Queer as Folk

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav brat » mån apr 24, 2006 1:50

Ai skrev:Desstuom så skriver du om karaktärerna som om dom är nära vänner och det älskar jag dig för! :lovebunny:

De är nära vänner... bara eventuellt kanske inte till mig. :D

Tinwiel skrev:Det är så roligt att läsa att också andra får det där "se en ny favoritserie"-beteendet, då man ser 5-10 avsnitt om dagen, och då verkligheten utanför känns helt onödig och .. ja lite overklig. ;)

Jag har en väldigt besatt personlighet så det här är inte precis ovanligt. Men det är ändå ganska extremt, till och med för att vara jag. :) Verklighetens overklighetskänsla känner jag väl igen, det är jobbigt. Den upplevde jag i lördags. Inget verkade direkt levande utan mer som stillbild.

Tam skrev:1x09Så du älskade "I sexbot, you Jane" också? Är du inte lite väl entusiastisk då?

Måste jag skämmas mer om jag erkänner att jag älskade det eller om jag erkänner att jag inte har någon aning om vad du pratar om... Om sanningen ska fram så stämmer det senare.
Personligen väljer jag i vilket fall att tycka att det inte går att vara för entuasiastisk. :)
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav brat » mån apr 24, 2006 1:59

1x13
Justin är ju så söt! Älskar hur han leker runt Brian. Men jobbkillen som Brian träffade gav mig magkramp. Så snart Michael varnat honom förstod man att han skulle ställa till problem. Jag vill inte ha problem och stämningar för sexuella trakasserier. Jag vill ha roliga Justin!

Jag trodde inte att jag skulle orka igenom de hysteriskt tråkiga lesbiska otrohetsscenerna. Jag hade spolat om jag inte var rädd för att missa något annat. Fatta så tråkiga. Inget mer sånt tack!

Eehhie! Jag har aldrig kollat vem som skrivit avsnitt förr men vad råkar jag se nu: Drew Z Greenberg! ...fast tragiskt nog så var det här inte alls ett av de bättre avsnitten. Bara få små höjdpunkter. (Börja inte prata massa skit nu om Greenberg, jag gillar honom. Han skrev Smashed. :D )

1x14
JAG ÄLSKAR JUSTIN!!
Jag hade allvarligt glädjetårar i ögonen! :D ("Hade" – vem lurar jag? Jag har glädjetårar i ögonen!)

++ Bäst som vanligt var allt med Brian och Justin! Att Justin fick vara den som räddade Brian var så underbart. Och en liten aning förutsägbart. Direkt Justin fick syn på skitkillen tänkte jag "ragga upp honom, erkänn att du är minderårig och hota honom" och han lydde. :D Fast jag vill att Brian ska veta vad Justin gjorde. Tror ni att han misstänkte något? Får han någonsin veta?

+ Näst bäst var så klart att Em äntligen är tillbaka. Hur söta var Ted och Em!? Trodde att jag skulle dö när de blev så känslosamma! (Än om straighta Em var väldigt söt på ett enfaldigt sätt. Hihi. "Den perfekta killen" var dock riktigt ful och skabbig.)

- Näst sämst var alla doktor-scener. Doktorn var fånig som trodde att han kunde tvinga Michael att inte träffa Brian och det var förutsägbart att Michaels lögner skulle skita sig.

-- Sämst med hästlängder var tjejernas scener. Tack och lov var de färre den här gången. Men gråtiga tjejer är faktiskt lika tråkiga som otrogna tjejer. Jag upptäckte tom att jag satt och gjorde kräkljud under scenen i Brians våning. Räddningen var en suddig liten Brian man kunde fokusera på i ett hörn.

Nu hade jag tänkt sluta. Men det var innan jag såg 1x14.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Glorificus » mån apr 24, 2006 2:13

brat skrev:
Tam skrev:1x09Så du älskade "I sexbot, you Jane" också? Är du inte lite väl entusiastisk då?

Måste jag skämmas mer om jag erkänner att jag älskade det eller om jag erkänner att jag inte har någon aning om vad du pratar om... Om sanningen ska fram så stämmer det senare.
Personligen väljer jag i vilket fall att tycka att det inte går att vara för entuasiastisk. :)

1x09
Jo, om man älskar den hemska cyberfantasikillen... :D Men det var vad jag tyckte var den sämsta detaljen i hela serien, så då kommer du nog verkligen att älska resten extremt mycket. :P

Edit: Ooh, förresten är Brokeback Mountain-gänget hos Oprah i morgon! Det här verkar vara bästa platsen att kommunicera med dig, hihi...
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav brat » mån apr 24, 2006 3:48

1x15
Nja, avsnittet hade ett par intressanta scener men det var inte lika bra som de tidigare 14 avsnitten. Jag började inte se den här serien för pappa-son förhållanden. Men nåja, det suger ju inte att se Brian med bar överkropp hålla sin bebis. Men seriöst, kan han lära sig att fråga vem han pratar med innan han börjar säga konstiga saker??

On a different note: Hårigt SMsex är inte sexigt. *ryser*

1x16
Jag var redo att börja klaga på att det var för lite Brian+Justin och för lite Justin på egen hand. Och då kom precis det jag väntade på. Både deras förhållande och Justins egna liv fick utrymme att utforskas lite.

Brians reaktion till att Justin kanske inte bor kvar efter examen och är där för honom närhelst han önskar var underbar, helt spontan och ärlig inte alls inövat cool som Brian ofta är. Underbar replik:
Justin (till Brian): What, do you give a shit?
Deras nakna säljscen var också rätt kanon! Allt med Chris Hobbs är också intressant, får se hur det slutar.

Sedan står det också "Lite besvike Bra pam" på min yttepyttelilla anteckningslapp, men jag vet inte vad det ska betyda så jag kan inte riktigt kommentera vad det nu än var.

I början av avsnittet känns det alltid lätt att sluta i slutet. I slutet av avsnitten är det praktiskt taget omöjligt. Det är lustigt. Men jag tyckte just att jag såg en katt gå förbi på golvet (jag har ingen katt), då har man suttit och stirrat för länge. God Natt! ;)
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Ai » mån apr 24, 2006 7:31

Jag har en liten fråga nu till de som sett hela serien:

brat har blivit helt besatt - det tror jag vi alla kan komma överrens om (hon erkänner själv ju) - och det mycket tidigare än nån annan av oss. Frågan är nu: Kommer hon att öht sova nånting alls efter att ha sett balen och överfallet, eller kommer hon att sträck-se resten av serien? :D

Glory: Det kan behövas en intervention här.... 8)

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tob » mån apr 24, 2006 8:34

Ai skrev:Jag har en liten fråga nu till de som sett hela serien:

brat har blivit helt besatt - det tror jag vi alla kan komma överrens om (hon erkänner själv ju) - och det mycket tidigare än nån annan av oss. Frågan är nu: Kommer hon att öht sova nånting alls efter att ha sett balen och överfallet, eller kommer hon att sträck-se resten av serien? :D

Med undantag för de 2-3 första avsnitten så tycker jag första halvan av S2 är den svagaste i hela serien. Det är väl den biten som skulle kunna dra ner tempot för henne enligt mig. Men, nä, jag tror inte det, det blir nog mer eller mindre sträck-se för brat.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Ai » mån apr 24, 2006 12:35

Försöker lära mig att använda gradients och adjustment layers och samtidigt få nån egen form av stil på bilderna. Men det är svårt.

Bild

Allt jag gör känns halvfärdigt. :(

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav brat » mån apr 24, 2006 12:52

Det är med disciplin se-allt-på-en-gång-djävulen ska besegras. Så nu får jag inte se mer QaF förrän jag har gjort ett par andra saker. (Nu måste jag bara införa en regel som säger att jag inte får hänga i QaF-tråden förrän jag har gjort de där sakerna också...)

Jag tycker att dina bilder är väldigt fina Ai. Tyvärr kan jag för lite för att ge några värdefulla tips men övning ger ju färdighet så du kan bara bli bättre! :)

brat skrev:

Glorificus skrev:1x09
Jo, om man älskar den hemska cyberfantasikillen... :D

Det fanns en del dåliga scener med cyberfantasikillen men jag älskar Emmett i de scenerna. Han är söt och rolig när han pratar med sig själv. Förstår inte hur ni inte kan gilla Emmett där. Inser att det är ni som är galna.

Jag undrar om det räknas om jag ser om ett par gamla scener... det är ju inte att se nya avsnitt...
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Glorificus » mån apr 24, 2006 14:28

Tob skrev:

Med undantag för de 2-3 första avsnitten så tycker jag första halvan av S2 är den svagaste i hela serien. Det är väl den biten som skulle kunna dra ner tempot för henne enligt mig. Men, nä, jag tror inte det, det blir nog mer eller mindre sträck-se för brat.

När hon fick låna alla fem skivor av mig i fredags var det första hon sa "inte behövde jag alla på en gång" eller nåt sånt. Ojoj, om jag bara hade lyssnat... :P Då hade jag kanske kunnat strypa tillgången lite... men nu lär hon se klart s1 i natt. Och då är det omöjligt att inte se åtminstone 2x01-02 direkt efter... ojdå, hon kommer inte att få sova något i natt. Jag ska försöka säga åt henne att inte se klart s1 förrän i morgon kväll. Men jag håller med Tob om att tempot går ner sen, så under s2 får hon förhoppningsvis mer balans i tittandet. Ehh... ska försöka förhandla fram ett max-antal avsnitt för henne att se per dag.

Edit: Och samtidigt vill jag att hon ska se 1x22 nu! Dansen! Och... aaah! Och fler avsnitt så man får höra alla reaktioner. Allt, allt, allt. Nej. Inte allt. Nu har jag sagt åt henne att inte se 1x22 förrän i morgon... så får vi väl se om hon lyssnar.. annars är det kört och den här veckan kommer hon att minnas tillbaka på som ett dimmigt drogrus. QaF-drogen.
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav brat » mån apr 24, 2006 14:48

Hm. Jag gillar inte att bli pratad om i svarta fält... (Råkade avmarkera Glorys svar, så otroligt tur att det inte var någon spoiler där. Efter den här skrämmande upplevelsen ska jag vara superförsiktig i framtiden!) Men tillbaka till att bli pratad om. Grrr.. Jag tvivlar STARKT på att ni såg QaF i något "sansat" tempo så jag förstår inte vad ni tjatar om. (I "ni" förutsätter jag att ni andra pratar om samma sak som Glory.) Dessutom har ni glömt att väga in min vilja av järn, om jag bestämmer mig för något så blir det så. Nu har jag bestämt mig för att ha säsongspaus och då kommer jag att ha det (än om jag inte lovar att den blir lång). Så det så. Dessutom kommer jag inte att se klart säsong 1 idag.

Och om ni inte är snälla med mig så slutar jag att kommentera avsnitten. :p

Edit: Jag läste hennes första fält, henne andra fält fanns inte där vid tiden för mitt galna avmarkerande. Jag läste inte de spoilerfält hon citerade i sitt inlägg. Anledningen till att jag avmarkerade var att jag i förvirring fick för mig att hon kommenterade mitt svar till henne högre upp.

Edit 2: Jag har lite självinsikt ändå. Jag vet att jag är farlig på att se mycket på en gång, det var därför jag kommenterade att du gav mig alla skivor på en gång. Tur att du inte hade lika mycket insikt i mina svagheter så att jag fick alla på en gång. Du såg väl hur det gick med Harry Potter böckerna. Så länge jag inte kunde få dem från dig (typ då du var bortrest) var det lugnt men när jag väl fick en bok läste jag ut den på ett dygn. För er som undrar kan jag berätta hur bra hennes försök att övertyga mig att införa en dagskvot på antal avsnitt gick här och nu.
Glory skickar: "Hm.. över huvud taget borde du nästan göra upp ett schema för alla fem säsonger, hur många avsnitt du max får se per dag. Eller? Låter det tråkigt?"
Jag svarar: Ja, det låter fruktansvärt tråkigt. Glöm din dröm.
Senast redigerad av brat mån apr 24, 2006 15:02, redigerad totalt 1 gång.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Glorificus » mån apr 24, 2006 14:58

Haha, då avmarkerade du rätt fält, för resten innehåller riktiga spoilers! Allvarligt.

Men du behöver inte oroa dig, allt prat om dig är med glimten i ögat. Ja, en rolig glimt. Och det hör till QaF-tittandet, jag fick också stå ut med svarta block som kommentarer på mitt tittande. :D
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Glorificus » mån apr 24, 2006 15:16

brat skrev:För er som undrar kan jag berätta hur bra hennes försök att övertyga mig att införa en dagskvot på antal avsnitt gick här och nu.
Glory skickar: "Hm.. över huvud taget borde du nästan göra upp ett schema för alla fem säsonger, hur många avsnitt du max får se per dag. Eller? Låter det tråkigt?"
Jag svarar: Ja, det låter fruktansvärt tråkigt. Glöm din dröm.

:D :D
Nu är det här dåligt av mig, eftersom det motverkar allt jag sagt tidigare, men när du sett 1x22 kan du läsa under alla spoilerblocken där du råkade läsa. ;)

Edit: madskellig borde förresten vara färdig med hela serien när som helst... hon var på s4 i fredags och fick då resten. Kom ihåg att kommentera för oss kommentarbesatta! Kanske något om varje säsong istället för varje avsnitt, nu när du sträcksett allt? :P
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Ai » mån apr 24, 2006 16:37

Kommenterandet om ditt tittande är mest en fundering om det kommer att krävas en intervention(!) hos dig av Glory. Du har blivit besatt mycket tidigare än nån annan, och hur ska det gå i fortsättningen då? :eek:

Snälla sluta inte kommentera! Vi lever för dom ju! :lovebunny:

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav madskellig » mån apr 24, 2006 17:50

Har nu bara två avsnitt kvar av säsong 5... vill nästan inte titta för jag vill inte att det ska vara över, inte redan! Hoppas bara på ett bra slut nu :D

Har varit duktig och skrivit upp lite tankar om vissa avsnitt och säsongerna, ska se till att posta det då jag har lite mer tid på mig (sitter på internet café just nu, fortfarande inget internet hemma :( )
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav Ai » mån apr 24, 2006 17:57

madskellig skrev:Har nu bara två avsnitt kvar av säsong 5... vill nästan inte titta för jag vill inte att det ska vara över, inte redan! Hoppas bara på ett bra slut nu :D

Har varit duktig och skrivit upp lite tankar om vissa avsnitt och säsongerna, ska se till att posta det då jag har lite mer tid på mig (sitter på internet café just nu, fortfarande inget internet hemma :( )

Då har du just sett 5x10 alltså? :eek:

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav madskellig » mån apr 24, 2006 18:20

Ai skrev:
madskellig skrev:Har nu bara två avsnitt kvar av säsong 5... vill nästan inte titta för jag vill inte att det ska vara över, inte redan! Hoppas bara på ett bra slut nu :D

Då har du just sett 5x10 alltså? :eek:

Ja...

5x10
Helt underbart avsnitt, jag satt bara i ren chock och stirrade på TVn då det tog slut. Jag hade ingen aning om vad som skulle hända, då ljuset i babylon blev starkare och starkare och man insåg att nåt var på väg att hända så tänkta jag bara "näää, inte tänker dom väl..." men det tänkte dom visst.

Allt från då Justin och Brian pratar på gatan (till tonerna av bright eyes - lover I don't have to love vilket får enorma bonus poäng av mig, älskar den låten) och framåt fick mig verkligen att inte kunna slita blicken från TV:n, drama at it's finest people. Scenerna i och utanför babylon var verkligen bra genomförda, och Brian desperation då han letar efter sina vänner var verkligen hjärtskärande.

Och Justin fick äntligen sitt "I love you"... bara några säsonger försenat :)
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav Tinwiel » mån apr 24, 2006 18:25

Glorificus skrev:
brat skrev:

1x09
Jo, om man älskar den hemska cyberfantasikillen... :D Men det var vad jag tyckte var den sämsta detaljen i hela serien, så då kommer du nog verkligen att älska resten extremt mycket. :P

Edit: Ooh, förresten är Brokeback Mountain-gänget hos Oprah i morgon! Det här verkar vara bästa platsen att kommunicera med dig, hihi...

Jag avskyr cybersex-storyn! Det är bara fånigt och jag bläddrade i tidningar under som scenerna vid senaste omtitten... Annars så älskar jag ju Emmet och jag älskade scenen när han skällde ut Ted så att han gick iväg och stötte på den där killen, men i övrigt så var hela cybergrejen inte så lyckad..

Alltså man är borta i några timmar och ni skriver som galningar.. jag får läsa resten när jag kommer hem ikväll.. :rolleyes: :)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tinwiel » mån apr 24, 2006 18:33

Tob skrev:

Haha! brat kommer att döö när hon har sett 1x22! Hon kommer att sitta där med hjärtvärk i flera avsnitt efteråt, precis som jag. :D Hon måste sträckse första hälften av s2 annars tror jag att abstinensen och nyfikenheten blir för jobbig. Jag tycker, till skillnad från Tob, att första hälften av s2 är riktigt bra, speciellt dom första avsnitten där B/J-dramat är i fokus, men det fanns också några andra avsnittsgodingar har jag för mig. Sen efter 2x09 (som jag älskade) så gick det utför, och andra hälften av s2 var seeeeeg (+uuuurrk, ni vet vem..)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Glorificus » mån apr 24, 2006 18:56

Det är lite tortyr nu att läsa så mycket och påminnas om avsnitten utan att ha dem hemma... ooh, men jag har fortfarande finalavsnittet på datorn. Plus extramaterialet. Så jag tror jag ska kika på det igen i kväll. En del s1-commentary-avsnitt har jag inte ens sett än! :)
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav brat » mån apr 24, 2006 22:34

Ai skrev:Kommenterandet om ditt tittande är mest en fundering om det kommer att krävas en intervention(!) hos dig av Glory. Du har blivit besatt mycket tidigare än nån annan, och hur ska det gå i fortsättningen då? :eek:

Så ni är alltså rädda att jag kommer att älska serien mer och mer och till slut glömma att äta, sova, duscha. Och när serien är slut sitter jag kvar vid datorn och väntar på att 6x01 ska börja spela. Jag sitter här och stirrar envist på skärmen oförmögen att kunna göra något annat och då måste Glory komma hit och skaka liv i mig? Typ? :P

1x17
Michael var tråkig, fransmannen var tråkig, politikern var tråkig, mycket var rätt segt. Men så avslutar de avsnittet med en fin Brian+Justin-scen och så glömmer jag allt annat.
Stort av Brian att ge bort sina papparättigheter.

1x18
Brian och Justin dansar sexigt - bra bra. Blake är med, jag kanske är galen men jag gillar den karaktären (varifrån känner jag igen skådespelaren?) - bra bra. Doktorn är otrogen, äntligen en riktig anledning att hata honom - bra bra. Oj, en till underbar dansscen med Justin och Brian, och den här gången med känsloyttringar från Brian – underbart!!! För allas nöje (de pratar om Justins val av skola):
Brian: I know it's scarier finding your own way than doing what's expected.
Justin: I'm not scared.
Brian: You're fucking terrified. Just like the night you met me. I was sure you'd run back home. But you didn't. You said: I'm going with him.
Justin: I cannot believe that you remember that. Considering you couldn't remember my name.
Brian: And look what happened.
Justin: I turned into a big queer.
Brian: Yeah, lucky for you otherwise I wouldn't be wasting my time. But it's to late now. There's no turning back.
Sättet han säger de sista två meningarna och hur han sedan drar med Justin på dansgolvet är så snyggt. Sedan dansar de till "Forever young" i en scen med häftiga kamerarörelser. Mucho great!!

Att Michael bara accepterade ett aningen otroget förhållande var dock… tja, vem orkar bry sig.

1x19
Oj en sån korkad idé att Daphne och Justin skulle ha sex med varandra. Hur kunde han gå med på det? Justin borde visserligen skaffa sig egna sexerfarenheter (andra än med Brian) men de borde vara med sådana han vill ha, sådana som är killar. Inte någon "tjänst".
Jag gillar fortfarande Blake, än fast han är så trasig. Han är så söt med Ted.
Skönt att det inte var några doktor-scener eller lesbiska scener.
Det var fint att se hur Brian hanterade sin pappas död. Allt som har med Brian att göra är iofs bra. Men nu när det blev en intim Brian+Mike scen kunde jag bara tänka: nnoooo. Jag tror att jag officiellt är över min Brian+Mike fas. Nu är det Brian+Justin för hela slanten. "There's no turning back." ;)

Det var dagens dos. In your face alla non believers. :P
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Tinwiel » mån apr 24, 2006 22:57

brat skrev:Jag tror att jag officiellt är över min Brian+Mike fas. Nu är det Brian+Justin för hela slanten. "There's no turning back." ;)

Haha! Välkommen in i klubben! Redan efter några avsnitt in i första säsongen så blev jag en hängiven B/J-shipper. Jag hoppades också på Brian och Mikey i början men sen så såg jag ju Justin för den underbara karaktär han är och vilken kemi (KEMIIII!) han har med Brian. Heeeett! Det blir många :lovebunny: och :D och 8) och inte minst :cry: .
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Ai » mån apr 24, 2006 23:06

brat skrev:
Ai skrev:Kommenterandet om ditt tittande är mest en fundering om det kommer att krävas en intervention(!) hos dig av Glory. Du har blivit besatt mycket tidigare än nån annan, och hur ska det gå i fortsättningen då? :eek:

Så ni är alltså rädda att jag kommer att älska serien mer och mer och till slut glömma att äta, sova, duscha. Och när serien är slut sitter jag kvar vid datorn och väntar på att 6x01 ska börja spela. Jag sitter här och stirrar envist på skärmen oförmögen att kunna göra något annat och då måste Glory komma hit och skaka liv i mig? Typ? :P

Typ. Ja.

brat skrev:Det var dagens dos. In your face alla non believers. :P

Nope - still a believer. Sorry. ;)

Jag har iallafall pillat med PS för att komma över min låsning. Normalt så skulle jag ha kunnat få ut fyra - fem avatarer på den tiden det tog mig att göra denna:

Bild

Men jag är nöjd! Och det är en ganska ovanlig känsla för tillfället. :D

För att verkligen demonstrera hur nöjd jag är så lägger jag in den screen cap jag utgick ifrån också:

Bild

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav wyndham » tis apr 25, 2006 0:33

2x09
Debbie går från att vara hycklande idiot till att rättfärdigt kunna läxa upp Mikey. Överraskande. Bra.

Teds karaktär har väl kvar lika mycket värdighet som toalettstädarna på babylon. Håhåjaja. Men en generös skugga kan han ju trösta sig med. Och rätt kul blev det.

Förtryckande familjemedlemmar del 138. Prästen var väl en ok karaktär iaf.

2x10
Störde mig på att Captain Astro serien var jättedålig. Kunde dom inte gjort den seriös då det var det enda smakprov vi fått av Mikes livspassion?

Kvinnor letar maniskt efter bröllopsklänningar och tycker om att sitta på vinden och läsa brev. Män tycker om att strypa varandra. My gosh, visst är det härligt med en serie som står upp emot stereotyperna.

Och kan inte Mel och Lindsey göra mormorn och dumpster-guy sällskap? Såååååååååå tråkigt. Och förtryckande mammor del 139.

Justin biter åter i det sura äpplet. Men nu har han faktiskt valt att acceptera Brians svinerier. Dags att stå upp på nytt snart.

Brian har väldigt bra hår i det här avsnittet. Han har kortat ner i nacken sen ett par avsnitt. Här såg det riktigt bra ut. Visst, skönheter klär i allt, men det känns lite slösaktigt dom gånger som Brian tillåts att inte vara hur snygg som helst...

Emmet och Shiekel har en hel del fina ögonblick. Det lär väl inte räcka särskilt länge, men båda verkar njuta så länge det varar.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav Ai » tis apr 25, 2006 9:10

Tre till i samma stil som den förra.

Bild Bild Bild

Nu måste jag bara sluta terrorisera den här tråden med mina saker, och komma på vad jag ska göra med alla avatarer.... :D

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav brat » tis apr 25, 2006 10:48

Ai skrev:Nu måste jag bara sluta terrorisera den här tråden med mina saker, och komma på vad jag ska göra med alla avatarer.... :D

Terrorisera? Du och jag har uppenbartligen inte samma definition på tortyr. Jag älskar bilderna i den här tråden, jag vill ha fler fler fler! Fast jag förstår att du ändå vill hitta något att göra av dem, men sluta inte posta dem här bara för det! :D
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Ai » tis apr 25, 2006 11:00

Flattery gets you EVERYTHING!!

Funderar faktist på att snygga till din avatar, brat, nu när jag håller på att få fason på min PS-kunskaper. Jag tänkte inte göra om den, bara fixa till den lite så den är lite skarpare och bokstäverna kanske syns lite tydligare. Låter det OK?

Om nån funderar - det är jag som gjort brats avatar från början, så det är inte så att jag helt plötsligt dömer ut folks avatarer och kidnappar dom för att göra dom "snyggare"...

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tinwiel » tis apr 25, 2006 12:29

Boys of Babylon! :D I like it. 8)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav madskellig » tis apr 25, 2006 16:18

Jättesnygga avatarer! Jag gillar också att leka med photoshop, fast det blir mest wallpapers för jag har aldrig riktigt fått fason på att göra så små bilder snyggt, så jag är fylld av beundran :)

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav Ai » tis apr 25, 2006 16:29

Tack, vad snälla ni är. Som vanligt: Ta om ni vill ha.

mad: Mitt problem är det omvända. Jag har vant mig nu att göra avatarer att min wallisar blir plåttriga och jättefula! :D

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tob » tis apr 25, 2006 16:44

Ai, kan du inte göra lite avatarer med Buffy tema? Jag funderar på att byta avatar med eftersom jag är relativt nöjd med den jag har så vill man ju byta till någon riktigt speciellt? Gör du mer grejjer (typ Buffy/Angel teman) i PS utöver typ...QaF och Zoe...för jag tycker du är himla duktig.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film