The O.C.

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav HeY » tis mar 04, 2008 21:08

The Ankh skrev:413
Varför lades serien ner? Npn som vet?


Inga tittare.
Några, fråga mig inte vilka, tyckte visst att serien blev, öh, "dålig".
:?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav The Ankh » tis mar 04, 2008 21:19

Jag begripert int! Jag begripert bara int!
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav The Buffster » tis mar 04, 2008 22:42

HeY skrev:Inga tittare.
Några, fråga mig inte vilka, tyckte visst att serien blev, öh, "dålig".
:?

Jag ska erkänna att jag inte tyckte speciellt mycket om säsong 2 och 3 alls. Det fanns delar som var bra, absolut, men mycket var också fruktansvärt dåligt och det fanns helt enkelt för många storylines gjorde mig irriterad. (spoiler minns inte vilket avsnitt, tyvärr) Sen när dom hade ett avsnitt där Sandy och Seth köpte underkläder till Kirsten och Summer och en förväxling skedde så var jag nära att sluta titta för gott. Tillslut var fantastiska karaktärer som Sandy och Seth knappt bra längre och storylines med enorm potential som Seths strul med college schabblades bort totalt. Säsong 4 var däremot en uppryckning, åtminstone till en början. Så jag saknar OC. Men för mig kommer det aldrig att vara en sån där obegriplig nedläggning som jag aldrig kommer att komma över (jag förstår varför vissa slutade titta efter den första, alldeles fantastiska, säsongen även om det fanns bra avsnitt i serien även efter det).

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav The Ankh » tis mar 04, 2008 22:59

Jag måste vara dum på nåt sätt..... Har läst er skriva sånt om OTH, GG och massa andra serier. Jag har aldrig hållt med.
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav The Buffster » tis mar 04, 2008 23:06

The Ankh skrev:Jag måste vara dum på nåt sätt..... Har läst er skriva sånt om OTH, GG och massa andra serier. Jag har aldrig hållt med.

Handlar ju knappast om att du är dum. Bara att man inte alltid tycker samma. Till mitt försvar så tänker jag dessutom säga, eller skrika: Jag ääääääääääääääääääääälskade GG från första säsong till sista!!! Den hade väl svackor (andra halvan av säsong 6 framförallt) men jag övervägde ju inte ens för en sekund att sluta titta och det är en av mina absoluta favoritserier någonsin. (Och jag saknar den)

One Tree Hill har aldrig varit så bra som OC var under första säsongen, men är enormt mycket jämnare. OTH är vad det är, en såpa, och jag älskar den för det. Jag menar herregud jag skulle inte skriva långa, upprörda, förtjusta inlägg om varje avsnitt om jag inte gjorde det, och den kärleken håller i sig efter fem säsonger. OC säsong 2 och 3 var inte bra, det håller jag däremot fast vid.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav The Ankh » tis mar 04, 2008 23:47

OC & OTH är lika på många sätt tycker ag. Såg OTH före OC och det jag föll för var just det Såpiga =) TYcker OC e såpigare än OTH. Där skliljer GG faltiskt. Det är inte så såpigt. Väl?
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav The Buffster » tis mar 04, 2008 23:55

The Ankh skrev:TYcker OC e såpigare än OTH.

Ja, i alla fall så blev det det. Sen så kan det ju vara såpa - och engagerande, som OTH. Eller så kan det vara såpa – och mest jobbigt, som dom delar av OC jag inte gillar.

The Ankh skrev:Där skliljer GG faltiskt. Det är inte så såpigt. Väl?

Nää, inte i samma utsträckning som dom andra två. Tycker jag i alla fall. Fast vad vet jag.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav HeY » ons mar 05, 2008 0:05

Jag håller med om att GG var fantastiskt från början till slut. Jag tycker inte att det gick neråt efter säsong 3 - som vissa påstått - och den enda svackan var nog den andra halvan av säsong 6. Dock så tror jag att jag skulle gilla säsong 6 bättre vid omtitt, svackan hade mycket med ångesten jag fick av avsnitten att göra. Nu när jag vet vad som händer skulle jag dock kunna fokusera på det bra mer, och upptäcka nya saker.

Det är det som gjorde att jag tycker om OC rakt igenom också. Omtitten av serien. Säsong 2 gillade jag skarpt första gången, enligt mig var den bra och fortsatte vara det efter omtitt. Säsong 3 börjar riktigt starkt, det tycker jag nu och det tyckte jag första gången också, men tappade väldigt mycket. OCs största svacka är definitivt i säsong 3, men före omtitt kändes svackan mycket större än vad den faktiskt var när jag såg om allt. Man skulle kanske kunna påstå att svackor blir mindre vid omtittar eftersom man vet vad som väntar och kan fokusera mer på det bra i avsnitten. Alla avsnitt har ju sina guldkorn, och det är lättare att njuta av dem när man kan sopa bort dammet... eller nåt ;)
Säsong 4 älskade jag rakt igenom. Säsong 1 är i en liga av sig själv när det gäller OC, men hela serien är, enligt mig, riktigt bra och jag älskar/saknar den.

När det kommer till OTH håller jag med Ankh faktiskt. Jag tycker att OC är såpigare än vad OTH är. Jag tycker inte ens att OTH är speciellt såpig, lite såpig ibland, men inte hälften så mycket som många påstår. Jag tycker att alla storylines i OTH är lättare att ta till sig och det kan nog bero på att jag har mindre distans till OTH världen än OC. Jag bör i en väldigt liknande stad som Tree Hill och de tar upp problem som jag själv varit med om. OC, däremot, handlar om det smutsiga i det glamorösa. Ungdomsproblem i en värld ganska avlägsen min egen. Men jag kan ändå ta till mig det som händer i OC, även om det är lättare att relatera till OTH. Ja, jag vet inte hur jag kan förklara det mer men jag tycker iaf inte att OTH är speciellt såpig, däremot kan vissa sätt som de filmar scener på och sånt kännas mer "såpigt gjorda" än de är i OC. Handlingen känns dock mer såpig i OC.

Aja, den serie jag känner mest distans till och inte bryr mig hälften så mycket som jag gör om dessa tre är Schwartz nya Gossip Girl. Den har jag jättemycket distans till när det gäller "min realism" och ser på för äkta entertainment. När jag menar att jag har distans till det som händer menar jag förresten inte att jag har svårt att sympatisera med karaktärerna, jag syftar mer till att det är svårt att sätta sig in i samma situationer... eller nåt. Ja, jag hoppar ni förstår hur jag menar.

Detta blev längre än jag hade tänkt, men vad gör man inte för GG, OC och OTH :lovebunnier:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav The Ankh » fre mar 07, 2008 0:18

Nu ska jag se det allra sista OC:et..... Fasen., Hädanefter ska jag barta välja serier som Glamour och Days of our lives som aldrig tar slut.
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav HeY » fre mar 07, 2008 0:27

Åhh, ta fram clinex! Mycket av det! :emo:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav The Ankh » fre mar 07, 2008 1:07

HeY skrev:Åhh, ta fram clinex! Mycket av det! :emo:



skoja inte. Jag tror grannarna kan ha hört mig. Och det finns risk att jag kommer vara svullen i ansiiktet i morron.
(spoiler serieavsluttningen) Jag småsnyftade lite under de sista två avsnitten , var lite arg och tänkte vafan.,. och var osäker på hur det skull funka att bara avsluta allt så där fort. Och hur de bara helt plötsligt körde "sex månader senare" i bara sista sista. Men. Jag är nöjd. Jag gillade det. Bröt i hop totalt fullt ut de sista minutrarna när de hoppat ytterligare 5 år framåt och Seth & Summer gifte sig och Kaitlin, Kid Atwood och Frank satt i publiken när Julie tog studenten. Riktigt bra i hopknytet tycker jag. Men jag bilör så ledsen när jag tänlker på att det inte finns nåt mer. Inget mer. Alls.
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav HeY » fre mar 07, 2008 1:27

Åh, du drar upp minnen. Från att Summer gav Julie halsbandet med Marissas bild i kunde jag inte sluta. Jag och seriefinaler funkar inte bra ihop känslomässigt, jag är glad över att jag alltid ser dem i ensamhet så jag verkligen kan let it all out :D

The O.C :lovebunnier:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav sp1keout » mån maj 26, 2008 17:50

Har sett om hela sasong ett nu, vad fantastiskt... Roliga ogonblick och detaljer man bara vill minnas en gong till, alla dessa ar som har passerat!! :)

Men har fortfarande inte gett mig pa sista avsnittet...
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » mån maj 26, 2008 20:29

Vilket sammanträffande, jag gjorde den här igår: http://www.freewebs.com/lehane/ochallelujah.jpg
Vet dock inte riktigt om jag är nöjd med den men sta's!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav WillowGirl » mån nov 29, 2010 14:50

Jag saknar OC. Tur att man kan titta på den, igen och igen.. serien tappar dock otroligt när Marissa försvinner, tycker jag.
Användarvisningsbild
WillowGirl
Minion
 
Inlägg: 137
Blev medlem: 29 nov 2010

Föregående

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Google [Bot]