Supernatural

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav The Ankh » tis mar 08, 2011 23:50

Jag älskade 6.15! Har inga problem alls med tramsiga mellanavsnitt, de är riktigt sköna tycker jag!
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav WillowGirl » tor mar 10, 2011 3:39

Tusan, måste ta mig i kragen och fortsätta se snart.. för visst fortsätter serien hålla måttet efter s5? äh, givet att man ska se klart iofs. :)
Användarvisningsbild
WillowGirl
Minion
 
Inlägg: 137
Blev medlem: 29 nov 2010

Inläggav chanda » tis mar 15, 2011 10:23


roliga delar från paley festivalen :D
spolier från s4 till s6
Jane: She does the detecting and I do the insulting.
Lisbon:A consulting! Jane:That Too :)
Jane: Tea? It's like a hug in a cup.
Jane: You've been LaRoched haven't you
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion
 
Inlägg: 266
Blev medlem: 31 mar 2007

Inläggav brat » tis mar 15, 2011 14:55

Hahha, Misha :D
Roligt att Jensen dissar honom och hans Cas-röst så mycket utan att någon alls kommenterar Dean-rösten. ;)
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Tinwiel » ons mar 16, 2011 18:42

brat skrev:Glory tror att det här är Jensen, jag säger att det inte är det. Kan någon säga åt henne att det bara är en body double i Dean-kläder? :P
http://www.facebook.com/photo.php?fbid= ... 03&theater


Jag tyckte inte att det såg ut som Jensen alls. :D Ok, de har vissa drag gemensamt men inte så att jag skulle säga att det var jättelikt.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav brat » ons mar 16, 2011 19:21

Tinwiel skrev:
brat skrev:Glory tror att det här är Jensen, jag säger att det inte är det. Kan någon säga åt henne att det bara är en body double i Dean-kläder? :P
http://www.facebook.com/photo.php?fbid= ... 03&theater


Jag tyckte inte att det såg ut som Jensen alls. :D Ok, de har vissa drag gemensamt men inte så att jag skulle säga att det var jättelikt.

:lovebunnier:
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav brat » lör mar 26, 2011 2:26

Nu är vi igång!

6x11
Inte en enda person som kommenterat det här avsnittet så jag har ingen aning om vad ni tyckte.
Idé: Rätt skoj att Döden fick komma tillbaka och Dean fick prova hans ring, plus att jag gillar han som spelar Döden.
Uförande: Patetiskt. Att Dean skulle behöva prova på att vara döden för att inse att det är jobbigt att döda människor, patetiskt. Att han valde att misslyckas med Dödens utmaning för att svänga ratten åt en självmordsbenägen bilist, patetiskt. Att Reapern blev någon tam Ghost Whisperer, patetiskt. Att all död är förutspådd och Dean&Sam därmed aldrig faktiskt kan rädda människor för de är redan menade att leva eller dö, PATETISKT. Jag väntade på något märkvärdigt/oväntat men jag väntade förgäves.
Så det låter ju mest negativt, och jag är ju negativ till serien numera (sedan säsong 3) det ska inte döljas, men faktiskt tyckte jag att avsnittet hade bra tempo (förutom Sam-utan-själs gnäll, han som brukade vara så rolig) och var helt okej. :)


6x12
"Don't look a gift horse in the mouth". Indeed. Så länge vi får ett lösryckt avsnitt med gamla SamochDean på jakt efter drakar så ska jag inte klaga. Ska inte säga att det hade varit roligt om de haft råd att göra drakarna visuellt häftigare än två män med smutsiga fingernaglar. Ska inte säga hur lite jag ser fram emot Sams "I gotta fix what I gotta fix". Ska inte säga något om hur jag hoppas att the mother of all evil är mäktigare än Lucifer, Lilith, YED och alla de andra som bestämt sig för att det är trevligare att småprata än att vara ondskefulla. Helt okej avsnitt alltså. ;)
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Glorificus » lör mar 26, 2011 3:27

brat skrev:6x12
Ska inte säga något om hur jag hoppas att the mother of all evil är mäktigare än Lucifer, Lilith, YED och alla de andra som bestämt sig för att det är trevligare att småprata än att vara ondskefulla.
Haha, ja, småprat med dramatiska röster och intensiva blickar har varit det återkommande hotet säsong efter säsong, det stämmer ju. :D

(spoiler 6x11) Nä, jag gillade inte det här alls, förutom scenerna med Döden. Och Robert Englund! Trevlig överraskning med den cameon. "Dr. Robert"... 8)

(spoiler 6x12) Det här var mycket bättre, men bara i jämförelse med avsnittet innan. Hela drakgrejen föll tyvärr platt, och jag är skeptisk till Mater-grejen.
Men jag måste få notera att det var väldigt snyggt filmat i början när Sam och Dean pratade i bilen! Och Cas var teh funny när han ville krama Sam. :)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav brat » lör apr 02, 2011 1:59

6x13
Okej mellanavsnitt (min nya standardåsikt). Men varför är genomförandet så dåligt numera? Tänk om vi fick ett "Nightshifter" eller något på den nivån, så förvånad jag skulle bli. Det här avsnittet hade lätt kunnat göras bättre genom att ta bort första återblicken och istället låta saker som hände vara obegripliga både för Sam och tittarna. Nu blev det istället övertydlig och förutsägbart. Orkar de inte anstränga sig längre?
Himla med ögonen 1: Döden var riktigt kass på att bygga minnesbarriärer, den där läcker ju som ett såll!
Himla med ögonen 2: Morfar Samuel som fick personlighetstransplantation bara så att någon kunde förfäras över Sams kallhet i återblickarna, när morfarn i tidigare avsnitt varit brutalare än själlösa Sam.
Himla med ögonen 3: Gnäll-Sam som tar på sig allt ansvar för saker han gjorde utan själ, inklusive skuldkänslor för att ha dödat monster-smittade människor. När han MED själ gjort många saker värre än så (t.ex. dödade han en varulvstjej helt i onödan)


6x14
Okej mellanavsnitt igen, skyltdockorna var lite småläskiga. Slafsigt genomförande igen. Väl många smöriga brödrasamtal, vanligtvis brukar de åtminstone försöka ta udden av med liten humor. En del korkade personer (inte minst Sam "jag vill minnas trots att det inte gör någon nytta och kan döda mig" Winchester), billiga minnesmontage från en familj vi inte känner och bryr oss om samt ett löjligt ihopknytet slut.

Avsnitt jag älskat de senaste tre säsongerna:
4x01 Lazarus Rising (Dean återvänder från de döda, och enter: Cas)
4x05 Monster Movie (Dracula!)
4x06 Yellow Fever (Kommer ihåg att hysteriskt livrädd Dean var kul, men inte egentligen vad jag tyckte om avsnittet...)
5x04 The End (Apokalypsvärlden, Nightshifter-nivå på det!)
5x11 Sam, Interrupted (Mentalsjukhus, what's not to love? :P)
6x09 Clap your hands if you believe (It's fairies!)

Se, jag kan vara positiv också. ;)
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Glorificus » lör apr 02, 2011 22:52

6x13 och 6x14 var riktiga bottennapp, tyckte jag. Som jag sa till brat igår så skulle jag hellre se om Bugs än de två. (Och hon svarade att jag verkar gilla Bugs, men jag kommer inte ihåg att jag pratat såå mycket om det... kanske bara varje gång jag verkligen inte gillat ett avsnitt... :P) Men jag har stora förhoppningar om 6x15, det Ben Edlund-skrivna. :)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav chanda » sön apr 03, 2011 7:48

6x15 :D :D :D

smart genom fört och hysteriskt roligt om man inte är känslig

6x16

bye bye samuel .kommer att sakna rufus
Jane: She does the detecting and I do the insulting.
Lisbon:A consulting! Jane:That Too :)
Jane: Tea? It's like a hug in a cup.
Jane: You've been LaRoched haven't you
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion
 
Inlägg: 266
Blev medlem: 31 mar 2007

Inläggav MissKittyFantastico » sön apr 03, 2011 22:14

chanda skrev:6x16

bye bye samuel .kommer att sakna rufus

Ja tack och lov till det första och jag också på det andra.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav chanda » sön apr 10, 2011 17:10


cute Jensen och Jared sjunger "Happy birthday" JIB con
Jane: She does the detecting and I do the insulting.
Lisbon:A consulting! Jane:That Too :)
Jane: Tea? It's like a hug in a cup.
Jane: You've been LaRoched haven't you
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion
 
Inlägg: 266
Blev medlem: 31 mar 2007

Inläggav MissKittyFantastico » sön apr 10, 2011 22:58

Oh, nice ny bild du skaffat dig chanda. Simon Baker.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav chanda » mån apr 11, 2011 19:04


Jensen,Misha och Jared :D spoiler för kommande episoder

MissKittyFantastico skrev:Oh, nice ny bild du skaffat dig chanda. Simon Baker.


Tack Min nya obesseson The Mentalist +Simon Baker .Ser Du på den?
Jane: She does the detecting and I do the insulting.
Lisbon:A consulting! Jane:That Too :)
Jane: Tea? It's like a hug in a cup.
Jane: You've been LaRoched haven't you
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion
 
Inlägg: 266
Blev medlem: 31 mar 2007

Inläggav MissKittyFantastico » mån apr 11, 2011 21:18

Jajemen. :) var besatt av Simon Baker redan när han spelade advokat i The Guardian. Det är något speciellt med australiensare.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav chanda » tis apr 12, 2011 18:55

MissKittyFantastico skrev:Jajemen. :) var besatt av Simon Baker redan när han spelade advokat i The Guardian. Det är något speciellt med australiensare.


Han är bra Guardian Nick ä är så olik Jane . hee vi behöver en The Mentalist eller Simon Baker tråd

stirrar på din ikon så vi inte blir allt för ot *pretty*

http://www.youtube.com/watch?v=R65jxhaA ... r_embedded
supernatural vinner TV guide fan awards
Jane: She does the detecting and I do the insulting.
Lisbon:A consulting! Jane:That Too :)
Jane: Tea? It's like a hug in a cup.
Jane: You've been LaRoched haven't you
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion
 
Inlägg: 266
Blev medlem: 31 mar 2007

Inläggav MissKittyFantastico » lör apr 16, 2011 10:16

OMG! :eek:

Jag hämtade senaste avsnittet och jag har inte tid att se det nu, men jag öppnade filen för att kolla att den verkade vara ok och såg de första sekunderna. :eek: Jag vet vad jag ska göra ikväll i alla fall. Eller så fort jag kommer hem igen.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav brat » lör apr 16, 2011 15:52

Oj, min nyfikenhet ökade just med några hundra procent. Tur att vi redan planerat att se ikväll! :D
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav MissKittyFantastico » lör apr 16, 2011 22:45

6x17

Inte så OMG:igt som de första sekunderna antydde, men jag tyckte att det var rätt bra ändå.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav brat » sön apr 17, 2011 1:03

6x15
Superroligt och poänglöst avsnitt. Lyckades helt låta bli att bry mig om att jag inte gillar sånt här fanflirteri och skrattade gott, allra mest åt Misha tror jag. "frowny face... aaah!" :D

6x16
Var rädd att avsnittet skulle handla om Eve som inte intressserar mig det minsta men som tur var låg fokus istället på en creepy crawly. Gillar när SPN lyckas överraska (det händer på tok för sällan numera) som när Dean dödade tjejen. Och jag gillade vem-blir-nästa-spänningen och att så många dog, känns mer rejält så. Men logiken bakom alltihop sög... antaligen kände Masken att den lika gärna kunde bygga några töntiga fällor när den hade ett så töntigt meddelande att leverera, "ni ska dö", men nå - DÖDA DEM DÅ! Eve verkar leva upp till sina föregångare Djävulen, Meg, Lilith och YED vad gäller mesighet. Det krävs mycket överseende för att följa den här serien. Och Misha måste ju vara den mest frånvarande regularn någonsin... grumble grumble.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav brat » sön apr 17, 2011 1:17

chanda skrev:
Jensen,Misha och Jared :D spoiler för kommande episoder

Jag tittade inte på den här videon när du postade den eftersom det var spoilervarning på den... men nu kom jag ihåg att jag inte bryr mig om spoilers. :D
Misha är den sötaste IndianRussian någonsin hihihi :lovebunnier:
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Glorificus » sön apr 17, 2011 1:33

6x15
Vad man kan förvänta sig av ett Ben Edlund-avsnitt. D.v.s awesome! :D Han borde få skriva mera. Ben Edlund for showrunner? 8)
Jareds hus var extra roligt (alpackaljuden och cowboytavlan i synnerhet), liksom Mr Misha Collins. :lovebunny: Och omtagningarna av scenen Sam och Dean skulle skådespela i!

Ett av seriens största plus är att de humoristiska avsnitten i regel är roliga på riktigt. Synd att de dramatiska inte är lika övertygande.


6x16
Snark. Jag höll för ögonen och såg mellan fingrarna i nån scen, men överlag var det mycket som var ologiskt och inte särskilt engagerande. Speciellt när man förstod från första fem minuterna att alla utom Sam, Dean och Bobby förmodligen skulle dö. Det såg extra illa ut för Rufus ju mer han och Bobby pratade om sitt förflutna. :P

Det verkar som om vi väntar med 6x17... men det är kanske lika bra så vi kan fortsätta med två avsnitt åt gången.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav HeavyAlex » ons apr 27, 2011 2:07

Tju, längesedan man var i den här tråden och snokade.. :eek:
Älskade SPN säsong 1-5 men vid säsong 6 så tappade jag lusten efter några avsnitt ( :( )men måste fan ta mig i kragen och fortsätta kolla, speciellt eftersom det nu kommer en sjunde säsong! :extas:

http://blog.cwtv.com/2011/04/26/the-cw-announces-early-pickups-for-five-series-for-the-2011-2012-season/
.. The network also renewed fan favorite SUPERNATURAL, which enters its seventh season next year.


Lite kritisk är jag dock eftersom s6 inte direkt var i min smak, iaf inte i början.. Får ta o ge det en chans..

Men till saken, vad tror ni kära BF-anhängare om s7? Värt att kolla på? :D

/Alex
"Oh poor watcher. Did your life pass before your eyes? Cup o tea, cup o tea, almost got shagged, cup o tea?"
Användarvisningsbild
HeavyAlex
Minion
 
Inlägg: 265
Blev medlem: 18 dec 2009
Ort: Stockholm

Inläggav Rombat » sön maj 01, 2011 14:42

6.19

Helt okej avsnitt. Jag garvade som fan varje gång någon saJefferson Starship, vilket kopplat till Deans vansinnigt nöjda min när han förklarar namnet gjorde hela min dag.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav MissKittyFantastico » mån maj 02, 2011 23:59

6x18

Jag gillade det. Lagom fånig humor. Dean som western fan var rätt gullig. Han är så charmigt goofy ibland. Första scenen med Dean som sheriff, oh my.

Själva storyn var väl inte det bästa jag sett. Lite mycket snabblösningar.Till exempel Castiels uppladdning av energi "Det finns inget sätt, jo det finns det, men det är faaarligt. Tur, det gick bra."
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav chanda » ons maj 04, 2011 20:43

brat skrev:Jag tittade inte på den här videon när du postade den eftersom det var spoilervarning på den... men nu kom jag ihåg att jag inte bryr mig om spoilers. :D
Misha är den sötaste IndianRussian någonsin hihihi :lovebunnier:


Ja Det var han :D skulle kunna titta på J2 och Misha hela dagen.

s6x18 och s6x19
Det händer mycket nu ,många intriger . Crowely är faktiskt glad att se att han lever .Hmm Jag undrar vad Castiel håller på med intressant är det i alla fall. Dean som Clintan fan ,Cute !
Heh Sam med hästen.
snar är finalen här Weeee!
Jane: She does the detecting and I do the insulting.
Lisbon:A consulting! Jane:That Too :)
Jane: Tea? It's like a hug in a cup.
Jane: You've been LaRoched haven't you
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion
 
Inlägg: 266
Blev medlem: 31 mar 2007

Inläggav sfinx » sön maj 08, 2011 19:46

6.20
Åh, vilket bra avsnitt! :lovebunny:
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav dansdansdans » sön maj 08, 2011 19:58

6.20 ja verkligen :D
- Are you prepared to disobey?
Användarvisningsbild
dansdansdans
Minion
 
Inlägg: 235
Blev medlem: 24 nov 2004

Inläggav sfinx » sön maj 08, 2011 23:43

Karin Waller aka Varföriallvärlden Ärjagintemedlempåforumet om Cas:
Han är skräckinjagande och behöver en kram. :lovebunny:
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron