Supernatural

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav brat » lör okt 30, 2010 23:57

6x06
Jadå, det fortsätter bra. Alltid bra potential i en sanningsförbannelse och jag tyckte att avsnittet levererade, det var spännande med inslag av humor och extra intressant med Deans försök att lista ut sanningen om Sam. Tyckte att Dean var korkad som inte såg att Sam uppenbart inte påverkades av förbannelsen, men han fick det ju förklarat för sig när monster-bruden påpekade det iaf. Sam är SKUM! (Och Dean är snygg. Ja, det är töntigt att påpeka det men jag tror aldrig att han har varit så snygg som i de två senaste avsnitten. CRAZY.) Bonus: Cas!
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Glorificus » sön okt 31, 2010 2:09

brat skrev:6x06
Jadå, det fortsätter bra. Alltid bra potential i en sanningsförbannelse och jag tyckte att avsnittet levererade, det var spännande med inslag av humor och extra intressant med Deans försök att lista ut sanningen om Sam. Tyckte att Dean var korkad som inte såg att Sam uppenbart inte påverkades av förbannelsen, men han fick det ju förklarat för sig när monster-bruden påpekade det iaf. Sam är SNYGG! (Ja, det är töntigt att påpeka det men jag tror aldrig att han har varit så snygg som i de två senaste avsnitten. CRAZY.) Bonus: Cas!

Jag gör det enkelt för mig och håller med helt och hållet. Speciellt om det där sista + Cas! ;)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav MissKittyFantastico » mån nov 01, 2010 10:34

6x06

Jo det här var bra. Väldigt bra. I slutscenen så satt jag och hoppades att Dean skulle klocka Sam för det kändes som om det utbrottet behövdes. Annars har jag inte mycket att lägga till efter föregående två talare.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav Tinwiel » mån nov 01, 2010 12:53

6x05
Mmbop your way out of here! :D :D :D. Roligaste repliken på länge. Bra avsnitt. Sam -very sneaky indeed, det är faktiskt lite spännande. Nu skiter vi i änglarna ett tag, ok? (förutom Cass, jag skulle aldrig skita i honom, han kan väl få vara med på lite traditionellt, relativt ängelfritt ass-kickande han också?)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav MissKittyFantastico » sön nov 07, 2010 23:20

6x07

I kind of like where this is going. Soulless Sam är rätt intressant och jag kan klart tänka mig Crowley som säsongens big bad.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav brat » sön nov 14, 2010 22:47

6x07
+ Att Sams själ saknas var ett intressant och tillfredsställande svar på frågan om vad som var fel med honom.
+ Och Crowley är alltid bra, så han kan fungera som en större del av säsongen. (Även om mäklar-motiveringen till att söka purgatory var så där...)
+ Gillar också att det hela tiden finns en underliggande handling med Cas som väntar på att explodera, bitterheten när han sa "ni är alltid viktigare" var inte liten.
- Släktingarna gillar jag dock fortfarande inte och jag ser ingen poäng med dem (Crowley hade kunnat utpressa bröderna att jobba för honom utan att gå omvägen via morfar) så jag är glad att de dör en efter en.
Inte tokigt alls, det här avsnittet. Efter hur säsongen började trodde jag väl då aldrig att den skulle göra en sådan come back, jag menar, nu är den ju okej (om än inte bra).
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav brat » sön nov 14, 2010 23:52

6x08
Ett klassiskt SPN. Som dessutom var välförfattat, mycket finurliga roligheter. (Skrivet av mannen bakom 6x02 som inte var ett favoritavsnitt.)
Är glad att jag inte har en hund, skulle väl få mardrömmar att han också var en creepy stalker/mördare. :D Men ett bra avsnitt iaf.
Att få tillbaka Sams själ är en bra drivkraft för säsongen, det är så tragiskt att det där är tacken Sam fick för det han gjorde, så tragiskt att Dean ska behöva titta på den här personen som inte är hans bror.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Glorificus » mån nov 15, 2010 0:13

6x07-08
Två bra avsnitt! Men jag gillade hundavsnittet bättre än alphavamp-avsnittet. Tragiska monster är de mest intressanta.

Själlöse Sam har blivit riktigt rolig. :D

Och jo, jag gillar huvudarcen nu... förutom allt med Lisa och Ben, så fort deras namn kommer upp ropar jag "aaargh, dö!".
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav brat » sön nov 21, 2010 23:09

6x09
Ben Edlund. Man borde skriva sånger i din ära. :lovebunnier:
Jag skrattade och skrattade och skrattade. Har inget mer att säga. Bara skrattade och skrattade.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Glorificus » sön nov 21, 2010 23:31

6x09
Ja, det här var bra! :)

Roligt! Och intressant med fairies. Jag gillar när de använder varelser från folktron i serien.

Upplösningen var lite väl spretig och jag saknade något mer relaterat till älvriket för att de skulle kunna bli av med dem... kändes inte så trovärdigt att det bara var att läsa en trollformel, även om räknandet av saltkorn var ett bra inslag.

Själlöse Sam fortsätter att underhålla! :D
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Rombat » mån nov 22, 2010 19:49

6.09 Nu blev det äntligen riktigt bra! Garvade runt ett par gånger.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav Tinwiel » tis nov 23, 2010 1:05

ja, 6x09 var roligt. :D Jag skrattade också högt några gånger.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Mush » fre nov 26, 2010 22:10

Har en huvudstory kommit igång? Inga massiva spoilers bara.
Jag är en drömmare, Can you reach my halmtak?
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad
 
Inlägg: 1761
Blev medlem: 13 apr 2007

Inläggav brat » lör nov 27, 2010 11:45

Mush skrev:Har en huvudstory kommit igång? Inga massiva spoilers bara.

En huvudstory har nog funnits hela tiden, men man fick veta lite mer från 6x07 skulle jag säga.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav WillowGirl » mån nov 29, 2010 14:33

Den här serien är riktigt, riktigt bra. Sam och Dean, vilket radarpar... Ska snart börja titta på säsong 6 och jag längtar! Hört något rykte om att de ska befinna sig i ett annat land? och okej, hur cool är inte Dean?
Användarvisningsbild
WillowGirl
Minion
 
Inlägg: 137
Blev medlem: 29 nov 2010

Inläggav HeavyAlex » ons dec 01, 2010 0:28

Har nu börjat kollat på denna fantastiska serie!
Är på avsnitt 2x07 nu..
Bara jag som tänker på att snubben som blir mördad av Pete heter Anthony Giles... (Anthony Head+Rupert Giles=Anthony Giles.. :D
Eller det kanske bara är jag som är ute o fantiserar i min egna lilla värld.. :P
"Oh poor watcher. Did your life pass before your eyes? Cup o tea, cup o tea, almost got shagged, cup o tea?"
Användarvisningsbild
HeavyAlex
Minion
 
Inlägg: 265
Blev medlem: 18 dec 2009
Ort: Stockholm

Inläggav dansdansdans » lör dec 04, 2010 14:12

6*10
satan va bra!!!! :P :!:
helt lyriskt bra. jippie!
- Are you prepared to disobey?
Användarvisningsbild
dansdansdans
Minion
 
Inlägg: 235
Blev medlem: 24 nov 2004

Inläggav brat » lör dec 04, 2010 23:03

6x10
Hmm..
Som avsnitt var det ganska spännande med driv och action, men handlingsmässigt föll det mig inte i smaken.
- Avskyr Meg och gillar Crowley, så det var väldigt synd att de avslutade hans roll, konstigt också med tanke på hur bra säsongsuppbyggnad det var med alfas och själen m.m. Men blä, vill inte ha mer Meg, hon har förstört tillräckligt många säsonger redan.
- Avskyr morfarn och i det här avsnittet kunde jag inte köpa karaktären över huvud taget. Det är som Dean säger, mamman skulle aldrig vilja bli återuppstånden i en tid och ett liv som inte är hennes, och hon skulle aldrig förlåta sin pappa för att han förrått hennes söner som hon dog för. Och morfarn borde lätt inse det. Så besviken att han inte dött än.
- Dessutom fullkomligt smaklösa och opassande skämt och omotiverat naken demontjej
- Det totala missbruket av Cas är också frustrerande, ge honom en riktig roll i serien för sjutton!


Usch, så tråkig jag är! Berätta mer om varför det var så bra istället! :)
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Glorificus » lör dec 04, 2010 23:21

6x10
Hm... nä, jag blev inte heller så lyrisk. ;)

Några underhållande stunder, men överlag kändes det bara som att de slängde in allt de lagt grunden till tidigare i säsongen i en mixer och tryckte på turboknappen några gånger. Gnnh. Crowley och hans överlägsna grepp om dem var ett bra hot för hela säsongen, i kombination med att försöka få Sams själ från honom. Plus att det är Mark Sheppard, och allting blir bättre med Mark Sheppard! :( Morfar Campbells helomvändning kändes inte heller trovärdig motför hur hans story varit hittills i säsongen. Inte ens Cas scener var särskilt bra... (Undantag: "I learned that from the pizzaman." :D) Nä, det här kändes mest bara amatörmässigt skrivet, tyvärr... jag ville gilla det mera.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Rombat » sön dec 05, 2010 16:30

brat skrev:6x10
Hmm..
- Dessutom fullkomligt smaklösa och opassande skämt och omotiverat naken demontjej

Personligen anser jag att det var omotiverat breda remmar för att hålla fast en ynka demon.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav chanda » tis dec 07, 2010 7:24

Supernatural vinner tv guides fan poll " spoiler för s4-s5"


"we are the champions " :D :lovebunnier:

Väldigt stark säsong .
Jane: She does the detecting and I do the insulting.
Lisbon:A consulting! Jane:That Too :)
Jane: Tea? It's like a hug in a cup.
Jane: You've been LaRoched haven't you
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion
 
Inlägg: 266
Blev medlem: 31 mar 2007

Inläggav Crashdummie » tis dec 07, 2010 12:59

chanda skrev:Supernatural vinner tv guides fan poll " spoiler för s4-s5"


:lovebunny: Här kommer omslaget:

Bild

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav Crashdummie » ons dec 08, 2010 10:36

Yay, nu har jag äntligen påbörjat att se s6 av supernatural.

6x1 Älskar början där man ser hur Deans nya livs ser ut kontra den han lämnade - melankolisk. Är det bara jag eller ser Dean extremt ung och sårbar ut i detta avsnitt/säsong. Jätteglad att de fortsatte, men känns lite seg start. Och Lisa, irriterar mig lite på hennes karaktär - hon är för lugn o likgiltig!

6x2 Blev riktigt äcklad av denna avsnitt. har extra svårt när barn är inblandade så blä... fast gillar citatet: "You can't Angelina Jolie a shapeshifter" :D
6x3 Return of Cass, yay!!! :lovebunny: fast alla bibelreferenser i can do without

6x4 Oh Bobby - tycker det var en superb ide att dedikera ett avsnitt åt den försummade hjälten och inse hur ouppskattad den stackaren är. Trots den komiska inslaget var ju avsnittet väldig tragisk.

Det enda jag kan säga är att det var bra att jag väntade med att se s6 för att se flera avsnitt ger mer känsla för säsongen... tycker att de kör för många cliffhangers.

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav brat » ons dec 08, 2010 19:02

Hurra! :) Det var ju roligt att SPN fick äran att vinna.

...men varför ser de ut som två Ken-dockor? Hellooooo retusch. Hade hellre sett en riktigt mörk och grimy bild där de fick se mer äkta ut.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Crashdummie » ons dec 08, 2010 19:10

brat skrev:...men varför ser de ut som två Ken-dockor?


Hell yeah! önskar jag kunde få tag på en Dean-dock, då skulle jag leka med den all day long :D

PS. Men ja, håller med dig, blir för mkt surfer boy, preppy look när serien egentligen är mkt mörkare... speciellt s6.

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav Crashdummie » ons dec 08, 2010 19:14

spammar nu, men jag är bara tvungen att citera och hålla med tin här:

Tinwiel skrev:6x01 Han (dvs Dean) måste få ha djupare relationer än med någon annan än sin bror och Bobby, annars blir det tråkigt, och att ha hela gänget ute på vägarna igen lär inte bli lika intressant som Dean kvar i suburbia ett tag. Åtminstone är det något nytt och inte standardformatet. Sen kan Cass komma och hälsa på. Se på tv.. äta paj... spela singstar.... :D

:D :lovebunny:

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav MissKittyFantastico » mån jan 10, 2011 12:03

Bild

Så gulligt!
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav Tinwiel » mån jan 10, 2011 13:25

aaaaw. Är det Jensens eller Mishas?
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav MissKittyFantastico » mån jan 10, 2011 17:43

Mishas. West Anaximander eller vad det nu var ungen hette.

Satt och googlade Jensen-bilder i förmiddags och både han och Jared har gift sig under förra året. Did not know that. Jared är gift med Ruby 2. Har inte alls uppdaterat mig med skvallret 2010. Jag skäms lite för trivia är ju mitt expertisområde annars.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav Tinwiel » mån jan 10, 2011 19:31

Jag gillar bebisens små fötter i onesie-dräkten. Pluttepluttpluttplutt.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron