Medium

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav AKS » ons nov 09, 2005 13:40

2.7

Aaah! Då man tänker så blev slutet mycket bättre. Jag trodde att han fick reda på det då kroppen hittades, blev helgalen och lurade iväg maken efter det. Men din tolkning av slutet var bättre så även om det inte var så de menade (borde dock vara det) så kör vi på den versionen tycker jag... :)

Jag gillade detta avsnitt förresten. En av de bästa inledningarna också då de sliter av kvinnan kläderna. Riktigt creepy.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » ons nov 09, 2005 14:25

2.07 Hade Alison drömmen om att mannen blev skjuten före eller efter de hittade kroppen? Minns inte... Men så fort kroppen hittades arresterades väl mannen? Därför antog jag att han redan var död då. Var väldigt förvirrad av det hela först.
Det var ett väldigt bra avsnitt, Medium är stabilt.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav AKS » ons nov 09, 2005 18:59

2.7

Ja, han borde inte ha varit "tillgänglig" för mord då nej. Ja, då måste det var din teori och då blev avsnittet ännu bättre i efterhand.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tooms » sön nov 20, 2005 17:23

Medium Raises Serling

Rod Serling, the late creator of The Twilight Zone, will introduce the Nov. 21 3-D episode of NBC's hit supernatural show Medium, with Serling's appearance created from old footage and voiced by actor Mark Silverman, NBC announced.

The producers of Medium acquired rights to Serling's footage from The Twilight Zone and digitally manipulated the image. The network said that Silverman is the only voice actor recognized by the Serling estate.

Serling will explain how viewers will know when to put on the red-and-blue glasses needed to view the episode's 3-D segments.

Viewers will be able to get the 3-D glasses in this week's TV Guide, which features Medium on its cover. In addition, millions of glasses will be distributed by Sprint street teams in major cities throughout the country and at Universal theme parks in Hollywood, Calif., and Orlando, Fla.

"Still Life" will air at 10 p.m. ET/PT on Nov. 21. NBC is owned by NBC Universal, which also owns SCIFI.COM.

http://www.scifi.com/scifiwire2005/index.php?id=33309

Vidare har Tv-Guide en liten bildsektion för avsnittet på sin hemsida. http://online.tvguide.com/special/mediu ... allery.asp
Tooms
Demon Fodder
 
Inlägg: 19
Blev medlem: 21 jun 2005

Inläggav adolvsson » fre dec 09, 2005 3:51

Uhm. Det finns ingen som råkar ha andra säsongens sända avsnitt tillgängliga på hubben eller så? Gamla torrents går lite långsamt och jag har abstinens...
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » fre dec 09, 2005 8:08

Jag har slängt bort mina Medium.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » fre dec 09, 2005 8:37

Tyvärr. Den enda serie jag sparar är VM.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav adolvsson » fre dec 09, 2005 10:48

Is cool, peeps. Såhär över natten upptäckte jag att det gick oväntat kvickt. Så. Uhm. Move along, nothing to see. Vi får ta det här som en allmänn uppbumpning av tråden för att visa lite kärlek till Medium. Visa lite kääärlek, na na na.

Hrm.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » ons jan 04, 2006 3:40

Jaha, så kör tv-seriernas säsonger igång igen! Kul med nya avsnitt och Medium var först ut av de serier jag följer i alla fall.

2.11 var helt okej, något över medel för ett Medium-avsnitt, men som ofta är fallet så har jag egentligen inte så mycket att kommentera om denna tv-serie. Den fortsätter att vara stabil.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tob » ons jan 04, 2006 13:16

Imorgon börjar tv4 visa andra säsongen. Vilket känns praktiskt då jag inte har följt serien i höst nu, skall bli roligt att följa något på "tvn".
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Bebelina » fre feb 10, 2006 16:20

Ahaaa, här hade ni ju redan en Medium tråd.
Vad jag gillar speciellt är den oväntade vändningen i slutet, där tidsperspektiven flyter ihop och binder samman dåtid och nutid på ett till synes omöjligt vis.
support a starving artist: http://www.c367.com/bebelina
Användarvisningsbild
Bebelina
Demon Fodder
 
Inlägg: 11
Blev medlem: 06 feb 2006
Ort: Sunnydale

Inläggav AKS » fre feb 10, 2006 16:39

Ja, det är en intressant serie på det viset. Ibland lyckas man räkna ut vartåt det bär, men oftast blir det en "aha"-upplevelse på slutet. Men det jag gillar bäst är helt klart familjescenerna. Särskilt pappan och mellandottern är härliga.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » fre feb 10, 2006 16:51

Mellandottern är min favorit, i senaste avsnittet i USA var hon extra härlig (igen). I have a peanut in my brain?! Och lite annat.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav AKS » tis apr 18, 2006 13:28

2.18 Detta avsnitt innehöll många familjescener så jag gillade det.

Mellandottern är ju bara hur söt som helst! Och jag fortsätter imponeras av realismen i hemma-scenerna. Bara det att pappan ser hur trovärdig ut som helst då han ligger och sover med halvöppen mun. Små detaljer som gör det extra verkligt.

Fallet tyckte jag också var helt okej, men jag måste erkänna att jag såg framför mig en längre arc efter detta avsnitt då den andre drömmaren blir en sorts nemesis till Alison. Alltså, inte att de håller på att slåss och fajtas och så utan att han återkommer någon gång ibland under en ev S3 och att det blir en större grej innan de lyckas sätta fast honom. Tror att det hade kunnat bli bra.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » tis apr 18, 2006 23:03

2.18 Bridget fortsätter vara lika härlig som vanligt! Hon hade verkligen uppfattat exakt vad Allison gör på jobbet. :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav AKS » lör apr 29, 2006 14:19

Medium har förnyats för en tredje säsong. Trevligt tycker jag.

http://www.zap2it.com/tv/news/zap-nbcpi ... -headlines
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » lör apr 29, 2006 14:34

Trevligt, men inte oväntat.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav AKS » lör apr 29, 2006 18:11

Nej, den har ju presterat bra även denna säsong så det var ingen överraskning. Hence, inga utropstecken. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » tis maj 02, 2006 17:38

Nu behövs det dock ett utropstecken: Molly Ringwald i 2.20! 80's flashback. :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav AKS » tis maj 02, 2006 17:44

Hehe, ska bli kul att se! (<-- Ännu ett utropstecken. :))
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » tor maj 25, 2006 21:48

http://community.tvguide.com/thread.jsp ... =800002268

Nämen, satan. Mycket hellre Medium än Sorkin. :( Fast det är väl Grey's (som överlag varit en yawner under S2) som jag ska bli sur på i första hand. Bastards! Jag gillar Medium.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav adolvsson » tor maj 25, 2006 22:04

AKS skrev:http://community.tvguide.com/thread.jspa?threadID=800002268

Nämen, satan. Mycket hellre Medium än Sorkin. :( Fast det är väl Grey's (som överlag varit en yawner under S2) som jag ska bli sur på i första hand. Bastards! Jag gillar Medium.

Shit pommes frites, du höll på och skrämma tånaglarna av mig! Trodde Medium fått känna på stora släggan. Jag är inte helt missnöjd med lösningen. Älskar Medium, men Studio 60 är utan mycket tvivel den serien (definitivt den nya serie) som jag ser fram emot mest av alla till hösten. Nu slipper den möta C.S.I, vilket kändes lite småruggigt innan, och att Medium flyttas har jag inga som helst problem med. Det kommer ju knappast saknas serier att fylla ut tiden med.

Nej, det hade onekligen kunnat vara värre.

Och jag vill ha Studio 60 nu! Helt apropå.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » tor maj 25, 2006 22:10

Hehe, sorry att jag halvlurade dig. Jag blev iofs lurad först också (av tvguide.com), men jag tycker att Medium varit så stabil och avslutade sin säsong på ett bra sätt och jag såg redan nu fram emot nya avsnitt. Sen blir den en midseason-serie igen. Vad blir det då? Januari nån gång?

Ang. Studio 60 så är jag faktiskt inte alls intresserad av den så här i förhand. Det lär bli en serie där jag väntar på omdömen innan jag ser den (som t ex Prison Break som jag inte såg förrän i december).
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » tor maj 25, 2006 22:15

Vafan! Medium är en väldigt stabil serie, jag vill ha den tillbaka i höst. Miserabla NBC.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav adolvsson » tor maj 25, 2006 23:06

AKS skrev:Hehe, sorry att jag halvlurade dig. Jag blev iofs lurad först också (av tvguide.com), men jag tycker att Medium varit så stabil och avslutade sin säsong på ett bra sätt och jag såg redan nu fram emot nya avsnitt. Sen blir den en midseason-serie igen. Vad blir det då? Januari nån gång?

Fast jag brukar komma över den värsta abstinensen rätt snabbt många gånger. Inte alltid, men ofta. Likadant med BSG. Precis efter säsongsavslutningen kändes oktoberdatumet jobbigt, fast nu är jag cool med det.

The Shield är dock annorlunda. Fortfarande smärta.

Ang. Studio 60 så är jag faktiskt inte alls intresserad av den så här i förhand. Det lär bli en serie där jag väntar på omdömen innan jag ser den (som t ex Prison Break som jag inte såg förrän i december).

Studio 60 har så många komponenter som tilltalar mig att det nästan är löjligt. Sorkin, till att börja med, och minnet av West Wing när det var som bäst. Och Sports Night relativt färskt i huvudet. Bradley Whitford och Matthew Perry (i en dramaroll) som, om 6-minutersklippet bara talar en bråkdel sanning, har potential att bli ett av TV-historiens bästa radarpar. Oh, jag är så till mig av bara tanken att jag inte kan låta bli att prata upp serien i Mediumtråden! :)
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » tor maj 25, 2006 23:23

Det gör du helt rätt i, adolvsson! :)

Själv var jag aldrig ett West Wing-fan (såg kanske tio avsnitt) så det spelar väl in här. Hör jag dock bra saker om serien så hamnar den helt klart på nedladdningslistan på försöksbasis.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav adolvsson » tor maj 25, 2006 23:30

AKS skrev:Det gör du helt rätt i, adolvsson! :)

Själv var jag aldrig ett West Wing-fan (såg kanske tio avsnitt) så det spelar väl in här. Hör jag dock bra saker om serien så hamnar den helt klart på nedladdningslistan på försöksbasis.

Jag tillhör dom som tycker bäst om de två första säsongerna, och tappade helt intresset när Sorkin lämnade. Fast jag var nog fan av mannen långt innan jag visste vem han var, A Few Good Men föll helt i min smak redan vid första titten.

Fast jag tycker defintivt du borde kolla in Sports Night. Riktigt ordentligt tokbra. Med Peter Krause! Bara en sån sak, liksom :)
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » tor maj 25, 2006 23:38

Kan bli ett sommarprojekt. Då har man ju en massa tid över. Ja, förutom att jag ska se om Angel S2 och S3 för första gången på några år. Förra sommaren såg jag om BtVS S4 och S5.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav adolvsson » tor maj 25, 2006 23:44

AKS skrev:Kan bli ett sommarprojekt. Då har man ju en massa tid över. Ja, förutom att jag ska se om Angel S2 och S3 för första gången på några år. Förra sommaren såg jag om BtVS S4 och S5.

Sports Night är en sit-com (fast låt inte det avskräcka dig!) på två säsonger. Man har alltid tid för en sit-com på två säsonger ;)
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » fre maj 26, 2006 0:07

Fast sit-com skrämmer mig faktiskt. Tror inte jag gillat en enda sitcom förutom Seinfeld kanske.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Google [Bot], Majestic-12 [Bot]

cron