Heroes

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Buffybot Wannabe » mån okt 08, 2007 13:56

Har jag totalt missat något?
Det här hände tydligen i första avsnittet enligt imdb.com

Spoiler Heroes säsong 2. (förmodligen 2x03)
Four months after the events of the showdown between Sylar and Peter, new Heroes emerge. These include Blackie, an Irish mobster who is 1,000 years old. Hiro remains in the past, but what will come of this? Someone dies and someone isn't dead. Claire has a boyfriend. New heroes are introduced.

Claires boyfriend är väl grabben på skolan antar jag, men vem fan är Blackie? När var han med? Och när fick man reda på att han är 1000 år gammal?

Missade jag det helt eller är det bara fel?
SM-GULD 2004
SM-SILVER 2005
SM-GULD 2006
Åkte ur i semin 2007... va fan hände?
Användarvisningsbild
Buffybot Wannabe
Big Bad

Inläggav HeY » mån okt 08, 2007 14:33

Buffybot Wannabe skrev:Har jag totalt missat något?
Det här hände tydligen i första avsnittet enligt imdb.com

Spoiler Heroes säsong 2.
Four months after the events of the showdown between Sylar and Peter, new Heroes emerge. These include Blackie, an Irish mobster who is 1,000 years old. Hiro remains in the past, but what will come of this? Someone dies and someone isn't dead. Claire has a boyfriend. New heroes are introduced.

Claires boyfriend är väl grabben på skolan antar jag, men vem fan är Blackie? När var han med? Och när fick man reda på att han är 1000 år gammal?

Missade jag det helt eller är det bara fel?

Det där med Blackie är spoiler, men han har varit med tror jag. Det är väl han som har Peter.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav gaspode » mån okt 08, 2007 14:38

Jag förtydligade spoiler-varningen och tog bort spoilermärkningen på HeYs inlägg eftersom den meningen i sig inte är nån spoiler.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav adolvsson » mån okt 08, 2007 14:44

gaspode skrev:Jag förtydligade spoiler-varningen och tog bort spoilermärkningen på HeYs inlägg eftersom den meningen i sig inte är nån spoiler.

Tja, det faktum att någon har Peter och att Peter överlevde säsong 1 kan ju uppfattas som spoilers, för den som inte hänger med så bra. Jag bara nämner utifallomatt...
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav gaspode » mån okt 08, 2007 14:51

adolvsson skrev:
gaspode skrev:Jag förtydligade spoiler-varningen och tog bort spoilermärkningen på HeYs inlägg eftersom den meningen i sig inte är nån spoiler.

Tja, det faktum att någon har Peter och att Peter överlevde säsong 1 kan ju uppfattas som spoilers, för den som inte hänger med så bra. Jag bara nämner utifallomatt...

ja jävlar. jaja, jag spoilermarkerar igen då!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav adolvsson » mån okt 08, 2007 14:53

gaspode skrev:ja jävlar. jaja, jag spoilermarkerar igen då!

Äsch, egentligen gillar du bara att peta i andras inlägg. Sötnos där!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav gaspode » mån okt 08, 2007 15:03

adolvsson skrev:
gaspode skrev:ja jävlar. jaja, jag spoilermarkerar igen då!

Äsch, egentligen gillar du bara att peta i andras inlägg. Sötnos där!

I would never!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Tinwiel » mån okt 08, 2007 18:47

Ni vet, Zach, Claires kompis på high school i Texas. Det här stod i senaste QX. (spoiler säsong 1)

"Det var tänkt att Claires kompis Zach (Thomas Dekker) skulle vara bög och att hans komma-ut-story skulle löpa parallellt med att Claire handskades med sina superhjälteproblem. Men när Dekkers manager fick redan på detta såg hon till att manuset ändrades och att Dekker skrevs ut ur serien. Dekker syns nu i The Sarah Connor Chronicles i amerikansk tv. "

Fjantigt. Jag vet inte vart QX har fått sina uppgifter ifrån men det skulle ju inte förvåna mig om det är sant. Synd. Zach var ju en av de bästa karaktärerna.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Rombat » mån okt 08, 2007 18:59

Kan han inte komma in igen och sen komma ut?

Bild

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav gaspode » mån okt 08, 2007 19:06

Tinwiel skrev:Ni vet, Zach, Claires kompis på high school i Texas. Det här stod i senaste QX. (spoiler säsong 1)

"Det var tänkt att Claires kompis Zach (Thomas Dekker) skulle vara bög och att hans komma-ut-story skulle löpa parallellt med att Claire handskades med sina superhjälteproblem. Men när Dekkers manager fick redan på detta såg hon till att manuset ändrades och att Dekker skrevs ut ur serien. Dekker syns nu i The Sarah Connor Chronicles i amerikansk tv. "

Fjantigt. Jag vet inte vart QX har fått sina uppgifter ifrån men det skulle ju inte förvåna mig om det är sant. Synd. Zach var ju en av de bästa karaktärerna.

suck...
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav adolvsson » mån okt 08, 2007 19:17

gaspode skrev:suck...
That's what his boyfriend said!

Det om att Zack skulle ha varit bög från början, det hade jag hört, men att det var därför han blev utskriven och managerns inblandning, det var nyheter. Antar att det mycket väl kan stämma. Tog för givet att bolaget låg bakom beslutet, vilket också låter otäckt logiskt. Kanske var det managern ändå och bolaget lär ändå inte ha gråtit några större tårar.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » mån okt 08, 2007 19:34

adolvsson skrev:Det om att Zack skulle ha varit bög från början, det hade jag hört, men att det var därför han blev utskriven och managerns inblandning, det var nyheter. Antar att det mycket väl kan stämma. Tog för givet att bolaget låg bakom beslutet, vilket också låter otäckt logiskt. Kanske var det managern ändå och bolaget lär ändå inte ha gråtit några större tårar.

Managerteorin kan vara sann, men han som spelade Zack har å andra sidan spelat bög förr så... Jag vet inte.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » mån okt 08, 2007 19:42

Jag tror det har diskuteras av... Bryan Fuller? I någon intervju har det nämnts som sant om jag minns rätt. I någon intervju försökte sen Dekker förklara bort det, men det lät inte så övertygande. varjefall, äldre historia och jag köper den som sann.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav adolvsson » mån okt 08, 2007 19:44

noike skrev:Managerteorin kan vara sann, men han som spelade Zack har å andra sidan spelat bög förr så... Jag vet inte.

Ny manager? Å tredje sidan, fick han erbjudandet att spela John Connor i en annan serie med hög profil och - antar jag - garanterad fanbas, låter det som en möjlig anledning till avhopp av egen maskin (pun actually not that intended).

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » mån okt 08, 2007 19:49

Ja, en manager för en halvokänd pojkspoling lär knappast kunna ha inflytande över utvecklingen i en tv-serie. Bit ihop och ta emot. Att karaktären försvann däremot tror jag vi kan tillskriva SCC utan att tveka.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » tis okt 09, 2007 19:48

Verkar inte gå så bra för Heroes denna säsong. Jag kan iofs förstå det eftersom jag själv inte kommit mig för att se 2.02 ännu...

Heroes 10/08/2007 5.0/11 among adults 18-49 from 9-10 p.m. Total Viewers 10.75M

Heroes 10/01/2007 5.5/13 among adults 18-49 from 9-10 p.m. Total Viewers 11.94M
One year earlier, Heroes averaged 12.96 million viewers and an equal 5.5/13 among adults 18-49.

Heroes 09/24/2007 6.5/15 among adults 18-49 from 9-10 p.m. Total Viewers 14.12M

Heroes debuted on the year-ago evening with 14.09 million viewers and a 5.9/14 in the demo.

Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav HeY » tis okt 09, 2007 21:00

Synd att det går neråt. Jag hoppas att det bara är tillfällig för jag är fortfarande riktigt förtjust i Heroes.

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav HeY » tis okt 09, 2007 22:13

2x03
Fuck Hiro! Annars ett bra avsnitt, fortfarande inte lika hög nivå som det hade ett bra tag i säsong 1 men jag tror fortfarande att det kan komma upp i det igen, lätt! Det är fortfarande mycket intressantare än vad Lost var i sin väldigt långa tråkiga period.

EDIT: BTW, svar på våran Claire fråga: "I feel pain, I just get over it very quickly."

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Simon » ons okt 10, 2007 0:59

Jag vet inte om det är så märkligt att tittarna sviker, jag tycker faktiskt att det börjat alldeles vansinnigt tamt. Nog att de måste etablera alla karaktärer igen för nya tittare, men vissa trådar går på fullständig tomgång, medan Hiros förehavanden börjar påminna allt mer om Leslie Nielsens senare, beklagliga humorsnedsteg. Hiro som jag annars faktiskt gillar.

Tredje avsnittet var väl bäst hittills eller nåt, men jag har fruktansvärt svårt att faktiskt BRY mig, vilket svärtar såväl denna som Prison Break hittills denna säsongen. Nåja, jag tyckte att Heroes började ganska försiktigt första säsongen, och att börja på ny kula efter klimaxet skulle väl kanske alltid innebära ett visst växelskifte.

House, Dexter och Bones förgyller tillvaron till den grad att jag i alla fall inte finner mig fullkomligt TV-apatisk, så med lite tur är det bara rivstarten som saknas i Heroes, och att vi snart är i gång igen.

Det är ironiskt hur jag har kompisar som alltid dissat grejer som X-Men fast samtidigt nu gillar Heroes. Det har hittills i säsong 2 blivit såna vibbar att jag nästan fått Wolverine-polisonger.

Trodde för övrigt aldrig att jag skulle bli glad att se Sylar igen.
Användarvisningsbild
Simon
Scooby

Inläggav RalfiParpa » ons okt 10, 2007 1:59

Ingenting hände, allt står stilla, West är en tönt bla bla bla osv. etc.
Ja, än sen?
Heroes är ett maffigt superhjälteepos, det medför många saker och transportsträckor som avsnitt 2.03 är bara en av dem. Historierna är nu så många och så separata att serien antagligen skulle ta skada av ett högre tempo. Det blir antagligen ändring på det när historierna sammanflätas men som det ser ut nu dröjer det nog ett bra tag till. Heroes kommer belöna vårat tålamod, jag är säker på den saken. Och om serien inte gör det får jag väl svära högljutt åt allt vad TV-serier heter, låsa in mig med S1-DVD:n, se på den som den 18 timmar långa film det ändå är och låtsas som om resten av serien inte finns.

Det sagt, 2.03 var ett väldigt svagt avsnitt, till och med betraktat som transportsträcka.
Flygscenen...
Senast redigerad av RalfiParpa ons okt 10, 2007 2:13, redigerad totalt 1 gång.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav HeY » ons okt 10, 2007 11:35

RalfiParpa skrev:Ingenting hände, allt står stilla, West är en tönt bla bla bla osv. etc.
Ja, än sen?
Heroes är ett maffigt superhjälteepos, det medför många saker och transportsträckor som avsnitt 2.03 är bara en av dem. Historierna är nu så många och så separata att serien antagligen skulle ta skada av ett högre tempo. Det blir antagligen ändring på det när historierna sammanflätas men som det ser ut nu dröjer det nog ett bra tag till. Heroes kommer belöna vårat tålamod, jag är säker på den saken. Och om serien inte gör det får jag väl svära högljutt åt allt vad TV-serier heter, låsa in mig med S1-DVD:n, se på den som den 18 timmar långa film det ändå är och låtsas som om resten av serien inte finns.

Jag känner för att lägga ett "word" där, och det tänker jag göra: WORD!

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav lilith » ons okt 10, 2007 13:51

RalfiParpa skrev:Flygscenen...

Va?! Gillade du inte flygscenen? ;)
Det enda jag tänkte där: Om han tappar henne gör det ju inget.

2.03 var väl en aning långsamt, ja. Men hade en del godbitar. Och jag ser fram emot fortsättningen på historien.
Sylar-historien var intressant. Han fick inte illusionistens kraft.
Nikki lämnade Mikah hos nån släkting som såg ut som en voodotant. Det kan kanske bli roligt.
Jag gillade faktiskt hur Hiros berättelse fördes fram genom att Ando läste lappar från svärdet. Han var mindre störig nu.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav HeY » ons okt 10, 2007 14:08

lilith skrev:Jag gillade faktiskt hur Hiros berättelse fördes fram genom att Ando läste lappar från svärdet. Han var mindre störig nu.

Det var faktiskt en utav grejerna jag störde mig mest på :D
Han lät så otroligt töntig när han läste upp texten, som om han försökte få det att låta som en spännande historia men istället lät det bara töntigt. Jag är inget stort fan av Hiro, det kanske märks?
Sark är den som fått mig att stå ut med Hiros scener och inte bara spolat över dem.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Simon » ons okt 10, 2007 15:56

Jisses. Jag är lika stort fan som alla andra av David Anders som Sark, men här tycker jag snarare att han är en direkt bidragande orsak till Leslie Nielsen-vibbarna. De har verkligen bara tagit honom som han är och stoppat in honom i en samurajrustning. Hiro i sin nutidsutstyrsel ser mer tidsenlig ut. De kunde åtminstone fixat till hans frisyr lite så han såg ut som ett drägg som har drivit runt där ett tag, men i stället har han någon halvt smakfullt sidokammad grej och karaktärsdjup som verkligen stinker av gästskådespel.

Han har dessutom så bisarrt överdriven engelsk accent att det är fullkomligt omöjligt att ta något han säger på allvar.. vilket i synnerhet är ett problem nu när man ska börja ta det han säger på allvar.

Fast ja, baken är så klart delad och allt det där.
Användarvisningsbild
Simon
Scooby

Inläggav lilith » ons okt 10, 2007 16:18

Sark? När heter han så? Jag förstår vem karaktären är, men känner inte igen namnet alls.
He smells like forrest.
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav HeY » ons okt 10, 2007 16:52

lilith skrev:Sark? När heter han så? Jag förstår vem karaktären är, men känner inte igen namnet alls.

Alias

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav lilith » ons okt 10, 2007 18:52

HeY skrev:
lilith skrev:Sark? När heter han så? Jag förstår vem karaktären är, men känner inte igen namnet alls.

Alias

Aha. En annan serie.

Och apropå en annan serie:
Simon skrev:Det är ironiskt hur jag har kompisar som alltid dissat grejer som X-Men fast samtidigt nu gillar Heroes.

Men jag skulle inte sälja Heroes genom att dra paralleller till x-men. Tror inte att alla som gillar Heroes skulle automatiskt gilla x-men. Men jag kanske bara läst/sett för lite av x-men för att inse det...?

Vet inte varför egentligen, men allt prat i den här tråden om x-men och hur krafter funkar i x-men stör mig lite. Hoppas inte manusförfattarna kan sin x-men, utan är "ospoilade" och utan några som helst föreställningar om hur krafter kan funka. Men det är nog för mycket begärt, det är nog alltför lätt att det sneglas på annat när man skriver. Jag vill att Heroes ska ha sitt eget universum, så att jag som tittare inte antas veta saker ("såhär funkar det med superhjältar, förstår du") utan att det egentligen presenterats i serien.
He smells like forrest.
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav HeY » ons okt 10, 2007 19:00

lilith skrev:Vet inte varför egentligen, men allt prat i den här tråden om x-men och hur krafter funkar i x-men stör mig lite. Hoppas inte manusförfattarna kan sin x-men, utan är "ospoilade" och utan några som helst föreställningar om hur krafter kan funka. Men det är nog för mycket begärt, det är nog alltför lätt att det sneglas på annat när man skriver. Jag vill att Heroes ska ha sitt eget universum, så att jag som tittare inte antas veta saker ("såhär funkar det med superhjältar, förstår du") utan att det egentligen presenterats i serien.

Jag håller med. Om det öppnas en skola för personer med speciella krafter i Heroes, då kommer jag nog ganska snart sluta titta.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Simon » ons okt 10, 2007 19:21

Näe alltså det tror jag faktiskt inte är någon risk. Jag tror tvärtom att de är fullt medvetna om att de inte får sudda linjen mellan Heroes och X-Men för mycket.

Min förvåning håller sig enbart till att människor som tidigare fullständigt frånskjutit sig hela den här "evolutionens hopp"-grejen med folk som får krafter plötsligt köper den med hull och hår, trots några närmast pinsamt vimsiga försök att koppla samman det med gener. "Han kan flyga, vilket förklaras med en viss gen!"

Hmm. :)

Hur som helst verkar det hotfulla med X-Men för dessa personer varit en kombination av att vara ny till ett universum som pågått i runt 50 år, och att hjältarna ikläder sig dräkter. Hade X-Men gått på TV med riktiga skådespelare och nedtonade dräktinslag så hade nog personerna i fråga vägrat bara på grund av namnet.

På något vänster har Heroes lyckats nästla sig in under huden på vanliga svensson som avfärdar X-Men av ren reflex, trots dess uppenbara, slående likheter.

Det tycker jag är lite ironiskt.

Fast också på ett sätt ganska uppmuntrande.
Användarvisningsbild
Simon
Scooby

Inläggav sp1keout » tor okt 11, 2007 0:59

Klurigt. Den här serien ger mig lite kickar ibland, men bara när jag tittar på serien. Så fort ett avsnitt är slut så längtar jag inte efter nästa.

Prison Break säsong 3 är däremot knark. Beroendeframkallande 2007.
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film