Jaa, frågor som dessa..

Tinkerbelle skrev:hoppas verkligen den blir bättre än PoA.
den sög rätt hårt!
Mönsterstudenten Thomas skrev:Tinkerbelle skrev:hoppas verkligen den blir bättre än PoA.
den sög rätt hårt!
Kan en Harry Potter-film/bok bli bra?
Tinkerbelle skrev:hoppas verkligen den blir bättre än PoA.
den sög rätt hårt!
Tinkerbelle skrev:ja,böckerna är riktigt bra.
fast att de ska lyckas göra en bra film är jag tveksam till..
Mönsterstudenten Thomas skrev:Tacka vet jag fantasy...
VelocityBoy skrev:Mönsterstudenten Thomas skrev:Tacka vet jag fantasy...
Tja du... om inte Harry Potter är fantasy då finns inte genren.
adolvsson skrev:I och med att Alfonso Cuarón med PoA tog sig större friheter, blev det också en mycket bättre film.
Illyria skrev:adolvsson skrev:I och med att Alfonso Cuarón med PoA tog sig större friheter, blev det också en mycket bättre film.
Och totalt missade stora delar av både storyn och HP-världen.
Illyria skrev:adolvsson skrev:I och med att Alfonso Cuarón med PoA tog sig större friheter, blev det också en mycket bättre film.
Förövrigt en konstig jämförelse att göra när du inte ens läst böckerna.
Storyn är så förvrängd att många delar av den makes no sense at all. Miljöerna är extremt förändrade från tidigare filmer/böckerna och vissa karaktärer går öht inte att känna igen. Visst gilla filmen, men den hade inte mycket med HP att göra egentligen.
Men den berättelse du väljer för filmen måste fullföljas, du måste berätta klart och förklara det som du valt att ta upp. Många lösa trådar i PoA.
Förövrigt en konstig jämförelse att göra när du inte ens läst böckerna. De två första filmerna fungerar bra, både att berätta storyn och återge HP-världen men de följer inte böckerna slaviskt, de berättar bara samma story lite annorlunda och mer komprimerat också. PoA fungerade inte. Storyn är så förvrängd att många delar av den makes no sense at all. Miljöerna är extremt förändrade från tidigare filmer/böckerna och vissa karaktärer går öht inte att känna igen. Visst gilla filmen, men den hade inte mycket med HP att göra egentligen.
CheeseGuy skrev:Har du några exempel?
Illyria skrev:CheeseGuy skrev:Har du några exempel?
Varför Harry lämnar Dursleys
The Grim, poäng, betydelse
Kartan och de 4 vännerna och hur det hänger ihop med Harrys patronus på slutet
osv
Väldigt luddigt i filmen och hade jag inte läst böckerna innan hade jag inte fått ihop historien.
För att inte tala om hur totalt ur karaktär Dumbledore är, väldigt blek pga skådespelarbyte, men speciellt Lupin. Han var ju ett enda stort skämt jämfört med den härliga karaktären i boken.
Tinkerbelle skrev:när min brorsa såg den var jag tvungen att förklara en massa saker,han fattade inte entt jota på vissa ställen.
Tinkerbelle skrev:när min brorsa såg den var jag tvungen att förklara en massa saker,han fattade inte entt jota på vissa ställen.
Lupin var jag klart missnöjd med,han var inte alls som jag tänkt mej i boken.
och en sak till,vad i hela h-vete var dom pratande huvudena!?!?!
och sen när kunde dementorerna flyga?
det så så ruskigt fult ut så att dom inte blev ett dugg läskiga!
gaspode skrev:Susning, återigen, har en definition här: http://www.susning.nu/Fantasy
RalfiParpa skrev:130 minuter är för lite för en så tjock bok med så många sidohistorier
Tinkerbelle skrev:Och hur ska de behålla dom som barnfilmer sedan?
RalfiParpa skrev:Wormtail och handen som sagt. Kanske för mycket för 10-åringar?
Illyria skrev:CheeseGuy skrev:Har du några exempel?
Varför Harry lämnar Dursleys
The Grim, poäng, betydelse
Kartan och de 4 vännerna och hur det hänger ihop med Harrys patronus på slutet
osv
Väldigt luddigt i filmen och hade jag inte läst böckerna innan hade jag inte fått ihop historien.
För att inte tala om hur totalt ur karaktär Dumbledore är, väldigt blek pga skådespelarbyte, men speciellt Lupin. Han var ju ett enda stort skämt jämfört med den härliga karaktären i boken.
Illyria skrev:Det skulle inte skada med mindre quidditch
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare