Medium

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav LWes » tis jan 08, 2008 23:20

Ja, jag tyckte det var ett trevligt avsnitt. Det är en trevlig serie helt enkelt.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » ons maj 13, 2009 1:59

Ja, jag tittar fortfarande. Det är mysigt, okej? Det är en blodig mysserie.

Fast dom har fortfarande, efter nästan 6 säsonger, och hela liv innan seriens början, inte lärt sig hur Allisons gåva/förbannelse fungerar. Trots att dom alla känner till och har upplevt. Seriöst korkat. Som avsnittet jag tittar på nu. Det är inte första gången Allison hoppat in i en annan persons huvud. Ändå tar det lång tid innan hennes make Joe accepterar att det är hon därinne. Ändå låter Joe deras tre unga vara skitskraja för att en medelålders, främmande, äcklig (deras ord, inte mitt, jag tycker Jeffrey Tambor är mysig, jag), man ska spendera natten på deras soffa, istället för att säga, hey ungar, det är er morsa där inne, hon kommer säkert snart tillbaka, precis som vanligt, för det precis så det brukar gå till.

Ja, inte att hon hoppar in i folk, det är ovanligt, men övernaturligheter som ställer till det och sen ställs till rätta, det är vanligt. Så dom borde vara vana. Tycker man.

Seriöst korkat.

Tack för att ni lyssnade.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav sfinx » ons maj 13, 2009 12:00

Jag tittar också. :)
Bra frukostteve, ligger på samma prioritet som Supernatural för mig.
Det är ändå mer variation den här säsongen än förra tror jag.
Avsnitte jag såg sist retade det mig att Alison valde tabletter till sin dotter istället för att lära henne stänga av eller nåt.
Annars sjyst serie.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav adolvsson » ons maj 13, 2009 12:10

sfinx skrev:Jag tittar också.

Hurra! Det känns bra att inte vara ensam om det här :)

Det är ändå mer variation den här säsongen än förra tror jag.

Ja, och det är definitivt en stor orsak till varför jag fortfande tittar. Dom försöker variera sig mer och införa lite nytt emellanåt. Det kanske inte alltid, eller någonsin, håller i särskilt länge, men dom försöker, och det gör det intressantare.

Avsnitte jag såg sist retade det mig att Alison valde tabletter till sin dotter istället för att lära henne stänga av eller nåt.

Tja, med tanke på att Allison själv inte kan stänga av eller alls kontrollera det, ser jag inte hur hon skulle kunna lära sina döttrar göra så.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Berserker » fre maj 15, 2009 12:43

Jag tittar också! Väldigt mys-rysig serie att följa. :) Var rädd att den fastnade i samma hjulspår men den har klarat sig.

sfinx skrev:Avsnitte jag såg sist retade det mig att Alison valde tabletter till sin dotter istället för att lära henne stänga av eller nåt.
Annars sjyst serie.


Hade jag ett barn som såg såna saker skulle jag nog också vilja lösa det på nåt sätt. Däremot verkar Alisson ta väldigt lätt på det hela med piller vilket jag tycker rimmar illa. Kanske skulle hon berätta mer om sin uppväxt med sin förmåga?
Användarvisningsbild
Berserker
Demon Fodder
 
Inlägg: 27
Blev medlem: 26 apr 2008

Inläggav adolvsson » fre maj 15, 2009 14:41

Berserker skrev:Däremot verkar Alisson ta väldigt lätt på det hela med piller vilket jag tycker rimmar illa. Kanske skulle hon berätta mer om sin uppväxt med sin förmåga?

Jag håller inte med, att hon tog lätt på pillret. Om något såg hon ju problemet med att växa upp med det här, med dom metoder hon tog till för att döva, alkohol. Och med tanke på att dottern redan vänt sig till att smyga med piller, lär ju inte oron om tyngre droger vara långt framme. Så ett piller som hade bevisad positiv verkan, som andra ungdomar mått gott av, och som hon framför allt inte hade fått del av förrän efter besök hos fabror doktorn, det... kanske inte är det optimala av alternativ, men jag har förståelse och jag tycker inte det var att ta lätt på det.

Berätta mer om sin uppväxt lär dessutom inte göra mycket för att kontrollera eller göra det lättare att plugga när en massa spöken ändå fortsätter poppa upp.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Föregående

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare