One Tree Hill

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Gordo » lör feb 12, 2005 9:51

Tycker att serien är helt OK men jag känner mig lite irriterad över de senaste avsnitten.

Spoiler:

Är det någon mer än jag som tycker att Haley's förändring från att älska Nathan över allt annat (pusselipuss och gulligull) till att sticka iväg på en turné buss med Chris gått lite väl snabbt. Denna handling skulle kanske varit mer förstålig i alla fall för mig om det varit lite mer fokus på Haley's musik innan. Jag har lite svårt att acceptera att musiken är en så stor del av henne när man inte riktigt fått det intrycket förrän precis på slutet.

Sedan tycker jag i och för sig att det är toppen att hon vågar satsa på det hon vill ha. Men den känsan skulle kanske gått igenom mer om det varit lite bättre förbetett.
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 08 feb 2005
Ort: Stockholm

Inläggav LWes » lör feb 12, 2005 14:08

Illyria skrev:Säsong 2 lider av sämre storylines och vissa kassa skådisar/nya karaktärer. Jag gillar inte och de borde genast försvinna:Felix!!! Chris!! Anna!

Hur kan du säga så när Chris Keller är det bästa som har hänt tv på hur länge som helst.
Jag uppskattar varje sekund han är med. Hans musik är värt sin vikt i guld. 8) :) 8)
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav carre » sön feb 13, 2005 11:56

LWes skrev:
Illyria skrev:Säsong 2 lider av sämre storylines och vissa kassa skådisar/nya karaktärer. Jag gillar inte och de borde genast försvinna:Felix!!! Chris!! Anna!

Hur kan du säga så när Chris Keller är det bästa som har hänt tv på hur länge som helst.
Jag uppskattar varje sekund han är med. Hans musik är värt sin vikt i guld. 8) :) 8)


Killen har en sjyst röst. Mer än så kan jag iaf inte sträcka mig. Hans karraktär är dåligt skriven och hans låtar är ännu sämre..
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.
 
Inlägg: 16010
Blev medlem: 11 nov 2004
Ort: malmö

Inläggav Willowtree » mån feb 14, 2005 14:09

Nej det är inte skådisarnas fel att srien är kass. Det är regissörens, producenternas och manusförfattarnas fel.
-One of these days I´m gonna put you two in a room and let you wrestle in out.
-No problem at this end.
- Hmm... There could be oil of some kind involved...
Användarvisningsbild
Willowtree
Big Bad
 
Inlägg: 1093
Blev medlem: 18 feb 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » tis feb 15, 2005 18:53

LWes skrev:Hur kan du säga så när Chris Keller är det bästa som har hänt tv på hur länge som helst.
Jag uppskattar varje sekund han är med. Hans musik är värt sin vikt i guld. 8) :) 8)

Efter att ha sett 2x13 kan jag säga att jag verkligen och totalt avskyr, tom hatar, den idioten till karaktär. Yuck. Stryptag genom rutan (eller skärmen)!
Otroligt kass musik också.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav carre » tis feb 15, 2005 20:29

Illyria skrev:
LWes skrev:Hur kan du säga så när Chris Keller är det bästa som har hänt tv på hur länge som helst.
Jag uppskattar varje sekund han är med. Hans musik är värt sin vikt i guld. 8) :) 8)

Efter att ha sett 2x13 kan jag säga att jag verkligen och totalt avskyr, tom hatar, den idioten till karaktär. Yuck. Stryptag genom rutan (eller skärmen)!
Otroligt kass musik också.


jag tycker bara han är så dåligt skriven. en såndär vanligt misslyckad wannabe badboy... tröttsamt
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.
 
Inlägg: 16010
Blev medlem: 11 nov 2004
Ort: malmö

Inläggav Gordo » tis feb 15, 2005 20:40

ey skrev:jag tycker bara han är så dåligt skriven. en såndär vanligt misslyckad wannabe badboy... tröttsamt


Håller helt med dig, inget orginellt direkt. Det finns alldeles för många "Chris" i alldeles för många serier.
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 08 feb 2005
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » tis feb 15, 2005 21:16

Mr Gordo skrev:Håller helt med dig, inget orginellt direkt. Det finns alldeles för många "Chris" i alldeles för många serier.

De kunde hittat en bättre/riktig skådespelare också, en bra skådespelare skulle klara av att göra något mer av rollen istället för denna pannkaka.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav LWes » tis feb 15, 2005 21:28

Illyria skrev:
Mr Gordo skrev:Håller helt med dig, inget orginellt direkt. Det finns alldeles för många "Chris" i alldeles för många serier.

De kunde hittat en bättre/riktig skådespelare också, en bra skådespelare skulle klara av att göra något mer av rollen istället för denna pannkaka.


Utan Tyler Hilton hade serien bara varit hälften så bra som den är. 8)
Visst, klaga på karaktären hur mycket ni vill, men när du gör det personligt blir jag väldigt bitter...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » tis feb 15, 2005 21:35

Lwes: det är inget personligt mot dig om jag eller vem som helst tycker illa om en karaktär i en serie, en skådespelare eller musiker. Det har inget med dig att göra, hoppas du kan se den skillnaden.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav LWes » tis feb 15, 2005 21:43

Illyria skrev:Lwes: det är inget personligt mot dig om jag eller vem som helst tycker illa om en karaktär i en serie, en skådespelare eller musiker. Det har inget med dig att göra, hoppas du kan se den skillnaden.


Personligt mot mig, nej. Men Tyler Hilton är en av mina största idoler.
Du kan inte säga att du aldrig tagit illa upp när någon skrivit/sagt något om en person som du avgudar.
Men som sagt, jag vet att det inte är personligt riktat mot mig, men i alla fall...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » tis feb 15, 2005 22:10

LWes skrev:Du kan inte säga att du aldrig tagit illa upp när någon skrivit/sagt något om en person som du avgudar.

Kanske när jag var yngre men det är verkligen inget jag bryr mig om. Jag vet vad jag gillar oberoende av vad andra tycker om det.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav gaspode » tis feb 15, 2005 22:18

Jag tror att 2x13 var det sista avsnittet jag såg av den här serien.
För nu har ändå folk sagt att det blivit bättre i 3-4 avsnitt i rad utan att jag sett denna förbättring.. :(

Hela Chris-grejen är verkligen totalt värdelös.. Helt klart Oliver-varning på den storylinen.. Att Lucas dessutom verkligen var hjärtsjuk borde betyda att basketen kommer tillbaka nån jäkla gång, för att han ska kunna bli sjuk...
Det enda jag brydde mig om i det här avsnittet var nog Haleys syster och Brookes valkampanjande..
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Gordo » ons feb 16, 2005 17:51

Nu har jag sett avsnitt 2:14


Jag känner mig lite irriterad över hela Lucas och Dan grejen. På slutet verkade det ju nästan som om de hade blivit vänner, vad kom det ifrån? Och varför kan inte bara Kieths flickvän vara ärlig och berätta för Kieth vad som pågått? Vilka intriger! Kändes bra i alla fall att Brooke blev "President" och att Peyton och Jake äntligen fick ihop det.
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 08 feb 2005
Ort: Stockholm

Inläggav carre » ons feb 16, 2005 23:59

gah. jag vet inte vad jag ska säga om s02e14. måste.. smälta..
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.
 
Inlägg: 16010
Blev medlem: 11 nov 2004
Ort: malmö

Inläggav Off » tor feb 17, 2005 0:38

2x14
Undra vad en rik man i sina bästa år kan göra för att vara elak mot Dan? Peyton och Jake yay!
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav LWes » tor feb 17, 2005 16:10

Denna serie gör mig verkligen lycklig!
2x14
Jag trodde att jag älskade One Tree Hill så mycket på senaste tiden för att Tyler Hilton varit med, men nu när han inte är med är det fortfarande fantastiskt.
Jag blir så otroligt glad utav att se Peyton, Jake och Jennie tillsammans, och jag hoppas verkligen att det inte händer något med dåligt med dom.
Jag tycker att det känndes bra att Brooke vann och att hon blev kompis med Mouth igen.
och allt är bra med Karen och Andy, vilket också gör mig väldigt nöjd, men jag undrar också vad Andy har för planer mot Dan...
Jag hoppas att Jules berättar för Keith om att Dan betalade henne så att dom kan komma över det så att do kan gifta sig och leva lyckliga i alla sina dagar.
Jag tycker synd om Nathan, men det är ju uppenbart att Haley kommer tillbaka till honom.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav carre » ons maj 04, 2005 18:55

2.19
NATHAN!
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.
 
Inlägg: 16010
Blev medlem: 11 nov 2004
Ort: malmö

Inläggav Illyria » ons maj 04, 2005 19:06

Det var en kort kommentar, svårtolkad också. Har inte sett avsnittet ännu (börjar bli något för irriterad på vissa delar av serien)...
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav carre » ons maj 04, 2005 19:19

Illyria skrev:Det var en kort kommentar, svårtolkad också. Har inte sett avsnittet ännu (börjar bli något för irriterad på vissa delar av serien)...


ajabaja. läste du under spoilertaggen?
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.
 
Inlägg: 16010
Blev medlem: 11 nov 2004
Ort: malmö

Inläggav Illyria » ons maj 04, 2005 19:32

Ohja, men där stod ju inte så mycket. Bryr mig inte så mycket om spoilers för OTH heller. Två scenarion jag tror på baserat på spoilern:
Han hamnar i en olycka eller hittar en ny tjej.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav LWes » ons maj 04, 2005 19:41

Jag tycker fortfarande att One Tree Hill är riktigt bra.
Hoppas att Andy får slå Dan snart!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav poser » ons maj 04, 2005 19:53

LWes skrev:Jag tycker fortfarande att One Tree Hill är riktigt bra.
Hoppas att Andy får slå Dan snart!



Hans karma kommentar kändes nog som ett slag i ansiktet för Dan.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav LWes » ons maj 04, 2005 19:54

poser skrev:
LWes skrev:Jag tycker fortfarande att One Tree Hill är riktigt bra.
Hoppas att Andy får slå Dan snart!



Hans karma kommentar kändes nog som ett slag i ansiktet för Dan.


Ja, den var härlig.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Noam » lör maj 21, 2005 14:37

yo folks, jag är ett rätt nytt One Tree Hill -fan (har sett till avsnitt 1x15).
Måste säga att jag fullkommligt ÄLSKAR serien hittills.. den är riktigt riktigt bra.

1x15
Som ni kanske kommer ihåg så var det i det här avsnittet som Haley spelar piano och sjunger för Nathan. Riktigt skön låt.. så skön att jag rippade av den från avsnittet :)

Bethany Joy Lenz - Elsewhere (from One Tree Hill 1x15).mp3

Buffyhubben som vanligt :P
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby
 
Inlägg: 833
Blev medlem: 26 sep 2004
Ort: Norrköping

Inläggav LWes » ons maj 25, 2005 17:01

2x23
Oj oj oj vilket slut! Hittills den bästa säsongsavslutningcliffhangern den här säsongen som jag sett i alla fall.
Vem dödade Dan?! För han är väl död den här gången? Förra säsongen slutade väl också med att man trodde att han dog?
Och vart är Andy? Jag är orolig för att något har hänt med honom, han är ju så snäll! Hoppas att han kommer tillbaka.
Och hur jobbigt är det inte att Jake var tvungen att dra igen? Hoppas han också kommer tillbaka.
Tyler spelade How Love Should Be! Lite av den i alla fall (tillräckligt för att jag skulle bli bonus-glad). Dom har verkligen ändrats hans karaktär så att man ska ogilla honom tycker jag att det verkade som. Fast nu var han roligare än förut!
Jag längtar lätt tills nästa säsong.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Gordo » ons maj 25, 2005 19:54

2x22 - 2x23

Jag tror att det var Keith eller Andy som tuttade på. Hoppas att Dan försvinner nu för han var mer än jag stog ut med.

Att Nathan och Lucas inte längre ska vara vänner tycker jag känns helt fel. Lucas ville ju bara hjälpa till, men det kommer nog att ordna sig nästa säsong.

Haley är tillbaka, förhoppningsvis för alltid :)

Riktigt spännande slut, Paytons "mamma", Andy, Brooke & Lucas, Jake och Nicki. Känns som att det finns mycket att fylla nästa säsong med.
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 08 feb 2005
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » tor maj 26, 2005 10:16

2x22-23: Nu börjar det likna något, speciellt andra halvan.

Vem tände på? De som kan ha gjort det och har motiv och inget alibi: Keith, Nathan och Andy. Det är inte Lucas, han gör inte sånt, och jag tror inte det är Nathan heller. Whitey, Haley, Deb? Tror inte på dem heller, drogerna Deb gav honom skulle väl döda honom? Inte för jag tror Dan kommer dö, resident bad guy osv, han kommer säkert ta över coachingjobbet nästa säsong...

Att det skulle föreställa Peytons mamma var tydligt från början, hur det nu går ihop. Adoption? Men vem är det som trakasserar henne via datorn?

Hayley's back! Hoppas de river isönder de påskrivna papperna, äntligen pratar och försöker fixa saker. Fast om vi känner Nathan så kommer han inte reagera alls så. "Typiskt" honom att säga upp all kontakt med Lucas också.

Vill att Andy kommer tillbaka nästa säsong och att Jake är borta för alltid, hela den historien med Jenny och Nikki är värdelös. Hoppas den där hemska Chris är borta för alltid också, jag hatar honom mer är Brooke gör.
Vill inte se Lucas och Brooke ihop, bra att Brooke stack sådär och bra att Peyton och Lucas har sommaren ihop :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav eynosh » tis maj 31, 2005 22:14

Spoiler säsongsfinal
Armen som eldade stället tycker jag var för kraftigt för att vara Andy eller Deb, och för smalt för att vara whiteys. Med tanke på att Andy itne gick att få tag på gissar jag att han och Keith allierade sig. Andy la dit pulvret och Keith eldade.

Orkar inte med Jake-arcen. Stanna kvar, eller va kom itne tillbaks.

Nathan är dum i huvet, Mouth är kung, och Brooke annorlunda. Var nog allt jag ville ha sagt =)
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav Noam » mån jun 06, 2005 1:00

säsongsfinalen s02
ojojoj, i mitt senaste inlägg var jag på avsnitt 1x15 och älskade serien.. ÄLSKAR den nu med :D.

Vem förgiftade dan, vem tände på.. whitey, keith, andy.. whitey är för gammal och klok.. andy är för smart och har för mycket pengar för att riskera det själv. Jag tror på Keith.. han är den enda som inte har nåt att förlora (enligt honom själv).

Nathan är vilsen och lyckas skylla all sin misär på Lucas.. men jag tror det fixar sig. Haley tillbaka.. vad tycker man om det då.. hmm.. älskar Haley men deras förhållande känns lite över nu. Move on.

Brooke!! Åh, jag älskar Brooke.. hon är så jävla bäst. Hoppas hon och Lucas hittar varandra igen. Dom kompletterar varandra asbra!

Peyton's mamma.. mm.. didn't see that coming.. min syster och jag diskuterade detta lite.. hon siade lite om framtiden: Peyton lär långsamt känna sin mamma och får veta att Peytons far och mor blev rejäla ovänner när hon var liten vilket resulterade i att pappan fick vårdnaden... ring a bell? Peyton inser att bästa lösningen är att Jake och Nicki båda finns kvar i Jennys liv. :) fint va?

Hoppas Andy kommer tillbaka också.. han är cool.. osså är det coolt att han har pengar och kontakter.. som han kan sätta dit Dan med. (för han kommer ju inte och dö, det vet vi ju alla).

LÄNGTAR!!
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby
 
Inlägg: 833
Blev medlem: 26 sep 2004
Ort: Norrköping

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron