Heroes

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav gaspode » ons sep 26, 2007 23:25

Nu är det jävlarnemej fixat med sidbrytningen. annars sidbryter jag ihop.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav RalfiParpa » ons sep 26, 2007 23:30

noike skrev: (spoiler s1+info om s2) Att sedan Adrian är en av de bästa skådespelarna i serien och att karaktären var mest mångbottnad i sin egenkärhet och vilja att skydda sin bror är en annan sak. Men det gjorde också att det hela fungerade.

Jo, men just därför gillar jag att han är kvar. Utan tvekan den mest fascinerande karaktären. Kring har ju inte ens utforskat hans förhållande med sin dotter, som gissningsvis kommer bli centralt framöver. Och jag menar, vad tror du att det här är, The Sopranos, där karaktärer dör brådstörtat och oceremoniellt precis när de börjat utvecklas? Det var visserligen inte så oceremoniellt i Nathans fall, men ändå. Så jag gillar att han är kvar, hur modigt det än hade varit att döda honom. Som sagt, det var knappast skrivet i sten att han dog, och jag tolkade det aldrig så...så det var inget jag ens tänkte på.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav LauraP » tor sep 27, 2007 11:17

det stör mig inte direkt att folk överlevde, men jag är mer skeptisk och kritisk den här säsongen... vi får se hur det utvecklas
Is this desire?
Användarvisningsbild
LauraP
Zeppo

Inläggav lilith » tor sep 27, 2007 12:13

2.01
noike: Angående Pasdar var det väl ingen som på fullt allvar trodde att han skulle försvinna??? Och allt detta tjat om x-men. Jag skiter i vad x-men gjorde eller inte gjorde. Bah!
Som sagt, det är inte samma Nathan riktigt. Jag gillar denna karaktären om möjligt ännu mer nu. Stort slöseri om han skulle försvunnit.

ok, noike, sluta läs här. Spännande med nya karaktärer. Religiösa Maya och hennes bror kan nog ha ett intressant möte med Mohinder och de andra. Hennes bror borde ju också ha nån kraft. Kanske upptäcker han den.
Stackars Claire som måste hålla tillbaka ALLT. Håller inte med nye vännens stämpel av henne som robot. Om man kan allt men inte tycker att resten av världen har med det att göra är man väl snarare en alien? Jaja...
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav AKS » sön sep 30, 2007 11:49

2.01: Mer eller mindre tråkigt avsnittet igenom.

Jag har ju inte sett 1.23, men det var inga problem. Ja, det enda är att jag inte fattar hur den irriterande lillflickan hamnade hos polisen. Usch, vilken hemsk unge.

Claire och hennes familj har som vanligt den bästa storylinen. Hiro den sämsta. Usch, vad jag önskar att Hiro kunde skrivas ur serien!!

Ali Larters karaktär var inte med. Det är väl för mycket att hoppas på att hon skrivits ur serien. Hon och Micah är stentrista.

Behövde vi verkligen fler karaktärer? Han på Claires skola kan jag förstå (suck och stön att Claire är så satans dum att hon håller en hand över en låga där alla kan se och sen hoppa ner från tornet, d'oh!). Men de där mexikanska syskonen? Ännu fler karaktärer ger ju mindre tid till att ge bra scener till de karaktärer vi redan har lärt känna och som det var för många av till att börja med.

Detta är det nya Lost. Jag ser fast jag inte vill. Med Lost betalade det ju sig iom att andra halvan av S3 var riktigt bra, men jag plågades ju i två år för att komma dit. Vi får se vad som händer med Heroes.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav HeY » sön sep 30, 2007 14:30

AKS skrev:Claire och hennes familj har som vanligt den bästa storylinen. Hiro den sämsta. Usch, vad jag önskar att Hiro kunde skrivas ur serien!!

Word!

AKS skrev:Ali Larters karaktär var inte med. Det är väl för mycket att hoppas på att hon skrivits ur serien. Hon och Micah är stentrista.

(spoiler angående karaktär) Nej, Ali Larter är med redan nästa vecka.

AKS skrev:Detta är det nya Lost. Jag ser fast jag inte vill. Med Lost betalade det ju sig iom att andra halvan av S3 var riktigt bra, men jag plågades ju i två år för att komma dit. Vi får se vad som händer med Heroes.

Jag håller inte med, Heroes är mycket intressantare än Lost IMO.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Tinwiel » sön sep 30, 2007 14:42

Heroes och Lost har vissa likheter, började starkt och spännande, och vissa karaktärer som håller en fast ( mer i Heroes än Lost kanske) och sen så blev det lite tråkigare och avmättat mot slutet av säsongen och dom får svårt i och med andra säsongen. Fast Heroes har ju ändå Claire och Peter, jag kommer inte ihåg att Lost hade några såna karaktärer som jag brydde mig om.. Vart ville jag komma med det här? Hmm.... att Heroes är bättre men att den har tappat lite fart och att bristerna blir mer och mer irriterande (Hiro bla!).
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav sp1keout » mån okt 01, 2007 2:50

2o1
Vad var det för pojkhalva som satt och käkade middag med Claires familj egentligen?
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav RalfiParpa » mån okt 01, 2007 3:56

sp1keout skrev:2o1
Vad var det för pojkhalva som satt och käkade middag med Claires familj egentligen?

Det var Lyle Bennet, Claires lillebror.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav sp1keout » mån okt 01, 2007 8:50

RalfiParpa skrev:

Berätta mer om varför han var sig så olik.
Lite som Peter Petrelli
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav HeY » mån okt 01, 2007 19:06

sp1keout skrev:
RalfiParpa skrev:

Lite som Peter Petrelli

Jo, när man kommer in i en viss ålder, låt oss säga 10-15, så händer det något med våra mänskliga kroppar. Det vill säga, vi utvecklas snabbt om mycket, detta kallas puberteten. Killar växer oftast väldigt mycket på längden och får hår på ställen de de annars inte brukar ha det vid de unga åren. Sedan så får de också mörkare, och ljusare i vissa fall, röst vilket kallas målbrottet. Sedan så händer det massor av spännande saker med det så kallade könsorganet också, men det kan vi ta en annan gång.

Ska vi gissa att det är det som har hänt med lillebrodern, för det var samma skådespelare ;)

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav sp1keout » mån okt 01, 2007 22:46

whatev, fortfarande helt olik sig. (eller så missminner jag mig bara)

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav HeY » mån okt 01, 2007 22:55

sp1keout skrev:whatev, fortfarande helt olik sig. (eller så missminner jag mig bara)

Se på Heroes på onsdag på TV4 så kan du se att det är samma, såvida han nu är med i just det avsnittet. Men jag tror han är det :?

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav gaspode » mån okt 01, 2007 23:03

Jag reagerade på precis samma sak faktiskt, även om jag räknade ut vem det var :D
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav sp1keout » mån okt 01, 2007 23:18

gaspode skrev:Jag reagerade på precis samma sak faktiskt, även om jag räknade ut vem det var :D

HAHAHHAHAHAHAHA

Knasboll, var en retorisk fråga.
Var inte som att jag trodde det var en främling, hahaha, hade varit lite lustigt faktiskt :)

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav adolvsson » mån okt 01, 2007 23:20

sp1keout skrev:Knasboll, var en retorisk fråga.
Var inte som att jag trodde det var en främling, hahaha, hade varit lite lustigt faktiskt :)

You are such a teaser japanese.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav sp1keout » mån okt 01, 2007 23:35

adolvsson skrev:
sp1keout skrev:Knasboll, var en retorisk fråga.

You are such a teaser japanese.

Tyvärr, jag fanns inte på Per Gessles tid så jag förstår inte din poäng, Herr Lustig Kurresson :devil: :roadkill: :monsterhug:

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav Rombat » tis okt 02, 2007 5:03

HeY skrev:
sp1keout skrev:
RalfiParpa skrev:

Lite som Peter Petrelli

Jo, när man kommer in i en viss ålder, låt oss säga 10-15, så händer det något med våra mänskliga kroppar. Det vill säga, vi utvecklas snabbt om mycket, detta kallas puberteten. Killar växer oftast väldigt mycket på längden och får hår på ställen de de annars inte brukar ha det vid de unga åren. Sedan så får de också mörkare, och ljusare i vissa fall, röst vilket kallas målbrottet. Sedan så händer det massor av spännande saker med det så kallade könsorganet också, men det kan vi ta en annan gång.

Ska vi gissa att det är det som har hänt med lillebrodern, för det var samma skådespelare ;)
Oh! Puberty-FACE! :D

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav HippieSpellan » tis okt 02, 2007 9:32

jag hade samma problem medmamman. changes!
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav HeY » tis okt 02, 2007 21:35

2x02
Detta gillade jag mycket, bättre än förra veckan.
Claire bäst som vanligt, jag tror inte det någonsin kommer att ändras. Riktigt snygg effekt med tån måste jag säga.
Hiro är fortfarande riktigt mesig, men idag stod jag ut med honom mer än förra veckan. Men han kommer aldrig att kunna bära upp en scen själv och David Anders Fish-kommentar var nog det bästa av alla Hiros scener. Så sant är det också! Hiro ser ut som en FISK!! Jag älskar att de har tagit in David för att plåga Hiro, förra veckan var det med stryk och denna veckan retsamma kommentarer om hur konstig Hiro ser ut :D

Peter är intressant, men han kommer att bli ännu mer intressant när han får minnet tillbaka. Denna storylinen känns mest som en ursäkt för att dra ut på tiden.

Ingen Nikki i detta avsnittet, varför var hon med i trailern då :?

Jag tycker fortfarande att Heroes är jäkligt bra. Det har sina brister, men jäkligt bra är det ingen tvekan om.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav LWes » tis okt 02, 2007 21:48

2x02
Jag tycker att det är sjukt att Clair gör massa sånna saker hela tiden, har hon ingen känsel? Har dom förklarat det? För man kan inte bara stoppa ner en hand i kokande vatten eller klippa av sin tå så där utan att påverkas. Hon kanske kan "stänga av" sin känsel eller något.
Tyckte att det med Hiro var bra, det var bra upplagt tycker jag.
att Haitian var med gjorde mig mycket glad och jag hoppas att han kommer vara med mycket nu. Han är min favorit i serien tro det eller ej.
Gillade när Peter och Nathan's mamma skrek åt Matt att hålla sig borta ur hennes huvud. Det med den äldre generationen är verkligen jätteintressant!!! Bra att hon inte dog, för då kanske hon kan ge oss några svar.
Att Peter inte minns något kan man ju fundera över nu när Haitian är med igen, jag tror inte att det var just han som gjorde det dock. Kanske har "företaget" en till med samma kraft som jobbar för dom? Det hade varit intressant.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav HeY » tis okt 02, 2007 21:58

LWes: En teori bara, jag har ingen aning men känselsinnet smärta är väl snarare en reaktion mot att kroppen skadas. Det är kroppens reflex, dens respons på att det inte är bra för den. När Claire stoppar ner handen i en kokande gryta så tål hennes kropp det, därmed utvecklas ingen respons - det vill säga smärta - från henne. Ja det är nog vad jag tror iaf.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Rombat » tis okt 02, 2007 23:18

HeY och LWes:Äsch vad ni ska krångla till. Det är bara så att hon inte är rädd för smärta och därför inte bryr sig om den särskilt mycket.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav gaspode » lör okt 06, 2007 1:40

hennes kropp skadas ju, bara att skadan inte är permanent. Men på något sätt känner hon ju mindre smärta än vanligt iaf. annars hade hon ju knappast stoppat ner handen i kokande vatten :)

helt ok avsnitt. (marginellt men ändå) mindre irriterande Hiro.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav AKS » lör okt 06, 2007 10:13

Jag trodde jag var inne i Dexter-tråden och blev helt chockad då jag läste "helt ok avsnitt". Sen insåg jag att jag klickat på fel länk då jag läste om Hiro.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » lör okt 06, 2007 10:17

AKS skrev:Jag trodde jag var inne i Dexter-tråden och blev helt chockad då jag läste "helt ok avsnitt". Sen insåg jag att jag klickat på fel länk då jag läste om Hiro.

Fniss. Om Dexter sjunker till "helt ok avsnitt", då kommer jag nog ge upp all form av tv. För en vecka eller två i varje fall.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » lör okt 06, 2007 10:25

Ja, det var ungefär så jag kände. Eller så kanske jag hade gett upp gaspode?

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » lör okt 06, 2007 10:35

Nej! Inte gett upp gaspode, men kanske haft ett allvarligt prat om hur hans attityd och livsstil kommer leda honom i fördärvet.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » lör okt 06, 2007 11:20

Himla tur att jag inte behöver ha det samtalet dock för att tycka att Heroes är helt okej är ju inte så hemskt. Och inte så traumatiskt för mig.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav lilith » lör okt 06, 2007 18:45

2.02
HeY skrev:LWes: En teori bara, jag har ingen aning men känselsinnet smärta är väl snarare en reaktion mot att kroppen skadas. Det är kroppens reflex, dens respons på att det inte är bra för den. När Claire stoppar ner handen i en kokande gryta så tål hennes kropp det, därmed utvecklas ingen respons - det vill säga smärta - från henne. Ja det är nog vad jag tror iaf.

Jag har också tänkt på det. Speciellt när hon klippte av tån. Hon har ont, det syns ju. Men det verkar vara tolererbart. Kanske återskapas kroppen i så snabb takt att smärtan inte hinner bli sådär outhärdlig. Plus att hon vet att hon inte behöver vara rädd. Det kanske sitter i hjärnan helt enkelt.

Smärta känner du om nervändarna för smärta retas. Precis som känselnerverna i huden, fast det är olika nerver. Det är därför som man reflexmässigt vill ta på en kroppsdel som gör ont. Som när man slår i tårna och vil krama dem lite. Det hjälper faktiskt. Man "distraherar" kroppen med att aktivera känselnerverna, så impulserna från smärtnerverna dämpas lite.
Det kan ju vara så att impulserna från hennes smärtnervbanor dämpas av hennes regenererande.

Tyckte annars det var ett bra avsnitt. Oväntat att egelske japan-hjälten skulle visa sig vara en odödlig (samma kraft som Claire antar jag). Kul. Då kanske den delen av historien bli lite roligare.

Å ena sidan tycker jag det är idiotiskt av Claire att avslöja sig sådär hela tiden med sina stunts. Men å andra sidan ska man inte glömma att hon bara är 16 år och försöker hitta sig själv. Kämpigt för en vanlig "dödlig", och säkert mycket värre för henne i hennes situation. Hon är lite rebellisk i sin natur, det märks ju i hennes samtal med pappan. Dessutom gjorde hon det där med kokande handen och avklippta tån hemma. Hur skulle hon veta att det skulle stå nån och levitera utanför sitt sovrumsförnster???
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film