The Shield

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Tam » tor maj 05, 2005 14:35

Kristen Bell var med 2x1. Kul att känna igen folk man inte kände igen första gången man såg avsnittet.

"Ah, dios mio! It's burning!" Klassiskt Vic-ögonblick.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7630
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav noike » tor maj 05, 2005 15:02

4.08 Jag är inte helt säker på åt vilket håll det kommer att gå. Jag var inställd på en Shane vs Vic high noon showdown. Men nu verkar de hjälpas åt. Verkar i varje fall -- för om sanningen ska fram så är Shield inget Shield utan Shane the Screw-up.

Vi har säsongsskurken i Anthony och han måste ju bort i slutet precis som de tidigare. Vi har Aceveda som verkligen vill ha bort Vic helt och hållet. En Vic som försöker vara hederlig. Vi har pengarna som han gav till sin ex-fru och som träffar Dutch. Och i mitten av allt står Monica Rawling som kan mäta sig med Vic i fråga om intensivitet. Fuck! Det här får ju de tidigare säsongerna att verka enkla.


Soundtracket släpps den 17:e maj! Wohoo! THEME SONG!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav qarlsson » tis maj 10, 2005 17:30

Jag kunde inte låta bli att smygstarta ett av mina sommarprojekt, The Shield i det här fallet. Alla era lovord. They all make sense now. Inte för att jag tvivlade men damn! Jag är stum av beundran. The Shield rockar plenty of ass och det verkar bara bli bättre och bättre. Har sett fram till 1x11 nu.

1x01
Pedofili och avrättningen av Terry - seriens ton är satt och silkeslent är väl det sista beskrivande ordet man kommer att tänka på
1x10 - Dragonchasers
Holy fuck! Vilket avsnitt. Ett av de bästa tv-serieavsnitt jag sett. Dom lyckas peta in så mycket händelser och känslor i det här avsnittet att det nästintill känns som man blivit känslomässigt våldtagen av ett godståg när eftertexterna börjar rulla. Jag vill skriva mer om det här avsnittet och serien i allmänhet men jag sitter på lånad lina. Måste skaffa Internet igen, argh!!
...och jag har mer än hela 3 säsonger av goodiness framför mig. Mohawahah!
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby
 
Inlägg: 575
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav poser » ons maj 25, 2005 23:22

Vill bara säga BÄST!

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav caffeineaddict » tor maj 26, 2005 8:08

poser: Ibland inte långt ifrån att jag håller med. Jag tyckte S4 startade lite under normal Shield-klass, men nu är det jävlar i mig enormt.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav qarlsson » tis maj 31, 2005 12:57

Det rullar på..

3x15Lem, WTF?!?! Bränna allt flis på det där viset. fuck.
Margos. Fotfetischisten. Gonna miss him. Jag gillade hur de byggde upp mystiken kring hans karaktär under delar av serien. Sällan i bild men jävligt creepy

4x03"Take it!" Damn. Monica is a mean ass biatch. Gleen Close är grym i rollen som ny kapten.

Aceveda. Karaktären som utvecklats mest genom serien. Snacka om att uppvisa riktiga rövhålstendenser nu (eller steget bortom det). Allt har bara gått utför sen blowjob-scenen i s03. Flämtarsex med prostituerade, våldtäktsband, maktgalenhet. Downhill eller bara alternativ terapi. Hm.


Djävulskt bra serie. Mycket gråzoner. Jag tycker nog iofs att The Wire är ett par snäpp bättre men drar mig för att jämföra de båda mot varandra. Det gör dem inte rättvisa. Båda två är förbaskat bra på olika sätt. TVtome har ändrat status för s05-länken nu. Tidigare stod det om en möjlig förlängning, nu står det bara "5th Season Signed". Bådar gott.
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby
 
Inlägg: 575
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » tis maj 31, 2005 15:22

4x10
Vic Mackey, Monica Rawling och Antwon Mitchell. Chik, Glen Close och Anthony Anderson. Tillsammans. I förhörsrummet. TV har aldrig varit bättre. Aldrig.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav noike » tis maj 31, 2005 17:03

adolvsson: du har inte fel. Inte fel alls.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav noike » ons jun 01, 2005 16:33

4.11 "How the hell did that happen?!" Jag har väntat på den scenen och den är ännu bättre än vad jag trodde den skulle vara. Egentligen ljug inte Dutch, men tack vara Vic blev det mycket större än vad det egentligen var. "Vic's a asshole" summerar det hela rätt bra.

Acevedas manövereranden känns... något dåligt kommer att hända och antagligen mycket tack vare honom.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav adolvsson » ons jun 01, 2005 21:25

4x11
Plus I got 8 missing months of kicking ass with you guys to make up for.
Fuck, YEAH!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » ons jun 08, 2005 16:17

4x12
Starkt avsnitt, som vanligt. Sista scenen, jag ryser av välbehag. För att inte tala om slutrepliken.
You are not a cop. You never were.
Sagt det förrut, men jag säger det igen: Best gorram cop show EVER!

Vic är kung.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav qarlsson » fre jun 17, 2005 15:51

4x13 och s04 i största allmänhet
The Shield är TV när det är som bäst. S04 har om något visat på det. Att ta in Glenn Close som kapten - briljant. Att sätta Vic och Shane mot varandra och därmed skaka om Strike Team - briljant. Seizure Policy - utter fucking brilliance! Verbal onani i form av hyllningar kan inte uttryckas väl nog när det kommer till den här nivån av tv-underhållning. Utter fucking brilliance. Tål att upprepas.

Uhm, sista avsnittet rockade som vanligt men var lite ojämnt utan att jag för den sakens skull kan sätta fingret på något konkret. Kanske att Claudette och Dutch case bara kändes som en transportsträcka för att Monica mot slutet skulle få tillämpa seizurepolicyn en sista gång. Och apropå Monica, Glenn Close. I samspel med Vic, Chiklis. Fanns det någon scen mellan de båda som överhuvudtaget var i närheten av medioker? Fanns det någon scen mellan de två som inte var tokigt überbra, sett över hela säsongen? Och Antwone Mitchell som big bad. Respekt.

Slutet, med IAD-snubben och allt, att Monica inte finns kvar som levande kevlarväst åt Vic och grabbarna framöver, City hall som drömmer våta drömmar om att få bort Strike Team en gång för alla. Oroande. Säsong fem har all potential att bli helt enorm men samtidigt en riktig pungkrossare för oss som älskar Vic, Shane, Lem och Lonnie. It's going to be messy tror jag. Allt annat vore ett stilbrott i the world of Farmington.
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby
 
Inlägg: 575
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » fre jun 17, 2005 16:33

Qarlsson skrev:4x13 och s04 i största allmänhet
Och apropå Monica, Glenn Close. I samspel med Vic, Chiklis. Fanns det någon scen mellan de båda som överhuvudtaget var i närheten av medioker? Fanns det någon scen mellan de två som inte var tokigt überbra, sett över hela säsongen?

Nej.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Off » lör jun 18, 2005 2:56

Sett igenom s04 nu. Vic och Shane! Vic och Shane! AA var riktigt bra som bad guy. Har alltid sett honom som en rolig sidekick men här visade han upp en helt ny och suverän sida för mig. Finns så många underbara scener under säsongen men:

Lem kickar ass med en shotgun efter att ha blivit påhoppad av de tre knarkdealersen. Lem överhuvudtaget var en gigant den här säsongen.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav adolvsson » lör jun 18, 2005 3:45

4x13
Det fanns många saker jag älskade med det här avsnittet, men en sak som måste nämnas (förutom Glenn Closes alla scener, förstås, men det borde vara uppenbart ändå, och Lems... nej, nu avviker jag, det är ju så lätt):
Att se The Strike Team samlat igen. Det var svårt att tro efter uppbrottet, att Lem någonsin skulle acceptera Shane igen, eller att Shane på något sätt skulle accepteras i gänget igen, men där hade vi det. I bilen, dom skämtade och high five-ade. Underbart. Och det skedde inte plötsligt och konstlat, utan som den naturligaste sak i världen. Helt underbart.

This show is the motherfucker of all cop shows, damnit!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav qarlsson » lör jun 18, 2005 16:48

adolvsson skrev:Att se The Strike Team samlat igen. Det var svårt att tro efter uppbrottet, att Lem någonsin skulle acceptera Shane igen, eller att Shane på något sätt skulle accepteras i gänget igen, men där hade vi det. I bilen, dom skämtade och high five-ade. Underbart. Och det skedde inte plötsligt och konstlat, utan som den naturligaste sak i världen. Helt underbart.

Precis. Helt underbart, och jag minns att jag log barnsligt brett vid den scenen. Shanes karaktäristiska fräcka leende riktat mot Lem, helt spontant. Alla skrattande och skämtande, precis som du sa.
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby
 
Inlägg: 575
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav The Buffster » tis jun 21, 2005 9:23

Har just börjat kolla på The Shield, har nu sett hela första säsongen och
just börjat med den andra. Och ja vad kan man säga, WOW! Helt underbar
polisserie. Jämförelserna med The Wire känns givetvis lite oundvikliga på
grund av att dessa två troligen tävlar om titeln bästa polisserie, men som
någon annan här skrev så är dom svåra att jämföra. När det gäller
realism så vinner nog The Wire, det känns verkligen som att det är så det
går till i verkligheten men The Shield har också enormt många kvaliteter
varav den största nog är det som gör att jag nog ändå skulle välja The
Shield i slutändan. Jag fullkomligen älskar Vic Mackey! Fast nu har jag
inte sett mer än två säsonger av The Wire och som sagt bara början av
säsong två av The Shield, så man vet ju aldrig hur jag känner sen.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav qarlsson » tis jun 21, 2005 11:52

The Buffster: Det ljuvliga med både The Wire och The Shield är att de bara blir bättre och bättre. The Wire s03 (vilket har sagts förr) är så bra att man (jag) nästintill gråter glädjetårar och The Shield s03 och s04.. Ja... Religiösa upplevelser i min bok. Båda är så tokigt bra att det bara smärtar att jämföra nu för tiden. My vote goes to shared supremacy.
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby
 
Inlägg: 575
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » tis jun 21, 2005 12:08

The Buffster skrev:jag nog ändå skulle välja The
Shield i slutändan.

Hell yeah! :D
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav The Buffster » tis jun 21, 2005 14:07

Qarlsson skrev:Det ljuvliga med både The Wire och The Shield är att de bara blir bättre och bättre.


Åååh, det betyder att jag har mycket att se fram emot, och nu är det ju
sommar också så jag kommer att ha mycket tid! :D

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav caffeineaddict » ons jun 22, 2005 10:49

Ska ärligt erkänna att Shield S4 var riktigt grym till slut och att Shield överlag är förbannat bra så när jag håller fast vid att Wire ändå är bättre beror detta mest på Wire S3. Om det bara handlade om Shield mot Wire S1-S2 skulle Shield vara bättre. Men Wire S3 tillhör de främsta TV-säsonger jag överhuvudtaget har sett. Men onekligen är det fruktansvärt nära, och varför ens välja när man helt enkelt kan njuta av två tokigt bra polisserier?


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav The Buffster » ons jun 22, 2005 11:08

caffeineaddict skrev:Men onekligen är det fruktansvärt nära, och varför ens välja när man helt enkelt kan njuta av två tokigt bra polisserier?


Nej, det har du förståss väldigt rätt i!

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav qarlsson » fre jul 22, 2005 14:24

Whoa. The Shield säsong 1 och 2 går för drygt 240 kr per box på Play just nu.

Jag vet inte om det går att motstå.
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby
 
Inlägg: 575
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav poser » fre jul 22, 2005 14:26

Qarlsson skrev:Jag vet inte om det går att motstå.


Det gör det inte.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav Off » fre jul 22, 2005 14:29

Jag har för lite pengar för att så många olika boxar ska vara så billiga. Någon slags lån av finax behövs...
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav The Buffster » mån jul 25, 2005 22:48

Såg sista avsnittet på säsong 2 idag och damn! säger jag bara. Säsong 3 måste påbörjas redan imorrn. Så jävla bra serie, jag ÄLSKAR Vic!

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav Lono » sön aug 14, 2005 3:24

Jag har äntligen sett klart s4 och kan bara säga wow. Den här serien blir bara bättre och bättre.

Men hur dom ska lyckas ersätta Glenn Close med nån likvärdig...Det går bara inte. Hon har verkligen varit helt outstanding den här säsongen. En Emmy vinst har sällan känts så gjuten. (Men det vet man ju hur det brukar gå...och varför blev inte Michael Chiklis nominerad??? :rolleyes: ) Splittringen av Strike Team fungerade väldigt bra som story. Det kändes som Ronnie fick en större roll pga av det. Jag har alltid tyckt att han hamnat i skymundan av dom andra tidigare. Kul att se Shane föröka sig på Vics roll men misslyckas totalt. Men nu är dom tillbaka igen och i blåsväder som vanligt. Jag ser fram emot säsong 5.
Användarvisningsbild
Lono
Demon Fodder
 
Inlägg: 42
Blev medlem: 09 aug 2005

Inläggav qarlsson » mån aug 15, 2005 12:02

Lono skrev:Jag ser fram emot säsong 5.

As do we all, indeed. Men jag kan inte låta bli att utveckla små mikroskopiska The Shield-magsår över det faktum att Strike Team inte har någon som håller dom om ryggen nu när Monica är tagen ur spelet. s05 kommer bli en plågsam resa med nattsvarta utsikter, så som det ser ut nu enligt lösa spekulationer.
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby
 
Inlägg: 575
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Lono » mån aug 15, 2005 13:05

qarlsson skrev:
Lono skrev:Jag ser fram emot säsong 5.

As do we all, indeed. Men jag kan inte låta bli att utveckla små mikroskopiska The Shield-magsår över det faktum att Strike Team inte har någon som håller dom om ryggen nu när Monica är tagen ur spelet. s05 kommer bli en plågsam resa med nattsvarta utsikter, så som det ser ut nu enligt lösa spekulationer.


Men så har det väl alltid varit med undantag för förra säsongen fast då hade dom andra problem (Shanes dubblespel). Däremot har jag alltid trott att Vic ska få tag på bilden där Aceveda blir oralt våldtagen och därmed få honom på sin sida.
Användarvisningsbild
Lono
Demon Fodder
 
Inlägg: 42
Blev medlem: 09 aug 2005

Inläggav qarlsson » mån aug 15, 2005 18:51

Lono skrev:
qarlsson skrev:
Lono skrev:Jag ser fram emot säsong 5.

As do we all, indeed. Men jag kan inte låta bli att utveckla små mikroskopiska The Shield-magsår över det faktum att Strike Team inte har någon som håller dom om ryggen nu när Monica är tagen ur spelet. s05 kommer bli en plågsam resa med nattsvarta utsikter, så som det ser ut nu enligt lösa spekulationer.


Men så har det väl alltid varit med undantag för förra säsongen fast då hade dom andra problem (Shanes dubblespel). Däremot har jag alltid trott att Vic ska få tag på bilden där Aceveda blir oralt våldtagen och därmed få honom på sin sida.

Någon form av maktläger som stöttar Strike team har ju mer eller mindre alltid funnits där. Som Monica poängterar för Vic någon gång i början av s04 så är hon den enda som vågar satsa på Strike Team efter alla turbulenta vändor och tvivelaktigheter rörande Vic. Dessförinnan backade Aceveda ST men enbart av egen vinning utifrån det politiska spelet och på grund av att han delvis inte hade något val (eventuella åtgärder att plocka bort strike team skulle bland annat ha reflekterat sig negativt på acevedas ledarskap och därmed påverkat hans framtidsutsikter). Så fort Aceveda nådde politisk status började han motarbeta Vic och grabbarna varav Rawling var det enda som stod emellan och hindrade acevedas bashing. Och längre bakåt i tiden stod Gilroy för backningen. Det som har förändrats inför s05 är inte bara det faktum att de inte längre har ett maktläger som stöttar dom (en unik och helt ny situation så som jag ser det) utan även att Vic och grabbarna aldrig tidigare blivit så intensivt uppmärksammade från högre maktort. De nio liven håller på att ta slut för Vic. Om man vill välja att se pessimistiskt på det hela :)
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby
 
Inlägg: 575
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Stockholm

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron