Six Feet Under

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Illyria » ons sep 07, 2005 18:48

Min omtitt har jag tänkt börja på idag, har börjat köpa dvd-boxarna.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav poser » ons sep 07, 2005 18:53

Jag är lite sugen på s1 nu jag med när den bara kostar 20£

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav RalfiParpa » tis sep 27, 2005 11:39

En månad för sent men här har ni en väldigt intressant radiointervju med Alan Ball som sändes några dagar efter att sista avsnittet visats. (Hela S5): Han pratar om Nate/Maggie/Brenda, slutmontaget (väldigt mycket nytt, även för de som läst dödsrunorna), och om seriens tvetydighet. Alan Ball vet tydligen inte själv huruvida Nate är Mayas biologiska far.
Han nämner även att han håller på att förhandla med HBO om ett eventuellt nytt TV-projekt. Just det! Lyssna om ni är intresserade.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav caffeineaddict » tis sep 27, 2005 16:03

RalfiParpa skrev:En månad för sent men här har ni en väldigt intressant radiointervju med Alan Ball som sändes några dagar efter att sista avsnittet visats.


Tack så mycket! Extremt intressant, väldigt lyssningsvärt för alla fans!

Dock spoilermärker jag lite grann i din post då den avslöjar lite väl mycket för de stackare som kanske råkar sig in och inte har sett allt.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Kirko » tis nov 08, 2005 17:06

Var bara tvungen att uppa den här tråden efter att jag sett klart s.5. Jag har alltid älskat serien, men även om man inte gör det är det värt att se den enbart för de fem avslutande avsnitten.

Det finns otroligt mycket som var bra, men när Nate börjar sluddra och sedan faller i 5x9... Jag mådde illa. Och det enda jag kunde tänka var hur i h-vete Maggie kunde reagera så lungt.
Bite me!
Användarvisningsbild
Kirko
Minion
 
Inlägg: 198
Blev medlem: 29 apr 2005
Ort: Stockholm (nuförtiden)

Inläggav RalfiParpa » tis nov 08, 2005 17:33

Den lever! Och det genererar ju förstås frågan: nytänd gnista eller sista dödsryckning? Jag hoppas verkligen på det förra för som sagt så tycker jag att SFU är världens (näst) bästa serie och om det fanns någon rättvisa i världen så skulle den här tråden vara åtminstone lika aktiv som Veronica Mars-tråden.

Kirko skrev:Jag har alltid älskat serien, men även om man inte gör det är det värt att se den enbart för de fem avslutande avsnitten.


Mhm! Jag misstänker att SFUs avslutning (5x09-5x12) är bland det bästa som överhuvudtaget gjorts inom TV. En jävla lavin av känslor. Jag går förresten fortfarande runt och tänker på det där avslutande montaget, nästan tre månader efter att jag såg det för första gången. Det får nog kallas bestående intryck.

Tänkte se om hela serien runt årskiftet, då får vi se om jag kan plocka bort (näst).
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav Kirko » ons nov 09, 2005 15:49

Jag köpte inte säsong 4 när den kom på DVD, för jag tyckte att serien blivit något sämre, och tänkte att det blir nog inte av att jag ser om den iallafall. Det är nämligen inte en serie som jag skulle vilja se enskilda avsnitt av, utan det är mer en "allt eller inget"-grej.

Men nu när jag sett säs 4 och 5 på annat sätt kommer jag med patetiska bortförklaringar till varför jag inte äger säs 4 redan. Och säs 5, när kommer den?!? SFU maraton åt folket! Nu!!

Det enda positiva jag kan komma på med att SFU är slut är att jag nu (äntligen) har tid att se Firefly. Känns dock orättvist jämtemot Firefly att se den nu... Inte för att den är dålig, men SFU-klass har den inte.
Bite me!
Användarvisningsbild
Kirko
Minion
 
Inlägg: 198
Blev medlem: 29 apr 2005
Ort: Stockholm (nuförtiden)

Inläggav Illyria » ons nov 09, 2005 15:58

Första gången jag såg säsong 4 var jag väldigt kluven till den, men det fixade en omtitt. Så fort säsong 5 släpps på dvd (r2uk) kommer jag köpa både s4 och s5.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Peppe » sön nov 13, 2005 13:13

Nu har jag sett hela serien, och vilken jävla avslutning det var!
Innan dom 4 sista avsnitten tyckte jag att serien var mycket bra, men dom avsnitten var helt fantastiska! Det bästa jag sett på länge...
Och det vackra slutet i sista avsnittet, jävlar vad jag älskar det! Det bästa slutet jag sett sedan Buffy och Angel...
När jag började titta trodde jag aldrig att den skulle kunna bli så här bra, inte riktigt min typ av serie men det visade sig att jag hade helt fel!

Nu kommer jag känna mig tom hela veckan efter det här! Jag måste nästan köpa SFU när jag har råd, antingen hela packet eller bara sista säsongen...
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby
 
Inlägg: 518
Blev medlem: 27 apr 2005
Ort: Uppsala

Inläggav Kirko » mån nov 14, 2005 15:44

Peppe skrev:
Nu kommer jag känna mig tom hela veckan efter det här! Jag måste nästan köpa SFU när jag har råd, antingen hela packet eller bara sista säsongen...


Hela packet! Hela packet!

Har inte heller kunnat sluta tänka på slutscenen. Jag älskar den!

Någon tyckte att det blev för "tillrättalagt och lyckligt", så att det inte stämde överens med stämingen i resten av serien, dvs att folk går omkring och är olyckliga halva tiden, men det kan jag inte hålla med om. Jag menar, Keith dör brutalt och "relativt" ung, Claire (antar jag) får uppleva en hel del kärlekssorg innan hon hittar rätt, och dör dessutom blind, osv, osv

Suveränt, kort sagt!
Bite me!
Användarvisningsbild
Kirko
Minion
 
Inlägg: 198
Blev medlem: 29 apr 2005
Ort: Stockholm (nuförtiden)

Inläggav caffeineaddict » sön jan 01, 2006 13:44



"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Illyria » sön jan 01, 2006 14:09

På alla UK-nätbutiker står det 6 mars som datum för R2UK, jag hoppas verkligen det stämmer.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Kirko » mån jan 02, 2006 14:24

Åhhh... vilken framsida...

Längtar!
Bite me!
Användarvisningsbild
Kirko
Minion
 
Inlägg: 198
Blev medlem: 29 apr 2005
Ort: Stockholm (nuförtiden)

Inläggav caffeineaddict » mån jan 02, 2006 14:42

Kirko skrev:Åhhh... vilken framsida...

Längtar!


Jag har svårt för omslaget till säsong 3 (det enda med karaktärerna på om vi inte räknar Claires hårtufs och armbåge som sticker ut ur bilen på S5-omslaget), men annars är alla 6FU-omslagen verkligen toksnygga! HBO kan det där. Se även Sopranos och Wire-omslagen.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav poser » mån jan 02, 2006 14:43

caffeineaddict skrev:
Kirko skrev:Åhhh... vilken framsida...

Längtar!


Jag har svårt för omslaget till säsong 3 (det enda med karaktärerna på om vi inte räknar Claires hårtufs och armbåge som sticker ut ur bilen på S5-omslaget), men annars är alla 6FU-omslagen verkligen toksnygga! HBO kan det där. Se även Sopranos och Wire-omslagen.


De kan ta betalt för det med *svär lite*

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav caffeineaddict » mån jan 02, 2006 14:48

poser skrev:
caffeineaddict skrev:
Kirko skrev:Åhhh... vilken framsida...

Längtar!


Jag har svårt för omslaget till säsong 3 (det enda med karaktärerna på om vi inte räknar Claires hårtufs och armbåge som sticker ut ur bilen på S5-omslaget), men annars är alla 6FU-omslagen verkligen toksnygga! HBO kan det där. Se även Sopranos och Wire-omslagen.


De kan ta betalt för det med *svär lite*


Så sant, så sant... att jag inte äger en enda 6FU-box trots att det är min favoritserie #3 genom tiderna säger väl något om det... När S5 släpps blir det väl av dock.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Illyria » mån jan 02, 2006 14:54

R2UK-boxarna är inte lika dyra, speciellt om du kan hitta dem på rea, som jag gjorde med s1-3. Kostade max 300 kr st i höstas. Nu kostar ju s4-5 lite mer, men fortfarande billigare än R1.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav caffeineaddict » mån jan 02, 2006 15:00

Illyria skrev:R2UK-boxarna är inte lika dyra, speciellt om du kan hitta dem på rea, som jag gjorde med s1-3. Kostade max 300 kr st i höstas. Nu kostar ju s4-5 lite mer, men fortfarande billigare än R1.


Det är helt klart värt att undersöka! Jag har lite tekniska krångel med R2 och 4:3-bild ibland, men det kanske är värt att acceptera om prisskillnaden är så stor.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav RalfiParpa » mån jan 02, 2006 16:19

Underbara nyheter, men jag tycker nog att omslagsbilden är lite överanvänd. Användes bland annat också som omslagsbild till soundtracket som släpptes i sommras.

Sedan så:
Six Feet Under, hela S5
Det är ju fel bil för bövelen! Bilden ser i övrigt precis ut som seriens sista scen men bilen Claire (åh, Claire!) åker i mot sin framtid är ju blå i serien. Eller grön kanske den var, minns inte exakt. Nåja, det spelar väl inte så kolossalt stor roll egentligen och bilden är fortfarande väldigt fin, oavsett bil. Men lite inkonsekvent är det ändå.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav Illyria » mån jan 02, 2006 16:27

Bilen är från s5-promon, där alla karaktärerna kör omkring i bilar.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav RalfiParpa » mån jan 02, 2006 16:35

Illyria skrev:Bilen är från s5-promon, där alla karaktärerna kör omkring i bilar.


Stämmer det? Ja, eftersom jag inte har sett någon S5-promo så vet jag inte, men säger du att det är så är det säkert så. Men bilden är alltjämt förvillande lik sista scenen i serien.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav Illyria » mån jan 02, 2006 17:30

s5 Det var länge sedan jag såg trailern nu, men jag har för mig att Claire hade sin begravningsbil. Men det kan ju också ses som en teaser om slutet, fast de använder en bil vi känner igen. Iom trailern där alla kör omkring i bilar tycker jag det är en perfekt bild för säsongen.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav caffeineaddict » tis jan 03, 2006 12:14

RalfiParpa skrev:
Illyria skrev:Bilen är från s5-promon, där alla karaktärerna kör omkring i bilar.


Stämmer det? Ja, eftersom jag inte har sett någon S5-promo så vet jag inte, men säger du att det är så är det säkert så. Men bilden är alltjämt förvillande lik sista scenen i serien.


S5-promon äger tokröv, och hade man sett den gång på gång på gång som jag hade gjort gjorde det slutet av serien ännu så mycket bättre: http://gaspode.no-ip.info/upload/Bilder ... railer.mov


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav RalfiParpa » tis jan 03, 2006 16:22

caffeineaddict skrev:
RalfiParpa skrev:
Illyria skrev:Bilen är från s5-promon, där alla karaktärerna kör omkring i bilar.


Stämmer det? Ja, eftersom jag inte har sett någon S5-promo så vet jag inte, men säger du att det är så är det säkert så. Men bilden är alltjämt förvillande lik sista scenen i serien.


S5-promon äger tokröv, och hade man sett den gång på gång på gång som jag hade gjort gjorde det slutet av serien ännu så mycket bättre: http://gaspode.no-ip.info/upload/Bilder ... railer.mov


Argh! Fantastisk promo, absolut, men jävlar, den rev upp en del gamla sår.

Plågoris:
Fortfarande fel bil...
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav Illyria » lör jan 14, 2006 22:22

caffeineaddict skrev:Det är helt klart värt att undersöka! Jag har lite tekniska krångel med R2 och 4:3-bild ibland, men det kanske är värt att acceptera om prisskillnaden är så stor.

Om du väntar till april så släpps det en box med alla fem säsongerna.

http://www.dvdtimes.co.uk/content.php?contentid=59957

Tyckte inte den var speciellt snygg dock, inget jag tänker byta ut mina tre säsonger för, hoppas istället på att s4 och 5 bli billigare individuella nu när den kommer.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav caffeineaddict » lör jan 14, 2006 22:26

Sweet! Särskilt med tanke på priset (även om den inte var så vacker). Den får det bli när jag återvänder från Norrland i maj.

Tack så jättemycket för infon, Illyria!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Re: Six Feet Under

Inläggav Peppe » tor mar 23, 2006 23:52

http://www.dvdcrave.com/products/product.jsp?pid=9612

Typ 270kr för en box inkl. frakt. Jävligt billigt enligt mig.
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby
 
Inlägg: 518
Blev medlem: 27 apr 2005
Ort: Uppsala

Re: Six Feet Under

Inläggav poser » tor mar 23, 2006 23:53

Peppe skrev:http://www.dvdcrave.com/products/product.jsp?pid=9612

Typ 270kr för en box inkl. frakt. Jävligt billigt enligt mig.


Hur är tullrisken därifrån?

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Re: Six Feet Under

Inläggav Peppe » tor mar 23, 2006 23:54

poser skrev:
Peppe skrev:http://www.dvdcrave.com/products/product.jsp?pid=9612

Typ 270kr för en box inkl. frakt. Jävligt billigt enligt mig.


Hur är tullrisken därifrån?

Jag har handlat där typ 3 gånger, det gick bra för mig iallafall.
Annars kan du kolla runt om du är osäker, lär ju stå nånstans om det finns tullrisk.
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby
 
Inlägg: 518
Blev medlem: 27 apr 2005
Ort: Uppsala

Inläggav Illyria » fre mar 24, 2006 0:03

HMV har första säsongen billigt också, om den rean är kvar. De hade 1-4 nyligen, jag betalade typ 240 kr för säsong 4. Superpris. Känner mig lite snål för att beställa s5 nu...
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron