Lost

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav eynosh » tor okt 06, 2005 23:25

2x03 Bra avsnitt! Vi har då fått träffa folket från andra halvan av planet, och arcen gick framåt, sånt tycker vi om! Vill gärna se vad det blir av Desmond, och om jack fortsätter trycka execute. Undrar vart plåtdinosaurien har tagit vägen bara.

Preview-spoiler
Förresten; Visst såg man Jin snacka engelska i previewen för nästa veckas avsnitt? Säger bara; wow.
Senast redigerad av eynosh tor okt 06, 2005 23:31, redigerad totalt 1 gång.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav Bender » tor okt 06, 2005 23:27

Poser> Svarade du på min fråga nu? :rolleyes:

Jag menar om Helen är den person som Locke pratar med i telefon i s1.

Eynosh: kunde du inte förvarnat om nästa-avsnitt-spoilern?

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby
 
Inlägg: 804
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Sthlm-> Umeå -> Sthlm

Inläggav LWes » tor okt 06, 2005 23:29

Eynosh skrev:2x04 preview Förresten; Visst såg man Jin snacka engelska i previewen för nästa veckas avsnitt? Säger bara; wow.

Ja, visst var det så? På min sämpiga version var ljudet ur sync där, så jag uppfattade inte alla dom snabba klippen riktigt, men det verkar riktigt wow.
Senast redigerad av LWes tor okt 06, 2005 23:32, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav eynosh » tor okt 06, 2005 23:31

Bender skrev:Poser> Svarade du på min fråga nu? :rolleyes:

Jag menar om Helen är den person som Locke pratar med i telefon i s1.

Eynosh: kunde du inte förvarnat om nästa-avsnitt-spoilern?


Sry, tyckte att det ingick i veckans avsnitt.. Ska lägga till en liten ändring.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav poser » tor okt 06, 2005 23:36

Bender skrev:Poser> Svarade du på min fråga nu? :rolleyes:


Nej det gjorde jag inte, måste komma ihåg att läsa frågorna ordentligt. :)

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav Tinwiel » tor okt 06, 2005 23:40

AKS:

Jag gillar också Michelle Rodriguez jättemycket. Hon är tuff och oerhört vacker men inte vacker på det där lite "fjolliga" sättet utan mera "kick-ass"-sättet. Girlfight! (om ni inte har sett filmen så är det en film där Michelle spelar boxare. Supercool brud).

Avsnittet? Jo, det var ok. Jag gillar också Locke-flashbacks, dom är de flashbacks som har varit intressantast hittills. Hmm, jag tänkte att "the others" var de riktiga "others" men ni kanske har rätt, dom kan vara överlevande från planet. Jag tyckte att dom verkade lite för råbarkade för att vara " de nykraschade" dock. Ja, vi får väl se snart. Eller inte snart. ;)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tompa » fre okt 07, 2005 1:33

Tinwiel skrev:AKS:

Jag gillar också Michelle Rodriguez jättemycket. Hon är tuff och oerhört vacker men inte vacker på det där lite "fjolliga" sättet utan mera "kick-ass"-sättet. Girlfight! (om ni inte har sett filmen så är det en film där Michelle spelar boxare. Supercool brud).

Avsnittet? Jo, det var ok. Jag gillar också Locke-flashbacks, dom är de flashbacks som har varit intressantast hittills. Hmm, jag tänkte att "the others" var de riktiga "others" men ni kanske har rätt, dom kan vara överlevande från planet. Jag tyckte att dom verkade lite för råbarkade för att vara " de nykraschade" dock. Ja, vi får väl se snart. Eller inte snart. ;)


Tycker, om The Others var överlevande från krashen, att det är lite Lord of the Flies över den gruppen. Utan en stark ledare och lite bagage så har det blivit rena Mad Max på andra sidan ön. Sen har ju "vårat" gäng haft fullt upp med döda föräldrar, isbjörnar, fransyskor, stålmonster?, luckor och nummer vilket kanske hjälpt dom att klara tiden på ön utan att bli "bananas" medans The Others försökt skapa ett samhälle och totalt misslyckats. Eller så tycker dom bara att dom är tuffa.
Bernard: What time is it?!
Manny: Half-ten.
Bernard: Half-ten?! Half-ten?! I've never been up at half-ten! What happens? - Black Books
Shane: So, if I'm a cocksucker . . .
Ronnie: What do you mean "if"? - The Shield
Dawn Summers Appreciation Society = Alba

"You're dead! You're a dead man, Pryce! You're dead!"
.::Wesley Wyndham Pryce - Rogue Demon Hunter::.
Användarvisningsbild
Tompa
Minion
 
Inlägg: 219
Blev medlem: 18 sep 2004
Ort: Höör på den då.

Inläggav Yog-Sothoth » fre okt 07, 2005 10:47

2.03:

JACK ÄR EN IDIOT!!!!!!!!!
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav Yog-Sothoth » fre okt 07, 2005 11:26

Eynosh skrev:2x03 Bra avsnitt! Vi har då fått träffa folket från andra halvan av planet, och arcen gick framåt, sånt tycker vi om! Vill gärna se vad det blir av Desmond, och om jack fortsätter trycka execute. Undrar vart plåtdinosaurien har tagit vägen bara.

Har jag missat något, är du helt säker på att de som låste in Jin/Sawyer var från andra halvan av planet? Det känns konstigt att alla de skulle vara onda per automatik.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav Yog-Sothoth » fre okt 07, 2005 11:30

poser skrev:
Bender skrev:2x03
Riktigt bra avsnitt! Spännande och fräscht!

Var det samma kvinna (Katey Segal aka Leela aka Peg Bundy) som Locke pratade med i telefon innan han skulle fara till Australien i en tidigare flashback? Hon som tog betalt för samtalen. Fick för mig att namnen överenstämde!?


"Lost" playing "Helen" in episode: "Orientation" (episode # 2.3) 5 October 2005

All sides point to yes

Om jag inte minns fel var det någon telefonsexförsäljare eller dylikt han pratade med, eller i alla fall någon som tog betalt per minut för att prata.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav eynosh » fre okt 07, 2005 15:05

Yog-Sothoth skrev:
Eynosh skrev:2x03 Bra avsnitt! Vi har då fått träffa folket från andra halvan av planet, och arcen gick framåt, sånt tycker vi om! Vill gärna se vad det blir av Desmond, och om jack fortsätter trycka execute. Undrar vara plåtdinosaurien har tagit vägen bara.

Har jag missat något, är du helt säker på att de som låste in Jin/Sawyer var från andra halvan av planet? Det känns konstigt att alla de skulle vara onda per automatik.


2x03 Dom var försvarsinriktade. Dom planterade en trojan för att veta vilka dom (Jin, Sawyer, Michael) var för att försvara sig. Annars hade dom bara dödat dom redan i början. Det är iaf vad jag tror.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav Illyria » fre okt 07, 2005 18:03

poser skrev:
Bender skrev:2x03
Riktigt bra avsnitt! Spännande och fräscht!

Var det samma kvinna (Katey Segal aka Leela aka Peg Bundy) som Locke pratade med i telefon innan han skulle fara till Australien i en tidigare flashback? Hon som tog betalt för samtalen. Fick för mig att namnen överenstämde!?


"Lost" playing "Helen" in episode: "Orientation" (episode # 2.3) 5 October 2005

All sides point to yes

Betyder inte att det är samma person. Denna Helen dumpade honom och han ersätter henne med en telefonsexförsäljare som heter samma eller som han betalar att heta samma.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav caffeineaddict » mån okt 10, 2005 22:50

2.03:Idéen med koden och knappen var 108:e minut är den mest briljanta mindfuck jag har stött på på evigheter och förmodligen den bästa idé Lost någonsin har haft. Ju mer jag tänker på det, desto mer älskar jag det. Bara därför var det här det bästa Lost-avsnittet åtminstone sedan 1.18.

Resten av avsnittet var också rätt bra. Det känns alltid bättre när både Kevin Tighe, Peg Bundy och Adebisi dyker upp i ett och samma TV-avsnitt. ;)


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tob » tis okt 11, 2005 23:17

Hela instruktionsvideon: http://www.thehansofoundation.org/dharma.html

Spoilervarning tom Ep 3.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav LWes » ons okt 12, 2005 19:21

The Buffster skrev:2.03 Dharma Initiative grejen känns spännande och att det finns andra stationer på ön känns väldigt intressant.

Vad baserar du den informationen på? Sa dom det? Jag kan inte komma ihåg något sånt, men jag kan ha missat det.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Peppe » ons okt 12, 2005 19:24

LWes skrev:
The Buffster skrev:2.03 Dharma Initiative grejen känns spännande och att det finns andra stationer på ön känns väldigt intressant.

Vad baserar du den informationen på? Sa dom det? Jag kan inte komma ihåg något sånt, men jag kan ha missat det.
´
Var det inte han gubben i lådan som sa det? :P Eller så var det på bandet som Locke och Jack tittade på, tror det var det.
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby
 
Inlägg: 518
Blev medlem: 27 apr 2005
Ort: Uppsala

Inläggav The Buffster » ons okt 12, 2005 19:33

LWes skrev:Vad baserar du den informationen på? Sa dom det? Jag kan inte komma ihåg något sånt, men jag kan ha missat det.

Illyria skrev:Det finns en film! :) "We're gonna need to watch that again", precis vad jag också behövde, men den sa inte vad som skulle hända om du inte skriver in koden, och det finns 4 andra stationer på ön också och det handlar om forskning: We are getting somewhere.

Jag baserar det alltså på videon.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav LWes » ons okt 12, 2005 19:49

The Buffster skrev:
LWes skrev:Vad baserar du den informationen på? Sa dom det? Jag kan inte komma ihåg något sånt, men jag kan ha missat det.

Illyria skrev:Det finns en film! :) "We're gonna need to watch that again", precis vad jag också behövde, men den sa inte vad som skulle hända om du inte skriver in koden, och det finns 4 andra stationer på ön också och det handlar om forskning: We are getting somewhere.

Jag baserar det alltså på videon.

Jag trodde att du nog gjorde det.
Jag har sett igenom videon några gånger och tycker inte direkt att det indikeras att det finns fler stationer på ön. Den här är ju nummer 3, så det finns ju fler, men jag tror inte att det är på ön.
Jag skulle vilja höra hur någon annan tolkar det.
Jag tycker att det allt är så häftigt och spännande och intressant! Allt detta är mycket bättre än vad jag någonsin hade förväntat mig att innehållet i luckan skulle vara.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav The Buffster » ons okt 12, 2005 20:49

LWes: Nej det är ju sant att det inte är helt självklart att det finns fler stationer på ön, men det var någonting mer förutom att dom var nummer 3, jag minns inte riktigt nu, som fick mig att tro det. Men, det kan vara helt feltolkat också. Spännande är det som sagt.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav CheeseGuy » ons okt 12, 2005 20:54

The Buffster skrev:LWes: Nej det är ju sant att det inte är helt självklart att det finns fler stationer på ön, men det var någonting mer förutom att dom var nummer 3, jag minns inte riktigt nu, som fick mig att tro det. Men, det kan vara helt feltolkat också. Spännande är det som sagt.


Jag också, jag är ganska säker på att någon (det behöver inte ha varit på filmen) sade att det fanns tre stycken. Sade de inte något om att olika stationer täckte olika delar av ön?
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav The Buffster » ons okt 12, 2005 20:57

CheeseGuy skrev:Jag också, jag är ganska säker på att någon (det behöver inte ha varit på filmen) sade att det fanns tre stycken. Sade de inte något om att olika stationer täckte olika delar av ön?

Jag tolkade det så ja, men det känns som om jag kanske borde ta och se den där videon igen.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav Illyria » ons okt 12, 2005 21:02

Min tolkning av filmen var att det fanns 5 stationer, för det stod att denna var 3 av 5, och sen pratades det om att på denna delen av ön uppstod det något problem, och då borde de andra stationerna också vara på ön, men utan problem.

Fast inget är säkert, bara tolkningar.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav LWes » ons okt 12, 2005 21:16

Illyria skrev:Min tolkning av filmen var att det fanns 5 stationer, för det stod att denna var 3 av 5, och sen pratades det om att på denna delen av ön uppstod det något problem, och då borde de andra stationerna också vara på ön, men utan problem.

Fast inget är säkert, bara tolkningar.

Det jag tycker är väldigt intressant är att Desmond sa att han varit där i 3 år, eller hur? Han kom alltså kanske dit 2001 eller så. I slutet av filmen står det att den är från 1980 och i den berättar mannen om att dom gjorde det där med nedräkningen och datorn efter "incidenten" som inträffade strax efter dom kommit dit.
Alltså har nedräkningen hållit på så i 20 år. Borde inte dom andra stationerna också ha samma sak om det finns fler på ön, och i så fall måste det finnas folk i dom.
Jag undrar om det inte är så att incidenten var att t.ex. något farligt dödade dom som var där och att dom installerade en pryl så att om idet skulle hända igen och dom dör och inte kan skriva in koden så sprängs allt så att ingen annan kan få tillgång till det.
Jag tror inte att The Others tillhör the Dharma Initiative på något sätt, för då hade inte Desmond varit själv där utan att veta att någon annan fanns.
Eftersom han trodde att det fanns en sjukdom utanför bunkern var det förmodligen den som var "incidenten" som mannen i filmen berättade om.

Ok, då är min stora fråga: Varför hade hajen Dharma-märket på sig. och även: Vad är "monstret"?
Nu kommer jag inte ihåg, men visst har den svarta röken som vi fått se några gånger något att göra med "monstret"? Eller är det bara jag som kommer ihåg fel.
Den svarta röken kunnde man ju se redan i pilotavsnittet på stranden. Skulle det kunna vara så att det var den som gjorde att planet störtade?
Och kan den ha att göra med den elektromagnetiska störnignen som forskarna kom för att undersöka?

jag behövde bara få ut lite av mina tankar...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » ons okt 12, 2005 21:27

LWes skrev:Varför hade hajen Dharma-märket på sig. och även: Vad är "monstret"?
Nu kommer jag inte ihåg, men visst har den svarta röken som vi fått se några gånger något att göra med "monstret"? Eller är det bara jag som kommer ihåg fel.

Hajen hade ett annat stationsmärke på sig, väl? Dvs den tillhör en av de andra forskningsstationerna på ön. Den svarta röken borde också tillhöra något av Hanso Foundation projekt (finns en lista på hemsidan, thehansofoundation.org), min tolkning är också att den hade något att göra med säkerthetssystemet. Skulle gärna vilja se mer av den.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav LWes » ons okt 12, 2005 21:58

Illyria skrev:
LWes skrev:Varför hade hajen Dharma-märket på sig. och även: Vad är "monstret"?
Nu kommer jag inte ihåg, men visst har den svarta röken som vi fått se några gånger något att göra med "monstret"? Eller är det bara jag som kommer ihåg fel.

Hajen hade ett annat stationsmärke på sig, väl? Dvs den tillhör en av de andra forskningsstationerna på ön. Den svarta röken borde också tillhöra något av Hanso Foundation projekt (finns en lista på hemsidan, thehansofoundation.org)

Men tror du att alla projekten som står där är sånt som dom håller på med på ön?
Kan dom söka efter utomjordiskt liv och även forska i att förlänga liv o.s.v.
Jag ska kolla om hajen har ett annat märke, det skulle vara intressant...


edit:Ja, det ser ut som om hajen har ett annat märke än svanen.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Zaxx » tor okt 13, 2005 4:43

Nu har jag suttit igår kväll + HELA DAGEN idag och sett på Lost S1... eftersom jag sparat allt, drog jag av det på ett bräde.

Är egentligen för trött för att skriva ngt, men va i hela hisingen håller de på med? Varför? Åh varför skall det sluta sådär? Ser ingen mening med det för fem öre! Alltså, ANTINGEN ett slut. Pang. O sen börjar de på ngt nytt nästa Säsong (om det nu skulle bli ngn från början kanske de inte visste) eller så avslutar de allt bra.
Detta är bara dumt... DUMT... nu kommer de ju bara gnata vidare igen!..

Nej de sista avsnitten var bra, men sista + slutet var bara dumt. Idioti. Min natt är förstörd och min morgon är borta! Godnatt!


tillägg eftersom jag är så bitter:
Om de hittar på ett bra slut och många bra svar blir jag glad.... men det får vi se i Säsong 43 antar jag... med denna farten...
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Yog-Sothoth » tor okt 13, 2005 10:49

2.04: Tjoho!

Äntligen ett sjukt bra avsnitt...... för ovanlighetens skull var även flashbacken riktigt intressant också, även om jag inte förstår varför nödvändigtvis Hurleys lottovinst per automatik skulle förstöra deras vänskap. Föreställ er själva om er bästa kompis skulle vinna en miljard; skulle man bli glad för den personens skull eller förbannad? Snarare det första alternativet... det kan ha att göra med att båda sa upp sig, dock, att den andra killen kände sig lurad eller något i den stilen... jag är ingen psykolog så någon annan kanske kan förklara det.

Det kändes lättande att de blev vänner med de andra människorna, kommer de två lägrena slås ihop nu? Potentiell romans mellan Sawyer och Michelle Rodriguez är väl inte helt otippat, heller...

Även huvudstoryn med matförrådet och Charlie var bra, Hurley lyckades ju faktiskt lösa situationen på ett bra sätt till slut. Det var nog bra att han inte sprängde förrådet, då hade han nog fått ännu fler ovänner.

Lite kul skådisspotting i detta avsnitt också, dels Hurleys kompis (Roadtrip) och Roses man (Holland Manners i Angel).
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav RalfiParpa » tor okt 13, 2005 10:54

Yog-Sothoth skrev:2.04: Tjoho!

dels Hurleys kompis (Roadtrip)


DJ Qualls! Han är mannen.
Jag gillade det här avsnittet mer än jag vill erkänna. Meh. Jag är en sån hycklare, säger att jag ska sluta titta men fortsätter ändå. Det jag gillade mest med 2x04 var att de karaktärer som hamnade lite i skymundan i början av säsongen faktiskt börjar få ta plats igen. Och Michelle Rodriguez och Sawyer är väl det mest givna paret på mycket längre
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav CheeseGuy » tor okt 13, 2005 11:57

2.04: Yay, Lost fortsätter starkt.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav HeY » tor okt 13, 2005 12:08

Min version av avsnitt 2x04 hette så här: "Lost 2x04 (HDTV-TCM)[VTV]", någon som vet om det är ngt fel på den?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare