noike skrev:Terminator 2. Tummen. Lavan. Gråt.
Men den kanske du redan sett.
I have indeed. Men det är en film man aldrig kan se för många gånger

noike skrev:Terminator 2. Tummen. Lavan. Gråt.
Men den kanske du redan sett.
caffeineaddict skrev:Scener ur ett äktenskap är svensk, men försöker du hitta den på nätet kan den nog ibland benämnas Scenes From a Marriage.
wyndham skrev:spermamonster
caffeineaddict skrev:Håller med om hela bunten som Tob och wyndham nämner, främst Requiem och Dogville dock.
Ooh, och Breaking the Waves! Förfan! Kanske mer än någon av de andra jag nämnt.
EDIT: In the Bedroom också.
Glorificus skrev:HeY skrev:På fredag vill jag ha en film att titta på! En stark film, riktigt emotionell och träffande. Jag vill se något som känns riktigt djupt och starkt helt enkelt. Jag kan inte komma på att jag har sett något som verkligen träffat mig ordentligt sedan "The Body", speciellt inte filmvis
Jag såg en sån film för bara några dagar sen! Som träffade åtminstone mig på det sättet och fick mig att reflektera över att det var längesen en film gjorde det. Ny film med Adam Sandler och Don Cheadle, Reign Over Me. Starkt tema om hur djup sorg kan drabba och förändra en människa.
LauraP skrev:Requiem, Dogville och In the bedroom- ja!
krigarens själ också... kanske. Det var nu så längesen jag såg det att jag bara minns att jag tyckte jättemycket om den
MissKittyFantastico skrev:En sån där Lifetime-film, så det var lite smörigt.
HeY skrev:På fredag vill jag ha en film att titta på! En stark film, riktigt emotionell och träffande. Jag vill se något som känns riktigt djupt och starkt helt enkelt. Jag kan inte komma på att jag har sett något som verkligen träffat mig ordentligt sedan "The Body", speciellt inte filmvis, men det är vad jag skulle vilja se efter en lång period av skräck- och ungdomsfilmer á la Eurotrip. Finns det någon vänlig själ som känner till en sådan film och kan rekomendera? (det ska vara en engelsktalande film, ifall det inte tas för givet)
MissKittyFantastico skrev:I mitt projekt Whedon-skådisar har jag nu kommit till en dubbel Whedonverse feature, The Dive From Clausen´s Pier.
1/5 för filmen.
Glorificus skrev:Ett tips på en bra Whedon-skådis-film är Dandelion med Vincent Kartheiser. Fast den kanske är lite svår att få tag på.
wyndham skrev:Du levande
caffeineaddict skrev:Måste säga att Recount, den kommande HBO-filmen om, well, DET amerikanska presidentvalet börjar se rätt lovande ut, åtminstone om man tittar på casten: Kevin Spacey, Laura Dern, Tom Wilkinson, Denis Leary och Ed Begley Jr.
caffeineaddict skrev:Åh, missade att Hurt skulle vara med. Sweeet! Då är det bara den halvdana regissören som kan ställa till det då.
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Google [Bot]