Bones

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Tompa » sön okt 16, 2005 18:30

Damn you brännboll!

Vilket smart sätt att skaffa en publik. Visa tre avsnitt och sedan ta paus i en månad :rolleyes:
Bernard: What time is it?!
Manny: Half-ten.
Bernard: Half-ten?! Half-ten?! I've never been up at half-ten! What happens? - Black Books
Shane: So, if I'm a cocksucker . . .
Ronnie: What do you mean "if"? - The Shield
Dawn Summers Appreciation Society = Alba

"You're dead! You're a dead man, Pryce! You're dead!"
.::Wesley Wyndham Pryce - Rogue Demon Hunter::.
Användarvisningsbild
Tompa
Minion
 
Inlägg: 219
Blev medlem: 18 sep 2004
Ort: Höör på den då.

Inläggav Simon » tor nov 03, 2005 1:40

Woo! Bones är tillbaka!

Detta är lätt den serien som får mig att le bredast och fånigast efter Veronica Mars. Det är bara att konstatera att det är ruskigt mysigt skrivet fortfarande och jag förvånas över hur olika avsnitten är. Oftast brukar serier av denna naturen snabbt trilla ner i en rutin, men det är bara att lyfta på hatten för skådisarna och författarnas vilja att sätta karaktärerna i centrum. Detta fortsätter vara en given nedladdning varje vecka. :)

1x04

Booths förflutna får gärna bli en större faktor någon gång och det förväntar jag mig nästan att det blir. I detta avsnittet kändes det mer dramatiskt när han kort uttryckte sig om att "put a bullet through his heart" än vad det gjort i tidigare avsnitt. Jag fick nästan en Angel-ripoff-vibb i första eller andra och det där med att mörda en massa människor verkade helt påtejpat. Här hade det lite tyngd i sin enkelhet.

Vissa stör sig på att Bones har sånt temprament, men jag tycker det är ett grymt schysst karaktärsdrag. Hon orkar inte vänta på att alla masar sig igenom sitt mänskliga beteende, hon vill lite småfrustrerat ha svaren på en gång och det känns nästan alltid som att hon stör sig på att ord ska ta sån lång tid att kommunicera med. Hon är även rödhårig och har gröna ögon = win.

Booth är en så galet härlig roll åt David Boreanaz som verkligen har en enastående utstrålning. Han har tränat i 8 år på att spela dyster och allvarsam, och resten verkar komma helt naturligt. Tack och lov åt lite variation i klädseln för den snubben också. :)

Jag tyckte nog att fallet var lite rörigare denna gången än vanligt, men det kanske bara var jag som var lite för trött för att hänga med ordentligt. Jag hade svårt för att hålla reda på vem som var vem (ja, något så simpelt) och när stora "AHA!"-upplevelsen kom så var det mest en "Eh-va..?"-upplevelse för mig. Karaktärerna sveper runt och räddar dagen ändå dock, och i "värsta" fall bryr man sig helt enkelt inte så mycket om fallet alls, och det gör inget.
Användarvisningsbild
Simon
Scooby
 
Inlägg: 616
Blev medlem: 31 jan 2004
Ort: Malmö

Inläggav Illyria » tor nov 03, 2005 1:49

1.04 tycker jag var sådär, eller okej. Fallet med björnen var rörigt och inte alls engagerande och det där kvinnliga budet var löjligt, hur många ggr har inte det gjorts...
Men det finns något intressant med serien ändå, Bones och Booth är rätt underhållande ihop och det är behållningen. Det är de två som får mig att vilja se mer och jag kommer fortsätta titta.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Simon » tor nov 03, 2005 2:06

1x04
Håller med om budet i sig, men det var kul att se Zack på sitt helt egna (förvånansvärt osmöriga) sätt impa på tjejen. Jag var helt inställd på att det antingen skulle gå åt helvete eller vara smörigt, men det var riktigt schysst tyckte jag. :)

En annan sak jag glömde nämna är poäng till slutscenen när Booth säger att de inte vill lyssna på hans utläggning om varför han gjorde det.. sen börjar han ändå och Bones slår ner honom, haha. :D
Användarvisningsbild
Simon
Scooby
 
Inlägg: 616
Blev medlem: 31 jan 2004
Ort: Malmö

Inläggav JRT » fre nov 04, 2005 10:10

Jag tycker det är bra. Av uppenbara skäl har serien inte riktigt hunnit få upp någon fart ännu - det har ju bara visats fyra avsnitt med ett tjusigt, alldeles för långt avbrott mitt i alltihop, men jag gillar det.

1x4Veckans ROTW (Remains of the Week) var helt ok. Tycker inte någon av historierna varit tråkiga än så länge, utan helt ok. Om de med tiden arbetar fram något arc är det ju inte fel, men det kan man inte begära fyra avsnitt in i en ny serie. Annars fungerar alla karaktärer bra tycker jag, de håller ju fortfarande på att introducera och visa de olika karaktärernas särdrag vilket är nödvändigt för att bibehålla vidare intresse. Tycker Bones och Booth fungerar bra ihop, och Booths karaktär faller mig förstås i smaken. Visst finns det drag av Angel, men samtidigt är han väldigt mycket non-Angel. Och som Boreanaz sa vid något tillfälle - Angel var en karaktär med så otroligt många sidor, inte bara Angel/Angelus, att oavsett vilka roller han spelar i framtiden så kommer det säkert alltid att gå att hitta några korn av Angel i karaktärerna.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav LWes » tis nov 08, 2005 0:04

Jag såg nu just 1x04, och jag tycker också att serien är bra.
Från början så låg den väldigt långt ner på min prioriteringslista av vilka serier man ser mest fram emot nästa avsnitt av, men den har klättrat upp en bra bit faktiskt.
Jag gillar den bättre än CSI och Las Vegas och möjligtvis CSI Miami, om man jämför serier i samma eller liknande genre, och mycket bättre än Medium.
NCIS är dock fortfarande bäst av dom, men en del saker som gör NCIS så bra finns i Bones.
David Boreanaz är absolut det bästa med serien, hans karaktär är skön.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » ons nov 09, 2005 20:15

1.05: Riktigt trevligt och bra avsnitt
Vi får lära känna karaktärerna närmare och det var en hel del rolig humor, blandat med allvar. Nice.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Simon » tor nov 10, 2005 0:55

1x05

Mycket bra avsnitt! Denna serien är helt klart på väg att kunna bli en riktig liten minifavorit hos mig. Slutscenen i synnerhet RÖS jag verkligen av. Har inte känt så sedan mitten av säsong 1 av Lost typ. Sprallade till av vällust av sista replikerna.

Jag är verkligen förvånad över hur mycket de lyckas få in i ett och samma avsnitt. Det känns liksom aldrig för kort och aldrig för långt, aldrig för jäktat och aldrig för sparsamt. Imponerande helt enkelt.

*ALLA* karaktärerna har nu mitt tycke, kanske speciellt Zack som känns som en lika skön skådis som Vincent Kartheizer fast med en betydligt mer tacksam roll.. Han lär liksom inte behöva springa ärenden åt en grinig gravid kvinna med en glasboll.

Eller ja, man vet väl aldrig.


Apparently all Angela needed was to hear her job desciption in a deep african american tone.

Hahahaha :D

Och ja, Dr Brennan är fortfarande inte ful. Speciellt lite ful i slutet vill jag understryka. :)

Och Boothe är läcker han också :D
Användarvisningsbild
Simon
Scooby
 
Inlägg: 616
Blev medlem: 31 jan 2004
Ort: Malmö

Inläggav caffeineaddict » sön nov 13, 2005 22:43

Nej, jag tyckte 1.05 var segt och rätt klyschigt och ganska smörigt och nu slutar jag nog titta.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Simon » tor nov 17, 2005 0:56

1x06

Kortfattat det första dåliga Bones-avsnittet i mitt tycke. Fallet var rörigt, lamt och korkat och karaktärerna hade typ två scener var där de faktiskt påminde om sina personligheter. Varför tycker massmördaren Boothe att ögon är jätte, jätteäckliga? VARFÖR göra en HANDSKE av en hand bara för att ta fingeravtrycken!?!? Redan introt var svårsmält fånigt och det fortsatte i den andan. Nåja, säkert bara ett tillfälligt gupp på vägen.
Användarvisningsbild
Simon
Scooby
 
Inlägg: 616
Blev medlem: 31 jan 2004
Ort: Malmö

Inläggav Illyria » tor nov 17, 2005 1:12

1.06 Det enda intressanta var Booth och Bones scener ihop och sen gillar jag hur "avig" Bones är, som på klubben när hon börjar förklara saker om musiken och frågar om hennes "costume" är okej. Trist och klysight fall annars.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Simon » tor nov 17, 2005 15:30

Håller (i vanlig ordning verkar det som) med dig, Illyria. Karaktärerna är det som står up när allt annat rasar som spisen i ett trähus.
Användarvisningsbild
Simon
Scooby
 
Inlägg: 616
Blev medlem: 31 jan 2004
Ort: Malmö

Inläggav LWes » sön nov 20, 2005 13:34

Jag tyckte att avsnittet var bra och roligt...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Simon » ons nov 23, 2005 21:21

Någon som hittat 1x07? :|
Användarvisningsbild
Simon
Scooby
 
Inlägg: 616
Blev medlem: 31 jan 2004
Ort: Malmö

Inläggav Tomas » ons nov 23, 2005 22:25

nej :(

Edit: Nu verkar det finnas flera releaser att ladda ner
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav Simon » tor nov 24, 2005 22:42

1x07

Så var det kalasbra igen. :)
Jag hade på känn att förra veckans avsnitt bara var en tillfällighet, och detta avsnittet var nog utredningsmässigt min favorit hittills. Jag älskar hur de balanserar och skiftar fokus mellan fallen och karaktärerna istället för att bara ha en massa av det ena och det andra som en liten parentes.

Jag gillar Zack skarpt. :)
Användarvisningsbild
Simon
Scooby
 
Inlägg: 616
Blev medlem: 31 jan 2004
Ort: Malmö

Inläggav Illyria » tor nov 24, 2005 22:54

Jag kan inte hjälpa att jämföra Zack med Spencer från Criminal Minds och då gillar jag Spencer mycket mer. Fast Zack har en del charm också.

1.07 var en klar uppryckning. Det är mycket (mest, bara?) Booth och Bones och deras scener som gör serien.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Illyria » tor dec 01, 2005 17:30

Har Fox bestämt sig för att döda Bones? Serien flyttar till kl 21 på onsdagar fr om januari. Great, ytterligare en onsdagsserie (och ytterligare en serie som kan sno tittare från VM).

Har den en chans i samma slot som Criminal Minds?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Simon » fre dec 16, 2005 17:27

Cowabunga!

1x09 var ett kanonavsnitt, tyckte jag, och David Boreanaz gjorde sin mest naturliga rollprestation någonsin, typ. Bortsett från en klick smör här och där (amerikanskt julavsnitt - bieffekt) så tycker jag det var strålande.

Booth har en son :O

Angelas pappa är en taskig skådis :O
Användarvisningsbild
Simon
Scooby
 
Inlägg: 616
Blev medlem: 31 jan 2004
Ort: Malmö

Inläggav sp1keout » fre jan 06, 2006 13:45

*tänker*

Ska jag ta allt det här som att serien är värdelös, eller att man ska kolla på den? =)
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav LWes » lör jan 07, 2006 0:21

sp1keout skrev:*tänker*

Ska jag ta allt det här som att serien är värdelös, eller att man ska kolla på den? =)

Värdelös är den inte. Jag kan inte påstå att det är en riktig höjdare, men den är ganska bra, en del avsnitt har varit mycket bra.
Jag tycker att den är nog ungefär lika bra som CSI, men jag tror inte att den någonsin kan bli lika bra som NCIS (som jag skulle tro att man kan gilla även om man inte är så förtjust i denna sorts kriminaltekniska serier med fristående avsnitt)
Om du gillar t.ex. CSI kan du säkert gilla Bones, men om du inte gillar hela det upplägget skulle jag inte tro att du gilla Bones.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav sp1keout » lör jan 07, 2006 4:08

LWes, det var ungefär så jag resonerade också. Men många personer här ahde en väldigt negativ inställning till denna serie :evil:

CSI är ju riktigt bra, tycker du NCIS är bättre? Oj, det är en annan historia =) Jag får ta och se Bones sen helt enkelt. ^^ Den är dock svår att få tag i.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Simon » mån jan 09, 2006 0:33

http://www.torrentspy.com har nog samtliga avsnitt tror jag.

Jag gillar serien skarpt, och om du som jag gillar kvick, smart dialog så har du inget att frukta.
Användarvisningsbild
Simon
Scooby
 
Inlägg: 616
Blev medlem: 31 jan 2004
Ort: Malmö

Inläggav Simon » tis jan 24, 2006 13:10

http://www.tv-now.com/intervus/boreanaz/index.html

Intressant intervju med David Boreanaz. Låter som att Bones kommer ta ut svängarna lite av kommentaren "Now we're trying to break away from the eye of the network just a little bit". Goa grejen!
Användarvisningsbild
Simon
Scooby
 
Inlägg: 616
Blev medlem: 31 jan 2004
Ort: Malmö

Inläggav Illyria » tor feb 02, 2006 15:04

1.11 tyckte jag var ett bättre avsnitt än förra veckan.
Förra veckan när de var i L.A. var rätt tråkigt, förutom scenen mellan Angel och The Mayor, men i detta avsnittet var allt back on track igen. Riktigt bra, Bones och Booth har kemi. Kommer det hända något eller är det en evig Mulder och Scully-historia? Gillar när Bones är exakt så här avig.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Simon » tor feb 02, 2006 17:29

Vad glad jag är att du skriver här Illyria, jag tänkte skriva om förra veckans avsnitt när jag insåg att jag då skulle skrivit tre inlägg efter varandra och att det vore jättesorgligt. :)

Nu vågar jag mig fram igen och håller med om att förra veckans avsnitt var rätt tamt. Jag ska kika på det senaste och återkomma med full rapport senare ikväll.
Användarvisningsbild
Simon
Scooby
 
Inlägg: 616
Blev medlem: 31 jan 2004
Ort: Malmö

Inläggav LWes » sön feb 05, 2006 18:30

1x11
Jag förstår att det är med flit dom har gjort hon karaktären så där konstig som t.ex. hon var i tv-intervjun och dom andra säger hela tiden att när hon är så kan inte folk relatera till henne o.s.v. och det fungerar på mig, för jag gillar henne inte alls.
Jag tycker att dom andra som alltid är i labbet är roliga, men dom brukar inte vara med så mycket... Dom borde vara med mer.
Dom två senaste avsnitten har inte varit så bra.
Det avsnittet när alla var inlåsta i labbet var bra.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » sön feb 05, 2006 19:26

Det är ju exakt det som gör att hon är intressant. Hon är inte som alla andra, hon har andra intressen och värderingar och det ger serien en profil också. Utan henne hade den varit otroligt platt faktiskt. Hennes uppväxt och hennes jobb/intressen gör hennes till "Bones"... Vilket serien också heter.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav AKS » ons mar 15, 2006 19:48

David Boreanaz got Adam Baldwin's back eller nåt sånt...

http://www.zap2it.com/tv/news/zap-adamb ... -headlines
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tomas » tor mar 16, 2006 19:29

Adam Baldwin (the man we call Jayne) i dagens avsnitt och David sjunger, dansar och spelar luftgitarr (26 min in i avsnittet för er som vill se, men inte följer serien) :D
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Google [Bot]

cron