Veronica Mars 2: Marsipaner, förena eder!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Illyria » tor jun 29, 2006 22:51

Det är inte så mycket du behöver, ett litet program bara, t ex utorrent... allt som behövs är några klick, men sen är det sant att det kan ta lite tid att få hem avsnitten.

Jag tror dock på att du kommer ha svårt att hålla dig när s1 är slut, lika bra att börja nu då. ;)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav brat » tor jun 29, 2006 23:29

JJJJJJJJJJJAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!

Jag ställde mig i kö på alla som hade avsnittet men trodde inte att jag hade någon chans ikväl. Jag började därför med riktigt avancerade datorgrejer för att hitta alternativa metoder att få avsnittet och det tog tid och var jobbigt. Men man ska aldrig ge upp på DC. Helt plötsligt startade en nedladdning som totalt tog 8.5 minuter!! Det gick så snabbt att jag höll på att missa den totalt. :P Då ska jag passa på att köra 1x22 från samma person. :)

Älska DC!!
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Tea » tor jun 29, 2006 23:30

brat skrev:JJJJJJJJJJJAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!

Jag ställde mig i kö på alla som hade avsnittet men trodde inte att jag hade någon chans ikväl. Jag började därför med riktigt avancerade datorgrejer för att hitta alternativa metoder att få avsnittet och det tog tid och var jobbigt. Men man ska aldrig ge upp på DC. Helt plötsligt startade en nedladdning som totalt tog 8.5 minuter!! Det gick så snabbt att jag höll på att missa den totalt. :P Då ska jag passa på att köra 1x22 från samma person. :)

Älska DC!!

helt plötsligt känns mitt pm alldeles onödigt.

säg till när du vill ha säsong 2, så kan jag gå in...

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle

Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad

Inläggav brat » tor jun 29, 2006 23:33

Alla är så hjäpsamma! :) Glory loggade just in och erbjöd mig serien också. :) (Att fiska hjälp hos Glory och Tea var några av de avanderade datormetoder jag använde, haha. En annan var att kopiera in brända skivor på min dator för att komma upp i de ofantliga filmängder en del hubbar kräver. :P)

Hur som helst har jag avsnitten nu. Utan hjäp av mina avancerade metoder. Bara gamla hederliga DC. HAHA!

Jag vill tacka alla som trodde på mig, även i de svåra stunderna. Och jag vill självklart tacka min familj och Gud. Mest av allt vill jag tacka QaF för alla underbara stunder. Det är bara så.

/brat, tillfälligt lyckligast i världen
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Tea » tor jun 29, 2006 23:38

brat skrev:Jag vill tacka alla som trodde på mig, även i de svåra stunderna. Och jag vill självklart tacka min familj och Gud. Mest av allt vill jag tacka QaF för alla underbara stunder. Det är bara så.

/brat, tillfälligt lyckligast i världen

åh brat... *snyft* kramas...

[insert bgmusic = Heather Small - Proud (illicit mix).mp3]

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle

Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad

Inläggav AKS » fre jun 30, 2006 0:00

Men brat, du borde verkligen se till att skaffa ett BitTorrent-program för då är du aldrig beroende av andra på samma sätt som med DC. jag använde också bara DC i början, men nu laddar jag hem alla tv-serier via torrents. Jag är glad att jag började använda BitTorrent.

Vad gäller µTorrent så har jag precis börjat använda det (ett par timmar sen) och det är *mycket* användarvänligt. Vad gäller farten så tog det ca en timme för mig att ladda hem pilotavsnittet av Blade (700MB), men farten kan växla rejält. Ett vanligt avsnitt kan ta allt från 30 minuter till 1½ timme för mig att ladda hem beroende på hur många som seedar o.s.v..
Senast redigerad av AKS fre jun 30, 2006 0:19, redigerad totalt 1 gång.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » fre jun 30, 2006 0:06

Torrents är verkligen otroligt bra, kanske inte lika snabbt som DC (vad vet jag, jag har aldrig använt det), men pratar vi färska torrents och bra trackers så behöver det inte ta många minuter att få hem ett avsnitt.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Rombat » fre jun 30, 2006 1:52

Värånicka Mash!
How I love thee!

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav brat » fre jun 30, 2006 2:25

Fy sjutton vilka starka avsnitt. Jag satt på spänn genom bägga två, inte en trist sekund!! Och nu ska man försöka sova...

Säsong 1
Min enda oro är att de löste för mycket för lätt, vad har de nu kvar till säsong 2?
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav eriked » fre jun 30, 2006 12:02

Jag ska dock hålla mig. Must resist. Åtminstone säsongen ut. Det blir klurigt dock för senaste avsnittet var bra. 1x20.
Hände en massa. Bästa quoten: "I got caught by the star of "Breaking Point" and "Beyond the Breaking Point". Undrar hur det går mellan Veronica/Logan nu efter slutet. De löser det nog... kanske... Och Kane-mysteriet. Hur ska det gå mellan Keith och.. ehm.. Wallace morsa.. Kan man inte börja med 12 timmars dygn snart så det går lite fortare till nästa vecka.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav brat » fre jun 30, 2006 23:43

eriked - Jag är imponerad. Fanns inget som kunde stoppa mig från att se de två sista avsnitten igår. Sedan jag såg dem har jag sovit (och då lyckades jag drömma VM) och sedan varit ute. Nu när jag bara just kommit innanför dörren känner jag redan ett akut behov av s2... jag som trodde att jag skulle hålla mig till höst. Och jag kunde inte ens hålla mig två minuter. (Faktum är att jag började sukta redan under cykelturen hem.) Ibland är man bra lustig.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav eriked » lör jul 01, 2006 23:49

brat skrev:eriked - Jag är imponerad. Fanns inget som kunde stoppa mig från att se de två sista avsnitten igår.
jag är också impad! Men nått säger mig att mitt mäktiga resistande nu kommer backfirea på mig sen efter s1 vilket nog resulterar i ett svep av s2 direkt men det är väl den risken jag får ta.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav Illyria » sön jul 02, 2006 0:04

Jag tror du kommer ladda hem säsong 2 när s1 är klart på SVT. And you should!
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav brat » sön jul 02, 2006 1:05

2x01-2x07
Säsongshandlingen är inte fullt lika stark som s1 men jag gillar ändå början av säsong 2 mer än jag gillade början av säsong 1. Fast det känns lite som att de har så många storys på gång att man glömmer bort många saker eller får vänta väldigt länge innan det händer något som borde hända omedelbart.

Dessutom: Vem bryr sig om Duncan?? Ingen kan väl tycka att Veronica ska vara med honom. Zzzz. Jag har inget emot att hon är med fel kille tillfälligt, men jag blir väldigt störd på några av hennes scener med Logan. Hon verkar lite väl obrydd.

Givetvis stora plus för CC, JW och AH!! :D
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav brat » sön jul 02, 2006 20:16

2x08-2x11
Serien fortsätter i samma stil. Rätt bra avsnitt men irriterande Logan/Veronica/Duncan grejer. Om de vill att jag ska känna att Duncan och Veronica är rätt så måste de åtminstone försöka, jag kan inte se att det ansträngt sig det minsta för att övertyga mig (vilket de ändå aldrig skulle lyckas med). Däremot anstränger de sig massor för att göra likgiltiga scener mellan Veronica och Logan, hysteriskt irriterande. (Givetvis misslyckadas de till stor del även där.)

Sedan kommer 2x11 och jag tänker: Vad är det här för skit??!?!? Sedan tänker jag att jag slutar gilla serien lika plötsligt som jag började (i och med 1x18). Det enda som är intressant i avsnittet är Logan och Weevil, de har inte tappat fokus. Duncan och Veronica (som fortfarade inte är det minsta övertygade ihop) gör något fruktansvärt korkat och är bara allmänt oövertygande och korkade. Hee, dessa upprörda känlsor gör mitt språk extra finurligt. :P Allvarligt, det sög. Jag blev så störd att jag behövde skriva av mig nu med en gång innan jag ser vidare. Den där bebisen hade aldrig hamnat med Megs hemska familj om de gjort det lagligt. Varför skrev inte Meg något officiellt istället för att lämna ett dödsmeddelande med Veronica. Nä usch, så dåligt. Den storyn som hade kunnat bli så bra.

Det enda jag kan hoppas är att Duncan är ur serien och att de dåliga storysarna lämnar serien med honom. Om Veronica ska sörja sin "True Love" länge kommer jag att bli mycket less.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav brat » sön jul 02, 2006 21:34

2x12
Mitt hjärta sjönk som en sten när jag såg att Duncan var kvar i introt. Men å andra sidan betydde det att Logan hade kvar sin "zoooom come on now sugar"-plats, vilket vägde upp för det hela. Och i VM betyder det tydligen inget att man är med i introt i vilket fall.

+ Veronica deppar inte bara över Duncan utan håller sig aktiv.
- De enda som har fokus är Logan, Weevil och Keith. Tyvärr är Veronica själv den med minst fokus. Det känns uppdelat, och Veronica är på fel sida. Hon tycks inte bry sig eller anstränga sig alls för busskraschen eller Felixmordet. Tidigare var det hon som var navet i hjulet eller vad man säger, det var hon som tog tak i saker och drev allt. Vad har hänt med hennes "can do"-spirit? Vad har hänt med hennes känslor för Logan?
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Illyria » sön jul 02, 2006 21:48

brat De byter inte opening credits under säsongerna i VM, alla som är med är regulars och har kontrakt för minst 12 avsnitt.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav brat » sön jul 02, 2006 23:08

2x13-2x14
De här avsnitten handlade inte heller speciellt mycket om de större arcerna (speciellt inte från Veronicas sida) men ändå var de mycket, mycket bättre än de senare avsnitten. De var... underhållande. Och det finns så många små karaktärer som förgyller serien. Men den trevliga lilla Hannah, usch så benig. Ge flickan något att äta. Tillbaka till handlingen: Logan måste väl ha ljugit när han sa att han inte visste vem hennes pappa var, han såg ju inte det minsta förvånad ut när han såg honom i bilen medan pappan klart såg chockad ut.

Och om Logan&Veronica: Vi fick en liiiten scen där Veronica nästan tittar snett på Logans nya och nästan ser lättad ut när hon inser att Logan förmodligen utnyttjar henne. Men det är så minimalt. Och Logan bara pratar om Veronica som sitt ex, inget mer än tjejen mellan Lily och Hannah. Det jag undrar är: vill de att jag ska känna att det inte finns något Logan&Veronica? Om inte så kan de väl få några fler scener som visar att de inte är över varandra?
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Garim » tis jul 04, 2006 10:19

I helgen bestämde jag mig för att börja se VM. Jag har nu hunnit se de första 6 avsnitten i S1 (jag ser om dem faktiskt, men snart blir det nya avsnitt), och jag tycker om det. Mycket bra dialog, intressanta plots, bra vändningar i handlingen och intressanta karaktärer. Jag ska nog snart vara ifatt er, om inte småsaker som semester och sånt kommer ivägen :)
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav brat » tis jul 04, 2006 22:41

2x15-2x16
Det är officiellt, Logan&Veronica är det sämsta tv-paret någonsin. Den stora frågan är bara varför de gör så att man shippar dem om de ändå inte är något... någonsin. Jag blir bara less på den delen av serien. Ska jag nu tro på att Logan har stora känslor för bentjejen helt plötsligt. Whatever.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav brat » ons jul 05, 2006 1:43

2x20
Tro inte att det går att bara kasta in ett avsnitt där allt rörande Logan&Veronica är underbart känslosamt och scenerna sprutar energi och så är all skit under säsongen glömd. Så fungerar det inte. Man måste förtjäna "epic". Jag är inte så lättflirtad att det räcker med några väl valda repliker. Verkligen inte. Jag har inte glömt all skit... jag minns fortfarande någon detalj... Jag har bara glömt det mesta av skiten tack vare ett bra avsnitt. So there. Jag har fortfarande lite stolthet. ;)
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav HeY » ons jul 05, 2006 2:03

brat skrev:2x20
Tro inte att det går att bara kasta in ett avsnitt där allt rörande Logan&Veronica är underbart känslosamt och scenerna sprutar energi och så är all skit under säsongen glömd. Så fungerar det inte. Man måste förtjäna "epic". Jag är inte så lättflirtad att det räcker med några väl valda repliker. Verkligen inte. Jag har inte glömt all skit... jag minns fortfarande någon detalj... Jag har bara glömt det mesta av skiten tack vare ett bra avsnitt. So there. Jag har fortfarande lite stolthet. ;)

Tycker du inte om säsongen? Personligen gillar jag säsong 2 mer än säsong 1.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav adolvsson » ons jul 05, 2006 2:10

HeY skrev:Tycker du inte om säsongen? Personligen gillar jag säsong 2 mer än säsong 1.

Jag är nog med brat, även om jag snarare har svårt att komma ihåg vad som var bra med säsongen. Jag älskade S1, men S2 har varit en av de största besvikelserna under min tid som TV-tittare. Kommer nog inte ha några större problem att dumpa VM om den inte bättrar sig illa kvickt. Tyvärr. Men jag hoppas innerligt att det inte ska gå så långt.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav AKS » ons jul 05, 2006 2:12

Jag är med brat och adolvsson, fast inte lika "mycket" s.a.s. S2 var en enorm besvikelse, men jag ger inte upp på VM! Så mycket som jag älskade den under S1 så kommer hoppet att leva länge än...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav HeY » ons jul 05, 2006 2:13

adolvsson skrev:
HeY skrev:Tycker du inte om säsongen? Personligen gillar jag säsong 2 mer än säsong 1.

Jag är nog med brat, även om jag snarare har svårt att komma ihåg vad som var bra med säsongen. Jag älskade S1, men S2 har varit en av de största besvikelserna under min tid som TV-tittare. Kommer nog inte ha några större problem att dumpa VM om den inte bättrar sig illa kvickt. Tyvärr. Men jag hoppas innerligt att det inte ska gå så långt.

Jag hade också problem med säsong 2 och jag har fortfarande några, men efter att jag maratonade igenom säsongen igen så blev den så mycket bättre. När jag sedan maratonade igenom säsong 1 så fann jag att mycket (speciellt i den första halvan) var ganska trist. Säsong 2 känns mer mogen och utvecklad än säsong 1, och jag föredrar den. Även om den andra halvan i säsong 1 var helt fantastisk!

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Illyria » ons jul 05, 2006 2:16

Jag har haft maraton med båda säsongerna och båda har sina för- och nackdelar och jag kan inte välja någon favorit. Exempelvis gillar jag säsongsvslutningen för s2 mer än s1.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav HeY » ons jul 05, 2006 2:18

Illyria skrev:Jag har haft maraton med båda säsongerna och båda har sina för- och nackdelar och jag kan inte välja någon favorit. Exempelvis gillar jag säsongsvslutningen för s2 mer än s1.

Jag tycker också det är riktigt svårt att välja en, men jag är nog nästan säker på att jag gillar säsong 2 mer. Och det har b.la att göra med det du just nu nämde, säsongsavslutningen är bättre i säsong 2 och jag blev så enormt chockad.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Illyria » ons jul 05, 2006 2:25

Jag blev inte direkt chockad, men det finns en större och starkare känslomässig inblandning i s2-finalen, ivarjefall för mig. Vilket egentligen är lite lustigt då de större arcerna var mindre personliga under själva utredningen, men avslutningen på säsongen var verkligen fenomenal. Scenen när han hoppar från taket är så otroligt sorglig, det är en jobbig, men lysande, scen att titta på.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav HeY » ons jul 05, 2006 2:31

Illyria skrev:Jag blev inte direkt chockad, men det finns en större och starkare känslomässig inblandning i s2-finalen, ivarjefall för mig. Vilket egentligen är lite lustigt då de större arcerna var mindre personliga under själva utredningen, men avslutningen på säsongen var verkligen fenomenal. Scenen när han hoppar från taket är så otroligt sorglig, det är en jobbig, men lysande, scen att titta på.

Chockad blev jag då jag lyckats hålla mig helt och hållet borta från minsta lilla spoiler när jag såg säsongen för första gången. Jag hade inte alls väntat ig den uppgörelsen.

Jag håller med, den scenen var verkligen stark!

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Illyria » ons jul 05, 2006 2:38

Jag var inte alls spoilad heller, och hade inga som helst bra spekulationer, inte som för säsong 1 men det kändes inte som en chock heller då detta var något som byggts upp under säsongen och vi var ju medvetna om var Woody gjort osv. Scenen från när allt avslöjades var mest "No! No! No! No! No!" och Cassidy är lika mycket ett offer som hans offer. Det gör finalen väldigt (extra) stark och utan den hade jag säkerligen inte gillat s2 lika mycket.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film