The Wire

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav caffeineaddict » lör jan 22, 2005 12:30

Qarlsson: Härligt att du också har blivit ett Wire-fan! Om jag inte var rädd för att serien var slut skulle jag nog behöva kalla den för den bästa serien som fortfarande går på TV, nu efter fenomenala S3.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav qarlsson » lör jan 22, 2005 20:18

Caffe: Som Omar skulle sagt - Indeed! Det ser mörkt ut men nyheten om grönt ljus för en säsong 4 vore verkligen total lycka materialiserad (vid sidan om en eventuell förlängning av Firefly-serien). Några Wireheads har satt ihop en petition och uppmaning om att ta sig an HBO's egna Wire-Survey i hopp om att få serien förlängd både en fjärde och femte säsong. Så ifall du inte redan skrivit under finns mer information här.

Entertainment Weekly utsåg The Wire till bästa serien 2004 (S3) men sjukt nog plockade den tydligen inte upp en enda Emmy. Eller som en kritiker på Newsday Review uttryckte det:

Because I am one of those upbeat people who tries hard to see the glass as half full, I am telling myself that "The Wire" was completely ignored in the Emmy nominations this year because it had so many great performances, writers, directors, etc., that they canceled each other out.

I'd hate to think it was because the intricately plotted crime drama, a cinematic novel, is filmed in off-the-radar Baltimore, rather than Los Angeles or New York, or because most TV academy members still haven't gotten around to seeing it or because they don't know quality from kumquats...
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby
 
Inlägg: 575
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Off » ons feb 09, 2005 2:15

Så då har man sett igenom the Wire. Bästa HBO-serien utan tvekan. Riktigt, riktigt, riktigt bra är den här storyn som sträcker sig över 3 säsonger med cirka 12 avsnitt per säsong.

Så många bra scener finns det men för att nämna några:

- Den oförglömliga fuck-mordplatsen.
- Biobesöket
- Hela sista delen av nästa sista avsnittet i s02 (tror det är den) då en grekisk musik spelas under allt som händer. Magiskt bra.

Som jag skrev i IRC-kanalen. The Wire har helt klart en bättre grundstory än The Shield men jag bryr mig mer om karaktärerna där. Jag måste ändå säga att The Wire är bra mycket närmare the shield än jag först trodde. Frågan är vilken serie som har mest omtittarvärde. Time will tell.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav caffeineaddict » ons feb 09, 2005 10:03

Sweeeeeeeeet! Off is one of us! (One of us! One of us! One of us!).

Nu börjar jag bli riktigt sugen på att se om S1 och S2. Vi får se när de DVD-pengarna dyker upp.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » ons feb 09, 2005 13:01

caffeineaddict skrev:Nu börjar jag bli riktigt sugen på att se om S1 och S2. Vi får se när de DVD-pengarna dyker upp.

Alla DVD-serier från HBO som inte kostar £18 väntar jag på rean som aldrig kommer -- de är hutlöst dyra.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav caffeineaddict » ons feb 09, 2005 13:47

noike: Jo, det är bara att hålla med. Men vill jag verkligen ha något så brukar priset inte få stå i vägen. Men, visst, jag försöker dela upp köpen av de dyrare HBO-boxarna rätt ordentligt, just p.g.a. de priserna.

Så, vore det inte lite korkat av alla er som gillar The Wire nu att inte kolla upp det där andra David Simon/Clark Johnson-mästerverket: Homicide: Life on the Street? ;)


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav qarlsson » fre mar 11, 2005 3:18

Än så länge inga pålitliga källor att direkt referera till men det ryktas att HBO inom kort kommer tillkännage om The Wire får en fjärde säsong eller inte.

Fuck... fuck fuckelifuck fuck!! Nu gäller det att hålla tummar, tår och allt annat som är på greppavstånd i hopp om att få höra de magiska orden:

Green. Light.
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby
 
Inlägg: 575
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » fre mar 18, 2005 0:42



"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » fre mar 18, 2005 0:47

Fuck me sideways in a butchershop! Bästa nyheten från HBO någonsin.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav noike » fre mar 18, 2005 2:50

Kaffekask: vilken cover tror du att de kommer använda den här säsongen? Jag ahr hört Compulsive Gamblers och Astrid Seriese, tror det finns en eller två till som har gjorts.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav poser » fre mar 18, 2005 2:53

Who caaaaaaaares, ingen som orkar igenom det där introt ändå.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav noike » fre mar 18, 2005 2:55

The Wires intro har jag inget emot. Carnivále, 6FU och Deadwood moonar jag kort och hoppar över snabbt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav qarlsson » fre mar 18, 2005 4:00

caffeineaddict skrev:I'M A HAPPY, HAPPY PUPPY!

http://www.aintitcool.com/display.cgi?id=19673


JA! JA! JA! S04!! Lyckan är helt obeskrivlig! We live in great, great times people!! En av världens absolut bästa serier är alive and kickin' it!

Är också väldigt nyfiken på vilken cover det blir den här gången.. och det vor ju skamligt om vi inte upprättar en The Wire-tråd när det börjar närma sig, om inte annat för att försöka snärja in fler här på forumet att börja följa denna ljuvliga skapelse.
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby
 
Inlägg: 575
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav noike » fre mar 18, 2005 4:14

Jag gissar på Complusive Gamblers-versionen. Den finns inspelad ordentligt och utgiven i USA, vilket underlättar en hel del.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav caffeineaddict » fre mar 18, 2005 9:21

noike: Har inte hört någon av dessa än, men man får väl ta och leta upp dem.

S4, S4, S4!

Dock handlar det om ett sådant där längre HBO-uppehåll, så det enda tidsbeskedet är "2006". Inte i höst alltså, det börjar inte filmas förrän då.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Illyria » fre mar 25, 2005 3:00

Ingen som råkar ha The Wire säsong 1 i nerladdningsbart format? (eller tips på fungerande torrent)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav qarlsson » fre mar 25, 2005 3:07

Illyria: Har hela s01 i originalrelease, rippat utifrån dvdutgåvan. PM'a så kan vi säkert fixa något.
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby
 
Inlägg: 575
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » ons mar 30, 2005 20:17

Qarlsson: Inte tråden för det visserligen, men bara för att jag såg det nu: läcker avatar!

Bara för att hålla mig On T: Wire S4 2006!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav qarlsson » ons mar 30, 2005 21:20

caffeineaddict skrev:Qarlsson: Inte tråden för det visserligen, men bara för att jag såg det nu: läcker avatar!

thx dude =)

Och... Wire S4 2006! Funkar som ett alldeles utomordentligt mantra.
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby
 
Inlägg: 575
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav qarlsson » fre apr 01, 2005 12:36

Jag hittade en artikel där David Simon surrar om The Wire s04. För er som inte sett till slutet av s03 bör -inte- läsa följande citat eller artikeln.

This is basically going to be the beginning of a new arc," executive producer David Simon said yesterday. "The thing that we tried to convince HBO was that there was more to be said about the American city. It's gratifying to have the opportunity to continue to explore this urban universe that we created.

To be fair to HBO," Simon said, "they were watching the Barksdale story line come to an end, and they were saying, 'OK, what are you guys going to do now?' ... And, so, the last three months was a process of us pitching the new arc and saying the next couple of seasons would go in a different direction.

"While we only got the order for one season, the feeling is that if we execute well on Season 4, we'll be back for another.

Baltimore Sun-artikeln
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby
 
Inlägg: 575
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » fre apr 01, 2005 13:47

Har hunnit se 7 avsnitt av The Wire nu och det tog ett tag att verkligen komma in i serien med alla karaktärer och allt som händer men det blir bättre och bättre för varje avsnitt. En sak jag har problem med dock: Oprovocerat polisvåld. Även hur poliskåren mm verkar hanteras och allt bullshit där.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Illyria » mån apr 04, 2005 13:00

Nu har jag sett klart s1 av The Wire och jag kommer definitivt fortsätta titta, s2 börjar ju på söndag på Svt. Ska testa och se om jag klarar av att se serien i så långsam takt efter att ha sett hela första säsongen på en vecka ;)
Säsongen slutade väl lite som jag förväntat mig, det behövdes ju en setup för s2. Och när du äntligen lärt dig vad alla heter så försvinner många av dem väl (the bad guys).
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav AKS » tor apr 07, 2005 20:03

Såg att The Wire släppts på DVD. Blev lite sugen, men såg att den nog var för dyr för tillfället. Det billigaste jag hittat (R2/R0 ett måste) är £37.99 inkl. frakt hos play.com. Har kollat amazon och cdwow, men den är inte billigare eller non-existent. Inte för att jag vill göra detta till en shoppingtråd, men om det är nån som vet nåt annat ställe som brukar vara billigt... shout us a holler. Hrm...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav qarlsson » tor apr 07, 2005 20:41

AKS: För att vara The Wire är £37.99 ett riktigt bra pris i jämförelse med vad jag sett på andra håll. Dilemmat med många HBO-serier. Ack så dyra.

Men en parentes a'la personlig mening - värd. varenda. krona.
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby
 
Inlägg: 575
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav noike » tor apr 07, 2005 21:27

Qarlsson skrev:Men en parentes a'la personlig mening - värd. varenda. krona.

Nja, jag gillar the Wire rätt mycket, men jag tycker det är lite för dyrt för 12 avsnitt och rätt lite extramaterial.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » tor apr 07, 2005 22:07

Ja, medhåll. Bara 12 avsnitt. Plus att jag inte ens sett serien och kanske, *kanske*, inte kommer att gilla den. Så det blir kanske till att vänta någon månad då och hoppas att priset sjunker...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » tor apr 07, 2005 22:12

(Ladda hem, ladda hem! Jag köper aldrig något jag inte sett först.)

Synd att HBO-dvder är så otroligt mycket dyrare än andra, förstår mig inte på det. Den enda jag köpt hittills är s1 av Carnivàle och bara tanken på s2 får mig att känna mig fattig.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav noike » tor apr 07, 2005 22:17

Illyria skrev:Synd att HBO-dvder är så otroligt mycket dyrare än andra, förstår mig inte på det. Den enda jag köpt hittills är s1 av Carnivàle och bara tanken på s2 får mig att känna mig fattig.


Speciellt när deras komedi-serier bara är väldigt lite dyrare än en vanlig film. Carnivále och the Wire är serier jag gärna vill äga men skjuter på i förhoppning på en rejäl HBO-rea på något ställe.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav qarlsson » tor apr 07, 2005 22:46

AKS: Jag håller med det Illyria säger, tanka hem ett par avsnitt först och se vad du tycker om den.

Ja, prissättningen på HBO's dramaserier är hög. Men i fallet The Wire är jag upplindad som en liten skanky ho' kring HBO's finger :)

Edit:
noike skrev:i förhoppning på en rejäl HBO-rea på något ställe.

Det där är dirty talk. Det är vad det är. Fy vilken tilltalande tanke.
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby
 
Inlägg: 575
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » tor apr 07, 2005 23:06

Min erfarenhet är att det är svårt att få tag i avsnitt av gamla serier. Inaktuella torrents osv. Får väl ta och leta.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron