Prison Break

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav AKS » ons dec 28, 2005 22:23

Jag litar på AKS goda smak som är utmärkt även på andra områden.


Hehe, ja man kan lita på alla som tycker att Jensen Ackles är sanslöst snygg. Det är pålitliga människor det!

EDIT: Har nu sett 1.9 och börjar känna ett visst engagemang för serien. De senaste fyra avsnitten har alla varit bättre än de fem första. Fin utveckling, hoppas det håller i sig. Och undras vad S2 kommer att handla om, om det blir en S2?

De kan ju knappast vara kvar i fängelset i en säsong till, snacka om yawner. Kanske man får följa brödernas flykt och kamp för att rentvå äldre brodern och hans son? Typ, som Jagad fast med två personer som springer runt.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » tor dec 29, 2005 0:32

Allt jag har att säga efter 1.10:

Damn, snart kommer alla fångar i fängelset att vara med på flyktplanen!! :D
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Lipton » tor dec 29, 2005 8:18

Jag antar att det var avsnitt 1 och 2 de visade i går på 3:an. Jag tyckte att det var bra och ett lovande upplägg. Kommer definitivt att se mer. Wentworth Miller var fängslande.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav AKS » tor dec 29, 2005 11:13

Väldigt fängslande... :)

Gah, bara två avsnitt kvar innan FOX (?) av nån anledning ska börja bestraffa oss som gillar Prison Break (bestraffning har iofs redan börjat för alla utom mig). Inte sända nya avsnitt förrän i maj?! Jävla idioter!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Lipton » tor dec 29, 2005 12:07

Är det alltså samma avsnitt som i går som kommer att visas på måndag 2/1?
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav caffeineaddict » tor dec 29, 2005 12:58

AKS skrev:Inte sända nya avsnitt förrän i maj?! Jävla idioter!


Mars verkar det ju i alla fall vara nu, så det är lite bättre än vad vi trodde först.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Lipton » tor dec 29, 2005 13:03

Från http://www.tv.com

11. Jensen Ackles was #2, behind Prisonbreak's Wentworth Miller as Inside TV Magazine's "2005 50 Hottest New Faces."

För den som är intresserad.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav AKS » tor dec 29, 2005 14:03

caffeineaddict skrev:
AKS skrev:Inte sända nya avsnitt förrän i maj?! Jävla idioter!


Mars verkar det ju i alla fall vara nu, så det är lite bättre än vad vi trodde först.


Oj, den uppdateringen har jag missat. Konstigt. Ja, men då känns det ju ganska acceptabelt ändå. Fördelen lärju då vara att de sista nio avsnitten visas utan avbrott.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » tor dec 29, 2005 19:25

Okej, har nu sett 1.13 och tycker att det är helt stört av FOX att ens vänta till mars. Bastards! Ett mycket bra avsnitt var det, vet inte om det var det bästa, men helt klart topp 3.

Alltså, det finns så oerhört mycket som är enerverande med denna serien, men om jag skulle bry mig om allt så skulle jag bli galen. Nu senast: Veronica och Kling eller Klang eller vad fan han nu heter står på sin höjd två meter från varandra... varför gav han henne inte brevet innan hon dök bakom bilen? Sånt kan frustrera, men jag accepterar det ändå med lätthet för jag uppskattar verkligen serien och vill inte att den ska ta slut efter fjorton avsnitt vilket väl hade varit fallet om hon fått brevet.

Prison Break har gått från att vara nästan minst intressant av de serier jag följer (förutom Lost och Desperate Housewives alltså) till att segla om de flesta. Skulle vilja sätta Veronica Mars först och sen kan jag inte bestämma mig för om det är Smallville eller Prison Break på andra plats. BSG är dock fyra (vissa avsnitt i S2 var svaga) och House femma. The Dead Zone tappade tyvärr ännu mer efter julavsnittet som bara var hemskt. Nåväl, så ser det ut just nu. Eller, My Name Is Earl ska in också nånstans. Före TDZ helt klart.

EDIT: Glömde Grey's och Medium också. Där ser man. Medium långt ner i alla fall (men före DH och Lost) och Grey's något högre upp.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » sön jan 01, 2006 21:42

Ibland finner jag nöje i att se fanvideos. Om ni sett alla avsnitt av PB hittills så kan jag rekommendera en T-Bag-video till Salt N Pepas låt "Shoop" som bara handlar om killar, killar, killar (både låten och videon). :D Den blir extra rolig då Tweener dyker upp under "Oh my goodness, girl look at him!"-delen.

http://jenncho.com/tv.html
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav brat » tis jan 03, 2006 0:02

Lipton skrev:Från http://www.tv.com

11. Jensen Ackles was #2, behind Prisonbreak's Wentworth Miller as Inside TV Magazine's "2005 50 Hottest New Faces."

För den som är intresserad.

Haha, bra smak de har. Fast jag skulle utan tvekan ha satt dem tvärtom.

Jag har precis sett de två första avsnitten på tv3 och är helt klart intresserad av serien. Känns mycket spännande. Lite sega delar (när vissa bikaraktärer fick så stor roll så tidigt). Och lite rörigt var det också med hela komplotten och alla människor med onda planer. Men i allmänhet mycket bra!
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Lipton » tis jan 03, 2006 8:53

Det vart faktiskt mindre rörigt när man sett första avsnittet andra gången, man la märke till saker som man missat första gången. Tur att jag tittade i går också för jag trodde att jag sett det de skulle visa förra veckan. Det är klart den bästa serie jag sett på länge hittils.

Avsn 2 S.1
Det blev tråkigt när det tex handlade om tjejen som ska gifta sig med han som sitter i samma cell, man har inget intresse av henne. Jag trodde ett tag att Michel skulle bli tvungen att gå och hålla i fickan på det där äcklet för att få tillbaka bulten, det var ju tur att han inte behövde det. Det hade blivit för jobbigt att se. Man led verkligen med honom, han måste utstå så mycket, han hör ju inte hemma i miljön. Det som är bra är att de inte gjort honom till någon kungfu expert och att man såg hur illa han tog vid sig efter upploppet. Och vilket slut, spännande.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav Lipton » tis jan 10, 2006 13:39

avs 3. s.1
Mycket bra avsnitt.
Man sitter på helspänn hela tiden, allt kan hända här. Skönt att den sliskige bögen fick vad han tålde. Man undrar ju hur han ska klara av att gräva i cellen, han har ju inte ens lyckats med att skruva ut skruven än. Gillar verkligen brorsan. Slutet var ju bara bra, give the man a break.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav The Buffster » tis jan 10, 2006 23:14

Har börjat se Prison Break nu på 3:an och har alltså sett dom tre första avsnitten. Jag gillar det sådär. Inte direkt någonting speciellt ännu men ändå rätt underhållande. Wentworth Miller är HET, särskilt med tatueringarna. Jag gillar Peter Stormare som maffiaboss. Sen vet jag inte riktigt hur intressant jag tycker att hela konspirationsgrejen är. Den känns lite för klichéartad. Men, men jag lär fortsätta att se ett tag. Jag har ju inte kunnat läsa under spoilermarkeringarna men jag har fått uppfattningen av att serien blir bättre med tiden. Så jag hoppas på det. Om inte annat så kommer jag nog att följa serien ett tag bara för Wentworth Millers skull.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav Glorificus » ons jan 11, 2006 0:55

The Buffster skrev:Men, men jag lär fortsätta att se ett tag. Jag har ju inte kunnat läsa under spoilermarkeringarna men jag har fått uppfattningen av att serien blir bättre med tiden. Så jag hoppas på det. Om inte annat så kommer jag nog att följa serien ett tag bara för Wentworth Millers skull.

Bra inställning! ;)
Och det stämmer att det bara blir bättre och bättre, så det är också en anledning att fortsätta titta.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav OhMySpike » tor jan 12, 2006 23:26

1x13

Shit, så spännande det slutade! Gaaaaaaah jag kommer aldrig kunna vänta tills mars. Åh, det känns som evigheter dit. Hade magont genom hela avsnittet!
"Dude, I think that's Spike"
Användarvisningsbild
OhMySpike
Minion
 
Inlägg: 101
Blev medlem: 31 dec 2005
Ort: Solna.

Inläggav Lipton » tis jan 17, 2006 8:40

Det här är faktiskt den bästa serien jag sett, någonsin. Veckan till nästa avsnitt kommer att vara mycket lång.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav Glorificus » tis jan 17, 2006 11:51

Lipton skrev:Det här är faktiskt den bästa serien jag sett, någonsin.


Jag vet att jag borde säga "Men Buffy då?" men min första reaktion är bara: :D
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav sp1keout » tis jan 17, 2006 18:44

Lipton skrev:Det här är faktiskt den bästa serien jag sett, någonsin. Veckan till nästa avsnitt kommer att vara mycket lång.


Veckan? Är inte nästa avsnitt är 20e Mars?
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Glorificus » tis jan 17, 2006 18:53

sp1keout skrev:
Lipton skrev:Det här är faktiskt den bästa serien jag sett, någonsin. Veckan till nästa avsnitt kommer att vara mycket lång.


Veckan? Är inte nästa avsnitt är 20e Mars?


TV3, förstås. ;)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav The Buffster » tis jan 17, 2006 20:07

1.01 - 1.04 Kan väl inte direkt (eller ens nästan) hålla med Lipton om att Prison Break är den bästa serien någonsin, inte ens topp 30 antagligen. Men det är ändå väldigt underhållande måste jag säga. Gillade 1.04 skarpt och jag har definitivt inga planer på att sluta se serien. Det jag inte gillar är nog att konspirationsteorin kring mordet är rätt ointressant. Dom försöker bygga upp en spänning kring kvinnan vars ansikte man inte får se men jag tycker inte att dom lyckas speciellt bra. Sen vet jag inte hur intressant jag tycker att Sucre och hans förhållande är heller. Men det jag gillar, och som ju är den största delen av serien, är Scofield och hela den avancerade planen att ta sig ut ur fängelset. Och så Peter Stormare. Det allra bästa är fortfarande en tatuerad Wentworth Miller bar överkropp.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav Lipton » tor jan 19, 2006 7:57

Det är just Michaels öden i fängelset och hans bror som är så bra. Hur ska det gå, vad ska de göra. Tycker att det är väldigt spännande, avsnitten känns så korta.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav brat » mån jan 30, 2006 23:04

1x06 - Det borde vara olagligt att göra så här spännande tv. Jag fick magknip och nackkramp och allmäna spasmer. Hur ska jag klara mig till nästa vecka?
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Lipton » ons feb 01, 2006 15:43

Det är så bra. Utropade NEJ när det slutade "det får inte sluta NU", och så får man vänta en hel förbannade vecka. Jag gick ut på nätet för att leta reda på DVD:n men det verkar inte finnas någon, så man blir väl tvungen att stå ut med veckoväntan mellan varje olidligt spännande avsnitt, och det konstigaste, det verkar inte vara så många som ser det om man går efter folk i min omkrets. Konstiga människor.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav brat » ons feb 01, 2006 19:32

Lipton skrev:det konstigaste, det verkar inte vara så många som ser det om man går efter folk i min omkrets. Konstiga människor.

Konstiga människor indeed. Går man efter min omkrets så verkar alla se på det!

Går man efter tittarsiffrorna så verkar en hel drös se på det också. Att kunna utmana Kanal5:s populäraste program (CSI) och TV4:s satsning (Commander in Chief) är stort. De tre kanalerna har ju haft en stor måndagskamp. Och TV4 med Commander in Chief har varit den stora förloraren. Nu har visst TV4 erkänt sig besegrade av TV3 och Kanal 5 och lagt sin stora dramasatsning klockan 20:00 istället. Men medan PP kunde slå CSI NY som gick tidigare har CSI tagit tillbaka tronen den här veckan.

Denna veckan:
1. CSI (Kanal 5) - 620 000
2. PB (TV3) - 555 000

Förra veckan:
1. PB (TV3) - 580 000
2. CSI NY (Kanal 5) - 505 000

Edit. Klart det ska vara PB och inte PP, måste ha fått tillfällig dyslexi. B och P ser ju ändå rätt lika ut. :) Däremot B och M har inget gemensamt. ;)
Senast redigerad av brat ons feb 01, 2006 23:38, redigerad totalt 1 gång.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Glorificus » ons feb 01, 2006 20:28

Hihi, PB menar du väl ändå? Tss. Hur svårt kan det vara att få en förkortning baserad på två ord rätt? Prison Break.

:P
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav caffeineaddict » ons feb 01, 2006 21:34

Jag hade fan blivit lite kinkig om Point Pleasant hade fått sådana siffror...


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav brat » ons feb 01, 2006 23:39

Galet. När man kommenterar avsnittet får man inga svar men när man skriver fel på en liten bokstav då tar det inte många minuter innan svaren staplas på hög. :P
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Johannah » lör feb 04, 2006 0:11

Såg igenom hela Prison Break för ett par dagar sedan och jag gillade det verkligen. Riktigt spännande, även om det så klart fanns en del saker jag störde mig på.

Och Wentworh Miller är inte helt fel att vila ögonen på. Hans ögon är otroligt vackra. Ögonen på en kille gör faktiskt det mesta för mig, även om de flesta killarna tror att man ljuger när man säger så. ;) Hans kropp är det inte heller något fel på, me like skinny pojkar. (Hrm, män...) Och tatueringarna är ju bara för läckra...

Oj, nu blev det massa dravel om WM. Men vad gör väl det. :twisted:

Prison Break är riktigt bra. Längtar tills den 20 mars... VILL SE NU!
Angel: I did get the time to think. About us. About the world. Nothing in this world is the way it ought to be. It's harsh. And cruel. But thats why there's us. Champions. It doesn't matter where we come from. What we've done or suffered or even if we make a difference. We live as though the world was as it should be. To show it what it can be.
Användarvisningsbild
Johannah
Minion
 
Inlägg: 393
Blev medlem: 15 jun 2004

Inläggav Glorificus » lör feb 04, 2006 0:53

Johannah skrev:Oj, nu blev det massa dravel om WM. Men vad gör väl det. :twisted:


Jag sitter här och flinar. Tror jag måste googla runt och hitta fler personer som beskriver WM... :D 8)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron