tvtome.com is no more!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

tvtome.com is no more!

Inläggav leckan » tis jun 14, 2005 21:21

Usch vad dom har förstört Tvtome.com tycker jag! :(
Vart ska man nu vända sig?
Användarvisningsbild
leckan
Minion

Inläggav AKS » tis jun 14, 2005 21:28

Jag har börjat vänja mig vid tv.com. Men den har fortfarande en hel del brister.

* De skriver inte 2.20 om säsong 2 avsnitt 20. Det avsnittet får då nummer 42 helt enkelt. (Förutsatt att S1 hade 22 avsnitt.)
* "Updates"-funktionen innebär inte bara nyheter om de serier man valt. Oftast är det recensioner från användare. Inte fan vill man bli påmind om det. Det är ju nyheter o dyl som är updates!
* Ingen lista över en seriers samtliga avsnitt. Man måste alltid se listorna säsongsvis (vad jag vet). Det är osmidigt tycker jag.

Men detta är saker de säkert kommer att åtgärda inom kort.

Gillade inte tv.com alls i början, men nu senaste veckan har jag börjat tvinga mig själv att besöka sajten för att vänja mig vid den onödigt omständliga navigeringen o dyl. Jag gillar som sagt sajten nu, men nog var tvtome lättare att ha att göra med, s.a.s..
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Langtry » sön jun 26, 2005 18:58

Jag håller med er.
Den nya varianten är inte så lättnavigerad och jag tycker fakta som finns på de olika sidorna är sämre nu. (det borde väl egentligen vara smma tycker man...)

That'll put marzipan in your pie plate, Bingo!
Användarvisningsbild
Langtry
Zeppo

Inläggav Off » sön jun 26, 2005 19:02

Har också börjat vänja mig men det är helt klart sämre än innan.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Tob » sön jun 26, 2005 19:51

Sen verkar den ha allvarliga problem med Opera. Och med tanke på att det är den enda browsern jag använder (explorer i nödfall) så känns det riktigt surt. Har sidan problem med Opera generellt? med andra ord, någon mer som har problem? kan ju hända att jag borde uppdatera Opera.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav RalfiParpa » sön jun 26, 2005 21:05

Ställningstagande: Jag tycker att TV.com är bra och blir säkerligen bara bättre med tiden. Titta bara på AKS lista över brister, allt det har åtgärdats nu. Omständlig navigering? Det kan jag inte hålla med om, möjligtvis är det inte lika avskalat som TvTome (TvTome var lite fult på det sättet också) men jag har aldrig blivit yr eller irriterad när jag besökt TV.com, som man blir av vissa andra sidor. Det lät ju likadant när Allmusic ömsade skinn och jag var faktiskt skeptisk som tusan till en början, varför laga nåt som inte är trasigt osv, men renoveringen visade sig dra med fler fördelar än nackdelar i slutändan.
Två tummar upp för bövelen.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav noike » sön jun 26, 2005 21:30

Skillnaden är att Allmusic inte ägs av CNET. CNET is the devil - de har fortfarande itne fixat alla problem de skapade när de tog över download.com runt 1997-98.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav LWes » tis jun 28, 2005 19:07

Jag tycker att tv.com är jobbagre än innan då det var lättare och snabbare att hitta.
Ett problem jag har med sidan är att så fort man går in på en serie får man se en bild på skådespelarna uppe i menyn som med en gång drar till sig ens blick.
Ganska spoilande om man inte sett hela serien och bara gick in för att se på "episode list" vilket man var tvungen att göra.
På TVTome var det mycket lättare att slippa se spoiliga bilder...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Chosen » sön jul 10, 2005 16:44

LWes skrev:Jag tycker att tv.com är jobbagre än innan då det var lättare och snabbare att hitta.
Ett problem jag har med sidan är att så fort man går in på en serie får man se en bild på skådespelarna uppe i menyn som med en gång drar till sig ens blick.
Ganska spoilande om man inte sett hela serien och bara gick in för att se på "episode list" vilket man var tvungen att göra.
På TVTome var det mycket lättare att slippa se spoiliga bilder...

Jag tycker att det är sååååååååå jobbigt att när man går in på episode list eller guide så tar det längre tid att gå igenom alla, förr var det så att man hade en lista och man kunde se alla som men nu måste man scrolla ner och det är jobbigt
Användarvisningsbild
Chosen
Minion

Inläggav Noam » mån jul 11, 2005 18:40

Jag tycker tv.com är skitbra.. framför allt rejält mycket snabbare än gamla tvtome som alltid laggade för mig.

Använder också Opera som nämndes här ovanför.. har inte upplevt några navigerings- eller andra sidproblem i den webbläsaren.

Grejen med en episodlista för hela serien var det första jag tänkte på som saknades.. men det har ju som sagt lagts till nu.

Någon sa nåt om att framsidebilden spoilade, det förstår jag inte alls.. jag tycker bilderna som är på tv.com verkar innehålla huvudpersonen och kanske de absolut närmaste karaktärerna till skillnad från tvtome som hade bilder på hela casten på första sidan. Tvtome hade för övrigt riktigt sunkiga bilder på en del serier.

Jag gillar också tv.com's ratingssystem och dagliga toplistor, dessa saker fanns mig veterligen inte alls på tvtome.

Det enda jag saknar är en direktlänk på första sidan till episodeguiden, det vore nice.

Och som avslutning som någon sa innan, tv.com har ju precis öppnat.. och de verkar mer än villiga till att rätta till siten så att dess användare är nöjda. Släng iväg ett mail till dem om ni har några önskningar vettja :) I know I will.
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav Illyria » mån jul 11, 2005 18:58

Det fanns betygssystem på tvtome och att säga att sidorna laggade låter helt fel, de var sega emellanåt, men att lagga är något helt annat.

Jag har inte vant mig vid tv.com ännu, har inte ens registrerat mig och jag tycker upplägget är rätt omständigt. Tvtome hade bra upplägg, med några mer finesser och en snabbare server hade det varit perfekt.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » mån jul 11, 2005 19:02

Illyria skrev:Jag har inte vant mig vid tv.com ännu, har inte ens registrerat mig och jag tycker upplägget är rätt omständigt. Tvtome hade bra upplägg, med några mer finesser och en snabbare server hade det varit perfekt.

Jag håller verkligen med om detta även om jag vänjer mig mer och mer för varje dag. Det vard ock mycket lättare att hos tvtome få upp ex top eps, en lista över alla avsnitt osv. Blir dock mer och mer van ju mer tiden går, men det känns som många omvägar på tv.com.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Noam » mån jul 11, 2005 19:20

Illyria skrev:att säga att sidorna laggade låter helt fel, de var sega emellanåt, men att lagga är något helt annat.

an internet glossary skrev:Lag
The amount of time between making an online request or command and receiving a response.

Sen måste jag också tillägga att serietipsen man får är riktigt sköna. "If you liked this show you might also like:" .. me like.
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav Tob » mån jul 11, 2005 20:57

CyberAL skrev:Använder också Opera som nämndes här ovanför.. har inte upplevt några navigerings- eller andra sidproblem i den webbläsaren.

Problemet är löst. Uppgraderade till senaste versionen (av Opera).
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Illyria » mån jul 11, 2005 21:22

Tv.com fungerar inte helt prefekt med Firefox, vet inte exakt vad men ofta blinkar allt till och är konstigt.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » mån jul 11, 2005 21:28

Illyria skrev:Tv.com fungerar inte helt prefekt med Firefox, vet inte exakt vad men ofta blinkar allt till och är konstigt.

Det som flashar runt och har sig har sitt ursprung i deras Flash-"annonser". Oerhört störande. Väldigt mycket i deras gränssnitt känns fortfarande klumbpigt -- jag tror inte att jag kommer att vänja mig i första taget.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » mån jul 11, 2005 21:39

Flash och reklam, dubbel jävulskap! Ännu en försämring från tvtome med reklam. Borde registrera mig och försöka vänja mig vid sidan, jag har testat, men alla namn är redan tagna och jag orkar inte heta apa47362954.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav adolvsson » mån jul 11, 2005 21:47

Illyria skrev:och jag orkar inte heta apa47362954.

I like it!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav AKS » mån jul 11, 2005 22:58

Has a certain... je ne sais quois to it.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » mån jul 11, 2005 23:05

Jo, det har stil. Fast samtidigt... apa47362955 har lite mer, hur kan man förklara det? Klös. Mjau, grrr, yar!
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » mån jul 11, 2005 23:26

noike skrev:Jo, det har stil. Fast samtidigt... apa47362955 har lite mer, hur kan man förklara det? Klös. Mjau, grrr, yar!

Dubbelfemma på slutet? Tyvärr, jag gillar det inte. För städat. Då har till och med apa47362953 mer schwung.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » mån jul 11, 2005 23:38

adolvsson skrev:Dubbelfemma på slutet? Tyvärr, jag gillar det inte. För städat. Då har till och med apa47362953 mer schwung.

Men det är upptaget. apa47364954 däremot framkallar lite gåshud.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » tis jul 12, 2005 0:09

Har du nåt emot gåshud? Jag älskar gåshud. Det känns sådär mysigt erotiskt bra. Det var bland annat därför jag fastnade för apa47362954; det är erotik med schwung.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Off » tis jul 12, 2005 0:22

Ihhh att man kunde ändra så att avsnitten visades som SäsongXsäsongsavsnitt när man reggat sig var ju en glad överraskning.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav noike » tis jul 12, 2005 0:51

adolvsson skrev:Har du nåt emot gåshud? Jag älskar gåshud. Det känns sådär mysigt erotiskt bra. Det var bland annat därför jag fastnade för apa47362954; det är erotik med schwung.

Som Deborah Kara Unger i en biljakt utan säkerhetsbälte? Eller Maggie Gyllenhaal som häftar papper med hakan? Nej, inte ens nära. Gåshuden av apa47364954 är bättre.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » tis jul 12, 2005 1:42

noike skrev:
adolvsson skrev:Har du nåt emot gåshud? Jag älskar gåshud. Det känns sådär mysigt erotiskt bra. Det var bland annat därför jag fastnade för apa47362954; det är erotik med schwung.

Som Deborah Kara Unger i en biljakt utan säkerhetsbälte? Eller Maggie Gyllenhaal som häftar papper med hakan? Nej, inte ens nära. Gåshuden av apa47364954 är bättre.

Definitivt Maggie. Vi får väl helt enkelt vara överrens om att inte vara överrens om den saken. Personligen skulle jag till och med hellre välja apa47364945 framför apa47364954.

Fast det är jag nog rätt ensam om.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Off » ons jul 27, 2005 0:29

Bah! Nu har tv.com börjat med reklam som ign.com innan man kommer till förstasidan. Fuck them and their silly ways.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav AKS » ons jul 27, 2005 0:32

Hm, jag kom till första sidan på en gång, men är tyvärr tvungen att stirra på gigantisk 50 Cent-reklam som liksom ligger "under" informationen. Omöjligt att koncentrera sig på informationen som man vill läsa på tv.com.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Off » ons jul 27, 2005 0:33

AKS skrev:Hm, jag kom till första sidan på en gång, men är tyvärr tvungen att stirra på gigantisk 50 Cent-reklam som liksom ligger "under" informationen. Omöjligt att koncentrera sig på informationen som man vill läsa på tv.com.

Det verkar inte komma varje gång. Aja det är ett helvete ändå. Angående 50 cent-reklamen så är det tunnelseende som gäller.

*sätter igång Fat Joe - Fuck 50 cent*
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Illyria » ons jul 27, 2005 0:36

Det börjar bli dags för en ny tvtome, hoppas någon tar upp kampen med tv.com!
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Nästa

Återgå till TV-serier och film