Veronica Mars

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav poser » tor feb 10, 2005 19:03

Hade ingen aning om att dimebag var en känd gittarist, trodde det var en anspelning på 50cent.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav Yog-Sothoth » tor feb 10, 2005 19:06

poser skrev:Hade ingen aning om att dimebag var en känd gittarist, trodde det var en anspelning på 50cent.

http://www.buffyforum.se/viewtopic.php? ... ht=dimebag

Jag skrev lite om det dagen det hände...

EDIT: Du har givetvis rätt, klart det är en anspelning på 50 cent. Som hårdrockare drar jag givetvis för mig den mest uppenbara slutsatsen dock. :)
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav leckan » tor feb 10, 2005 23:26

Det kan ju även vara menat som en komplimang även om han nu råkar vara "gangsta rappare" i serien ?

Nog inte illa menat....
Användarvisningsbild
leckan
Minion
 
Inlägg: 409
Blev medlem: 19 sep 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Yog-Sothoth » fre feb 11, 2005 0:19

leckan skrev:Det kan ju även vara menat som en komplimang även om han nu råkar vara "gangsta rappare" i serien ?

Nog inte illa menat....

Antagligen, ja... min första reaktion kanske var lite väl stark. :(
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav AKS » fre feb 11, 2005 12:42

Och jag läste på TwoP nån som skrev att han/hon hade manus en vecka eller så innan Dimebag dödades och karaktären i avsnittet hette det redan på det stadiet. Så, antagligen bara en 50 Cent-referens och manusförfattarna visste nog inte ens att det fanns en hårdrockare vid namn Dimebag. Jag visste det inte innan han blev dödad i alla fall.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Yog-Sothoth » fre feb 11, 2005 12:45

AKS: TwoP?
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav caffeineaddict » fre feb 11, 2005 12:49

YS: http://www.televisionwithoutpity.com

Inte en sida att läsa om man blir lätt uppretad.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Yog-Sothoth » fre feb 11, 2005 13:47

Haha, jag läste beskrivningen på senaste VM nu, härligt att läsa något som bara inte är en torr genomgång av handlingen. Det påminner mig om en sida jag hittade en gång med de sämsta filmerna/TV-avsnitten, och varför de var så dåliga... Star Trek var i stort fokus och det var några riktigt roliga dissar mot de sämsta ST-avsnitten. Ingen som vet vad jag pratar om?
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav bumbi » fre feb 11, 2005 18:34

nån som kan skicka över avsnitt 6?
får inte ner det :@]
bumbi
Demon Fodder
 
Inlägg: 22
Blev medlem: 26 jan 2005

Inläggav gaspode » lör feb 12, 2005 15:06

1x13:
Avsnittet var riktigt bra ända fram till slutet. Fantastiskt dålig avslutning på caset.. Att lillkillen var inblandad förstod man ju tidigt, det är nog svårt att överraska vana TV-tittare med sånt :) Hade mina aningar om att hon inte var kidnappad också, och Vegas var ju inte så subtilt, varför skulle man åka till Vegas om man ville gömma en kidnappad tjej..

Allt med Logan var däremot underbart. Logan är riktigt bra. Min teori om Logan+Veronica ser dessutom ut att vara mindre av en högoddsare för varje avsnitt. :)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Illyria » sön feb 13, 2005 1:37

Jag såg om alla avsnitten från början innan jag såg Lord of the Bling och det var väldigt trevlig att se om allt och det märks tydligt att Silence of the Lamb hör hemma före An Echolls family christmas.
Serien börjar något segt, även om segt inte är rätt ord, men det tar ett tag att sätta sin in i hela bakgrundshistorien och innan det blir mer intressant om mordet på Lilly. Men sen är allt stabilt och det är alla bra avsnitt ändå från början och Veronica, you know what they say, she's a marshmallow :)

1x13 Lord of the Bling:Underbar inledning med Veronicas "we used to be friends, a long time ago" och sen drar theme-låten igång, kan inte bli mer perfekt och det kändes väldigt "hemma" för VM :)
Själva fallet och att hennes bror hade något med det att göra var rätt tydligt och att hon hade rymt istället för ha kidnappad blev tydligt när den där Bloom-killen kom in i bilden. CotW var svagt och minus till hela rap-delen, fann den något löjlig as usual, men allt annat var väldigt bra. Även hur Veronica och Keith sammarbetar, det räknas inte till CotW, och ett plus som just CotW medförde var alla flashbacks. Och vilket slut! Logan ber Veronica om hjälp så det lär ju nästa avsnitt handla om. Perfekt.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav caffeineaddict » sön feb 13, 2005 5:06

Drunken guilty pleasures!

"Come on now, sugar, bring it on, bring it on!"


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav CheeseGuy » mån feb 14, 2005 15:00

1x13:
Som vanligt var CotW helt okej, och allt annat (i det här fallet Logan) jättebra.

Så nu ska Logan och Veronica samarbeta. Fullkomligt underbart. Nästa avsnitt (och det efter, med Alyson) kan bli hur bra som helst.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Tob » mån feb 14, 2005 15:08

CheeseGuy skrev:1x13:
Som vanligt var CotW helt okej, och allt annat (i det här fallet Logan) jättebra.

Så nu ska Logan och Veronica samarbeta. Fullkomligt underbart. Nästa avsnitt (och det efter, med Alyson) kan bli hur bra som helst.


Tycker Cotw var aningen sämre än vad jag normalt sett brukar tycka, kände inget större engagemnag i det överhuvudtaget. Allt med Logan var däremot super och som redan sagt slutet bjuder en intill att ha alldeles för stora förväntningar på nästkommande avsnitt.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Yog-Sothoth » mån feb 14, 2005 16:34

Jag fattar inte ert kodspråk ibland, vad är CotW?!?
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav Off » mån feb 14, 2005 16:36

Case of the Week
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav AKS » mån feb 14, 2005 16:39

1.13
Jag vet att jag garanterat saknar Logan om han inte är med i ett avsnitt, men jag upptäckte inte förrän dagen efter jag såg detta avsnitt att Weevil inte var med!! Kan inte påstå att jag saknade honom, trots att jag gillar karaktären, men detta att jag inte ens lade märke till att han inte var med... förvånande.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav qarlsson » ons feb 16, 2005 7:38

Först funderade jag på om jag skulle vänta ut hela s01 men nu har jag bestämt mig för att fortsätta titta på VM efter pilotavsnittet som jag såg för två veckor sen. Är det overkill att spoilertagga de tidigare avsnitten eller vad tycker ni veteraner i tråden?

s01e02 - Credit Where Credit is Due
Ett bra avsnitt. Weevil är hittills något av en favvokaraktär utifrån det lilla jag sett av alla än så länge. Men Paris Hilton? WTF?! Jag störde mig verkligen på hennes närvaro och förstår inte riktigt varför man valt att plocka in just henne. Gillade förövrigt scenen då redaktörsbruden (?) snällt skulle dela ut kameran till Veronica varav hon i sin tur drar fram en fet digital systemkamera med uber-objektivet följt av redaktörens ansiktsuttryck på det :)
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby
 
Inlägg: 575
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav VelocityBoy » ons feb 16, 2005 9:48

Det här låter ju väldigt lovande både för serien och tittarsiffrorna

Alyson Hannigan skrev:"Hopefully I'll do a couple more episodes this season, then have a big arc next season," she said in the Feb. 20-26 issue of TV Guide. The article describes Trina as "Logan's spoiled half sister."
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav AKS » ons feb 16, 2005 12:52

Jag tycker vi kan spoilertagga "allt" eftersom VM kanske kommer till en svensk kanal nån gång. Då kan folk komma in i denna tråd och läsa utan att vara rädda för major spoilage. Eller...?

Låter bra med AH det där. Förutsatt att hennes karaktär är nån som man vill se mer av... Vet ju att många vill se mer av Mac, men för mig är hon en axelryckning och nästan ett irritationsmoment. Jag tror dock att trina kan bli en bra karaktär som man vill se mer av. Kul att AH tycks vilja göra fler avsnitt. Kan nog som sagt hjälpa serien till i alla fall en andra säsong om tittarsiffrorna nästa tisdag blir bra.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » ons feb 16, 2005 13:02

Såg nu att Neptunesite har screencaps från UPN:s Russkie Business-trailer. Den med AH. I.o.m. att man inte hör vad som sägs (det är ju stillbilder) så tycker jag inte att det är spoilande. Alla vet ju redan att Ay ska vara med. Det finns heller inga caps från de scener vi sett promofotona ifrån (de foton som alltså anses vara spoilande). Tror de flesta kan se dessa caps utan att anse sig vara spoilade. Veronica ser damn fine ut på några av dem. Logan också.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tinwiel » ons feb 16, 2005 13:32

När kommer nästa avsnitt egentligen? Jag har för mig att jag laddade ned avsnitt 13 förra onsdagen men nåt avsnitt 14 har inte kommit ut än så länge verkar det som... Säg inte att det är uppehåll igen, då blir jag tooookig.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav AKS » ons feb 16, 2005 13:34

Jodå, ep 14 Mars vs Mars finns i alla fall hos torrents.co.uk. Tror inte det är riktigt rätt adress dock. Men jag har sett den idag i alla fall. Och nästa vecka är det Russkie Business och sen är det ett uppehåll igen, vet ej hur långt.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tinwiel » ons feb 16, 2005 13:45

Damn, jag sökte på tvtorrents.com, och två andra torrentsiter. Tack för tipset AKS, jag ska kolla in den andra sidan nu. Blev ju hemskt besviken när jag kom hem efter två tråkiga timmar på Arbetsförmedlingen och förväntade mig att få ladda hem ett nytt avsnitt...

Edit: Jippi! I found it! :D
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav AKS » ons feb 16, 2005 14:55

Tinwiel skrev:Edit: Jippi! I found it! :D


Grattis! Glad to be of help. :) Jag slutar inte förrän fyra idag och kommer inte hem förrän 16.30 = VM *tidigast* nere 17.15, men troligast inte före 18. :( Man vet aldrig med torrents... ibland går det på 45 minuter, ibland på tre timmar.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav gaspode » ons feb 16, 2005 15:15

AKS: du har väl ett ftp-program numera?
tanka ditt VM från t.ex. min eller posers FTP så har du det nog mycket snabbare.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Tinwiel » ons feb 16, 2005 15:28

Japp då har man sett e14 (med några ljudproblem men det gick bra ändå)
Spoiler
CotW kändes lite mera relevant den här gången än förra veckan, men som vanligt så är det allt runtomkring som engagerar mer - Logan-fallet och Lily Kanes mord. Så Duncan får alltså utbrott, ofta av aggressiv art? Hm....Kommer han ihåg nåt av dessa utbrott och vad kan han egentligen ställa till under dom? Ska bli intressant att veta... Mitt hjärta värkte för Logan när han insåg att hans mamma faktiskt var död, men om hon nu inte är det, vem var det då som "hoppade" från bron? Om hon är död, vem använder hennes kreditkort? :eek: Spännande...
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tam » ons feb 16, 2005 15:38

Jag för första gången säga att jag längtar till att se nästa avsnitt (avsnitt 14)
Spoiler 13 Hoppas nästan Logans mamma är död. Om han går från klädsam dryghet till fakta-inseende och får ett enorm sammanbrott. Skulle säkert bli bra. Logans prylar har en tendens att bli bra hursomhelst. Mycket annat intressant på gång där också: evil säkerhetschef borde väl komma tillbaka snart? Det var ju Game on. Och så ska ju Hannigan dit. Och vem mördade Lily? Och vem är fadern? Kan bli ganska mycket längtande efter Veronica Mars avsnitt under våren.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7630
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav LWes » ons feb 16, 2005 15:50

1x14
Jag tycker att det var hur bra som helst.
Jag tror att Duncan dödade Lily och sen hade han en blackout.
Jag tror att Logans mamma lever, för annars är det ju inge kul.
Han den dumma gubben i fängelset är det synd om. Såg ni inte hur ledsen han blev när hon berättade för honom va hon visste. Tänk om han inte visste att han var döende!
Hoppas Weevil är med mer i framtiden, för han är en bra grabb.
Jag tyckte att det var synd att läraren var skylldig, han var ju en sån bra lärare.
:lovebunny:
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav bumbi » ons feb 16, 2005 15:55

1x14
kan inte vänta tills nästa avsnitt en av dom bästa serierna som går just nu!!!!!
mm hans mamma undra om hon verkligen är död lr om det var en bra fake....
tror också lite svagt att logans mamma lever lutar ju lite åt det...
PS. snubben i fängelset e läskig :p
bumbi
Demon Fodder
 
Inlägg: 22
Blev medlem: 26 jan 2005

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron