The Shield

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav The Buffster » ons jan 11, 2006 22:10

5.01 Nu äntligen, äntligen, äntligen har jag sett avsnittet. Som väntat superbra. Vic, Shane och Dutch, ojoj vad jag har saknat dom. Säsongen startar starkt. Håller med noike och poser om att Forest Whitaker var bra och att hans karaktär var lite oväntat slemmig. Bra tycker jag. När det gäller den nya kaptenen så kan jag inte tänka annat än att han inte blir långvarig. Jag menar han var ju ett skämt.

Och Vic, vilken fantastisk karaktär. Ena sekunden så ger han en misstänkt elchocker och i den andra så vill han bara säga godnatt till sina barn efter en jobbig dag. Jag älskar honom. Och jag älskar The Shield. Underbart att det är tillbaka!

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav Off » tor jan 12, 2006 0:59

5x01 Best copshow EVVAH!

Fan här snackar vi värdig motståndare. FW verkar inte vara omöjlig på att själv begå en del brott i framtiden för att få dit Vic. Någon annan som fick den känslan också?

Underbar homage till början på serier med striketeam-kortet. Det har sagts innan men den här säsongen kan bli legendary.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav qarlsson » tor jan 12, 2006 1:19

5x01

SHIIT! En sak är säker, The Shields stake svänger i alla de rätta riktningarna och säsongspremiären är väl bevis nog på hur löjligt bra och omvälvande den nya säsongen kommer bli.

Forest Whitakers karaktär, vad säga? plain scary, peeps. En social kameleont och rovdjur i ett, med en läskig beslutsamhet att starta krig mot Vic utan att för den sakens skull avslöja alla sina motiv. Oberäknerlig minst sagt. Whitaker känns klockren redan nu från början och det kommer bara bli bättre. Jag har haft mina aningar om att det hela inte kommer sluta bra för Vic och resten av strike team men samtidigt har jag en känsla av att shawn ryan gett sig fan på att inte invagga oss i några enkla uppfattningar utan kommer vänta in i det sista och på vägen lyckas ge oss ett par rejäla tunga sluggerslag i magen, i ren och sann The Shield-anda.

De sista scenerna. Efter att ronnie, shane och vic har piskat på den blonderade snubben, droppar sitt "strike team was here"-kort och hur kamerna sen följer vic mackeys "i'm the fucking king of the jungle"-blick ut över stan, för att sen tona ut till eftertexterna.. My gosh, rysningar all over the place.

Gissa vad? JAG VILL HA MER! NU!


Edit:

Off skrev:Fan här snackar vi värdig motståndare. FW verkar inte vara omöjlig på att själv begå en del brott i framtiden för att få dit Vic. Någon annan som fick den känslan också?

Helt klart. Oberäknerlig som sagt.
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby
 
Inlägg: 575
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » tor jan 12, 2006 1:37

5x01:
Äger.

Alltså, jag kan inte tillföra någonting direkt nytt till de spoilerfält som redan finns här. Mer än att Ronnie är kraftigt underanvänd och jag hoppas lite att det här kommer bli hans säsong.
Ja, han fick ju skina i slutet, sparka rumpa.

Och FW är kan var ojämn, men när han är som bäst är han alldeles förbaskat bra, och här var han som bäst.


Best. Gorram. Cop show. EVAH!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav The Buffster » tor jan 12, 2006 19:12

adolvsson skrev:Mer än att Ronnie är kraftigt underanvänd och jag hoppas lite att det här kommer bli hans säsong.

Håller helt med. Att han har varit underanvänd under tidigare säsonger är väl det minsta man kan säga. Jag har alltid undrat varför han aldrig egentligen fått göra någonting. Han har ju knappt ens haft repliker. Men, men jag hoppas som du att detta blir hans säsong.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav noike » tor jan 12, 2006 19:17

The Buffster skrev:
adolvsson skrev:Mer än att Ronnie är kraftigt underanvänd och jag hoppas lite att det här kommer bli hans säsong.

Håller helt med. Att han har varit underanvänd under tidigare säsonger är väl det minsta man kan säga. Jag har alltid undrat varför han aldrig egentligen fått göra någonting. Han har ju knappt ens haft repliker. Men, men jag hoppas som du att detta blir hans säsong.


Ronnie gör en hel del i bakgrunden igenom hela serien. Så fort de behöver någon smart så tittar alla på Ronnie. (Han var inte fast karaktär förrän s4 heller. Skrämmande.) För övrigt är jag skitimponerad av skådespelaren, det som andra behöver en scen och en massa dialog kan han göra med ett ord och tre sekunders screentime.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Off » tor jan 12, 2006 19:21

Ronnie känns faktiskt i många fall som en informationslämnare. Någon som kan driva fram handlingen. Dock blixtrar karaktären till ibland. Som noike sa var han ju inte regular förrän s04 och då började ju han faktiskt göra en del nytta.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav The Buffster » tor jan 12, 2006 19:24

noike skrev:Ronnie gör en hel del i bakgrunden igenom hela serien. Så fort de behöver någon smart så tittar alla på Ronnie. (Han var inte fast karaktär förrän s4 heller. Skrämmande.) För övrigt är jag skitimponerad av skådespelaren, det som andra behöver en scen och en massa dialog kan han göra med ett ord och tre sekunders screentime.

Jo det är sant att han kanske ändå gör en del, bara det att man inte får se det. Och att alla tittar på honom när dom behöver någon smart visar ju också att han är en viktig del av gruppen. Det jag saknar är väl lite handling kring honom. Kanske att man får veta någonting om hans privatliv och att hans karaktär får utvecklas lite. Skådisen är som sagt riktigt bra.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav poser » ons jan 18, 2006 8:56

5x02

rysningar, best god damn shoooooooow.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav noike » ons jan 18, 2006 16:04

5.02Jag hade itne väntat mig den upplösningen faktiskt, eftersom jag trodde att Lem skulle vara med i kärngruppen som förrädare antingen åt Vic eller åt IAD. Men främst trodde jag de skulle dra ut på det mer.

Och sedan hur Corrine såg ut när Kavanaugh dök upp? Det känns verkligen som om att han kommer ångra att han gav sig på Mackey-familjen. Bägge familjerna.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav qarlsson » tor jan 19, 2006 0:23

5x02
Kavanaugh ligger inte direkt på latsidan. Ärligt talat så hade jag förväntat mig något mer krypande och tålmodigt ifråga om tillvägagångssätt att sätta dit Vic. Vad är planen nu när Kavanaugh råkade blåsa Lem som trumfkort så tidigt? Jag tycker säsongspremiären var ett par snäpp vassare, men veckans avsnitt fyller sin funktion att föra Vic och Kavanaugh head-to-head betydligt tidigare än jag först trodde.
Vilket för oss till intrycket av promon till 5x03..
War has begun-vibbar *rysningar* 5x03 is going to be fierce!
Senast redigerad av qarlsson tor jan 19, 2006 0:41, redigerad totalt 1 gång.
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby
 
Inlägg: 575
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav noike » tor jan 19, 2006 0:30

qarlsson skrev:Vilket för oss till intrycket av promon till 5x03..


Kan vi markera de här blocken för sig och med tillhörande header? För oss som inte gillar promotrailers under pågående säsonger.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav adolvsson » tor jan 19, 2006 0:38

Promon till 5x03:
qarlsson skrev:Kveckans avsnitt fyller sin funktion att föra Vic och Kavanaugh head-to-head betydligt tidigare än jag först trodde. Vilket för oss till intrycket av promon till 5x03..

Var den där promon verkligen bara för nästa avsnitt? För om dom får in allt det redan där, vågar jag knappt tänka på hur intensiv säsong 5 kan komma att bli. Dito på rysningarna.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav noike » tor jan 19, 2006 0:40

qarlsson skrev:5x02
Vad är planen nu när Kavanaugh råkade blåsa Lem som trumfkort så tidigt? Jag tycker säsongspremiären var ett par snäpp vassare, men veckans avsnitt fyller sin funktion att föra Vic och Kavanaugh head-to-head betydligt tidigare än jag först trodde.


Fast är/var Lem Kavanaughs trumfkort? Visst, han hade säkert hoppas på en snabb lösning, men det skulle inte förvåna mig ifall han redan visste om detta och gjorde som han gjorde bara för att få med Aceveda i mxen. Folk som drabbas av panik och göra en cover-up brukar göra misstag. För något är i görningen, annars hade han inte sprungit till Aceveda på det där viset efter att han låst in Lem på hotellrummet. Hitintills så har allt skett enligt Kavanaughs tidsschema, så jag tror att allt går som han har förutsett.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Off » tor jan 19, 2006 0:58

5x02

Chockad över att Lemkortet spelades ut såhär tidigt. Ska bli intressant att se hur det fortsätter med en Lem som är förbannad och nu vet sanningen samtidigt som Vic nu också vet vad som pågår.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav qarlsson » tor jan 19, 2006 1:11

noike skrev:
qarlsson skrev:Vilket för oss till intrycket av promon till 5x03..


Kan vi markera de här blocken för sig och med tillhörande header? För oss som inte gillar promotrailers under pågående säsonger.

Absolut, sorry. Jag bara antog att det sågs av alla i och med att det låg 1-2 sekunder efter fadeout'en. Fixat nu.

noike skrev:Fast är/var Lem Kavanaughs trumfkort? Visst, han hade säkert hoppas på en snabb lösning, men det skulle inte förvåna mig ifall han redan visste om detta och gjorde som han gjorde bara för att få med Aceveda i mxen. Folk som drabbas av panik och göra en cover-up brukar göra misstag. För något är i görningen, annars hade han inte sprungit till Aceveda på det där viset efter att han låst in Lem på hotellrummet. Hitintills så har allt skett enligt Kavanaughs tidsschema, så jag tror att allt går som han har förutsett.

Trumfkort kanske var att ta i men jag upplever det som att Kavanaugh kunde ha utnyttjat Lem lite mer återhållsamt. Sparat honom till ett mer strategiskt ögonblick framöver. Men om det är som du tror, att det här i sig är förutsett (och strategiskt) från K's sida så gör det honom mer oberäknerlig än tidigare trott, och att det i själva verket varit meningen att ända från början driva in en kil mellan Vic och Lem helt öppet i hopp om att få dominobrickorna på fall. På ett eller annat vis. Faktum är att jag gillar den här utvecklingen. Att scenariot 'Lem smyger omkring inför Vic i 10 avsnitt framöver samtidigt som vi i publiken frustreras' inte blev av. Det hela blir på det här viset mer.. oberäknerligt. Ett ord jag använt ett par gånger nu =)

adolvsson skrev:Var den där promon verkligen bara för nästa avsnitt? För om dom får in allt det redan där, vågar jag knappt tänka på hur intensiv säsong 5 kan komma att bli. Dito på rysningarna.

Nu när du säger det.. jag reflekterade inte över att det kunde varit för flera avsnitt vilket kan stämma. Hope not though. Det brukar inte höra till vanligheterna att promos tas med i ripparna och jag hoppas att dom inte fortsätter med det hädanefter och att det bara var ett dumt CRiMSON-påhitt (har vad jag kan minnas aldrig sett det i varken LOKI eller LOL-rippar).

Intensiv. Mm. Fortsätter det i den takten. Ja shit! Losec für alle.


Edit: som en estetisk sidenote blev det här inte direkt det vackraste eller stilrenaste av inlägg 8)
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby
 
Inlägg: 575
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav The Buffster » tor jan 19, 2006 19:23

5.02 Sjukt bra. Som vanligt. Håller givetvis med om att hela utveckligen med Lem gick fortare än vad man hade kunnat vänta sig. Men jag håller också med qarlsson om att det är bra. Jag gillar inte när man drar ut på saker och ting allt för länge vilket är rätt vanligt i tv serier.

Jävlar vad läskig Kavanaugh är alltså. Jag fattar inte att Corrine inte tycker att han är lite creepy. Visst jag vet ju att han inte är ärlig men det känns som att hon borde tycka att han känns lite konstig åtminstone.

Det känns onkeligen som om säsong 5 kan bli hur bra som helst.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav noike » tor jan 19, 2006 19:29

The Buffster skrev:5.02 Jävlar vad läskig Kavanaugh är alltså. Jag fattar inte att Corrine inte tycker att han är lite creepy. Visst jag vet ju att han inte är ärlig men det känns som att hon borde tycka att han känns lite konstig åtminstone.


Jag tror inte Corrine blev charmad denna gång. Hennes ansikte när han står där och prata med henne? Hon var verkligen obekväm och vilel inte alls ha honom där.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav The Buffster » tor jan 19, 2006 20:07

noike skrev:Jag tror inte Corrine blev charmad denna gång. Hennes ansikte när han står där och prata med henne? Hon var verkligen obekväm och vilel inte alls ha honom där.

Det har du kanske rätt i. Jag hoppas det. Men hon föreslog ju ändå att dom skulle träffas någon gång så att ungarna fick leka tillsammans (om jag nu minns rätt), vilket hon ju inte hade behövt göra av ren artighet. Men, men hon kanske bara tycker synd om honom.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav Off » tor jan 19, 2006 20:23

The Buffster skrev:
noike skrev:Jag tror inte Corrine blev charmad denna gång. Hennes ansikte när han står där och prata med henne? Hon var verkligen obekväm och vilel inte alls ha honom där.

Det har du kanske rätt i. Jag hoppas det. Men hon föreslog ju ändå att dom skulle träffas någon gång så att ungarna fick leka tillsammans (om jag nu minns rätt), vilket hon ju inte hade behövt göra av ren artighet. Men, men hon kanske bara tycker synd om honom.


Jag var lite tveksam till hur hon ställde sig till honom i den scenen. Först tyckte jag hon verkade tycka att han var obehaglig men han vet vilka punkter man ska trycka på och jag tror att hon just nu tror att han är ofarlig om än intresserad av henne vilket får henne att känns sig lite obekväm runt honom.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav The Buffster » tor jan 19, 2006 20:25

Offs teori låter som en bra teori.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav Off » tor jan 19, 2006 23:42

The Buffster skrev:Offs teori låter som en bra teori.


Klart den gör.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav qarlsson » fre jan 20, 2006 16:47

Kavanaugh är helt klart ett enigma. Ena stunden agerar han med självsäkerhet och beslutsamhet i agerande och i andra stunden utstrålar han en osäkerhet, nästan på gränsen till needyness och barnslig uppspelthet. Man undrar hur mycket av det hela som är en fasad. Scenen med Corrine nu senast utanför skolan i 5x02 kändes inte... rätt. På nån nivå tror jag Corrine inser att något är "fel" med Kavanaugh. Som noike säger så syntes det på henne.

Edit:
Rent allmänt så tycker jag det är rätt så jäkla fantastiskt med Whitakers karaktär och att det än så länge är svårt att pinpointa hur han tickar. Det hela kan verkligen gå i vilken riktning som helst och det gillas!
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby
 
Inlägg: 575
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav noike » fre jan 20, 2006 19:58

qarlsson: 5.2 Inte bara det, det känns lite skumt att han uppenbarade sig direkt. Det känns lite fel det också, nästan så att jag börjar tro att han inte är det verkliga hotet. Att han spelas av en skådespelare som är känd gör det hela också lite underligt. Kan det vara så att Aceveda är den verkliga Big Bad för både Vic och Kavanaugh?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav qarlsson » fre jan 20, 2006 20:48

5x02

noike:
Svårt och säga, samtidigt som man aldrig kan räkna bort Aceveda och hans motiv. Kavanaughs pitbull-approach är tidig. Likaså Lem-konflikten. Plus att vi än så länge inte fått se någon ganglord of the season än (och hur det kan tänkas spela in i utvecklingen av händelser). mycket kan och kommer säkert hända, och det kan mycket väl vara så att kavanaugh är en manöver för 'a more serious shitstorm' riktad mot strike team. Vad som också har droppats tidigt är vic's påtvingade pension. Den biten borde återkomma på något vis.
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby
 
Inlägg: 575
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav monkeyboy » tis jan 24, 2006 23:08

Nu har jag sett första säsongen och jag är väldigt imponerad. Serien har ett jävla tempo som ändå inte är för snabbt och man fastnar direkt för karaktärerna, förutom Shane lite.

Men bättre än The Wire? No way, José
Vinnare av buffyforums halmbocksbränningsgissningstävling 2004
Användarvisningsbild
monkeyboy
Big Bad
 
Inlägg: 1290
Blev medlem: 16 apr 2004

Inläggav qarlsson » ons jan 25, 2006 11:27

Blev lite orolig där ett tag men nu så

The.Shield.S05E03.DSR.XviD-LOKi

Smell it... Schmeeeell it!
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby
 
Inlägg: 575
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Off » ons jan 25, 2006 20:06

s05e03

Inte lika intensivt som de föregående avsnitten men scenen mellan Aceveda och Kavanaugh var suverän.

"You still don't know who you're dealing with."

"You've never looked Mackey in the eye, had him lie straight to your face and made you doubt yourself even though you knew he was full of shit."

Det plus att Corrine fick veta och att Kavanaugh och Vic träffades gjorde avsnittet till ännu en härlig Shieldupplevelse.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav The Buffster » ons jan 25, 2006 21:27

5.03 Håller med Off om det mesta. Kanske inte riktigt lika bra som dom två föregående avsnitten, men ändå bra. The Shield är alltid bra.

Blev dock inte så glad över att Mara var med. Hon är så fruktansvärt jobbig och jag hoppas verkligen inte att hon kommer att ha någon stor roll under säsongen.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav Off » ons jan 25, 2006 21:32

The Buffster skrev:5.03 Håller med Off om det mesta. Kanske inte riktigt lika bra som dom två föregående avsnitten, men ändå bra. The Shield är alltid bra.

Blev dock inte så glad över att Mara var med. Hon är så fruktansvärt jobbig och jag hoppas verkligen inte att hon kommer att ha någon stor roll under säsongen.


Tyvärr tror jag Mara kommer ha en stor roll. Som vi såg i scenen med Shane och henne så tror jag inte han kommer tveka en sekund att sälja ut Vic och resten av gänget ifall Kavannaugh försöker komma åt honom genom familjen.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare