Entourage

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Entourage

Inläggav qarlsson » ons jul 20, 2005 15:32

Efter att ha sonderat terrängen här på forumet visade det sig att det inte fanns någon Entourage-tråd. Bah, blä och tvi! Den förtjänar något alldeles eget, en liten inredd hörna i tillvaron helt enkelt. Så eftersom ingen annan fått tummen ur den bruna usb-porten får jag väl starta en. Trådens officiella lukt är förövrigt en blandning av basilika och liljekonvalj. Ta del av härligheten.

Entourage är kort och gott störtskön med sitt tema, sina karaktärer och den välskrivna dialogen. All according to the HBO-doctrine so to speak. Vad är det då? En fiktiv komediserie i 30-minutersformatet (likt Sex and the City) som behandlar skådespelaryrket och showbiz från insidan, med en uppsjö av kändisar som gästskådespelar sig själva. I fokus för handlingen står en till synes smått förvirrad och nonchalant Vince, skådespelare och stjärna på klättring, ursprungligen från Bronx. Med sig har han sina barndomsvänner och halvbrorsa, hans "entourage", som på ett eller annat vis är involverade och stöttande i Vince karriär. Man får mer eller mindre följa dessa udda karaktärer när de hänger på en dag-till-dag basis. Och hänger gör de i underhållande stil.

Jag har hitills hunnit med fyra avsnitt och så här långt är det klart Drama och Ari som framträder som favvokaraktärer. Drama (med sin mafiosoinspirerade klädstil och egenkära framtoning) räcker det med att titta på för att brista ut i garv. Likaså med Ari (Jeremy Piven), enerverande, stressad och påstridig agent som enligt vedertaget yrkesmanér skulle kunna koka soppa på sin egen morsa om det krävdes för att ro iland en filmstjärna till klient. Men icke att förglömma Turtle, killen som närmast kan liknas vid en kåt och högljudd liten köttbulle i velour-overaller. Det kan inte bli mer fel. Och just därför är det bara så rätt! =)

Har någon koll på hur det ligger till med pågående s02 vad gäller antal avsnitt? s01 som jag har fullt upp med nu består ju enbart av 8 taniga avsnitt. Så kan vi inte ha det.
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav poser » ons jul 20, 2005 15:36

Säsong 2 ska levereras i ett paket av 13 avsnitt och det är vi glada över.
Att HBO gått ut med att säsong 3 ska få ännu fler avsnitt gör mig inte mindre glad.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav monkeyboy » ons jul 20, 2005 17:20

Jag behöver se ikapp nu efter semestern, hade sett två avsnitt på säsong 2. Någon som har avsnitt 2 och 3 i originalrelease får en puss, resten finns på torrentbytes...
Vinnare av buffyforums halmbocksbränningsgissningstävling 2004
Användarvisningsbild
monkeyboy
Big Bad

Inläggav Off » ons jul 20, 2005 17:31

Utomordentligt roligt. Piven dominerar!
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav noike » ons jul 20, 2005 17:33

monkeyboy skrev:Jag behöver se ikapp nu efter semestern, hade sett två avsnitt på säsong 2. Någon som har avsnitt 2 och 3 i originalrelease får en puss, resten finns på torrentbytes...

Torrenta ner, rar:a dem själv och övertyga dig själv om att det är de riktiga om det är så viktigt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav monkeyboy » ons jul 20, 2005 17:38

noike skrev:
monkeyboy skrev:Jag behöver se ikapp nu efter semestern, hade sett två avsnitt på säsong 2. Någon som har avsnitt 2 och 3 i originalrelease får en puss, resten finns på torrentbytes...

Torrenta ner, rar:a dem själv och övertyga dig själv om att det är de riktiga om det är så viktigt.

Äh, vill först och främst bara se dom men sen ska det vara originalrelease, bara så det är.
Användarvisningsbild
monkeyboy
Big Bad

Inläggav Illyria » ons jul 20, 2005 17:53

Det viktiga borde ju vara att få se avsnittet i en hyffsat bra kvalitet, rar eller ej :rolleyes:

Tror jag testade titta på första avsnittet av den här serien och den var verkligen inget för mig.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav poser » ons jul 20, 2005 17:58

Illyria skrev:Tror jag testade titta på första avsnittet av den här serien och den var verkligen inget för mig.

Kvalitet faller inte alla i smaken :)

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav caffeineaddict » ons jul 20, 2005 18:16

Måste säga att jag tyckte S1 av Entourage var en rätt rolig guilty pleasure men inte så mycket mer, och att det är S2 som har fått mig att bli ett fan! Mer Entourage till folket!

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav qarlsson » ons jul 20, 2005 18:19

poser skrev:Att HBO gått ut med att säsong 3 ska få ännu fler avsnitt gör mig inte mindre glad.

Underbara nyheter!

monkeyboy skrev:
noike skrev:

Äh, vill först och främst bara se dom men sen ska det vara originalrelease, bara så det är.

Word. Originalrelease är det enda alternativet. Jag går online på buffyhubben och stannar där i åtminstone en timme, ifall du skulle vilja dra hem e02 och e03 av säsong 2 i rar-format. Och jag gör det bara på grund av pussen givetvis.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav monkeyboy » ons jul 20, 2005 18:54

/me pussar Qarlsson
Användarvisningsbild
monkeyboy
Big Bad

Inläggav monkeyboy » ons jul 27, 2005 2:22

Det var Jeremy Pivens födelsedag idag (igår), bästa karaktären i serien om ni frågar mig..
Användarvisningsbild
monkeyboy
Big Bad

Inläggav noike » ons jul 27, 2005 2:31

JEREMY! Avsnitt 2.04 var hans största föreställning någonsin.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav monkeyboy » ons jul 27, 2005 4:05

"If all this is not taken care of i will choke you out with a strap-on!"

Jag gillar Lloyd också faktiskt, tänka sig att någon som tar över efter Samaire kan göra en nöjd.
Användarvisningsbild
monkeyboy
Big Bad

Inläggav caffeineaddict » mån aug 01, 2005 10:58

2.09: Hårdporreliten och U2 i samma avsnitt. Helt ofattbart. Bara på Entourage, mina vänner.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav noike » mån aug 01, 2005 11:02

caffeineaddict skrev:2.09: Hårdporreliten och U2 i samma avsnitt. Helt ofattbart. Bara på Entourage, mina vänner.

Jag antar att det var svårare att få med porrtjejerna. Man behöver bara säga "Hej" för att Bono ska böna och be över att U2 ska få vara med på ett litet hörn.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Off » mån aug 01, 2005 20:53

2x09 Bra som vanligt

Avsnittet dog dock när U2-konserten började. Kändes ganska meningslöst.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav noike » mån aug 01, 2005 20:56

Off skrev:2x09 Bra som vanligt

Avsnittet dog dock när U2-konserten började. Kändes ganska meningslöst.

Det var ju U2, så givetvis var hela den biten av avsnittet meningslöst.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav qarlsson » tis aug 02, 2005 10:46

2x8
Vince Vs. Mandy Moore --> 1 - 0
I friggin love this show!

Och Piven rockar. Alltid. Hela tiden. Dygnet runt. Året om.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav RalfiParpa » tis aug 02, 2005 18:23

caffeineaddict skrev:2.09: Hårdporreliten och U2 i samma avsnitt. Helt ofattbart. Bara på Entourage, mina vänner.

Och Arthur!
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav The Buffster » tis aug 02, 2005 18:28

Det verkar som om jag har hittat det projekt jag ska ta tag i efter att jag
har sett klart Dead Like Me och The Shield. Entourage verkar onekligen
ha potential.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » tis aug 02, 2005 20:30

RalfiParpa skrev:

Och Arthur!

Även om det var kul att se honom igen, hade det ju varit ännu roligare om de hade fått tag på den riktige Harry Knowles.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav noike » tis aug 02, 2005 21:33

caffeineaddict skrev:
RalfiParpa skrev:Och Arthur!

Även om det var kul att se honom igen, hade det ju varit ännu roligare om de hade fått tag på den riktige Harry Knowles.

Nej. Så länge man slipper se Mupp-Harry så kan jag leva med att de tog med U2. Hade han varit med ovan på alltihop så hade jag slutat titta oavsett hur bra resten hade varit.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav qarlsson » ons aug 03, 2005 17:08

noike skrev:Nej. Så länge man slipper se Mupp-Harry så kan jag leva med att de tog med U2. Hade han varit med ovan på alltihop så hade jag slutat titta oavsett hur bra resten hade varit.

Personligen har jag alltid haft svårt för Mandy hubbabubbafjortis Moore och kommer förmodligen alltid ha det, så i henne ligger min character of choice-grudge. Men en vaselininsmord Knowles påsatt av The Pussy Patrol tackar jag banne mig inte nej till med tanke på den höga bisarrhetsfaktorn.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav The Buffster » fre aug 05, 2005 16:23

Hur kunde jag inte veta att Adrian Grenier var med i Entourage, hade jag
vetat det hade den legat ännu högre upp bland prioriterade serier. Visst,
jag var bara 13 när jag såg Drive Me Crazy, men jävlar vad kär jag var i
honom!

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Off » mån aug 08, 2005 21:53

2x10

Piven! Från minnet "Only daddy talks like that" :D . Turtle och Johnny Drama dominerade såsom de oftast gör. Suveräna scener vid matbordet.

Är det bara jag eller känns det som att Eric och Vince är med för att föra fram storyn medans resten av gänget ska leverera humorn? Det är inte ofta E och V får mig att skratta.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav noike » mån aug 08, 2005 22:05

E kan vara riktigt kul när han är i samma scener som Ari -- även om det inte märks på samma sätt då Ari är... Ari.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Off » mån aug 08, 2005 22:10

Jo det har du förstås en poäng i.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav qarlsson » ons aug 10, 2005 19:22

2x10
Bra som vanligt och Dramas totala brist på självdistans är ytterst underhållande. Vid ett tillfälle då de anländer till middagen:

Turtle: "I don't get it. Why do we get to sit at table x and vince & Eric at table y?"
Drama: "I guess they want to spread out the celebrities, that's all"

Ari ägde som vanligt med sin stissighet och sitt burdusa sätt men vi fick också se en annan sida i och med talet till hans dotter. Som givetvis inte fick sluta helt sockersött med att Uncle whatever kom upp och skar brödet. Åh nej, även här lyckas vår alles favvojude med att driva frugan till halvt vansinne genom att blanda privatliv och jobb då han ropar upp Vince. Ari for neurotic presidency!

...med valparollen Let's hug it out, bitches!
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav The Buffster » fre aug 12, 2005 17:55

Jaha då har man sett fram till 1.6 och det enda jag kan säga är, Entourage ÄGER. Det känns ungefär som om serien är skriven för mig personligen. Det låter säkert väldigt självupptaget men den går på min favoritkanal HBO, den utspelar sig i filmbranschen vilket tilltalar mig något otroligt, det är en komediserie och jag har länge längtat efter ytterligare en bra komediserie, dom spelar uteslutande sån musik som jag gillar att lyssna på, och Adrian Greiner som jag har varit lite småkär i ända sen Drive Me Crazy har huvudrollen. Perfekt helt enkelt.

Jag tycker alltså att Entourage är underbart bra. Ari och Drama är helt klart mina favoritkaraktärer hittills. Dom är överlägset roligast. Fast det ska ju erkännas att jag också är lite kär i Vince, men det är bara en dum tjejgrej. Det enda problemet med serien är egentligen att jag vill se i alldeles för snabb takt och att avsnitten kommer att ta slut för fort. Fast säsong 3 kommer väl förhoppningsvis inom en inte allt för avlägsen framtid.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Nästa

Återgå till TV-serier och film