caffeineaddict skrev:Tittar någon här på CSI: NY och kan ge någon form av helhetsomdöme av den hittills? Gärna i jämförelse med den första säsongen av CSI, då det nästan är det enda jag har sett av någon av serierna. CSI: NY intresserar mig av en enda orsak: Gary Sinise.
Jag har sett alla avsnitt av alla CSI-serier (tror jag). Förutom senaste ab NY som jag just laddade hem.
Jag tycker att gämfört med dom andra serierna ligger den i samma klass men det kanske beror mer på vad man gillar i serien.
CSI: Las Vegas är ju den bästa för den har bara en härlig kännsla över sig tycker jag. och CSI-gänget är det bästa.
och fallen i Las Vegas brukar vara intressanta.
I CSI: Miami brukar fallen oftast vara lite tråkigare men karaktärerna som individer är intressantare. Det är en del mer personliga fall där.
I CSI: NY tycker jag att dom haft många väldigt bra fall och kanske för att New York är ett intressantare ställe kanske? För dom har haft några riktigt bra avsnitt.
Men även om jag gillar alla karaktärerna tycker jag att deras CSI team är det svagaste.
Deras doktor (Hill Harper) är den bästa doktorn av CSI-doktorerna.
Deras poliskomisarie (Eddie Cahill) är den bästa av CSI-poliserna.
Vanessa Ferlito är den coolaste av CSI-tjejerna och Carmine Giovinazzo är typ den coolaste i hela CSI.
Så hur kan CSI: NY's CSI team vara det svagaste? Förmodligen för att man inte fått veta så mycket om karaktärerna. Medan karaktärerna förmodligen är dom coolaste som känner man dom trots allt inte... Det har bara gått 11 avsnitt än så länge men i alla fall.
Gary Sinise är väl bra, men jag är inte allt för förtjust i honom. Han är för tråkig (karaktären alltså). Han är som en exakt kopia av CSI: Las Vegass Gil Grissom och CSI: Miami's Horatio Caine.
Fast medan dom två har lite individuella personligheter tycker jag inte att Mac Taylor (Gary Sinise) har visats som en 'person' utanför sitt jobb.
Inte som jag lagt märke till i alla fall.
Så om du vill se serien för hans skull kommer du nog inte bli speciellt besviken eftersom han är med mest i serien.
Lite längre in i serien kommer man förmodligen lära känna karaktärerna bättre, men det går så mycket långsammare i CSI än i en vanlig dramaserie eller till och med en 'vanlig' polisserie.
Det är också det och deras 'fristående avsnitt regel' som gör att CSI-serierna aldrig kan nå toppen på min lista av favoritserier.