The Wire

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav monkeyboy » sön jun 12, 2005 14:21

Jag har avsnitt 8 i buffyhubben...

Och btw, Stringer är näst bäst...
Vinnare av buffyforums halmbocksbränningsgissningstävling 2004
Användarvisningsbild
monkeyboy
Big Bad
 
Inlägg: 1290
Blev medlem: 16 apr 2004

Inläggav AKS » ons jun 15, 2005 23:29

Oki, jag inser att jag inte sett S3 av The Wire. Inte ens sett klart S2 (men imorgon får jag ep 8 och 11 och 12!! Yay!). Men ändå...

(Ausiello om S4)

Question: Do you have any new dish on The Wire? Is Dominic West (aka Detective McNulty) returning? — Shannon

Ausiello: Yes, Dom is returning, but only on a very limited basis. Word has it Wire producers have agreed to let the in-demand thesp shoot all of his Season 4 scenes in one big clump.


What the f***! Jag gillar McNulty. Snyft! Jag vill ha så mycket av honom som möjligt. Eller ungefär i samma dos som nu, rättare sagt. Men, men... jag har ju inte sett S3 ännu så det kanske känns rätt med lite McNulty då det kommer till kritan. Om mindre McNulty resulterar i mer Omar så är det ju all good i vilket fall... ;)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav RalfiParpa » tor jun 16, 2005 2:53

AKS skrev:Oki, jag inser att jag inte sett S3 av The Wire. Inte ens sett klart S2 (men imorgon får jag ep 8 och 11 och 12!! Yay!). Men ändå...

(Ausiello om S4)

Question: Do you have any new dish on The Wire? Is Dominic West (aka Detective McNulty) returning? — Shannon

Ausiello: Yes, Dom is returning, but only on a very limited basis. Word has it Wire producers have agreed to let the in-demand thesp shoot all of his Season 4 scenes in one big clump.


What the f***! Jag gillar McNulty. Snyft! Jag vill ha så mycket av honom som möjligt. Eller ungefär i samma dos som nu, rättare sagt. Men, men... jag har ju inte sett S3 ännu så det kanske känns rätt med lite McNulty då det kommer till kritan. Om mindre McNulty resulterar i mer Omar så är det ju all good i vilket fall... ;)


Det där låter ju väldigt underligt men stämmer det rynkar jag bara pannan åt det. McNulty är ju seriens obestridliga huvudperson för sjutton gubbar, vad vore serien utan honom? Titta bara på vinjetten, alla skådespelare listas i bokstavsordning förutom Dominic West vars namn visas först eftersom han är bäst. Vem är den här Ausiello förresten, en pålitlig källa?
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav AKS » tor jun 16, 2005 8:51

Jag har inte upplevt honom som opålitlig som t ex Kristen på Eonline som har ett rykte som heter duga. Men jag vet inte. Jag lägger aldrig saker på minnet så jag kan inte komma ihåg hur ofta det hänt att han har fel.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav caffeineaddict » tor jun 16, 2005 12:25

Hm, oroande om det är sant. Men om nån serie kan fixa en sådan omställning är det nog min älskade The Wire.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav monkeyboy » tor jun 16, 2005 16:10

Kändes smått logiskt med tanke på hur s3 slutade och att nästa säsong ska fokusera på utbildning...
Vinnare av buffyforums halmbocksbränningsgissningstävling 2004
Användarvisningsbild
monkeyboy
Big Bad
 
Inlägg: 1290
Blev medlem: 16 apr 2004

Inläggav CheeseGuy » lör jun 18, 2005 0:02

Sådär, nu har jag sett klart säsong 2. Jävlar vad bra. Och nu känns det underbart att ha 26 osedda avsnitt kvar och en ny säsong nästa år.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav caffeineaddict » lör jun 18, 2005 12:37

CG: Om du har sett S2 (och inte räknar S4) så har du tyvärr bara 13 osedda avsnitt kvar än så länge... :/


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav CheeseGuy » lör jun 18, 2005 13:28

Jag har faktiskt inte sett S1...
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav caffeineaddict » lör jun 18, 2005 18:59

CheeseGuy skrev:Jag har faktiskt inte sett S1...


Ah. Då förstår jag genast hur du menar. :)


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » mån jun 20, 2005 0:46

Fan, vad den här serien är bra! Har nu två avsnitt kvar av S2 som jag får spara till efter Irland.

t.o.m. 2.10
Det är helt otroligt hur de får en att lära känna och tycka om karaktärerna. Jag menar, se på Ziggy. En idiot om det nånsin fanns en. Låter en anka supa sig till döds, mördar folk... men ändå så känner jag något så oerhört för honom då han är hos polisen och ska skriva under sin bekännelse.

Frank Sobotka... brottsling, men som utan tvekan gör det för en god sak. En sorts modern Robin Hood i hamnen.

Omar... Well, vad mer behöver sägas? Sociopat som är omöjlig att inte älska. Tycker om små knähundar. :)

Som sagt, vilka karaktärer! Detta är bara tre av femton som skulle vara värda att nämnas.

Rolig grej: då Dominic West i ep 9 ska låtsas som att han inte kan snacka med brittisk accent. Och den oerhört roliga scenen som följer med McNulty och två prostituerade. :D
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav qarlsson » mån jun 20, 2005 9:12

AKS skrev:Och den oerhört roliga scenen som följer med McNulty och två prostituerade. :D

Helsjuk scen. Garvade så jag fick magknip vid tillfället.
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby
 
Inlägg: 575
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav RalfiParpa » mån jun 20, 2005 9:26

AKS skrev:Fan, vad den här serien är bra! Har nu två avsnitt kvar av S2 som jag får spara till efter Irland.

t.o.m. 2.10

Det är helt otroligt hur de får en att lära känna och tycka om karaktärerna. Jag menar, se på Ziggy. En idiot om det nånsin fanns en. Låter en anka supa sig till döds, mördar folk... men ändå så känner jag något så oerhört för honom då han är hos polisen och ska skriva under sin bekännelse.

Frank Sobotka... brottsling, men som utan tvekan gör det för en god sak. En sorts modern Robin Hood i hamnen.

Omar... Well, vad mer behöver sägas? Sociopat som är omöjlig att inte älska. Tycker om små knähundar. :)

Som sagt, vilka karaktärer! Detta är bara tre av femton som skulle vara värda att nämnas.

Rolig grej: då Dominic West i ep 9 ska låtsas som att han inte kan snacka med brittisk accent. Och den oerhört roliga scenen som följer med McNulty och två prostituerade. :D


Jag kan bara stämma in i ovationerna och vill lägga till en sak angående McNultys underbarhet:
Teasern till 2x08 ("Duck And Cover"), ni vet den när McNulty är ute på nattliga eskapader. Den bästa teasern i serien, antagligen.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav Illyria » mån jul 04, 2005 14:00

Jag försökte följa säsong 2 på SVT men det gick mindre bra men nu har jag tagit mig tid att se om den första halvan och sen se resten också. Säsongen var svårare/segare att komma in i jämfört med första säsongen och det var inte förrän efter mer än hälften av avsnitten som det blev intressant. I början var det mycket nytt, många detaljer och många nya karaktärer att engagera sig i, och det gällde verkligen att engagera sig för annars missade du för mycket.

Säsong 2 blev bra mot slutet men s1 var mycket bättre och därför gillar jag upplägget inför s3... Tillbaka till Barksdale, Stringer osv? Hoppas jag ivarjefall.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav AKS » mån jul 04, 2005 14:10

Slutet av S2-spoiler
Ja, det verkar onekligen som att det blir Stringer, Barksdale, Proposition Joe(?) och den där underliga snubben i fluga som S3 kommer att handla om. Och Omar kommer förhoppningsvis att vara med på mer än ett hörn.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav qarlsson » mån jul 04, 2005 19:42

AKS skrev:Slutet av S2-spoiler
Och Omar kommer förhoppningsvis att vara med på mer än ett hörn.

AKS, jag kan inte låta bli...
...Omar will rock your ass off, baby! :)
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby
 
Inlägg: 575
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » mån jul 04, 2005 19:53

Qarlsson:

You tease! Åh! Omar, Omar... how I love thee! S3... snart blir det till att se den, särskilt med tanke på Omar-teasen. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Off » lör jul 09, 2005 22:13

Om alla sett den här innan skyller jag på att jag varit bortrest. Det rinner saliv ur munnen på mig iaf.

Bild
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav qarlsson » mån jul 11, 2005 9:34

Har inte sett den förrän nu. En sån där box som viskar 'me love ya long time tv-boy', 'numba one playi, playi, you like?'... Vill ha.
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby
 
Inlägg: 575
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav RalfiParpa » mån jul 11, 2005 11:30

Tror ni den levereras med flera omslag? Så att man kan välja mellan Stringer/Avon och McNulty/Shakima. Alternativt kan den andra bilden finnas på baksidan.

Bild
Bild
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav Off » mån jul 11, 2005 12:15

Ska man behöva köpa båda två isåfall för det där är sjukt snyggt.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Illyria » mån jul 11, 2005 14:21

I säsong 3 blir Avon fri från fängelset?Eller är det bara en symboliserande bild?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav qarlsson » mån jul 11, 2005 14:36

Båda är tossigt snygga.

Illyria: Eftersom du frågar antar jag att du vill bli spoilad so here it comes
Ja, bilden är i princip direkt tagen från en scen om jag inte minns fel.
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby
 
Inlägg: 575
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » mån jul 11, 2005 14:47

Nej, jag vill inte bli spoilad men bilderna är ju inte direkt diskreta.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav caffeineaddict » tis jul 12, 2005 18:32

Äckligt snygga bilder. Hade tänkt spara pengar för att sedan köpa alla tre säsongerna samtidigt när S3 släpps och dra en mongo-omtitt.

Impulsbeställde precis HBO-miniserien The Corner på DVD från Axel. Utspelar sig på samma gator som The Wire, handlar om drogmissbruk, är också skriven av David Simon och Ed Burns. Flera skådisar känns dessutom igen från The Wire (eller åtminstone vet jag om Clarke Peters, Freamon. Skulle förvåna mig om inte fler dök upp). Rapporterar när jag har fått serien huruvida den är något att ha. Skulle ju nästan förvåna mig enormt om den inte var det.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » tis jul 12, 2005 19:29

Är den pre-Wire för författarna?
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav caffeineaddict » tis jul 12, 2005 22:17

AKS: Jopp. Gjord 2000. Och liksom Homicide är den baserad på en bok av Simon, även om jag tror att det är Simon själv som sedan har översatt den till TV-serie.

Charles S. Dutton, som jag alltid har tyckt om som skådis, har regisserat den BTW. Kan bli intressant att se vad han går för i den rollen.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Off » tis jul 12, 2005 22:37

Låter trevligt caffeine. Har inte tid att titta på något annat än serierna som kommer just nu så du får berätta om det är något att ha.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav AKS » tis jul 12, 2005 23:20

Ja, The Corner måste bara vara bra. Jag ser fram emot dina kommentarer, caffeine.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav caffeineaddict » ons jul 20, 2005 18:26

Rea hos loaded247.com. 30 pund (strax över 400 spänn) st. för S1 och S2 av The Wire. Ändå inte "billigt" men likväl några hundra billigare än vad de boxarna brukar gå för. Jag måste nog banne mig slå till.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron