Andra serier...

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav AKS » ons dec 29, 2004 22:48

The Dead Zone S3

Nejdå, jag sa fel. Rebecca är det. Har haft jättesvårt att lära mig hennes namn av nån anledning. Rebecca/Sarah/Rachel, välj själv.... kan skriva vilkets om helst av dem och mena Rebecca. :)

Coolt var ju då hon hypnotiserade Johnny så att han inte skulle se vad hon gjorde i visionerna framöver. Min första reaktion var: "You f*cking bitch!" (Gillar verkligen Johnny som karaktär så tog det nästan personligt.) Jag trodde då att hon hade nån jättestor plan på gång, att hon typ arbetade med Stillson eller nåt sånt. Sen visade det sig att hon "bara" ville hämnas sin syster... Fast vem vet vad hon har på gång annars också?

Och hur kan hennes död/liv påverka harmageddon? För man måste väl tolka det som så... att Johnny inte ska rädda henne eftersom det har nåt med framtiden att göra.

Som sagt: fascinerande serie.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » ons dec 29, 2004 23:01

SMASKIG NYHET!!!

THE INSIDE (FOX) - Adam Baldwin ("Firefly") has joined the cast of the midseason drama, about a young, ambitious F.B.I. agent (Rachel Nichols) who is assigned to the agency's Los Angeles Violent Crimes Division. Baldwin will play a tough, seasoned F.B.I. agent in the project, a man's man with 25 years on the job. Jay Harrington also stars as the partner of Nichols' character.

Adam Baldwin! I Tim Minear's nya serie! Som enligt imdb även Jane Espenson ska skriva manus till.
Måste se!

För övrigt fick jag just höra om "Into the West". En 12-timmars mini-serie av Steven Spielberg med massa skådisar man känner igen.
http://shorl.com/fujutagyfradro

Bl.a. Christian Kane, Alan Tudyk, Skeet Ulrich (som hade huvudrollen i David Greenwalt's spektakulära bra serie Miracles) Tyler Christopher (som spelade "Wolfram & Hart lawyer" i Five by Five)
och massa andra skådisar som man känner igen från annat.
Vad den handlar om har jag ingen aning.
Senast redigerad av LWes tor jan 06, 2005 19:07, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » tor dec 30, 2004 18:45

Ang. tillgången till The Dead Zone S3.

http://www.tvtorrents.tv så finns alla avsnitt av S3 (utom 3.1) listade. Sen så vet jag inget om torrents utan jag klickar bara och hoppas på det bästa. Vad är seeds och peers? Påverkar det tillgången? Nåväl, de flesta S3-avsnitt är i alla fall listade där.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav latarmig » ons jan 05, 2005 5:45

Kalla mig pervers (nä, snarare omogen) men jag är barnsligt förtjust i Shasta. Jag borde inte tycka om sånt skräp, men jag kan bara inte låta bli att skratta.
latarmig
Big Bad

Inläggav Ai » ons jan 05, 2005 21:58

Jag som senaste åren försökt undvika dokusåpor.... som egentligen inte har mycket att säga till fördel om deras existens överhuvudtaget....

Jag vet inte om jag kan skylla på att vi öppnade nyårsskumpan som blivit kvar sen nyår eller inte, men Amish in the City!!! Helt underbart!

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Illyria » ons jan 05, 2005 21:59

Amish in the city är faktiskt rätt underhållande, just för amish-delen.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » ons jan 05, 2005 22:08

Umm, har den börjat sändas än? Var inte det nästa vecka? F*ck! Missade det. Iofs följer jag ju Top Model 3, men av ren nyfikenhet hade jag ju kunnat spela in det. (Kollade i tv-tidningen och såg att de gick samtidigt.)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » ons jan 05, 2005 22:16

Damn, nu missade jag ju Top model. Måste leta upp en torrent.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav brat » tor jan 06, 2005 1:08

Mutter mutter!
Var tog the L Word vägen?!?
Jag har lydigt följt det en gång i veckan på störiga tv3 och det ska man ha cred för - det är allt för lätt att ladda ned allt och så har man inget godis kvar. Men med två avsnitt kvar blev det tvärt slut. Eller missade jag bara när de gick - någon som sett om de visats??
Jag tänkte att det var jullov några veckor men kollar man nu på tv3 står den inte ens med i deras lista. Och mailar man tv3 får man ett autosvar om att de i princip inte bryr sig om vad du skriver eller tycker och att de faktiskt aldrig svarar på mail. Dumma tv3. Älskar kanal5.
Så bra var inte serien, men den var värd att se för Kates skulle (Young Americans) och man har faktiskt rätt att bli lite upprörd när det bara försvinner två avsnitt så där! Nu blir det till att ladda ned, jag är less på att var lydig.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav LWes » tor jan 06, 2005 1:46

Ai skrev:Jag som senaste åren försökt undvika dokusåpor.... som egentligen inte har mycket att säga till fördel om deras existens överhuvudtaget....

Jag vet inte om jag kan skylla på att vi öppnade nyårsskumpan som blivit kvar sen nyår eller inte, men Amish in the City!!! Helt underbart!

Ja Amish in the City är mycket bra! Jag laddade hem det i takt med att det visades i USA.
Men det var mycket bra. och intressant och lärorikt också.
Innan jag såg det visste jag inget om Amish-folk.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » tor jan 06, 2005 15:10

Tittar någon här på CSI: NY och kan ge någon form av helhetsomdöme av den hittills? Gärna i jämförelse med den första säsongen av CSI, då det nästan är det enda jag har sett av någon av serierna. CSI: NY intresserar mig av en enda orsak: Gary Sinise.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav LWes » tor jan 06, 2005 16:19

caffeineaddict skrev:Tittar någon här på CSI: NY och kan ge någon form av helhetsomdöme av den hittills? Gärna i jämförelse med den första säsongen av CSI, då det nästan är det enda jag har sett av någon av serierna. CSI: NY intresserar mig av en enda orsak: Gary Sinise.

Jag har sett alla avsnitt av alla CSI-serier (tror jag). Förutom senaste ab NY som jag just laddade hem.

Jag tycker att gämfört med dom andra serierna ligger den i samma klass men det kanske beror mer på vad man gillar i serien.
CSI: Las Vegas är ju den bästa för den har bara en härlig kännsla över sig tycker jag. och CSI-gänget är det bästa.
och fallen i Las Vegas brukar vara intressanta.

I CSI: Miami brukar fallen oftast vara lite tråkigare men karaktärerna som individer är intressantare. Det är en del mer personliga fall där.

I CSI: NY tycker jag att dom haft många väldigt bra fall och kanske för att New York är ett intressantare ställe kanske? För dom har haft några riktigt bra avsnitt.
Men även om jag gillar alla karaktärerna tycker jag att deras CSI team är det svagaste.
Deras doktor (Hill Harper) är den bästa doktorn av CSI-doktorerna.
Deras poliskomisarie (Eddie Cahill) är den bästa av CSI-poliserna.
Vanessa Ferlito är den coolaste av CSI-tjejerna och Carmine Giovinazzo är typ den coolaste i hela CSI.
Så hur kan CSI: NY's CSI team vara det svagaste? Förmodligen för att man inte fått veta så mycket om karaktärerna. Medan karaktärerna förmodligen är dom coolaste som känner man dom trots allt inte... Det har bara gått 11 avsnitt än så länge men i alla fall.
Gary Sinise är väl bra, men jag är inte allt för förtjust i honom. Han är för tråkig (karaktären alltså). Han är som en exakt kopia av CSI: Las Vegass Gil Grissom och CSI: Miami's Horatio Caine.
Fast medan dom två har lite individuella personligheter tycker jag inte att Mac Taylor (Gary Sinise) har visats som en 'person' utanför sitt jobb.
Inte som jag lagt märke till i alla fall.

Så om du vill se serien för hans skull kommer du nog inte bli speciellt besviken eftersom han är med mest i serien.
Lite längre in i serien kommer man förmodligen lära känna karaktärerna bättre, men det går så mycket långsammare i CSI än i en vanlig dramaserie eller till och med en 'vanlig' polisserie.
Det är också det och deras 'fristående avsnitt regel' som gör att CSI-serierna aldrig kan nå toppen på min lista av favoritserier.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav adolvsson » tor jan 06, 2005 19:01

LWes:
Är det månntro din länk några inlägg upp, den om Into the West, som brutalt våldtar sidbredden här? Mucho annoying, very mucho. Dagens tips (goes for all else too, muddafukkahs): http://shorl.com/.

Nog viskat.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav LWes » sön jan 09, 2005 23:35

Jag fortsätter att tro att Johnny Zero kommer vara grymt bra:

http://shorl.com/hibranadrirehu
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav qarlsson » mån jan 10, 2005 18:03

Angående HBO's nya serie Unscripted:

From Steven Soderbergh's and George Clooney's Section Eight production company, UNSCRIPTED is a half-hour comedy series that blends improvisation and real incidents to chronicle the lives of three promising young actors as they navigate the rough waters of show business. "The truth of the matter is less than five percent of our union makes all the money," Clooney says. "And that's just the people in the union. There are so many actors that get up every morning and — forget getting a job — they try to get an agent. Or an audition. We're trying to show what it is that we do. It's completely unlike the way it's usually portrayed."

As its name implies, UNSCRIPTED features no written lines of dialogue. The cast members improvise their lines in situations based on their own experiences and those of the show's creators. There are no rehearsals, no retakes and no reshoots. The result is a dry-humored insider's look at what it takes to make it big — or at least make a living — in Hollywood.

Hm, kan vara något. HBO-serier är alltid värda att ge en chans och jag snappade precis upp en torrent på piloten som jag är i full fart att slanga hem nu. Någon annan som fått upp ögonen för denna?
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav Off » mån jan 10, 2005 18:09

Låter intressant men jag har svårt att se att det ska vara jätteroligt om varje scen bara filmas en gång och är påhittad på plats.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav qarlsson » mån jan 10, 2005 18:14

Mm, mycket hänger onekligen på att skådespelarna är förbaskat bra då det inte finns något manus.. Sett ur ett anekdot-perspektiv kan det vara riktigt intressant - få lite insikt i hur det fungerar i branschen.
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav LWes » mån jan 10, 2005 18:29

Jag vet inte riktigt vad jag tycker om Unscripted.
Till att börja med så var den ju inte rolig, inte som Curb Your Enthusiasm eller liknande.
Och jag mådde bara dåligt av att se den. Man tycker bara synd om dom hela tiden.
Jag ville egentligen mest se det för att Bryan Greenberg från One Tree Hill skulle vara med och eftersom han är den som nog är med mest blev jag inte besviken på det. Plus man fick se honom spela gitarr och sjunga lite också.
Så Krista Allen från Baywatch och Days of our Lives är också med mycket och henne gillar jag också, för jag gillar Days of our Lives och så är hon snygg.
Den sista huvudpersonen, Jennifer Hall var bara tråkig.

Jag gillar mer att se folk som det går bra för så man kan vara glad för dom än att se folk som det inte går så bra för som man bara tycker synd om.
Jag vet inte hur länge jag orkar följa serien...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav LWes » tis jan 11, 2005 17:07

Något som jag måste få sagt:
Varje gång jag ser ett nytt avsnitt av Boston Legal förundras jag över hur fantastisk William Shatner ser ut för sin ålder!
Han fyller 74 i år!
Han är bara för underbar i Boston Legal. Det är en riktigt härlig serie...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » tis jan 11, 2005 17:33

LWes: 74!?!? Jag trodde han kanske var något år över 60!

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav LWes » tis jan 11, 2005 17:53

caffeineaddict skrev:LWes: 74!?!? Jag trodde han kanske var något år över 60!

Jag vet! han ser inte ut att vara äldre än 60!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Off » tis jan 11, 2005 18:07

Ahh The Shatner (Birthday: March 22, 1931). Still kicking it old school!

Denny Crane....
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Yog-Sothoth » tis jan 11, 2005 18:57

Jepp, och han släpper fortfarande galna spoken word-popskivor. :)
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav LWes » tis jan 11, 2005 18:58

Off skrev:Denny Crane....

Denny Crane 8)
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Off » tis jan 11, 2005 18:59

Yog-Sothoth skrev:

Jepp, och han släpper fortfarande galna spoken word-popskivor. :)

Du säger galna, jag säger briljanta. :) En av förra årets bättre skivor.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Langtry » lör jan 15, 2005 14:33

Vet inte om nå'n annan här än jag ser SG Atlantis...

Iaf, såg senaste avsnittet 1x17 där de ska skicka meddelanden hem till sina nära och kära men de får inte avslöja var de är eller vad de gör. So far so good, de måste ju vara lite sneaky men det funkar kanske inte så bra när flera av dem sitter med sina expeditionsjackor på sig som har ett stort märke på höger arm där det står Atlantis med stora bokstäver...

Om deras nära och kära inte är helt blåsta är det ju inte svårt att lägga ihop 1+1 =)

That'll put marzipan in your pie plate, Bingo!
Användarvisningsbild
Langtry
Zeppo

Inläggav adolvsson » lör jan 15, 2005 15:03

The Shatner!

Och för som vill se Miracles antar jag att det här får anses som goda nyheter:
http://www.tvshowsondvd.com/newsitem.cfm?NewsID=2731
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Off » tis jan 18, 2005 10:31

Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav noike » tis jan 18, 2005 12:41

Off skrev:http://tvshowsondvd.com/newsitem.cfm?NewsID=2748
Yay! Ze Zcrubz iz ze coming.

4 skivor för 22 komediavsnitt? Damn. Förhoppningsvis en fet utgåva med andra ord.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » tis jan 18, 2005 12:52

noike: Tja, det är samma som för Simpsons eller Seinfeld-boxarna. 6 avsnitt var på de 3 första skivorna, 4 avsnitt + extramaterial på den sista. Rätt standard för komediserier på DVD.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film