Weeds

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav HippieSpellan » fre jul 24, 2009 21:35

alltså själva storyn är tråkig.han gillar henne. hon gillar nån annan. han är drogkung, babyn kom. det intressanta är bara silus lilla affärsrörelse.
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher
 
Inlägg: 6631
Blev medlem: 24 mar 2007
Ort: The best place EVER

Inläggav Tob » fre aug 07, 2009 1:46

(spoiler 5.9) Alla Andy/Nancy scener är fasiken helt underbara. Känns inte som jag har skrattat så här mycket till Weeds sedan säsong 1. Andy/Nancy scenen på damtoaletten var väl något ansträngd, med hey, sen när så man något sådant här på tv, jag har aldrig gjort det i alla fall. Esteben och allting som har med mexikansk droghandel, mexikansk politik, mexikanska karaktärer osv. kan gått lämna serien. Om inte annat så bör Shanes skottskada vara skäl nog för att Nancy skall göra sig av med Esteban.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav HeY » fre aug 07, 2009 2:22

Tob skrev: (spoiler 5.9) Alla Andy/Nancy scener är fasiken helt underbara. Känns inte som jag har skrattat så här mycket till Weeds sedan säsong 1. Andy/Nancy scenen på damtoaletten var väl något ansträngd, med hey, sen när så man något sådant här på tv, jag har aldrig gjort det i alla fall. Esteben och allting som har med mexikansk droghandel, mexikansk politik, mexikanska karaktärer osv. kan gått lämna serien. Om inte annat så bör Shanes skottskada vara skäl nog för att Nancy skall göra sig av med Esteban.

Jag håller med. Det mexikanska börjar bli sjukt trist, åk tillbaka till ett nybyggt Agrestic!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » tis sep 01, 2009 22:11

Weeds, säsong 5.
Det ska erkännas, att jag har lite blandande känslor för säsongen. Å ena sidan gillar jag hur tillskruvad serien är och jag gillar var de inblandade befinner sig såväl geografiskt som karaktärsmässigt, å andra sidan har de stått och stampat på precis samma plats alldeles för länge sedan. Nancy, som annars är så driven, säger på sin höjd att hon inte vill längre men gör ingenting åt det, och när hon väl erbjuds en chans går hon djupare in. Jag har verkligen uppskattat att se henne gå djupare ner i skiten, det har varit intressant och underhållande, men någon gång måste det också vända eller åtminstone bli lite ny färg på bajset. Och jag har svårt att se Nancy hyra en lönnmördare, i den utmålade situationen, när det borde finnas långt bättre alternativ. Herregud, vid det här laget har hon sagt det själv, hon har redan spottat på Estebans manlighet, hon har pratat om att vilja dra, vore det inte enklare och bättre och mänskligare och mer Nancy att faktiskt dra.

Det är samma sak med flera av de andra. Dougs totala brist på empati och förstånd, Celias idiotism, allt sådant är kul att se men det måste ta vägen någonstans, antingen måste karaktärerna straffas eller belönas eller på annat sätt utvecklas och det har inte hänt under den här säsongen. Allt står och stampar på samma mark, man går runt i en ring och kommer tillbaka igen. Jag är rädd att Andys frieri ska vara samma sak. Han har velat ändra sig, han har aktivt gjort något för att ändra sig, hans frieri och eventuella giftermål skulle vara ett nyttigt tillskott till serien (och jag älskar Alanis Morisette, briljant val till rollen) men hans fega agerande (även om det var karaktärisktiskt och som sådant gillade jag det) ser som gjort ut för ett slutgiltigt nej och inget giftemål och kanske fortsatt besatthet av Nancy och i vilket fall ingen utveckling.

Det är vad som är, för mig, så frustrerande. Det finns så väldigt mycket jag gillat med säsongen, händelser och historier och karaktärer, och Shane har varit lysande och Silas har bara blivit bättre, men den väg som serien tagit under hela säsongen kunde den och borde den ha tagit på en tredjedel eller max halva säsongen istället
.

Som sagt. Jag gillar fortfarande Weeds väldigt mycket men ibland kan den vara väldigt frustrerande.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » ons sep 02, 2009 1:40

Jag håller med! Jag vet inte heller vad jag tycker om (spoiler 5x13) att Shane precis (eventuellt) mördade Pillar och bara log som om ingenting efteråt.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » fre jun 04, 2010 0:31

Whoop, whoop!


"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tomas » fre jun 04, 2010 22:35

:D
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav HeY » lör jun 05, 2010 0:45

Hur sexig är inte M-LP i det klippet? En av mina vänner kallade henne plain en gång, douche!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » lör jun 05, 2010 10:21

Skitsnygg trailer, and I do like what it implies.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » fre jul 23, 2010 11:57

Trailer med actual clips från nya säsongen:



Not really the serious tone I was hoping for. Fast trailers kan ju vara misleading.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » tis aug 17, 2010 2:30

6x01
Not that I didn't enjoy that but jösses vad karaktärerna blivit osympatiska! Jag vet att det sagts förr men jag kände det verkligen nu. Vad har de tänkt göra med Shane för han är verkligen en sociopat just nu? Silas ain't.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav HippieSpellan » fre aug 20, 2010 21:40

jo håller nog med hey lite.
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher
 
Inlägg: 6631
Blev medlem: 24 mar 2007
Ort: The best place EVER

Inläggav HeY » fre aug 20, 2010 21:46

That's a first :D
Brukar inte vi oftast tycka helt olika? ;)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav HippieSpellan » lör aug 21, 2010 21:19

jo det är rätt, vi är på olika sidor om planket so to speak. men jag tror alla håller med om det där=D
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher
 
Inlägg: 6631
Blev medlem: 24 mar 2007
Ort: The best place EVER

Inläggav HippieSpellan » tis aug 31, 2010 18:47

Riktigt bra avsnitt måste jag säga!
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher
 
Inlägg: 6631
Blev medlem: 24 mar 2007
Ort: The best place EVER

Inläggav HeY » fre sep 17, 2010 0:15

Jag vill veta vad folk tycker om säsongen än så länge! Har lite svårt att känna efter ordentligt själv. Är alltid intressant med lite input :)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Matt » fre sep 17, 2010 0:55

Tycker säsongen är helt ok. De fortsätter i samma utskruvade stil. Det är en ganska annorlunda serie än den man blev förälskad i säsong ett. Men det är fortfarande helt klart underhållande.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav Tinder » fre sep 17, 2010 2:28

Gillar helt klart säsongen hittills men på nått sätt känns det som att serien hela tiden vandrar i en cirkel. Familjen behöver pengar och allt är kaos, de börjar sälja droger så smått och arbetar sig uppåt tills en katastrof händer och allt börjar om igen. Så hoppas att det händer nått oväntat snart.
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby
 
Inlägg: 826
Blev medlem: 04 jan 2004

Inläggav HeY » ons nov 17, 2010 18:26

6x13
Helt klart intressant slut, men i det hela så var nog detta det enda avsnittet i näst intill hela säsongen som faktiskt kändes värt att se. Jag tycker att det har varit en väldigt trist säsong, karaktärerna har varit väldigt osympatiska och vad hände egentligen med den sympatiska Nancy från säsong 1-3?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » lör apr 23, 2011 21:19

Trailer för säsong 7:



Jag kan inte låta bli att bli lite upprymd varje år inför ny Weeds säsong. Det är ju fortfarande underhållande att titta, även om jag inte tycker serien är lika bra som den varit.

(edit) Hmm, jag vet inte varför embeeden inte fungerar :?: (/edit)

(edit) För att du använde https (med s), verkar inte som taggen gillar det (/edit)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » tis jul 26, 2011 15:15

7x05
Weeds is going strong denna säsongen!
Heylia!!! :extas:

Överlag känns allt mycket mer down-to-earth igen och karaktärerna mer sympatiska.


I feel good about this, don't fuck it up!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tomas » tis jul 26, 2011 21:34

Tycker säsongen har varit riktigt bra hittills.
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav Rombat » tis jul 26, 2011 22:51

Jag håller helt med. Har inte sett 7.05 ännu, men hittills har jag skrattat som bara fan.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav AKS » tis jul 26, 2011 22:58

Yay, kul!! Jag hade iofs inte så mycket emot förra säsongen heller (ju mindre vad-han-nu-heter-mexikanen desto bättre vad mig anbelangar), men att läsa så pass positiva kommentarer om säsongen är kul.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav The Fucking Easterbunny » tis jul 26, 2011 23:06

Fantastisk inledning på säsongen

Nancy är väl kanbske inte världsmästare i sympatisk direkt dock...
-they could have been fucked by bears!
-or worse!
-what's worse than being fucked by bears?
-Hillabillies!
- Trailer Park Boys

Katten var könsmogen och jag hade tråkigt - Sfinx

Min skivsamling | LastFM | HCT
Användarvisningsbild
The Fucking Easterbunny
Die Hart!
 
Inlägg: 4882
Blev medlem: 06 aug 2006
Ort: A to the motherfucking K

Inläggav AKS » mån mar 26, 2012 19:23

Nu är jag och Kalle ca halvvägs igenom S7 och jag tycker serien är BRA igen. Inte the glory days kanske, men eoner bättre än S5 och kanske S4 också. S6 tyckte jag var okej i alla fall.

Hoppas kvalitén håller i sig även om jag känner mig lite tveksam till att hennes mördarflickvän är ute ur fängelset.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Matt » mån sep 17, 2012 21:23

8x12-13
Helt ok slut faktiskt.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Föregående

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron