Silver Fang

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Silver Fang

Inläggav Therealbuffy » mån jun 06, 2005 21:20

Någon mer som såg denna fantastiska film/serie som liten?? älskar den och vill ha tag i den.Men vill ha den osencurerade varianten....där dom inte klippt bort typ halva filmen. Billigast ja har hittat är 699...tycker det är rätt mkt endå. Nån som har ett tips vart man kan hitta den billigare??
I`ve known you for two minutes and I can`t stand you.I really don`t feature you living forever.
Användarvisningsbild
Therealbuffy
Minion

Inläggav qarlsson » tis jun 07, 2005 16:04

Jag såg den när jag var liten och såg om den för kanske ett år sedan. Det jag på förhand var lite rädd för var att ens uppfattning skulle bli helt annorlunda och att "hey, this smells like crap!" skulle infinna sig. Men den är banne mig helt sjukt bra fortfarande.

Jag har inte sett originalet än. Den ska väl vara uppemot 1-2 timmar längre om det vacklande minnet inte vilseleder mig. Upplevelsen blir nog hyfsat annorlunda att inte höra den dubbad. Speciellt när den svenska är så starkt förankrad sen barndomen.

Dyr är den och jag har inte hittat den billigare än så tyvärr. Mitt tips är att du kollar rekommenderade asiatiska siter via dvdforum och söker dig fram den vägen. Hittar du där något rimligt pris så hojta gärna till här.
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav Glorificus » tis jun 07, 2005 18:09

Jag såg originalet, odubbat och oklippt, för några månader sen. :D

Riktigt, riktigt bra. Jag har en kompis som är Silver Fang-galen, som insisterade på att jag skulle se den (och senast jag träffade henne fick hon låna Buffy s1-3 av mig... it goes both ways).

Ett tips är att kolla in den svenska sidan http://warfist.com/silverfang - man kan ju alltid höra sig för i forumet där om var boxen finns att köpa.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Therealbuffy » ons jun 15, 2005 18:40

http://www.cdon.com/main.phtml?navroot=902&session=1
BILLIGT!! dock"tillfälligt slut" :evil:
I`ve known you for two minutes and I can`t stand you.I really don`t feature you living forever.
Användarvisningsbild
Therealbuffy
Minion

Inläggav Tomas » ons jun 15, 2005 19:09

Med en snabb sökning på dc hittade jag en person som delade ut de 3 första dvd-r skivor (av 5?) med Silver Fang.

Releasenamnet var Silver.Fang.D1.1986.Uncutted.COMPLETE.PAL.NORDiC.DVDR-HBS och den ska vara oklippt, ha svensk text samt allt extramaterial från originalskivorna.

För er som inte vill betala 700 kr eller inte orkar vänta på cdon är det nog inte så svårt att hitta serien på nätet via tex torrent-sidor
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav Therealbuffy » ons jun 15, 2005 19:15

Tomas skrev:Med en snabb sökning på dc hittade jag en person som delade ut de 3 första dvd-r skivor (av 5?) med Silver Fang.

Releasenamnet var Silver.Fang.D1.1986.Uncutted.COMPLETE.PAL.NORDiC.DVDR-HBS och den ska vara oklippt, ha svensk text samt allt extramaterial från originalskivorna.

För er som inte vill betala 700 kr eller inte orkar vänta på cdon är det nog inte så svårt att hitta serien på nätet via tex torrent-sidor

ladda ner den då menar du?? om d endå kunde vara så väl,har en skrutti bang bang till dator och modem så ingen nerladdning här inte.... :x
Användarvisningsbild
Therealbuffy
Minion

Inläggav Eisa » ons jun 15, 2005 22:53

det var väl jävla skit också, för några månader sedan betalade jag 1500 för den oklippta versionen. har varit sjukligt besatt av serien sedan jag var liten, har oerhört många känslor förknippade med barndomen kontra silver fang. hela uppväxten har man undrat hur riki egentligen dog och vad som hände med en del av hundarna, och äntligen, vid 19 års ålder fick man svaret. inte en dag för sent. har även införskattat uppföljaren i bokform, Weed. någon annan som också har läst den?
I used to be normal but it drove me mad.
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo

Inläggav Tomas » tor jun 16, 2005 1:24

fick just en slot, så skiva 1-3 borde vara nedladdade och ligga på hubben någon gång i helgen ifall någon annan är intresserad.

Edit: skivorna med avsnitt 1-12 ligger nu i min share. de återstående två skivorna borde komma ner under dagen

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav Therealbuffy » tor jun 16, 2005 20:56

Eisa skrev:det var väl jävla skit också, för några månader sedan betalade jag 1500 för den oklippta versionen. har varit sjukligt besatt av serien sedan jag var liten, har oerhört många känslor förknippade med barndomen kontra silver fang. hela uppväxten har man undrat hur riki egentligen dog och vad som hände med en del av hundarna, och äntligen, vid 19 års ålder fick man svaret. inte en dag för sent. har även införskattat uppföljaren i bokform, Weed. någon annan som också har läst den?

Gav du 1500 för Silver boxen??? :eek: D va mkt faktiskt...du har inga bilder på boxen????
Användarvisningsbild
Therealbuffy
Minion

Inläggav Eisa » fre jun 17, 2005 16:01

nej tyvärr, och jag har ingen häftig kamera eller så heller. men jag kan förklara den :P
den är färgglad, med silver och akakaboto (lyckas aldrig stava hans dumma namn) på framsidan. dock har det blivit ett litet tryckfel eftersom det är fel öga som aka... har. de fem skivorna är jättefina med olika sorters motiv på och så vidare.

haha...förstår ni hur den ser ut nu?
I used to be normal but it drove me mad.
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo

Inläggav Tomas » fre jun 17, 2005 21:28

Efter Eisas fina beskrivning är det igentligen onödigt, men jag har inte postat bilder på forumet tidigare och ville se hur det fungerade.
Hela serien finns nu att ladda ner på dvd från buffyhubben.

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Edit: oj vad stora de blev. finns det något smart sätt att göra så att de tar mindre plats i inlägget bortsätt från att göra originalbilderna mindre?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav Therealbuffy » lör jun 18, 2005 14:57

E nu stolt ägare till en aldeles egen Silver Fang box :D Kunde inte låta bli att köpa den...folk får säga vad dom vill om priset,Silver e juh värd d ;) Dessutom blev syrran glad som oxå följde silver som liten :)
Användarvisningsbild
Therealbuffy
Minion

Inläggav Tomas » lör jun 18, 2005 15:03

he he

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Återgå till TV-serier och film