24

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Vad är Jack Bauer??

As Coool!!!
6
15%
Grymm!
9
23%
Snygg!
1
3%
Häftig!
1
3%
Töntig!
7
18%
Ful!
4
10%
Mesig!
6
15%
Absolut den bästa agenten som finns!
6
15%
 
Antal röster : 40

Inläggav Tob » tor dec 30, 2004 22:04

CheeseGuy skrev:Det ju 24 idag! Skulle det inte vara ett längre juluppehåll? Men inte mig emot, förstås. :D


Tv4 tog väl åt sig kritiken från förra året då man hade ett nästa 3 månaders omotiverat långt juluppehåll.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav HeY » lör jan 01, 2005 13:17

Jag missade de första 17 minuterna bara för att jag trodde det var juluppehåll :evil:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tob » lör jan 01, 2005 14:50

HeY skrev:Jag missade de första 17 minuterna bara för att jag trodde det var juluppehåll :evil:


Dem brukar köra repris på Lördag kvällarna(nätterna) om jag inte minns fel.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav HeY » tor jan 06, 2005 14:44

Dem brukar köra repris på Lördag kvällarna(nätterna) om jag inte minns fel.


Japp, det gör de. Jag hade tänkt att spela in det men nu missade jag de 5 första minuterna istället! :oops:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav CheeseGuy » tor jan 06, 2005 16:37

Det är TVÅ avsnitt idag. Så det börjar redan 20:05 (plus en sammanfattning 19:45). Först ett juluppehåll på bara en vecka och sen det här. TV4 är konstiga.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav HeY » tor jan 06, 2005 23:27

Det är TVÅ avsnitt idag. Så det börjar redan 20:05 (plus en sammanfattning 19:45). Först ett juluppehåll på bara en vecka och sen det här. TV4 är konstiga.


Ehh, de hade aldrig något juluppehåll, det var 24 förra veckan och före det har det inet varit något uppehåll!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav CheeseGuy » fre jan 07, 2005 0:33

HeY skrev:
Det är TVÅ avsnitt idag. Så det börjar redan 20:05 (plus en sammanfattning 19:45). Först ett juluppehåll på bara en vecka och sen det här. TV4 är konstiga.


Ehh, de hade aldrig något juluppehåll, det var 24 förra veckan och före det har det inet varit något uppehåll!


Jo, de hoppade över en vecka (den 23:e december).
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Chosen » fre jan 07, 2005 21:52

Jag älskade serien under säsong 1
Sen under säsong 2 så var det fortf. lite flyt fram mot slutet..
Det blev lite tråkigt.
samma var det med dom första 8 avsnitten under säsong 3.
Men nu har det börjat ta flyt ;)
Användarvisningsbild
Chosen
Minion
 
Inlägg: 234
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Studerar

Inläggav leckan » ons jan 12, 2005 0:14

Jag tycker verkligen de 2 första avsnitten av s4 var mycket spännande!

I inledningen var jag lite skeptisk pga slutet av S3, men detta kan nog bli något!
Användarvisningsbild
leckan
Minion
 
Inlägg: 409
Blev medlem: 19 sep 2004
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » ons jan 12, 2005 1:04

Tycker början av S4 har varit typisk 24. Spännande, men ibland helt utan logik och reson, flera störiga sidohistorier (allt för att kunna dra ut handlingen i 24 avsnitt) och tyvärr nu även med ett politiskt budskap som drar otäckt långt åt republikan-högern för min smak. Men visst är det underhållande. Och tack och lov utan Elisha Cuthbert det här året.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav leckan » ons jan 12, 2005 11:44

Om man ska se det rent politiskt så har du helt rätt.
Iofs så är det "nästan" alltid "österlänningar" som är Bad Guys i denna
serie! ;)
Men så är det ju en tvättäkta amerikansk actionserie oxå.
Användarvisningsbild
leckan
Minion
 
Inlägg: 409
Blev medlem: 19 sep 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » ons jan 12, 2005 12:02

caffeineaddict skrev:tyvärr nu även med ett politiskt budskap som drar otäckt långt åt republikan-högern för min smak. Men visst är det underhållande. Och tack och lov utan Elisha Cuthbert det här året.

Jag fann det inte underhållande förrän de sista minuterna av andra avsnittet... Och politik (och annat från 4x01-02):

Antar att det ska vara oj så hemskt och synd om han gubben som kidnappades men all empati tappade jag för honom under hans konversation med sonen. Stupid republican idiot. Och allt är så stereotypiskt, elaka terrorister från mellanöstern och sonen som har andra åsikter tar droger osv. En del händelser var bara för lätta också, som när väskan skulle hämtas från tåget då låg bara mannen där utanför och helt ensam. Och Jacks nya kärlek, tristaste personen någonsin!

Ingen Kim = väldigt bra. Ingen Tony = very very bad!
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav HeY » ons jan 12, 2005 23:47

Jag tycker att säsong 3 har varit jätte bra! Nina Myers är bara så grymm, jag hoppas verkligen att hon inte dog, att Jack sköt med gummikulor som vissa poliser har för at skada men inte döda, eller med lösa skott.

Hon får inte vara död, hon gör serien bra!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tob » mån jan 17, 2005 3:35

har nu äntligen fått sett de fyra första avsnitten som finns tillgängliga.

Spoiler Ep1-4
Inser att jag håller med Illyria i hennes kritik. Steorotyper är något som finns i serien, i överflöd dessutom. Men kanske det allra största problemet är totalt avsaknaden av sympati för James Heller.

Trist att så få karaktärer är kvar. Gillar visserligen Chloe, och tycker hon har funkat ypperligt i dessa 4 avsnitt. Jag känner åtminstonde mig engagerad i hennes dilemma. Jack Baur är som vanligt lysande, eller snare Kiefer Sautherland är lysande i rollen so Jack Baur. Kompromisslösa betende och hans målmedvetenhet.

Azar familjen är annars den historien eller del av historien som jag tycker känns bäst. Mrs Azar är ju lysande. Riktigt otäck.

Jag antar dessutom att jag är alldeles för svag för konceptet, fortfarande och serien är inne på sin fjärde säsong. Serien må innehålla krystade lösningar, klicheartade karaktärer och händelser, ointressanta sidospår osv. men jag tycker det är sanslöst spännande. Kan inte rå för det.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav HeY » tor jan 20, 2005 19:07

Är det ingen mer som tycker det är tråkigt att hon är död. Det är ju Nina Myers jag pratar om, hon har varit med i varje säsong och gjort det inget mer än spännande!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tob » tor jan 20, 2005 20:05

HeY skrev:Är det ingen mer som tycker det är tråkigt att hon är död. Det är ju Nina Myers jag pratar om, hon har varit med i varje säsong och gjort det inget mer än spännande!


Antagligen inte, och jag kan inte hålla med dig, tycker Nina Myers var lysande i första säsongen. Det funkade i andra säsongen och när hon dök upp i tredje säsongen så kändes det allt annat än bra.

Nu när man ändå postar kan man ju passa på att säga lite om avsnitt 5 säsong 4.

Det tickar på. Tycker fortfarande att familjen Azar är lysande, även om Beruze reaktion till sin flickväns död inte kändes helt trovärdig. Men jag antar att det kommer att följas upp på vanligt 24 vis.
Skall bli roligt att se vad Cloe får för roll i serien nu.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav HeY » fre jan 21, 2005 17:38

Det är ju det jag säger, hon har gjort allt spännande och varit "lysande"!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tob » fre jan 21, 2005 19:07

HeY skrev:Det är ju det jag säger, hon har gjort allt spännande och varit "lysande"!


Och det var inte det jag menade. I första säsongen, ja. Andra säsongen, kanske. Men i tredje, nej och åter nej.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav 24_fan » mån jan 24, 2005 20:18

Tob skrev:Första säsongen såg jag på Tv i Tv4. Tyckte det var lyckat, föll för konceptet och Kiefer Sutherland är ruggigt bra som Jack Baur. Började se andra säsongen på Tv4, och tyckte faktiskt det var strået vassare än första säsongen. Under tv4 idiotlång juluppehåll köpte jag dvdboxen och såg om allt på något vecka. Underbart. När tredje säsongen släpptes på dvd köpte jag den och såg allt på någon vecka, underbart likaså. Jag älskar serien. Skall följa fjärde säsongen nu i vår och ser med spänning framemot det.

Är också mycket öppen för en förändring av konceptet. Om det blir en femte säsong så har jag svårt att se hur man skall kunna göra en lika tight story som ändå säsong 1,2,3 har bjudit på.
nina myers är grymt bra
24_fan
Demon Fodder
 
Inlägg: 2
Blev medlem: 24 jan 2005

Inläggav caffeineaddict » mån jan 24, 2005 20:22

För de som kan vara intresserade (även om det här inte är shopping-avdelningen): http://www.choicesdirect.com (som enligt DVDforum ska vara helt tullsäkra) säljer säsong 1-3 för 17 pund (plus 2 pund i frakt) styck.

Det här är ju inte min favoritserie, men det är likväl mycket underhållning för under 250 spänn så lite sugen blir man ju. Jag har dessutom redan S1 (köpt för 200 spänn), så jag vet att serien kändes bättre en andra gång när man kunde sträckse en hel säsong.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tob » ons feb 02, 2005 3:04

Avsnitt 7 S4

Säsongen traskar vidare. Lite halvfånigt men ändå riktigt spännande. Slutet på detta avsnittet med Tony Almedia med i leken så kan det bara bli bättre. Famlijen Azar är bra och jag höll på att sätta i halsen när jag först trodde Mrs Azar skulle dö. Skall bli riktigt roligt att se vad Mrs Azar och Beruze gör med denna situation.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav RalfiParpa » ons feb 02, 2005 23:25

Det börjar ta sig.

4x07
Araz-storyn börjar nå sitt slut och det var på tiden. Ondgör mig över sonens skådespeleri så fort han levererar en replik. Storyn börjar bli intressant. Mystiska män och ondingar som sitter i mörket och planerar, sådant gillar jag. Och så förstås Tony, Tony, Tony!
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav caffeineaddict » ons feb 02, 2005 23:32

4.07:Är jag snurrig, eller borde inte Tony vara i fängelse?


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav RalfiParpa » ons feb 02, 2005 23:42

caffeineaddict skrev:4.07:Är jag snurrig, eller borde inte Tony vara i fängelse?


Hallå! Såg du inte att han sköt två terrorister ackompanjerad av dramatisk musik? Entré för tusan! Då är sådant där trams som logik och kontinuitet ovidkommande. Jag stör mig mer på att han var på plats 40 sekunder efter Jacks samtal, var han på Burger King i grannskapet eller?
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav caffeineaddict » ons feb 02, 2005 23:48

(4.07):Lite kul att Jack beskriver Tony som "the only person he trusts" nu också. Det måste kännas kul för Kim (och Chase). Personligen hade jag hoppats att ex-president Palmer hade störtat in orakad med solglasögon och gjort en sådan där John Woo-grej med en hagelbössa i slow-motion. Jag menar, eftersom logik och reson ändå flög ut genom fönstret i slutet av 1.01.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav RalfiParpa » tor feb 03, 2005 1:45

caffeineaddict skrev:Jag menar, eftersom logik och reson ändå flög ut genom fönstret i slutet av 1.01.


Nu måste du påminna mig.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav caffeineaddict » tor feb 03, 2005 9:33

Alltså, chansen att serien någonsin skulle handla om någon form av realism var väl slut så fort Mia Kirshner gjorde sin Schwarzenegger-stunt och sprängde planet i mitt tycke. Inte för att serien inte är bra ändå, jag säger bara att realism aldrig har legat särskilt högt på prioriteringslistan för dess del.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav RalfiParpa » tor feb 03, 2005 16:41

caffeineaddict skrev:Alltså, chansen att serien någonsin skulle handla om någon form av realism var väl slut så fort Mia Kirshner gjorde sin Schwarzenegger-stunt och sprängde planet i mitt tycke. Inte för att serien inte är bra ändå, jag säger bara att realism aldrig har legat särskilt högt på prioriteringslistan för dess del.


Aha, just ja. Och jo, jag håller med.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav Tob » ons mar 09, 2005 0:10

Ep12 Spoiler

Michelle, Michelle

Både Tony och Michelle är med nu och jag hoppas att säsongen kan ta sig litegrann nu när den även har gjort sin obligatoriska vändning i mitten av säsongen. Vågar man hoppas på en lika vass avslutning som säsong 3 bjöd på?
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav CheeseGuy » mån mar 21, 2005 22:33

Nu har jag börjat på säsong 4! :D

4x01-2
-Visst är det stereotypt med terrorister från mellanöstern, men jag tycker inte att det gör något (än så länge). Dessutom lär det väl visa sig senare att det egentligen är amerikaner eller europeer som är de största skurkarna. Och om det inte gör det så är det ju nästan... orginellt.
-Jag är lite kluven till kidnappningen. Å enda sidan är det bra att det är full fart från början, men å andra sidan så hade det varit trevligt att lära känna Heller och hans dotter först. Det är ju mycket roligare om man bryr sig om karaktärerna som riskerar att torteras till döds (även om jag tvekar starkt på att det kommer att hända just de två).
-Hittils känns det som en utmärkt idé att ta bort nästan alla gamla karaktärer. När/om Tony och Michelle kommer tillbaka så hoppas jag att de fungerar bra och att deras återkomst känns naturlig... *host* Sherry/Nina *host*. Det vore också kul att se Palmer igen.
-Det var lite väl uppenbart att Ronnie skulle dö. Han var väldigt anonym (för anonym för att bli en större karaktär) men fick ändå mycket tid, och hade en viktig position inom CTU (Jacks förra plats). Å andra sidan hade det kännt som slöseri med tid att bygga upp hans karaktär.
-Jag gillar Heller. Han har definitivt potential att bli en bra karaktär. Än så länge bryr jag mig inte om hans politiska åsikter.
-Jag såg inga tecken på utfyllnadsmässiga sidohistorier (såvida historien kring den där familjen kommer att leda någonstans, och det tror jag att den kommer att göra). Men det kommer kanske senare.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Google [Bot]

cron