24

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Vad är Jack Bauer??

As Coool!!!
6
15%
Grymm!
9
23%
Snygg!
1
3%
Häftig!
1
3%
Töntig!
7
18%
Ful!
4
10%
Mesig!
6
15%
Absolut den bästa agenten som finns!
6
15%
 
Antal röster : 40

Inläggav caffeineaddict » tis jan 17, 2006 23:46

Same old, same old, men nu med gråtande dvärg. Jag lär knappast tycka om det här varken mer eller mindre än tidigare säsonger.

Damnit! Gravitas!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav CheeseGuy » ons jan 18, 2006 8:33

Tob skrev:CG:
När Derek sprang ifrån bilen för att "varna" Jack, suckade jag hopplöst och förtvivlat. Men väl på plats, bland gisslan, så fan vilken närvaro han förmedelade.

Nja. Det var ganska typiskt att han skulle hamna där, men jag tycker inte att det var särskilt dumt gjort.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav RalfiParpa » tis jan 24, 2006 22:36

S5 går bara från klarhet till klarhet. Jag kunde aldrig tro att jag skulle säga det här (eller, ja, skriva det) men 24 ser ut att bli serien som räddar min TV-vår. 24! Av alla jävla serier.
Slutar nog kommentara avsnitten framöver eftersom de är så få som uppskattar 24 här på forumet men en sak behöver jag ändå säga: Kim Raver. Hon är en utomordentlig skådis och mycket pga. henne håller jag på att bli alltmer engagerad i Audrey/Jack-förhållandet (precis som det var Rachel Griffiths som fick mig att på allvar fastna för Nate/Brenda i SFU).

24 5x05
När Audrey träffar Derek och Diane i CTU. Audrey är nervös, defensiv och lite avfärdande - mycket snyggt spelat av Kim Raver. Och hennes lilla återförening med Jack kändes verkligen (och det här är alltså 24 så det låter nästan lite bisarrt).

Kände mig till och med tvungen att lovorda och försvara Audrey och Kim Raver på TWOP (de flesta verkar vara överens om att Kim Raver är en enastående skådis men det råder delade meningar om karaktären Audrey). Det här skrev jag.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav Tob » ons jan 25, 2006 2:26

Jag uppskattar defintivt 24. Men ofta så tycker jag det är så mycket att nämna så det blir inte så ofta man känner sig motiverad att skriva något. Kommentarer är alltid roligt att läsa. Jag gillar både Audrey och skådespelaren.

tom 5.5
Framförallt som påverkar hon Jack väldigt postivt för serien, det märktes tydligt i deras möten i dagens avsnitt, som kändes väldigt nära på något sätt.

Uppfattade jag det hela rätt, då Moskva verkar vara det som skall attackeras. I så fall, det var ju ett välkommet inslag i serien, då USA inte agerar offer.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav LWes » tor jan 26, 2006 21:07

Jag blev glad när min kompis jag följt 24 tillsammans med dom två senaste säsongerna gav mig okej att se denna säsong själv, för att han aldrig har tid och han ser hellre många avsnitt på en gång, medan jag vill se så fort dom kommer, så igår så jag avsnitt 1-5 och JÄVLAR vad det började bra!
Jag flyttade just upp serien från 15:e plats till 3:e på min rangordnade lista över alla serier jag följer. Så otroligt bra är det.
Först att se Palmer-bröderna gjorde mig så glad, Jag tänkte att David nog inte kommer kunna vara med så mycket efter som skådespelaren är med i en ny serie. Sen BLEV HAN SKJUTEN! NOOOO! Det var hemskt, men sammtidigt så fantastiskt och effektivt och jag älskar det.
Sen Tony och Michelle. Yay, vad kul att dom är med, jag älskar dom! och vad kul att dom är tillsammans och har det bra. BOOOM! "Nej, herregud... Michelle!" tänkte jag. Jag kunde inte tro att det var sant. Sen exploderade det igen, tillräckligt för att hålla Tony ute ur resten av säsongen om dom ville :(
Det var väldigt modigt och effektivt gjort.

Jeff Kober! Han är en farcinerande skådespelare tycker jag. Castingen i 24 är exelent. och John Allen Nelson (Walt) som jag mycket väl kommer ihåg som Warren Lockridge i Santa Barbara, yay! och coola Matt Battaglia var med i ett avsnitt.

Jag gillar Curtis och Edgar. Dom är bra.
Hur kan ni kalla Sean Astin för "fet"? Han är ju inte "fetare" än Jack eller Tony eller vem som helst.

Jag gillar inte presidentens fru.


Jag längtar tills nästa avsnitt så mycket!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Chosen » fre jan 27, 2006 17:44

This season rocks!
Användarvisningsbild
Chosen
Minion
 
Inlägg: 234
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Studerar

Inläggav Tob » tis jan 31, 2006 20:57

5.06

Bästa avsnittet denns säsongen. Briljant stundtals.
Som nämndes tidigare, efter förra avsnittet, så är Kim Raver väldigt duktig.

Cummings avslöjad. Och på vilket sätt. Scenen då Jack konfronterar honom inne hos president var klockren.


Edit: Avsnittet signerat David Fury, tydligen. Roligt!
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav CheeseGuy » tis jan 31, 2006 22:07

5.06: bra, som vanligt.

Vet inte riktigt vad jag tycker egentligen, förutom att det var bra. Slutet (de sista tio minuterna ungefär) var i alla fall härligt intensivt.

Det kan ha varit en Buffy-referens där i slutet också, jag tyckte att någon av CTU-killarna kallade någon "Agent Finn".


Fury har förresten kommenterat avsnittet på Whedonesque.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav LWes » tis jan 31, 2006 23:25

5x06
Jag tycker att det känns lite synd att David Palmer's assasination redan lösts. Det känndes i början som om det kunnde bli värsta stora grejen när hans bror och Jack bestämmde att dom skulle hålla kontakten och så, men nu känns det som att allt har löst sig utom dom här gaserna som är försvunna.
Inga konspirationer eller så kvar... :(
Jag hoppas att flera nya mysterier och sånt uppstår nästa vecka.
Den här serien är så jävla bra!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav RalfiParpa » lör feb 04, 2006 0:24

CheeseGuy skrev:5.06: bra, som vanligt.


Ja. Om resten av säsongen håller lika hög klass (vilket förstås kan bli svårt) pratar vi inte bara om den bästa 24-säsongen, utan även om en av de bästa TV-säsongerna överhuvudtaget. Vansinnig, jag?

Fotnot: Kim Raver äter min själ.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav LWes » tis feb 07, 2006 14:32

5x07 :eek: :o :)
Det är så bra och spännande!
Den här säsongen borde heta Kindred: The Embraced - Reunion. Först var Jeff Kober med, och i det här avsnittet var Channon Roe och Patrick Bauchau med! och i nästa avsnitt ska...


C. Thomas Howell vara med (enligt imdb, och det kan man ju inte alltid lita på) men det är as coolt i så fall!
Då saknas bara Brian Thompson för att alla coolingar ska ha varit med.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav RalfiParpa » tis feb 21, 2006 10:12

Vårens bästa TV-säsong, tveklöst. Nu får till och med Veronica Mars se sig som besegrad. Jo, bra är det.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav LWes » tis feb 21, 2006 15:18

Japp, bra är det!!!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav CheeseGuy » tis mar 07, 2006 14:25

5x11-5x12.

Helvetes jävlar. Ohyggligt jävla asbra.

Edit: har nästan hämtat mig nu (det där var... intensivt), ska försöka säga nåt mer.

Två fantastiska avsnitt, fram till de sista minuterna då det övergick till att vara... ännu bättre. De sista tio minuterna kändes nästan ohälsosamt intensiva. Jag verkligen grät när Edgar dog (det har inte hänt sen säsong 1 tror jag).

Delen med presidenten kanske inte är fantastisk, men jag tycker helt klart att den är starkare den här säsongen än innan.

Och Jack sköt en oskyldig person i benet. Underbart -- han har inte gjort något sånt på länge.


Nu vet jag att jag inte kan bedöma de två första säsongerna rättvist alls (jag älskade dem då, men jag tror inte skulle göra det lika mycket om jag hade börjat se serien nu), men hittils MÅSTE säsong 5 vara den bästa sedan säsong 1 (hur jag än ser på det alltså). Minst.
Senast redigerad av CheeseGuy tis mar 07, 2006 15:09, redigerad totalt 3 gånger.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav LWes » tis mar 07, 2006 14:39

Jag visste inte att det var två avsnitt idag så jag hade köpt lunch och satt mig ner för att se på 24 och upptäcker att något är fel, jag måste ha missat ett avsnitt! Så kollade jag upp att det var två avsnitt och jag bara laddat hem det andra! :evil: :x
Men snart får jag se två underbara avsnitt! Det ska bli så spännande och kul! :o
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav LWes » tis mar 07, 2006 19:26

Oh my gosh! Jag visste att serien var bra, men 5x11-5x12: :o :eek: :o

Åh! Herregud vad hemskt! Jag blev så upprörd när man förstod att han tänkte släppa ut gasen i CTU, för det är ju så många karaktärer där!!!
och det var så intensivt och spännande på slutet. Jag hatade det sammtidigt som jag älskar det. Det var för spännande!
Stackars Edgar! Åh, han var så snäll och god, han förtjänade verkligen inte att dö (det gjorde väl inte dom andra heller, men dom vet vi ingenting om, så det spelar ingen roll.)
Jag hade lätt kunnat gråta när Edgar dog, men jag var för uppspelt av all spänning.

Kim är tillbaka, vid det värsta tillfället någonsin! Om hon eller Barry ( Yes! C. Thomas Howell!) skulle dö är det hemskt! "Oj, min dotters pojkvän dog för att jag bad henne komma hit för att jag ville berätta att jag lever"

Varje avsnitt tänker jag "Det är så synd om presidenten. Hela tiden sätts han inför svåra val". Man kan säga vad man vill om honom och hur smart han är, men han måste ha det så otroligt jobbigt med alla hemska beslut han måste ta!
Jag kan inte förstå hur han klarar av det utan att kollapsa av stress.
Tur att han har Mike som guidar honom, annars hade det inte gått bra.
Vice presidenten (Ray Wise!) vet jag inte om jag stödjer direkt. Jag håller på Mike.

Det var ju just typiskt att mannen som torterades kördes in i samma rum som Tony! Vi vet att vi kan vänta oss lite uttagande av hämnd i nästa avsnitt!

och hur länge kan dom i CTU klara sig? Luften i strategirummet kan väl inte hålla väldigt länge för så många personer? Nästa avsnitt kommer deffinitivt vara spännande.
Inga nyheter är goda nyheter för Curtis skulle jag tro. Jag kommer inte ihåg vad han skulle göra senast, men förhoppningsvis är han inte där inne någonstans.
Jag gillar Bill! Han är cool!
Jag vill inte att någon mer ska dö, men att veta att någon kan dö när som helst gör det så spännande!

Nästa avsnitt vill jag se!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tob » ons mar 08, 2006 0:05

omg..... :o

5.11-5.12

Tänkte hela tiden. Hota hans fru med pistolen, nu! Sen så jävla underbart när Jack skjuter henne i benet, utan att ens hota först, begriper det inte men Jack Baur och 24 plockar fram actionnörden i mig som inget annat.

Sen då. Sista 10 minutrarna. Känns nästan lika illa som bomben i S2. Kaos och CTU är nollställt. Edgar, jag tyckte om honom mer än jag trodde.

Sen tyckte jag det var lite konstigt att man inte behandlade att presidenten visste om attacken, men det kanske kommer framöver, hoppas bara inte det rinner ut i sanden.


24 är så spännande och intensivt nu. Jag vill ha nästa avsnitt nu.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav caffeineaddict » tor mar 09, 2006 13:01

5.11 & 5.12: Heh, jo, det är bra nu, men samtidigt känns det så väldigt ofta som att det är varianter på saker de redan har gjort. Men onekligen är det spännande underhållning, jag lyckas bara inte engagera mig särskilt mycket i karaktärerna hur jag än försöker.

Men spännande är det, och välgjort är det, och slutet var riktigt schysst!

Kul att Tony är tillbaka dessutom (även om det var så jäkla uppenbart att en 24-agent skulle kunna springa omkring och se nästan helt pigg ut nio timmar efter att nästan ha blivit sprängd av en bomb i 24-universumet. :D ) Blev förvånansvärt glad över att se Kim dessutom, med tanke på hur mycket jag hatade henne under stora delar av S1-S3. Schysst att Jack-Kim-reunionen fick en lite oväntad vinkling och inte direkt blev en lovefest a la S1 eller S2. Hoppas inte de skyller allt det på "den onde psykologens influenser" och att blir bästa vänner i hela världen inom bara några timmar (såsom jag misstänker), för hennes reaktion är jävligt rättfärdigad.

Suckade bara när psykologen dök upp dock, ännu en i raden av menlösa 24-bikaraktärer som enbart är en plot device och som jag kommer sitta och störa mig på tills han dör, förhoppningsvis plågsamt.

EN bikaraktär som har varit med sedan S1 har jag alltid tyckt om dock, och jag är överlycklig över att han börjar få lite utrymme nu: Aaron Pierce! Glenn Morshower är en förbannat stabil skådis och det är kul att Aaron börjar bli lite mer av en riktig karaktär nu.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav CheeseGuy » tis mar 14, 2006 13:53

5.13: kanske inte lika bra som förra veckan (det är svårt att toppa), men inte långt ifrån. Det kändes absolut inte som ett mellanavsnitt.

Titta, psykologen blev inte en irriterande plot device! Tvärtom sympatiserade jag mer med honom än Jack i deras diskussion. Bra, med andra ord. Och det verkar som att de verkligen försvinner nu också (kan väl tänka mig att de kommer tillbaka i slutet av säsongen, möjligtvis).

Trodde nästan att säkerhetsvakten och Lynn skulle klara sig först. Om inte annat för att en stor karaktär redan hade dött. Nu fick Lynn vara hjälte och sedan dö en ganska hemsk död ("I'm okay! I'm okay! Öööööööö...."). Jag gillade det som fan.

Och Tony fick en giftspruta i sig, men jag antar att det inte är värre än att han kan springa runt igen i nästa avsnitt. Kul att Henderson inte dog i alla fall, för han är den roligaste skurken på länge.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav caffeineaddict » ons mar 15, 2006 21:35

24:s hemsida ang. 5.13 (kan anses vara spoiler för mer än 5.13, beroende på hur petig man är):

24-hemsidan säger att Tony är döööööööööööööööööööööd! Herrejäklar, hur många regulars kan man döda på en säsong? Tror de har gått över gränsen, för jag kände nästan mer när Edgar dog förra veckan och då tyckte jag om Tony många gånger mer.

Men visst, det är underhållande även om det aldrig kan bli en favoritserie då jag inte bryr mig särskilt om en enda karaktär, men händelseförloppet är grymt kul ibland.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav CheeseGuy » ons mar 15, 2006 21:42

caffeineaddict skrev:24:s hemsida ang. 5.13 (kan anses vara spoiler för mer än 5.13, beroende på hur petig man är):

24-hemsidan säger att Tony är döööööööööööööööööööööd! Herrejäklar, hur många regulars kan man döda på en säsong? Tror de har gått över gränsen, för jag kände nästan mer när Edgar dog förra veckan och då tyckte jag om Tony många gånger mer.

Jag såg också det där på TVGuide. Märkligt, de kunde ju gjort så mycket mer av det, och det var ju inte ens tydligt att han var död. Varför tickar sekunderna i slutet inte iväg ljudlöst som det har gjort när precis alla andra regulars har dött? Eller så kommer han kanske att vara döende i ett helt avsnitt och dö på riktigt i slutet av nästa? Fast då hade det ändå varit lite väl spoilande för att bara avslöjas sådär.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Tob » ons mar 15, 2006 21:56

CheeseGuy skrev:
caffeineaddict skrev:24:s hemsida ang. 5.13 (kan anses vara spoiler för mer än 5.13, beroende på hur petig man är):

24-hemsidan säger att Tony är döööööööööööööööööööööd! Herrejäklar, hur många regulars kan man döda på en säsong? Tror de har gått över gränsen, för jag kände nästan mer när Edgar dog förra veckan och då tyckte jag om Tony många gånger mer.

Jag såg också det där på TVGuide. Märkligt, de kunde ju gjort så mycket mer av det, och det var ju inte ens tydligt att han var död. Varför tickar sekunderna i slutet inte iväg ljudlöst som det har gjort när precis alla andra regulars har dött? Eller så kommer han kanske att vara döende i ett helt avsnitt och dö på riktigt i slutet av nästa? Fast då hade det ändå varit lite väl spoilande för att bara avslöjas sådär.


Skumt. Det var verkligen inte den känslan jag fick efter avsnittet, att Tony skulle dö. Jäkligt underligt att dem inte gör en större grej av det. Tony är väl en av de karaktärer som har hängt med längst i serien nu och som dessutom är jäkligt omtyckt bland publiken.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav LWes » ons mar 15, 2006 22:00

CheeseGuy skrev:
caffeineaddict skrev:24:s hemsida ang. 5.13 (kan anses vara spoiler för mer än 5.13, beroende på hur petig man är):

24-hemsidan säger att Tony är döööööööööööööööööööööd! Herrejäklar, hur många regulars kan man döda på en säsong? Tror de har gått över gränsen, för jag kände nästan mer när Edgar dog förra veckan och då tyckte jag om Tony många gånger mer.

Jag såg också det där på TVGuide. Märkligt, de kunde ju gjort så mycket mer av det, och det var ju inte ens tydligt att han var död. Varför tickar sekunderna i slutet inte iväg ljudlöst som det har gjort när precis alla andra regulars har dött? Eller så kommer han kanske att vara döende i ett helt avsnitt och dö på riktigt i slutet av nästa? Fast då hade det ändå varit lite väl spoilande för att bara avslöjas sådär.

När jag såg avsnittet tyckte jag att det känndes som att han dog, och just därför att Jack var så upprörd och Tony förklarade för oss tittare att det var okej att han dog eftersom Michelle är död.
Men jag tycker att det var onödigt, absolut. Väldigt onödigt att döda Tony... Men jag uppskattar ändå att karaktärer dör, för det gör ju serien så speciellt spännande.
Att Lynn dog tyckte jag också var onödigt, och ännu mer den stackars oskylldiga vakten. Hur kommer det sig att när dom öppnade dörren blev rummet genast infekterat och dödligt, medan Jack kunnde springa ut och in och klara sig fint, så länge han höll andan?
Det verkar som om det kommer bli en del konflikter med dom nya som tänker ta över.


och det är förresten kul när man sparat avsnittet till kvällen för att få lite bättre stämning än mitt på dagen, och när man gjort i ordning fika och sätter sig för att se det, så är avsnittet man laddat hem en fejk. En fejk som någon lagt ut i syftet att luras. Riktigt jobbigt. Nästa gång jag ska se något på kvällen så kollar jag i förväg om det funkar!!!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » tor mar 16, 2006 14:50

LWes skrev:Hur kommer det sig att när dom öppnade dörren blev rummet genast infekterat och dödligt, medan Jack kunnde springa ut och in och klara sig fint, så länge han höll andan?
Det verkar som om det kommer bli en del konflikter med dom nya som tänker ta över.


5.13:De visade ju väldigt tydligt hur Jack skapade en luftsluss mellan rummet (panelen i väggen och luckan i golvet som han eltejpade igen) och fick vänta för att luften däremellan skulle renas så han kunde andas igen. Lynn hade ingen möjlighet att skapa en sådan sluss.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav LWes » tis mar 21, 2006 22:53

5x14
Wow! Nu är det spännande igen! Det mest spännande och intressanta är ju det med Wayne! Vad tusan är det han ville ge Aaron? Vilka är det som jagar honom och VARFÖR?! Jag hoppas att han inte dör, han är SUGOI!!!
Så Audrey är skurkig? Nja, jag tippar på att det inte är som det ser ut, att hon blivit lurad på något sätt eller så... Jag tror inte att hon är "ond", men vi får väl se.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tob » ons mar 29, 2006 22:37

5.15 Ett av de bästa avsnitten denna säsongen!
Scener då Jack tvingas förhöra personer tenderar att bli oerhört intensiva. Denna gången med Audrey som offer och den scenen var helt makalös.

Det kändes som det hände för mycket i detta avsnittet. Tex. så var ju inte presidenten med överhuvudtaget. Och vad vet Wayne som gör att Henderson vill ha död på honom? Slutscenerna var så spännande och intensiva, och slutet, hur skall Jack lyckas överleva det där?
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Tob » tis apr 04, 2006 23:11

5.16

President Logan :eek:

Skall bli intressant och få veta bakgrunden till detta. Känns som det kan bli problematiskt att få ihop det där på ett trovärdigt sätt.

Annars ett ganska klassiskt 24 avsnitt. Sämre än förra men spännande är det ju hela tiden.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav eriked » ons apr 12, 2006 10:54

Nu har jag sett de två första avsnitten, verkar mycket bra. Men det är väl om typ 4-5 avsnitt som det brukar bli lite segare

*hoppas* det håller i sig nu!

spoiler 501-502
Skönt att ungen inte verkar vara så jättejobbig iaf

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Tob » tis apr 18, 2006 19:30

5.18
En del ruggigt bra scener med James Hellar. Hade svårt för hela hans karaktär i säsong 4 då jag redan från början tyckte han var vidrigt osympatisk. Men nu, alla scener mellan honom, Audrey och Jack var skitbra. Sen scenerna hos president. Underbart.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav LWes » ons apr 19, 2006 15:20

Tob skrev:5.18
En del ruggigt bra scener med James Hellar. Hade svårt för hela hans karaktär i säsong 4 då jag redan från början tyckte han var vidrigt osympatisk. Men nu, alla scener mellan honom, Audrey och Jack var skitbra. Sen scenerna hos president. Underbart.

James är bäst! Det bästa är att se hans reaktioner på saker. "What the hell are you doing here?!" och hans ansiktsuttryck.
Nu är det väldigt spännande på många ställen!!!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron