Prison Break

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Tob » sön dec 18, 2005 21:20

Glorificus skrev:Prison Break börjar på TV3... snart... de har inte sagt något datum ännu, men reklamen går på tv och de har redan en sida för serien på hemsidan. ;)


Såg reklam på tv3 precis nu och premiär är det den andra januari.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav LWes » tor dec 22, 2005 0:53

Best news ever! casting spoiler från Kristin E!online

From paddleboat: Any Prison Break news?
Oh! Almost forgot. Guess what major casting thing the producers changed their minds about?



From Erik: Abruzzi? Please say they're keeping him around.
Yes, the initial plan was to off him for good. But I just heard that they've reconsidered and are keeping him on the show.

Yes! Jag är så glad över det! Yes! Yes! :D :D :) :D :) :D :lovebunny: :lovebunny:
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » tis dec 27, 2005 20:24

Okej, jag skulle inte se Prison Break förrän den gick på TV3, vilket den typ börjar göra om några dagar. Kunde dock inte hålla mig eftersom jag nu har jullov och tid över. Har alltså börjat se serien.

Första avsnittet var helt okej, d.v.s. jag fortsätter gärna se serien, men jag är inte övertygad ännu. Jag har ju bara sett ett avsnitt så det är kanske inte så konstigt. Blir nog ett par avsnitt till i kväll så får vi se vad jag tycker då.

Största problemet: Wentworth Miller(?) har ett så... personligt utseende att jag finner det distraherande. Sitter och funderar på om han är snygg eller inte, kan inte bestämma mig. Brukar oftast inte sitta och tänka så mycket på utseendet på folk då jag ser serier (ja, om det inte är omöjligt att bortse från då t ex Jensen Ackles behagar dyka upp), så denna fixering vid WM:s utseende känns underlig. Nåväl, förhoppningsvis kan jag i nästa avsnitt avgöra om jag tycker han är snygg eller inte och sen gå vidare glad i vetskapen att jag bestämt mig. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Glorificus » tis dec 27, 2005 20:46

AKS skrev:Största problemet: Wentworth Miller(?) har ett så... personligt utseende att jag finner det distraherande. Sitter och funderar på om han är snygg eller inte, kan inte bestämma mig.

:D

Wentworth är min Jensen.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav AKS » tis dec 27, 2005 20:47

Ah, så han är snygg?!

;)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Glorificus » tis dec 27, 2005 20:49

Du får fortsätta se PB, så kommer du inte att behöva fundera på det mera. Han är definitionen av snygg! :D
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Lipton » tis dec 27, 2005 20:51

Om man nu ska kommentera folks utseende så är ju inte Wentworth Miller så mycket att hänga i julgran.
Han har gästspelat i Btvs såg jag, vad gjorde han där. Simmare?

Här trodde jag först att det var Tobey Maguire.
http://www.nndb.com/people/655/000044523/wwm2-sized.jpg

edit: får ändra mig här och säga att han inte är otrevlig att vila ögonen på. Han har väldigt intensiva ögon.
Senast redigerad av Lipton tor dec 29, 2005 11:56, redigerad totalt 1 gång.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav AKS » tis dec 27, 2005 23:58

Jag har nu sett tre avsnitt av Prison Break och kommer definitivt att fortsätta att kolla. Fortfarande helt okej, men inte så där jättebra direkt.

1.3
Genom de tidigare avsnitten har Wentworth vad-nu-karaktären-heter gått igenom fängelselivet som T-1000 i Terminator 2. Totalt oberörd. Tyckte därför att scenen sjuksalen (efter att han fått en del tår avklippta) var extra rörande eftersom han börjar gråta, men fortfarande kämpar för att vara T-1000.

Slutet av avsnitt 3 fick mig att skratta högt och jag hoppas att det var meningen att vara komiskt. Alltså, scenen då hans nye cellkamrat berättar att han aldrig sover. Tyckte det var himla kul. Nu lär de hamna fler en tre dagar efter i planeringen.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Glorificus » ons dec 28, 2005 0:41

1x03
Ja, det var nog meningen att vara komiskt med insomnia-avslöjandet. Jag skrattade då också åt det. ;)

Det är en av de saker jag tycker är bra gjort med PB, att Michael sätter upp en fasad för att inte visa känslor och att det då blir desto starkare när den fasaden brister. Sen.. hm.. nä, inte spoila nu. Hehe.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Illyria » ons dec 28, 2005 0:54

Lipton skrev:Om man nu ska kommentera folks utseende så är ju inte Wentworth Miller så mycket att hänga i julgran.
Han har gästspelat i Btvs såg jag, vad gjorde han där. Simmare?

Yep. Jag har haft ett öga på honom sedan dess.

Glorificus skrev:Han är definitionen av snygg! :D

Glory förstår. :D
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav AKS » ons dec 28, 2005 1:22

Ah, det är alltså ifrån Buffy jag känner igen honom! Iofs har jag inte sett det avsnittet så ofta, av förklarliga skäl. :) EDIT: Känner dock nog mest igen honom från Ghost Whisperer-piloten -- såg nu på tv.com att han varit med där också.

Har nu sett t.o.m. 1.4 och tycker att serien håller samma jämna nivå som tidigare. Det lilla extra saknas fortfarande, men att jag vill följa serien råder det inga tvivel om.

Min intressenivå sjunker dock rejält så fort Robin Tunneys karaktär dyker upp i rutan. Finner henne oerhlört blek. Scenerna utanför fängelset hade kunnat vara bättre om karaktären som tar upp sökandet efter sanningen hade varit mer intressant. Nu har jag svårt att koncentrera mig på vad som händer då hon är med i rutan. Nåväl, det kan ju bli bättre...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Bender » ons dec 28, 2005 1:33

AKS skrev:Min intressenivå sjunker dock rejält så fort Robin Tunneys karaktär dyker upp i rutan. Finner henne oerhlört blek. Scenerna utanför fängelset hade kunnat vara bättre om karaktären som tar upp sökandet efter sanningen hade varit mer intressant. Nu har jag svårt att koncentrera mig på vad som händer då hon är med i rutan. Nåväl, det kan ju bli bättre...


Håller med om att utanförvärlden är lite blek, förutom sonens historia. Doktorn däremot! oj oj oj! :) Såg sista avsnittet innan jul och jag tycker serien än så länge är mycket sevärd och spännande om än inte en favoritserie.

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby
 
Inlägg: 804
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Sthlm-> Umeå -> Sthlm

Inläggav caffeineaddict » ons dec 28, 2005 1:35

Från avsnitt 6 blir den betydligt bättre tycker jag. Fortfarande inte lysande men från halvdan till helt okej. Eller från 2,5 till 3-3,5 i betygsform.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tam » ons dec 28, 2005 1:56

Wentworth i Go fish, hade jag helt bommat. Men jag såg honom i en Mariah Carey-video.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav gaspode » ons dec 28, 2005 1:59

Jag såg honom i popular, om det är det den här tråden handlar om nu ;)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Tam » ons dec 28, 2005 2:02

gaspode skrev:Jag såg honom i popular, om det är det den här tråden handlar om nu ;)

Hur bra är Popular? För det är ju samma skapare som Nip/Tuck så jag tänker ofta jag borde ta en noggrann titt på det.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav carre » ons dec 28, 2005 2:09

Tam skrev:
gaspode skrev:Jag såg honom i popular, om det är det den här tråden handlar om nu ;)

Hur bra är Popular? För det är ju samma skapare som Nip/Tuck så jag tänker ofta jag borde ta en noggrann titt på det.


haha, popular vart ball. jag saknar det.
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.
 
Inlägg: 16010
Blev medlem: 11 nov 2004
Ort: malmö

Inläggav AKS » ons dec 28, 2005 2:42

Wenty ger Stormare en komplimang på tvguide.com. Ja, inte enbart riktat till Stormare, men likväl...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav gaspode » ons dec 28, 2005 13:33

Tam skrev:
gaspode skrev:Jag såg honom i popular, om det är det den här tråden handlar om nu ;)

Hur bra är Popular? För det är ju samma skapare som Nip/Tuck så jag tänker ofta jag borde ta en noggrann titt på det.

Det har nog inte mycket gemensamt med Nip/Tuck.. Men jag tyckte iaf att det var rätt kul att kolla på när det gick på TV... Inget jag skulle köpa precis, men lagom skruvat och konstigt för att jag skulle uppskatta det. :)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav AKS » ons dec 28, 2005 13:39

1.6 Mycket bra avsnitt, riktigt tight och riktigt spännande.

Denna cliffhanger var inte att leka med! Inte så att jag tror att doktorn kommer att råka illa ut (mer illa ut i alla fall), men det är ganska spännande just nu. Synd att det där äcklet (fången) fick reda på flyktplanen. Tur att jag redan har nästa avsnitt nedladdat, hade inte velat vänta en vecka nu.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » ons dec 28, 2005 14:45

Har nu sett 1.7 som jag tycker var lika bra som 1.6. Verkligen actionpackat och ganska spännande.

Den största frågan dock: Var är Marilyn?! Gah, jag hatar då de har med djur i sådana här serier/filmer för jag oroar mig bara för dem hela tiden och det distraherar.

Synd att vakten blev mördad, men också bra för då känns serien inte så PK hela tiden. Att Michael inte vill att nån ska skadas förstår jag, han är ju inte ens brottsling till att börja med, men att den där äckelsnubben flippade och dödade vakten var bra.

"You needed help, and I came to find you" fick mig att, bokstavligen, utbrista i ett "aww". Tyckte det var romantiskt på nåt vis. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Lipton » ons dec 28, 2005 14:58

I kväll kl 22 på 3:an är det seriestart, då får man väl ta och titta då.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav AKS » ons dec 28, 2005 15:00

Ja, jag kan rekommendera att ge serien några avsnitt. Jag kommer definitivt att fortsätta se. Är du tveksam, se t.o.m. 1.6 innan du avgör om du ska följa eller inte.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Glorificus » ons dec 28, 2005 15:49

Lipton skrev:I kväll kl 22 på 3:an är det seriestart, då får man väl ta och titta då.


I kväll? :eek:
Jag trodde det var 2 januari?! Eller är det här någon smygpremiär? Jo, verkar så. Grrarrgh. Hur gör jag då? Nej, den 2 januari visas de två första avsnitten efter varandra, så jag väntar tills dess.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Chosen » ons dec 28, 2005 15:57

Good move Glor glor, jag gör samma sak, vill inte spoil the fun =p
Användarvisningsbild
Chosen
Minion
 
Inlägg: 234
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Studerar

Inläggav Glorificus » ons dec 28, 2005 16:15

Du gör som du vill, Edvin, det gör inget om man börjar se det i kväll - piloten är bara första avsnittet, det andra är fristående. ;)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Chosen » ons dec 28, 2005 16:28

men vad är bättre, ha en PB night eller en mini PB night, jag röstar på PB night ;)
Användarvisningsbild
Chosen
Minion
 
Inlägg: 234
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Studerar

Inläggav Chosen » ons dec 28, 2005 16:39

Glory ta bort min fanfic challange från access, my bad = (
Användarvisningsbild
Chosen
Minion
 
Inlägg: 234
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Studerar

Inläggav AKS » ons dec 28, 2005 17:28

1.8 avklarat. Prison Break fortsätter starkt.

Jaha, så har det jag fasat för sedan Marilyn dök upp skett: hon dödades. :( Fy 17, klarar inte av då de tar livet av djur i serier och på film. Det var smärtsamt och involverade t.o.m. en eller två tårar.

Himla intressant att de tar död på mamman och hennes karl. Jag trodde inte att de skulle gå så långt (de bakom serien alltså), men tycker att det var bra att de gjorde det. They mean business. Tyckte dock att det var lite tradigt då de nu ska sätta dit LJ för det. Lite meh kändes det, fast iofs så är det väl det enda som kan hända i det läget.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Lipton » ons dec 28, 2005 17:50

Jag litar på AKS goda smak som är utmärkt även på andra områden.
<-------; )
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron