Buffybot Wannabe skrev:Har jag totalt missat något?
Det här hände tydligen i första avsnittet enligt imdb.com
Spoiler Heroes säsong 2.
Four months after the events of the showdown between Sylar and Peter, new Heroes emerge. These include Blackie, an Irish mobster who is 1,000 years old. Hiro remains in the past, but what will come of this? Someone dies and someone isn't dead. Claire has a boyfriend. New heroes are introduced.
Claires boyfriend är väl grabben på skolan antar jag, men vem fan är Blackie? När var han med? Och när fick man reda på att han är 1000 år gammal?
Missade jag det helt eller är det bara fel?
gaspode skrev:Jag förtydligade spoiler-varningen och tog bort spoilermärkningen på HeYs inlägg eftersom den meningen i sig inte är nån spoiler.
adolvsson skrev:gaspode skrev:Jag förtydligade spoiler-varningen och tog bort spoilermärkningen på HeYs inlägg eftersom den meningen i sig inte är nån spoiler.
Tja, det faktum att någon har Peter och att Peter överlevde säsong 1 kan ju uppfattas som spoilers, för den som inte hänger med så bra. Jag bara nämner utifallomatt...
gaspode skrev:ja jävlar. jaja, jag spoilermarkerar igen då!
Tinwiel skrev:Ni vet, Zach, Claires kompis på high school i Texas. Det här stod i senaste QX. (spoiler säsong 1)
"Det var tänkt att Claires kompis Zach (Thomas Dekker) skulle vara bög och att hans komma-ut-story skulle löpa parallellt med att Claire handskades med sina superhjälteproblem. Men när Dekkers manager fick redan på detta såg hon till att manuset ändrades och att Dekker skrevs ut ur serien. Dekker syns nu i The Sarah Connor Chronicles i amerikansk tv. "
Fjantigt. Jag vet inte vart QX har fått sina uppgifter ifrån men det skulle ju inte förvåna mig om det är sant. Synd. Zach var ju en av de bästa karaktärerna.
That's what his boyfriend said!gaspode skrev:suck...
adolvsson skrev:Det om att Zack skulle ha varit bög från början, det hade jag hört, men att det var därför han blev utskriven och managerns inblandning, det var nyheter. Antar att det mycket väl kan stämma. Tog för givet att bolaget låg bakom beslutet, vilket också låter otäckt logiskt. Kanske var det managern ändå och bolaget lär ändå inte ha gråtit några större tårar.
noike skrev:Managerteorin kan vara sann, men han som spelade Zack har å andra sidan spelat bög förr så... Jag vet inte.
Heroes 10/08/2007 5.0/11 among adults 18-49 from 9-10 p.m. Total Viewers 10.75M
Heroes 10/01/2007 5.5/13 among adults 18-49 from 9-10 p.m. Total Viewers 11.94M
One year earlier, Heroes averaged 12.96 million viewers and an equal 5.5/13 among adults 18-49.
Heroes 09/24/2007 6.5/15 among adults 18-49 from 9-10 p.m. Total Viewers 14.12M
Heroes debuted on the year-ago evening with 14.09 million viewers and a 5.9/14 in the demo.
RalfiParpa skrev:Ingenting hände, allt står stilla, West är en tönt bla bla bla osv. etc.
Ja, än sen?
Heroes är ett maffigt superhjälteepos, det medför många saker och transportsträckor som avsnitt 2.03 är bara en av dem. Historierna är nu så många och så separata att serien antagligen skulle ta skada av ett högre tempo. Det blir antagligen ändring på det när historierna sammanflätas men som det ser ut nu dröjer det nog ett bra tag till. Heroes kommer belöna vårat tålamod, jag är säker på den saken. Och om serien inte gör det får jag väl svära högljutt åt allt vad TV-serier heter, låsa in mig med S1-DVD:n, se på den som den 18 timmar långa film det ändå är och låtsas som om resten av serien inte finns.
RalfiParpa skrev:Flygscenen...
lilith skrev:Jag gillade faktiskt hur Hiros berättelse fördes fram genom att Ando läste lappar från svärdet. Han var mindre störig nu.
lilith skrev:Sark? När heter han så? Jag förstår vem karaktären är, men känner inte igen namnet alls.
HeY skrev:lilith skrev:Sark? När heter han så? Jag förstår vem karaktären är, men känner inte igen namnet alls.
Alias
Simon skrev:Det är ironiskt hur jag har kompisar som alltid dissat grejer som X-Men fast samtidigt nu gillar Heroes.
lilith skrev:Vet inte varför egentligen, men allt prat i den här tråden om x-men och hur krafter funkar i x-men stör mig lite. Hoppas inte manusförfattarna kan sin x-men, utan är "ospoilade" och utan några som helst föreställningar om hur krafter kan funka. Men det är nog för mycket begärt, det är nog alltför lätt att det sneglas på annat när man skriver. Jag vill att Heroes ska ha sitt eget universum, så att jag som tittare inte antas veta saker ("såhär funkar det med superhjältar, förstår du") utan att det egentligen presenterats i serien.
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare