Jo, smått skitbra är den kanske. Och ta nu och se Casanova. Tre timmar myspys.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav AKS » tis jul 31, 2007 17:44

Casanova... Så, så bra!!

Synd att tredje avsnittet är det sämsta dock. Fast det är fortfarande bra. Gillar verkligen inte scenerna i den där vulkanstaden eller vad det är.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav wyndham » tis jul 31, 2007 18:44

AKS skrev:Casanova... Så, så bra!!

Synd att tredje avsnittet är det sämsta dock. Fast det är fortfarande bra. Gillar verkligen inte scenerna i den där vulkanstaden eller vad det är.

Nä, "gillar" gör man ju inte, men jag tycker tredje avsnittet lyckas med att bli obehagligt. Tycker nästan lite för illa om den fula pojken. En klar tredjeplats för sista delen, men slutscenen är ändå sååå fin.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav AKS » tis jul 31, 2007 19:04

Jag var tvungen att se om den scenen nu och du har rätt. verkligen fin.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav caffeineaddict » ons aug 01, 2007 7:29

Är Damages en FX-miniserie ungefär som Thief var förra året? Alltså utan några större planer på fler säsonger efter denna? Tycker det känns ganska mycket så på hur handlingen är uppbyggd.

EDIT: Enligt TVRage är första säsongen iaf 13 avsnitt, vilket är ganska mycket för en miniserie, så kanske inte trots allt...

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav adolvsson » ons aug 01, 2007 7:33

caffeineaddict skrev:Är Damages en FX-miniserie ungefär som Thief var förra året?

Nej. Förutom, och större hint än, antalet avsnitt;
FX has ordered 13 episodes for the first season.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav HeY » ons aug 01, 2007 12:53

Är det bara jag som ser fram emot att se om Gossip Girl är något värt att hänga i julgranen? Jag är en utav de som gillade O.C (mer eller mindre) hela vägen så jag ser helt klart fram emot om Josh Schwartz har ännu en bra drama idé.
Jag blir tokig över att den aldrig läcker ut, jag är nyfiken!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav AKS » ons aug 01, 2007 21:32

Yay! Det har ju gått rykten och sen bekräftelser och sen inget och sen rykten, men nu tycks Bläckfisken verkligen vara på gång!!

http://www.discshop.se/shop/ds_produkt. ... vies&&ref=

Jag har inte sett denna serie sen jag var barn och tonåring (har bara sett avsnitten en gång) så detta är STORT. Blir till att köpa och se med mamma precis som då jag var barn. Detta är också anledning till att jag som liten flicka förälskade mig i Ennio Morricones musik. Och jag crushade på Michele Placido kan jag också tillägga. :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » ons aug 01, 2007 22:28

HeY skrev:Är det bara jag som ser fram emot att se om Gossip Girl är något värt att hänga i julgranen? Jag är en utav de som gillade O.C (mer eller mindre) hela vägen så jag ser helt klart fram emot om Josh Schwartz har ännu en bra drama idé.
Jag blir tokig över att den aldrig läcker ut, jag är nyfiken!

Min lillasyster ser också fram emot den serien mycket :D
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav HeY » ons aug 01, 2007 23:55

Lwes skrev:Gossip Girl tycker jag låter väldigt intressant

Trevligt att du och din lillasyster har något att se på tillsammans då. 8)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Djehuti » fre aug 03, 2007 17:47

The Chaser's War on Everything

Fantastiskt roligt! :D

The Secret
http://www.youtube.com/watch?v=usbNJMUZSwo

Terrorist security response
http://www.youtube.com/watch?v=McB9tsabPn0

Evangelicals
http://www.youtube.com/watch?v=15u6fHkICxc
Remember, always be yourself. Unless you suck.
Djehuti
Minion

Inläggav Lipton » ons aug 08, 2007 17:24

Jerico var inte så bra som jag trodde att den skulle vara. Det är så många saker som man hakar upp sig på, om en allvarligt strålskadad människa som man vet ska dö innom ett par timmar har andingssvårigheter, vem tycker att det verkar vara en bra idé att ge honom mun mot mun hjälp? Radioaktivt regn vräker ner där ute men jag måste ut och springa i det för jag måste vänta på min familj där hemma. Usch och Tvi vale.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad

Inläggav adolvsson » sön aug 12, 2007 19:35

Flash Gordon 1x01
"This isn't good", sa Flash Gordon sammanbitet. "Yeah, definitely not good." Jag nickar och håller med. Torra repliker, stelt skådespeleri, hoppet om underhållande äventyr slås ner av allt som är dåligt. En hel del underliga val ifråga om karaktärer och story. Den lider dessutom av klassiska pilotproblem, sådant som skulle kunna ordna upp sig, fast jag ställer mig frågande till om det kan rädda serien.

Kanske att jag ser nåt avsnitt till, men satsa inga stora pengar på det.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » sön aug 12, 2007 19:40

adolvsson skrev:Flash Gordon 1x01
En hel del underliga val ifråga om karaktärer och story.

De har försökt göra det Battlestar Gallactiva-revampigt? Det vill säga seriöst. För i sådana fall känns det rejält dumt. Det finns inget i FG som känns som om det skulle kunna vinna på att tas seriöst, det är en serie som verkligen hade mått bra av en okontrollerad Millar-faktor.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » sön aug 12, 2007 19:47

noike skrev:Det vill säga seriöst.

Ja. Och utan tillräckligt humor att väga upp med, så på det sättet stämmer BSG-jämförelsen bra.

Jag tror visserligen att en seriösare FG skulle kunna funga, även om det inte är vad jag vill se. Ändå är det inte problemet med avsnittet, problemet är det halvtaskiga utförandet.

Vet du, jag önskar teamet bakom Eureka hade varit iblandade istället. Eller att man kollat ditåt istället. Med lite samma tänkande hade nog vägen varit den rätta.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » sön aug 12, 2007 19:52

adolvsson skrev:Jag tror visserligen att en seriösare FG skulle kunna funga, även om det inte är vad jag vill se. Ändå är det inte problemet med avsnittet, problemet är det halvtaskiga utförandet.

Men i sådana fall, varför inte gå på Buck Rogers? Det är ju en seriösare FG där ändå äventyrsdelen är intakt.

Nej. Keep Flash silly. För satan. Skurkarna kommer från planeten Mongo. Mongo!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » sön aug 12, 2007 19:57

Ja, det är svårt att hålla sig för skratt när vetenskapsmannen hälsar dom välkomna till Mongo.

"Ming from Mono". Dom uttalar inte frasen i första avsnittet, man kanske skulle följa en bit och höra om det kommer.

Eller inte.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » sön aug 12, 2007 20:03

Har de kvar starthandlingen? Att Ming hux flux en morgon får för sig att börja kasta stenbumlingar genom rymden mot jorden, där de inte har bra rymddrift eller ens hört talas Mongo.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » sön aug 12, 2007 20:09

Svar: negativt.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » sön aug 12, 2007 20:11

Jag bojkottar.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » sön aug 12, 2007 20:15

Bra så.

Faktum är att deras lösning inte ens är en modern variant av det du beskriver. Bara nytt. Och rätt dumt. Och har inte alls att göra med att Ming skulle ha något slags intresse av jorden, mer än att Gordons farsa var vetenskapsman med avancerad pryl som Ming vill åt.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » sön aug 12, 2007 20:16

adolvsson skrev:Bra så.

Faktum är att deras lösning inte ens är en modern variant av det du beskriver. Bara nytt. Och rätt dumt. Och har inte alls att göra med att Ming skulle ha något slags intresse av jorden, mer än att Gordons farsa var vetenskapsman med avancerad pryl som Ming vill åt.

Hur vet Ming om prylens existens? Det här låter som om att det har värre handlingshål än meteorkastningen.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » sön aug 12, 2007 20:26

noike skrev:Hur vet Ming om prylens existens?

Pappa Flash var som sagt var vetenskapsman, vars experiment gick överjävligt fel och fast hans familj trodde han dog, visade det sig att han transporterades till Mongo istället. Prylens ursprung och hur den hamnade i pappa Flashs ägo har dom inte berättat än, eller vad pappa Flash gjorde på Mongo och prylens koppling till Ming, men det var jakten på den som riktade Mings intresse mot jorden och Flash Gordons hemstad.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav LWes » sön aug 12, 2007 21:27

Jag tyckte att Flash Gordon var bra och tror att det kan bli jättebra! Mycket intressantare än dom flesta andra manusbaserade serier på tv för tillfället.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav carre » mån aug 13, 2007 15:47

om den inte lever upp till filmens storhet vägrar jag kolla på serien. pajjar den någon del av kanske den bästa kultrullen NÅGONSIN så gråter jag blod!
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav Rombat » mån aug 13, 2007 15:59

Piloten levde enligt mig inte upp till filmens storhet. Inte det minsta, men jag ska ge serienb en ordentlig chans.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film