Weeds

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav AKS » fre sep 23, 2005 14:52

Jag tror det finns flera stycken som tycker likadant som du, serien är lite egen aå jag kan förstå att alla inte kan bli tokförälskade i den. Däremot har jag nog inte stött på någon som tyckt illa om den.


Nej, jag har inte heller hört om nån som inte tål den alls à la Lost, BtVS och de flesta andra serier.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav caffeineaddict » tis sep 27, 2005 16:37

1.08: Back on top!Måste väl hålla med om att de senaste två avsnitten inte riktigt var i klass med de fem första, men det här var direkt utmärkt. Råttjakten, karatematchen, och konfrontationen med Mr. Penny... alltihop suveränt. Det är så härligt när en och samma scen kan fungera både komiskt och som stark karaktärsscen. Den här serien gör det hela tiden. Höstens bästa nykomling, tveklöst.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Peppe » tis sep 27, 2005 16:40

caffeineaddict skrev:1.08: Back on top!Måste väl hålla med om att de senaste två avsnitten inte riktigt var i klass med de fem första, men det här var direkt utmärkt. Råttjakten, karatematchen, och konfrontationen med Mr. Penny... alltihop suveränt. Det är så härligt när en och samma scen kan fungera både komiskt och som stark karaktärsscen. Den här serien gör det hela tiden. Höstens bästa nykomling, tveklöst.


Håller fullständigt med, tänkte precis skriva ungefär samma sak! :D
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby
 
Inlägg: 518
Blev medlem: 27 apr 2005
Ort: Uppsala

Inläggav The Buffster » tis sep 27, 2005 19:20

Håller också med caffeineaddict, 1.08 var ett riktigt bra avsnitt, mycket bättre än dom två föregående. Mary-Lousie Parker är helt fantastisk. Det har jag tyckt hela tiden med i det här avsnittet så lyste hon extra starkt. Jag gillade väl egentligen det mesta med det här avsnittet. Alla Nancys scener var mycket bra. Doug och Andy var roliga som vanligt och Shane likaså. Jag gillade även scenerna med Celia och hennes man. Silas är fortfarande rätt trist men han var ju inte med speciellt mycket i det här avsnittet.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav Illyria » tis sep 27, 2005 20:31

caffeineaddict skrev:Höstens bästa nykomling, tveklöst.

Precis vad jag också kommit fram till.

1.08: första avsnittet som inte slutar mitt i allt utan lyckades time:a ihop allt också. Men jag skulle ändå inte ha något emot mer Weeds, dvs 40-minuter.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav A bear » tis sep 27, 2005 23:30

Aaaaah, 1.08... sweetness.

Nancy! Råttan! Luftpistolen! (Och då menar jag både scenen i vardagsrummet och den i gränden.)

Om nu bara Silas kunde resa bort för all evighet, eller göra något intressant. (Yeah, right.)

Andy: You want to smoke up?
Doug: Is the Pope Polish?
Andy: German.

Och Mountain Goats "Cotton" - var det väl? - är ett av de snyggaste soundtrackögonblicken jag sett på TV sen förra säsongsfinalen av "Sopranos".

Weeds rycker upp sig. Som sagt, jag vill fortfarande ha 45 minuter... men just den här gången tänkte jag inte ens på det. Fortsätt så här.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Zaxx » ons sep 28, 2005 0:41

1.08

Otroligt bra!

Första gången jag riktigt tyckte att avsnittet faktiskt kunde mått bra av 10min till... kändes kort. Det betyder nog att det är bra... Fortsätter det såhär så blir det en riktigt bra serie!
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Illyria » ons sep 28, 2005 1:33

Zaxx skrev:Första gången jag riktigt tyckte att avsnittet faktiskt kunde mått bra av 10min till... kändes kort.

Första gången jag tyckte tvärtom :P
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Zaxx » ons sep 28, 2005 2:14

Illyria skrev:
Zaxx skrev:Första gången jag riktigt tyckte att avsnittet faktiskt kunde mått bra av 10min till... kändes kort.

Första gången jag tyckte tvärtom :P


Jo men jag "ville ha mer" inte så att jag tyckte att det inte slutade bra 8)
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav The Buffster » ons sep 28, 2005 11:44

Illyria skrev:
Zaxx skrev:Första gången jag riktigt tyckte att avsnittet faktiskt kunde mått bra av 10min till... kändes kort.

Första gången jag tyckte tvärtom :P

Jag håller med Illyria om att avsnittet den här gången känndes avslutat när det slutade, och det var nog första gången.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav CheeseGuy » ons sep 28, 2005 23:05

1.08: Tokbra! Jag gillade avsnitt 6 och 7 väldigt mycket också, och skulle absolut inte kalla det en svacka, men ja, det här var ännu bättre. Weeds är utan tvekan min favoritserie just nu.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav AKS » tor sep 29, 2005 7:56

Hoppas att inte antalet röstande på tv.com speglar antalet tittare i USA. Röstandet har gått stadigt nedåt sedan starten...

http://www.tv.com/weeds/show/28829/episode_guide.html
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav poser » tis okt 04, 2005 10:55

1x09

Directed by Paul Feig

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav The Buffster » tis okt 04, 2005 13:56

1.09 Eftersom 1.08 faktiskt kändes som ett avslutat avsnitt så tänkte jag att Weeds kanske hade hittat formen men tyvärr så tycke jag att det här avsnittet kändes som om det knappt hann börja. Men det var ett bra avsnitt hur som helst. Ett verkligt bra avsnitt faktiskt. Jag kan inte säga nog många gånger hur mycket jag tycker om Mary-Lousie Parker. Alla scener med Nancy är i princip bra. Shane, Andy och Doug fungerar mycket bra som seriens roliga inslag. Särskilt Shane och Doug. Silas är fortfarande tveksam, men kanske kan det faktum att han söker sig till Megans föräldrar för stöd, vilket verkligen måste ha gjort ont för Nancy, kan utvecklas till någon lite mer intressant.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav A bear » tis okt 04, 2005 20:44

1.09
KORS i taket! Silas gör något intressant! Och med knytnäven, rentav!

Bra avsnitt, om än inte riktigt samma höjdare som åttan. Men Nancy verkar verkligen ha hamnat i trubbel nu - något säger mig att det inte är så nyttigt att vara skyldig Alejandro en gentjänst.

SHANE: Say yes to drugs!

Och Celia som tar över Hem & Skola... oj oj oj. Hur tuff kan man bli? "Thanks for your input!"
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav AKS » tis okt 04, 2005 21:52

Vad jag gillar denna serie! 1.9 var ytterligare ett bra avsnitt. Överlägsen många av de serier jag följer nu. Defintivt helt överlägsen Desperate Housewives och Lost. Inte så nära Veronica Mars dock.

Har inget speciellt att kommentera om detta avsnitt förutom att det var bra. Vet vi nåt om en andra säsong? På tv.com är tio avsnitt listade denna säsong.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav caffeineaddict » tis okt 04, 2005 22:04

AKS skrev:Vet vi nåt om en andra säsong? På tv.com är tio avsnitt listade denna säsong.


GAH! Du skämtar? *tårar stora som busslaster med flodhästar*

Nooooooo!

Jag har sagt det förut, men jag säger det igen: Årets bästa nya serie.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Illyria » tis okt 04, 2005 22:20

Ja, jag undrar också hur det blir mer fler avsnitt, säg inte att nästa är sista för då blir jag arg och besviken. Serien har enligt mig ett problem som tyvärr påverkar en hel del och det är tidsformatet och hur de bygger upp avsnitten för att passa in i det, men det är också ett lättfixat problem. Allt annat i serien är grymt bra.

1.09: bra avsnitt men det är tillbaka till att kännas kort och sluta mitt i allt.
Varför bär hon omkring på precis allt, det verkar helt galet, och säkerhetsvakten verkade falsk från början.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav caffeineaddict » tis okt 04, 2005 22:23

Illyria skrev:1.09: bra avsnitt men det är tillbaka till att kännas kort och sluta mitt i allt.
Varför bär hon omkring på precis allt, det verkar helt galet, och säkerhetsvakten verkade falsk från början.


För att hon fortfarande är en nybörjare, och fortfarande rätt klantig och naiv. Vilket är utmärkt ur story och karaktärssynpunkt. Säkerhetsvakten var en sådan uppenbar bluffare. What doesn't kill you...


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » mån okt 10, 2005 17:59

GAH! Tycks ännu inte vara klart om Weeds får en andra säsong! Men varför gör de så här?! VARFÖR?!

TVguide-intervju
(Intervju med snubben som spelar Conrad. Han kommenterar slutet av S1, men inget som avslöjar handlingen.)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » mån okt 10, 2005 18:05

AKS skrev:GAH! Tycks ännu inte vara klart om Weeds får en andra säsong! Men varför gör de så här?! VARFÖR?!

Därför att de är Showtime och de är aktivt ONDA!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » mån okt 10, 2005 18:06

De också?! Vad har de gjort tidigare? Var det de som tog död på Dead Like Me?
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » mån okt 10, 2005 18:08

AKS skrev:De också?! Vad har de gjort tidigare? Var det de som tog död på Dead Like Me?

Ja. (Mummel, mummel, rövhål är vad de är, mummel, mummel.)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » mån okt 10, 2005 18:10

Okej, jag förstår. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Zaxx » mån okt 10, 2005 21:30

Om de kunde lägga ner DLM som är ljusår bättre än Weeds (Weeds är bra det är inte det) så kan de lägga ner denna med! Antar att de har ngn slags inbördes rangordning på vem som har dödat flest serier, kontra signat nya!!

Som en sportens +/- tabell, fast där det gäller att ha så många minus som möjligt! DOH!
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav AKS » mån okt 10, 2005 21:36

Jag föredrar helt klart Weeds före DLM och då tyckte jag mycket om DLM. Gillar bara Weeds lite mer även om ingen av serierna är bland mina favoritserier (absoluta toppen alltså).
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav The Buffster » mån okt 10, 2005 21:38

Men näää... DLM är ju mycket bättre än Weeds (vaddå alla får tycka olika?).

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav Off » mån okt 10, 2005 21:39

Som jag sa på DVDforum. DLM är min absoluta favoritserie någonsin så när jag sitter och tittar på Weeds så känns det någonstans att det kunde varit DLM istället. Det är helt sjukt att jag klarar av att titta på Weeds faktiskt. Måste vara en kvalitetsstämpel.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav AKS » mån okt 10, 2005 21:40

The Buffster skrev:Men näää... DLM är ju mycket bättre än Weeds (vaddå alla får tycka olika?).


Kan inte hålla med... Kände alltid ett avstånd till nästan alla karaktärer i DLM och det gör att det är svårt att riktigt älska den. I Weeds känner jag mer för karaktärerna även om jag inte bryr mig alls i jämförelse med ex Veronica Mars eller BtVS/Angel/Firefly/Red Dwarf. Som sagt, ingen av seriern (DLM & Weeds) är bland mina favoritserier.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav The Buffster » mån okt 10, 2005 21:42

Men, men... Mason? Rube? George? Daisy? Roxy?... och Mason?

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron