Veronica Mars

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav qarlsson » ons mar 16, 2005 4:22

Bender: apapa.. nu tar vi det lugnt med kändisskapet här. Härnäst blir det väl divalatfasoner, inbjudningar till kändisfester och vomitering ner i svulstiga kvinnors urringningar med betty ford-kliniken som slutstation. Jag måste säga att jag är orolig för den här vägen du valt att ta...

Du förstår väl att det enda rätta du i princip kan göra nu är att testamentera din Carniváleposter till mig.. kom igen.. du vet att du vill..
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav caffeineaddict » ons mar 16, 2005 8:13

Rapport från paneldiskussion med VM's Cast & Crew. Lite spoilerrisk m.a.o. (de fick bl.a. se 1.16), men förmodligen väldigt intressant: http://www.aintitcool.com/display.cgi?id=19654

De deltagande var Kristen, Rob Thomas, Joel Silver, Enrico Colantoni, Jason Dohring, Francis Capra, Percy Daggs III, Teddy Dunn (poor bitch! Påminner han någon annan om poor bitch?) och regissören till 1.16, Michael Fields.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » fre mar 18, 2005 12:40

Nu har Kristin skrivit om VM:s SOS-vinst i sin kolumn. Härlig läsning eftersom de vann så överlägset och eftersom det verkar se lovande ut med en andra säsong. Trevlig läsning för ett VM-fan som sagt.

Spoilervarning: Första sidan = ingen.
Andra sidan = Mycket mild. Vilka saker osm löses i näst sista och sista avsnittet. Dock ej hur.
http://www.eonline.com/Gossip/Kristin/Archive2005/050318.html
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » fre mar 18, 2005 14:47

De där siffrorna är underhållning, go Veronica! :D
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Tinwiel » fre mar 18, 2005 20:44

Jättekul läsning! Jag gillar Arrested Development också men jag kanske är mer spänd och exalterad inför fortsättningen på VM. Bra att dom två kom på 1a och 2a plats.. Yay! En andra säsong! *gör en liten glad dans* :D
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tinwiel » sön mar 27, 2005 21:10

RalfiParpa skrev:Va?! Jag visste inte det tidigare men nästa avsnitt, 1x16, visas enligt TvTome först 29 mars, alltså om lite mer än en månad.

Två dagar kvar... :D And then, plenty of Veronica-goodness for several weeks..
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav AKS » sön mar 27, 2005 21:20

Ja, nu känns det som att man väntat i en evighet! Kan knappt fatta att det fr.o.m. onsdag (med torrents alltså) blir nya avsnitt sju veckor på raken! Yay! Inom två månader så vet vi antagligen lösningen på mer än ett mysterium som poppat upp under säsongens gång. Nice.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tinwiel » sön mar 27, 2005 21:23

AKS, I know! :eek: Det har varit en frustrerande väntan...
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav AKS » sön mar 27, 2005 21:24

Men vi klarade det. Vid gud, vi klarade det! Känner på mig att minst fyra av avsnitten kommer att vara fantastiska och de andra tre *minst* bra. En känsla jag fått... :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » sön mar 27, 2005 21:25

Det kommer bli trevligt med ett nytt VM-avnsitt under många kommande veckor! Om jag har tid ska jag se Russkie Business igen innan onsdag.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Tinwiel » sön mar 27, 2005 21:28

AKS skrev:Men vi klarade det. Vid gud, vi klarade det! Känner på mig att minst fyra av avsnitten kommer att vara fantastiska och de andra tre *minst* bra. En känsla jag fått... :)

Fyra fantastiska avsnitt och tre bra, det känns heeelt ok för mig. :) Nu fick jag myror i benen av förväntan också. :D
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav AKS » sön mar 27, 2005 21:29

Illyria skrev:Det kommer bli så trevligt med ett nytt VM-avnsitt under många kommande veckor! Om jag har tid ska jag se Russkie Business igen innan onsdag.

Ja, tror jag ska ta och göra det också. Faktiskt ett av få avsnitt jag bara sett en gång. Men bra att fräscha upp alla frågeställningar (och *det* slutet) innan serien drar igång igen.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » mån mar 28, 2005 1:38

Veronica Mars nämns i Time som en av de sex bästa dramaserierna som går på TV just nu. Damn right!

http://www.time.com/time/magazine/article/0,9171,1042437,00.html

VERONICA MARS (UPN, TUESDAYS, 9 P.M. E.T.) A high school girl detective (Kristen Bell) is trying to find the stranger who drugged and date-raped her, solve the murder of her best friend and unearth secrets of her own past in the process. It may sound like The O.C.S.I., but Mars is much better than its high-concept premise. Bell is a captivating star, with a girl scout's face and Philip Marlowe's jadedness. And like its godsister Buffy the Vampire Slayer, Mars uses its pulp premise to dramatize a universal teen experience: that growing up means sleuthing out the mystery of who you really are.

De övriga serierna är: The Shield, Deadwood, Lost, Battlestar Galactica (damn right igen!) och House. VM nämns verkligen i smickrande sammanhang här, tycker jag.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » mån mar 28, 2005 1:50

Intressant att både VM och House nämns, de sänds ju samtidigt i USA, och båda är väldigt bra. Deadwood är också väldigt bra. The Shield vet jag inte ens något om...
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » mån mar 28, 2005 2:20

AKS skrev:De övriga serierna är: The Shield, Deadwood, Lost, Battlestar Galactica (damn right igen!) och House. VM nämns verkligen i smickrande sammanhang här, tycker jag.

Vet inte, Lost passar inte riktigt in i det där gänget tycker jag. Leker de "en ska bort"?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav qarlsson » mån mar 28, 2005 3:36

noike: Finn ett fel? Must be so.. Håller med om att LOST spelar i en lägre division sett i relation till de som nämns.
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav AKS » mån mar 28, 2005 11:01

Inte för att jag sett Deadwood och House, men jag fick också känslan av att Lost inte riktigt borde vara där. Har ingen aning om varför egentligen. trots allt gillar jag serien, men... jag vet som sagt inte.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tinwiel » mån mar 28, 2005 11:38

Jag har varit väldigt positiv till Lost tidigare, men nu börjar intresset bli mera ljummet. Jag har kört en omtitt på serien med några kompisar, när den går på tv på onsdagar, och den har inte så högt "omtittsvärde". Dessutom så måste dom ge oss några svar innan säsongen är slut, annars blir jag less. Men det är fortfarande en bra serie, välskriven, välspelad, och spännande ibland men går dock lite på tomgång också.

Dom andra serierna har jag faktiskt inte sett. :(
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav CheeseGuy » mån mar 28, 2005 12:30

Tinwiel skrev:Jag har varit väldigt positiv till Lost tidigare, men nu börjar intresset bli mera ljummet. Jag har kört en omtitt på serien med några kompisar, när den går på tv på onsdagar, och den har inte så högt "omtittsvärde".

Jag har också sett den på TV igen, och jag tycker faktiskt att avsnitten har varit lika bra andra gången. I övrigt håller jag med fullständigt. Förhoppningsvis börjar det hända lite mer nu när säsongsfinalen kommer närmare.

Den är nog ändå bättre än VM än så länge, och de senaste 2-3 avsnitten har varit riktigt bra.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav monkeyboy » mån mar 28, 2005 13:17

HOUSE!
Vinnare av buffyforums halmbocksbränningsgissningstävling 2004
Användarvisningsbild
monkeyboy
Big Bad

Inläggav AKS » tis mar 29, 2005 12:05

Rob Thomas har intervjuats på salon.com och ganska lustigt att RT säger nästan detsamma som jag om kvalitén på kommande avsnitt:

In these last seven [episodes], I think we're going to have three or four truly great episodes. And none of them are weak, but I think there are going to be a couple in here that blow people's minds.

OK, jag sa *minst* fyra, men inte långt ifrån. :)

Detta säger RT om chanserna för en andra säsong:

How much of an idea do you have about whether or not the show will be brought back?
Um, I'm really confident -- I mean, I'm really confident, I have to say. I think we're coming back. I would be willing to wager a bunch that we're coming back. Even if the numbers don't warrant it, I think UPN is incredibly proud of the show. I think for them, it's a signal to other television writers, producers, actors, that they can do quality TV on that network.

Alltså, om det inte blir en andra säsong nu, då man läst dylika uttalande ett antal gånger, så kommer min besvikelse inte att ha några gränser...

http://www.salon.com/ent/feature/2005/03/29/rob_thomas/index.html (Tror man måste se en reklamfilm för att komma fram till artikeln.)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » tis mar 29, 2005 13:14

Even if the numbers don't warrant it, I think UPN is incredibly proud of the show. I think for them, it's a signal to other television writers, producers, actors, that they can do quality TV on that network.

Detta är precis vad jag hoppas på, UPN behöver VM.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav RalfiParpa » ons mar 30, 2005 9:50

Ny Veronica Mars. Jag är glad.

Veronica Mars 1x16
Jag är frälst. Eller frälstare kanske. Ännu ett utmärkt avsnitt som förde storyn framåt. Jag gillar i och för sig inte att de använder en sliten kliché för att lösa hela Abel Koontz-mysteriet även om det förstås kan finnas mer där än man tror. Avsnittsarcen ger jag godkänt plus; den var inte fantastisk men tog å andra sidan inte fokus från det väsentliga och dessutom var det en skolarc och av någon outgrundlig anledning verkar jag vara dragen till skolarcar. Extra plus för Ultramagnetic MCs.

Fotnot: Ja, när jag skriver det här är klockan nio och jag har inte lagt mig än. Nu har jag i och för sig ledigt (påsklov) men det finns en överhängande risk att jag vakar även i framtiden för att få se de återstående sex avsnitten av den här ojämförliga serien så snart som möjligt.

EDIT: Först nu märker jag att jag passerat 1000 inlägg och avancerat till "Big Bad" Trevligt, trevligt.

EDIT, igen:
Veronica Mars 1x16
Alltså, jag måste bara få framhäva hur obevekligt bra Kristen (japp, vi är på förnamnsbasis nu) är i scenerna med sin morsa.
Hennes "Like in your heart, because you love him?" är så träffsäkert levererat att jag smälter. Röst, ton, allting är ren perfektion. Ni hittar det runt 12:25 om ni har veronica.mars.116.hdtv-lol.[BT].avi

En sista EDIT:
Veronica Mars 1x16
Veronica Mars vet inte längre allt om allting! Ja, det är sant. Leo berättade i avsnittet hur det fungerar när man satsar på sport och sådant. Det är en jätteliten grej som är oerhört viktig.

Det här är den sista, jag lovar:
Veronica Mars åt min själ.
Senast redigerad av RalfiParpa ons mar 30, 2005 10:06, redigerad totalt 3 gånger.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav AKS » ons mar 30, 2005 9:55

Vad avundsjuk jag blir. Håller på leta rätt på torrent nu. Inte kul... EFnet-adresserna funkar inte för mig. :( Muargh! Var hittade du avsnittet, RP?

EDIT: Hittade det nu hos TorrentSpy.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » ons mar 30, 2005 10:07

Ausiello är inte lika optimistisk som Rob Thomas vad gäller VM:s andra säsong-chanser. Iofs bra att få höra sån här saker också:

Question: Have you heard anything about a second season for Veronica Mars? — Tony

Ausiello: At this point it could go either way. I'm told UPN execs will be looking very closely at the ratings for Veronica's final seven original episodes, which began airing last night. Long-story-short: Nancy Drew's fate rests in the hands of the 2,000 American households with Nielsen boxes. Scary but true.

http://www.tvguide.com/news/askausiello/

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav RalfiParpa » ons mar 30, 2005 10:09

AKS skrev:Muargh! Var hittade du avsnittet, RP?

I en magisk gryta full av guld och vaktad av gnomer jag hittade när jag följde regnbågen. Även kallat http://www.btefnet.net/. Nej, nu börjar jag bli trött.
Se upp för de där spoilermarkeringarna nu, AKS. De vill dig inte väl.

Veronica. Mars.

EDIT:
Och vad är det här jag hör om en egentryckt t-shirt med Veronica Mars-motiv? Bildbevis följer.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav Tinwiel » ons mar 30, 2005 10:11

Gggggnnnnh! Jag måste iväg och jobba och hinner varken ladda hem eller se VM... :( i natt blir det då. :)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav AKS » ons mar 30, 2005 10:14

RalfiParpa skrev:Se upp för de där spoilermarkeringarna nu, AKS. De vill dig inte väl.

Tack för varningen! Man vet aldrig med mig... :) Argh, kom precis att tänka på hur förra avsnittet slutade... Kom igen, torrent, kom igen!

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tob » ons mar 30, 2005 10:34

Nedladdning pågår......i förtillfälligt 0,58 kb/s. Blir galen och frustrerad. Jag räknar med AKS.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav AKS » ons mar 30, 2005 11:24

Sweetie, you can count on me. :)

EDIT: Ouch, vilken "fart" förresten! :(

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film