Veronica Mars

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav adolvsson » sön nov 21, 2004 17:06

gaspode skrev:
Veronica Mars rätt upp i min dal

Borde det inte vara rätt upp i din gränd? :)

Alley, valley, schmalley. You say tomeito, I say tomato. Hade jag inte tänkt fel hade vi alla gått miste om en härlig snusk-referens, och det hade du väl inte velat vara ansvarig för? Eh? Eh?!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav noike » sön nov 21, 2004 17:10

Rätt upp i min Aly? Det kommer jag använda i varje fall även om det låter stalker-aktigt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav adolvsson » sön nov 21, 2004 17:32

noike skrev:Rätt upp i min Aly? Det kommer jag använda i varje fall även om det låter stalker-aktigt.

It's not stalking if you really love her.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » sön nov 21, 2004 18:29

gaspode skrev:Och även om inget särskilt pekar på det så håller jag fast vid att Veronica och Logan kommer få ihop det eftersom hon tycker så illa om honom. :)
Särskilt nu när så många andra romantiska alternativ verkar röjas ur vägen.


Hade inte ens tänkt på den möjligheten, men du har nog rätt... Hoppas dock på nåt med Weevil. 'Cause he's pretty. :)

Spoiler tom 1.7
Fast den här Lilygrejen som Weevil har gör ju att det inte känns like kul med Veronica + Weevil = sant längre.

Logan blev lite intressantare efter att stackaren fick stå och välja bälte innan pappan misshandlade honom. Och blicken hos Logan då hans pappa knuffade ner honom i soffan... ouch! Pulled at the good ol' heart strings.


Logan... det är väl skådespelarsonen va? Har inte riktigt lärt mig alla namn än.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav gaspode » sön nov 21, 2004 22:29

Logan... det är väl skådespelarsonen va? Har inte riktigt lärt mig alla namn än.

Ja det stämmer alldeles utmärkt.
Jag trodde också på Weevil ett tag, men det kändes som du sa som att han diskvalificerades lite i 1x07...
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Illyria » sön nov 21, 2004 22:47

Weevil (heter han verkligen så?) tycker jag allt mer börjar kännas som en bror till Veronica. Inte att han är det på riktigt, men att han har den rollen.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav noike » sön nov 21, 2004 22:57

Illyria skrev:Weevil (heter han verkligen så?) tycker jag allt mer börjar kännas som en bror till Veronica. Inte att han är det på riktigt, men att han har den rollen.


Ja, han heter Weevil. Silly. Och trots att han är med i ett gäng och är rätt kriminell av sig så är han en av de mer sympatiska karaktärerna i serien.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » sön nov 21, 2004 22:59

Jepp. Håller med. En sympatisk kille. And he's pretty... ;) Och visst heter han Eli "på riktigt"? Tycker jag hört det nån gång.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Matt » sön nov 21, 2004 23:08

Den mest osympatiske karaktären så här långt måste väl vara sheriffen?
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav gaspode » sön nov 21, 2004 23:09

AKS skrev:Jepp. Håller med. En sympatisk kille. And he's pretty... ;) Och visst heter han Eli "på riktigt"? Tycker jag hört det nån gång.

Rätt igen, enligt tvtome heter han Eli "Weevil" Navarro.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav AKS » sön nov 21, 2004 23:11

Ah! För en gångs skull kom jag ihåg ett namn! :)

Ja, den "nye" sheriffen -- efter VM:s pappa -- är riktigt irriterande. Slemmo.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Matt » ons nov 24, 2004 12:59

Nu finns ett nytt avsnitt. Förhoppningsvis kan man se det ikväll.
I min Veronica Mars abstinens såg jag Spartan igår. Inte så bra film men Kristen var strålande.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav AKS » ons nov 24, 2004 20:03

1.08
Detta avsnitt var definitivt bättre än The Girl Next Door. Iofs gillade jag det avsnittet också, men detta avsnitt var mer underhållande och roligare. Veronica är verkligen bara så härlig. Fast där på slutet tyckte jag synd om henne.

Saknade förresten Logan och Weevil i detta avsnitt. Ja, Weevil har ju inte varit med förr, men detta var ju ett typiskt Logan-avsnitt på nåt vis. Han hade passat bra med de två bitcharna. :)

Verkade det lite flirtigt mellan pappa Mars och Wallace' mamma förresten? :)


Denna serie är verkligen överlägsen allt annat som visas på TV just nu (som jag ser alltså). Och jepp, det inkluderar Lost, Dead Like Me och The OC. Speciellt The OC. Har haft 1.21 nedladdat flera dagar nu, men kommer aldrig igenom det. Lyckas se fem minuter åt gången innan jag förlorar intresset. Tänkte dock försöka se klart S1 innan jag ger upp helt.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Off » ons nov 24, 2004 20:12

Gillade också 1x08 väldigt mycket. Cheerleaderdräkt ju :oops: :)

Håller inte med AKS om att det är den bästa serien just nu då jag ofta inte är särskilt intresserad av avsnittsstoryn utan mer karaktärerna och huvudstoryn. Bra tv är det ändå.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav AKS » ons nov 24, 2004 20:17

Kan inte påstå att själva avsnittsstoryn är det jag tycker är bäst med serien heller. Den är ju mest bara där och är underhållande. Men det är tack vare avsnittsstory-uppbyggnaden som det inte blir farligt nära såpa (se The OC där "allt" hände inom de första tolv avsnitten: slagsmål, alkoholism, skilsmässor osv).
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav poser » ons nov 24, 2004 20:42

1x08 was the bomb men serien är inte bättre än DLM eller AD t.ex.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav noike » ons nov 24, 2004 21:05

Jag håller med poser, fast om man bara ser DLM s1 så är det lite tveksamare faktiskt. Men den är helt klart bättre än Lost eftersom handlingen förs framåt hela tiden.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » ons nov 24, 2004 21:19

AD är Arrested Development...? Har inte haft nån lycka med nedladdningen av den serien, men har bara letat en gång också. Finns så mycket annat att se. Plus att jag vill göra annat än att se på tv-serie också. I'm strange like that. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav poser » ons nov 24, 2004 21:21

AKS skrev:AD är Arrested Development...? Har inte haft nån lycka med nedladdningen av den serien, men har bara letat en gång också. Finns så mycket annat att se. Plus att jag vill göra annat än att se på tv-serie också. I'm strange like that. :)


Jag har inte kvar AD på datorn längre då jag köpt boxen annars hade jag gärna hjälpt. Angående annat att se så hade jag prioriterat AD, 22 minuters avsnitt med så det går snabbt.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav LWes » ons nov 24, 2004 21:59

Jag tycker att 1x08 var mycket bra. Jag tycker verkligen att Veronica Mars börjar bli mycket mycket bra.
Näst bästa serien för säsongen tror jag till och med. Efter Lost så klart.

Om 1x08:
Jag tycker att det var bra att man fick se Wallace's familj lite grann.
Bara synd att dom inte trycker in alla karaktärer i alla avsnitt. Speciellt synd om Weevil som typ aldrig är med! och Logan var inte heller med i det här avsnittet.
Intressant att Veronica och Duncan verkar vara syskon.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Matt » ons nov 24, 2004 22:55

Jag tittar bara på två tvserier nu. VM och Joey. Och Veronica är bra mycket charmigare.
Håller med om att avsnittsstorys bryr man sig inte mycket om. Det är ju stora storyn som håller ens intresse uppe. Men som sagt Veronicas dagliga liv i skolan visar ju hur tuff, smart och charmig hon är.
Spoiler tillochmed 1x08
Jag hoppas det kommer en tvist nu med det eventuella släktskapet som de nu byggt upp under flera avsnitt. Det skulle bli intressantare om de gjorde helt om där. Fast jag vill inte att Veronica ska bli tillsammans med Duncan dock. Han verkar så otroligt töntig. Skulle de chockera riktigt så ska Veronica göra något med Wallace. Mer än att flasha alltså. :eek: Det tror jag dock inte är troligt. Mera troligt är Wallece's mamma och Veronicas pappa.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav Illyria » tor nov 25, 2004 0:09

1x08:
I knew it! För fängelsegubben har säkert rätt och Mr Mars har ju hintat om det också... undra vad som kommer hända härnäst.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav LWes » tor nov 25, 2004 0:26

Jag undrar vem som ÄR den riktiga mördaren... Hoppas att jag inte blir spoilad när det börjar närma sig slutet av säsongen.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » tor nov 25, 2004 0:30

Varför skulle du bli spoilad och just då?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav LWes » tor nov 25, 2004 0:37

Illyria skrev:Varför skulle du bli spoilad och just då?


För att det sägs att man ska få reda på vem som är mördaren i slutet av säsongen och i sluten av säsonger är det ofta mycket spoilers om sluten på internet.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » tor nov 25, 2004 0:39

Men om det avslöjas så är det ju meningen att det ska avslöjas som en del av serien... och du behöver ju inte läsa i förväg.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Off » tor nov 25, 2004 0:45

Man kan alltid strunta i att gå in på sidor som spoilrar ;)
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav poser » tor nov 25, 2004 0:46

Är i stort sett bara inne här och på tvtome när det gäller serier så jag brukar klara mig.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav Matt » tor nov 25, 2004 13:00

Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav AKS » mån nov 29, 2004 19:30

Jepp. Gillar denna serie. Sitter och längtar efter nästa avsnitt. Det brukar jag inte göra då det gäller andra serier (ja, Buffy, Angel et al undantagna naturligtvis).

Sidan Matt länkade till är riktigt bra och man kan roa sig med att se på foton och så.

Tydligen var det inte bara jag som berördes av Logans öde i The Return of the Kane. När han står och väljer bälte då hans pappa ska "uppfostra" honom lite. Har kollat på en del screencaps från det avsnittet och de flesta ligger på 0-10 träffar. Caps från ovannämnda scen ligger dock på 20-25. De jag kollat på alltså.

Nej, fram för ett nytt avsnitt säger jag. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron